Stránka 587 z 659

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 29.3.2010 17:14
od Absolut
Jo. Výstupy na zastávky tramvaje už tam v neděli vůbec nebyly.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 29.3.2010 16:48
od kruťák
MOp píše:Podchod zmizel mezi 22. a 25. breznem.
Jak zmizel?
Úplně zbourali a zasypali tohle?
DSC09776a.jpg
DSC09781a.jpg

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 29.3.2010 9:45
od MOp
Mmch: tam že je ešte mesiac roboty?
Ono se to nezdá, ale..
- chybí přejezd u metra Hloubětín - musí být zachován provoz bus tudíž na dvě poloviny, každá cca týden..
- ještě se nesáhlo pořádně do výhybek v obratišti - až bude položeno vše, slouží jako obratiště pro štěrkovačku a podbíječku.
- dodělat přejezd se SSZ pod Hloubětínem
- zaštěrkovat + podbít
- přeskládat / opravit v celém 2,5km dlouhém úseku obruby
- natřít sloupy trakčního vedení ?? bude se dělat ??
- pověsit troleje
- osadit světla
- zadláždit zastávkové prostory
...

A jelikož výluka nekončí 4.5.2010, ale daleko dříve, času moc nezbývá..

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 29.3.2010 9:37
od jeffer
1) Že by bola bežná žliabková koľajnica priateľskejšia k cyklistom (jednostopým vozidlám) ako S49 + "prídržnica" (pravou prídržnicou by som to nenazval) si nemyslím. Do mesta pôjdem skôr na úzkych plášťoch (okay, ja na galuskách) a v tom prípade je úzky žliabok ešte horší ako široký, pretože koleso nielen zapadne, ale aj sa zasekne.

Inak keď som pozeral už hotové zvary na trati, zdajú sa mi v úseku Kbelská – Hloubětín značne odfláknuté (pokiaľ som dobre pochopil, tak v tých zvaroch ostáva tá tyč, ktorú používajú ako podložku na zatiaľ šrubovaných stykoch; celý povrch zvaru je značne nerovnomerný, takže by som očakával vyššiu náchylnosť na praskanie). Naproti tomu v úseku Hloubětín – sídliště Hloubětín sa zvary viac podobali železničným termitovým/elektrickým.

Mmch: tam že je ešte mesiac roboty?

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 29.3.2010 9:10
od MOp
Podchod zmizel mezi 22. a 25. breznem.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 29.3.2010 8:36
od Absolut
Hele, i k náběžné kolejnici jsme se dobrali. Geniální dedukce :)

MF: O stanici výše podchod je. Tedy na zastávky TRAM už asi tři dny není, ale byl.

Na Hloubětíně podchod zůstane i s výstupy na zastávky TRAM a protože tyto výstupy zasahují do průjezdného průřezu, tak zůstane asi i OR. Respektive ještě se o tom nejednalo, ale lze předpokládat, že OR zůstane, neboť její důvod zůstane.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 29.3.2010 8:36
od MOp
MF píše:Mám takový pocit, že o stanici výše žádný podchod není.
Ted jiz neni, ale byval. :-)

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 29.3.2010 8:27
od MF
P_V píše:Jedna drobnost - v zastávce Sídliště Hloubětín byly zrušeny výlezy z podchodu na zastávku. Kdo pak asi ten podchod bude používat, když bude nahrazen přechodem?
Není to Hloubětín (metro)? Mám takový pocit, že o stanici výše žádný podchod není, ale nechci se hádat :)

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 29.3.2010 0:23
od MOp
Termin "nabehova srdcovka" neexistuje. Pred melkou srdcovkou je vsak vzdy cca metrovy kus kolejnice, ve kterem se meni hloubka zlabku (z tratove koleje na hloubku srdcovky). Teto casti se obcas rika nabeh. Toto misto slouzi k postupne zmene dotykoveho bodu tramvajoveho kola z nakolku na okolek. Protoze se kolo toci, nedochazi k razu, ale prenos bodu je postupny.

ad podchod - omezenka zustane u metra Hloubetin, na Sidlisti Hl. podle me ani nebyla. Vyuzivat jej bude tolik lidi jako dosud - NIKDO. :-)

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 29.3.2010 0:09
od Bald
To je dobře, aspoň zmizí ta dvacítka =D>

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 29.3.2010 0:01
od P_V
Jedna drobnost - v zastávce Sídliště Hloubětín byly zrušeny výlezy z podchodu na zastávku. Kdo pak asi ten podchod bude používat, když bude nahrazen přechodem?

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 28.3.2010 23:57
od Bald
MM-M:
k bodu 3 - ví se o tom ale jiné vhodné řešení není, všude ve světě se jezdí v srdci po okolku a kde ne, tak se skáče. Obojí ničí srdcovku, kola a skákání navíc dělá rámus.
k bodu 4 - chtěl jsem napsat nájezdová / nenájezdová srdcovka. Nepídil jsem se po správnosti, doporučuji raději si to ověřit.
K té fotce - přesně tuto kombinaci srdcí jsem tu už někdy kdysi popisoval, je to dané tím, že do určitého úhlu kolo zvládne přemostit mezeru mezi hlavou kolejnice a přírubou.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 28.3.2010 23:46
od trainzjohny
Bože, dyť i malý děcko na to musí přijít samo...
Pokud je úhel dostatečně malý, takže kolo by nikdy nespadlo do žlábku, může se použít hluboká srdcovka, pokud je úhel větší a kolo by se do žlábku propadlo tak se právě proto aby se nepropadalo používá mělká a jede se tak po okolku.
Petrovo vyjádření je zavádějící ve smyslu že by existovalo více hloubek než "mělká" a "hluboká" což není.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 28.3.2010 23:11
od MM-Mikulovsky
Petr: Takže, dle Vaší informace a křížení TT v Kobylisých - hlavně koleje DC z Ďáblic s kolejí ZC k vozovně (viz. foto) mám chápat, že čím je ostřejší úhel křížení kolejí tím může být srdcovka hlubší a čím více se úhel blíží pravému, tak menší?

Bald:
1.) „Odpůrci S 49“ – jsou podle mě ti co se snažili do poslední chvíle rekonstrukci TT na Lehovec zastavit, co já vím, minimálně dopisem GŘ a zprávou v novinách (je mezi nimi snad i poradce GŘ – kdo jiný by protlačil zprávu do denního tisku?).
2.) Právě v tom tisku byli uvedeny mnou citované nevýhody podle „odpůrců“ , které vyzněli tak, že klasické žlábkové kolejnice budou muset být na všech přejezdech, takže každých pár set metrů bude změna typu kolejí, která bude způsobovat velké opotřebení kol tramvají!
3.) Když odpovědní o problému ničení kol a srdcovek na vzájem vědí, tak proč jej neřeší - neví jak, či jen pouze nejsou přiděleny finance?
4.) Jinak chápu-li Vámi používaný termín „náběhová srdcovka“, tak je to odborný název pro mnou označované „mělké srdcovky“, ve kterých se hloubka žlábku postupně zmenšuje, aby kolo (jeho nákolek) nepropadlo do žlábku křižovaného směru, díky tomu, že v ten moment naběhlo okolkem na zvýšené dno žlábku křížení (srdcovky).

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 28.3.2010 15:01
od MF
Bald píše:Pane Mikulovský, to že jste objevil existenci montované přídržnice ještě neznamená, že tím je vyřešena problematika kolejiva ve městě. Není možné toto aplikovat tam, kde je trať v ulici - ten žlábek je opravdu široký a nedovedu si představit jak by přes to v souběžném směru jezdila jednostopá vozidla.
Váš postřeh ohledně srdcovek - není třeba, aby byl někdo odpovědný potrkán, protože to rovněž není nic nového - víme, že nám náběhové srdcovky dělají problémy jak sobě samým, tak kolům, o jejich pro a proti se ví od prvopočátku. Ale přesně jak píše Petr - je to dané šířkou kola tramvaje, ostřejší úhel zvládnou překlenout. Proto jsou nenáběhové srdcovky jen u výhybek a křižovatkách do určitého úhlu. V současné době zkoušené kolo o šířce 100mm zvládne zase o něco víc, ale i kdyby mělo třeba 130mm, nebo i víc, nezvládne logicky většinu srdcovek. Takže náběhy být jednoduše musí všude tam, kde by jinak kolo skákalo. Pro představu provoz nenáběhové srdcovky zní nějak takhle. A není to jen o kraválu, který je zajímavý pro obyvatele města, ale i o konstrukci sendvičového kola, které takovou zátěž nevydrží. To už si ale někdo, kdo o tom ví již zmíněné velké kulové neuvědomí.
Odpůrci S49 - nevím jestli někdo takový existuje, všichni si přejeme mít oblé hlavy kolejnic a jednobodý styk kolo-kolejnice. Máme ale těch kolejí hodně. Řešení by bylo - mít peníze, zbrousit to, co jde, na něco S49 kompatibilního a rychle rekonstruovat. Pochybuju, že se něčeho takového dožijem.
Jo taková přestavba, to není jednoduchý proces (-X