Stránka 588 z 659

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 28.3.2010 13:06
od Bald
Pane Mikulovský, to že jste objevil existenci montované přídržnice ještě neznamená, že tím je vyřešena problematika kolejiva ve městě. Není možné toto aplikovat tam, kde je trať v ulici - ten žlábek je opravdu široký a nedovedu si představit jak by přes to v souběžném směru jezdila jednostopá vozidla.
Váš postřeh ohledně srdcovek - není třeba, aby byl někdo odpovědný potrkán, protože to rovněž není nic nového - víme, že nám náběhové srdcovky dělají problémy jak sobě samým, tak kolům, o jejich pro a proti se ví od prvopočátku. Ale přesně jak píše Petr - je to dané šířkou kola tramvaje, ostřejší úhel zvládnou překlenout. Proto jsou nenáběhové srdcovky jen u výhybek a křižovatkách do určitého úhlu. V současné době zkoušené kolo o šířce 100mm zvládne zase o něco víc, ale i kdyby mělo třeba 130mm, nebo i víc, nezvládne logicky většinu srdcovek. Takže náběhy být jednoduše musí všude tam, kde by jinak kolo skákalo. Pro představu provoz nenáběhové srdcovky zní nějak takhle. A není to jen o kraválu, který je zajímavý pro obyvatele města, ale i o konstrukci sendvičového kola, které takovou zátěž nevydrží. To už si ale někdo, kdo o tom ví již zmíněné velké kulové neuvědomí.
Odpůrci S49 - nevím jestli někdo takový existuje, všichni si přejeme mít oblé hlavy kolejnic a jednobodý styk kolo-kolejnice. Máme ale těch kolejí hodně. Řešení by bylo - mít peníze, zbrousit to, co jde, na něco S49 kompatibilního a rychle rekonstruovat. Pochybuju, že se něčeho takového dožijem.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 28.3.2010 11:35
od Petr
MM-Mikulovsky píše:(...)Jinak naprosto dosud nechápu, proč při např. loňské rekonstrukci křižovatky Kobylisy a obratišť Březiněveská a Ďáblice byli u výhybek užity převážně hluboké srdcovky, ale na k nim přilehlých kříženích zase naopak mělké? (...)
Hloubka použité srdcovky vždy úzce souvisí s úhlem odbočení (vzájemného křížení) kolejnic.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 28.3.2010 11:31
od MM-Mikulovsky
Díky hotovému přejezdu Slévačské ulice před obratištěm Lehovec konečně již vím, jak budou řešeny přejezdy IAD přes TT s kolejnicí S49, jsou k ní upevněny v takových případech přídavné žlábky (mnohem - cca 2x až 3x širší než u "běžné" žlábkové kolejnice) s opornicí - viz. 2x foto. Což znamená, že odpůrci zavedení S 49 na TT v Praze věděli "velké kulové" o použití tohoto typu koleje, protože omílali neustálé střídání S 49 s dosavadní užívanou žlábkovou kolejnicí, čímž se prý budou nadměrně opotřebovávat kola tramvají. Osobně tvrdím, že ty se nejvíc vyloženě ničí na mělkých srdcovkách výhybek a křížení, v nichž jsou viditelně vyjety dvě stopy okolky kol!!! Samozřejmě i takto průjezdy tramvají poznamenané srdcovky jsou dle mne špatné a jistě je to důvod proč se neustále dokola musí brousit, což také zvyšuje náklady a údržbu TT. Pevně věřím, že konečně někoho odpovědného trkne všechny tato nejslabší místa kolejové sítě napravit - výměnou za hluboké srdcovky. Jinak naprosto dosud nechápu, proč při např. loňské rekonstrukci křižovatky Kobylisy a obratišť Březiněveská a Ďáblice byli u výhybek užity převážně hluboké srdcovky, ale na k nim přilehlých kříženích zase naopak mělké?

Přidávám ještě jedno foto - úpravy zakryti podchodu na zastávce Hloubětín, aby na něm mohla být uložena silnější (vyšší) kolejová konstrukce z S49 (která jak známo je nižší než dosavadní užívaná žlábková) oproti původním BKV panelům.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 23.3.2010 9:11
od chemik
Bobik píše:
P_V píše:Nedám to do zpráv z tisku ale sem. Co se prý bude v příštích letech opravovat (no skoro všechno...)
Nevím, ale asi jsi to měl spíš dát do vlákna SCI-FI. Aneb takových slibů jsem už slyšel.... :cry:

(-X (-X (-X Já bych to dal teda spíš do sekce "Humor" =D> =D> =D>

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 23.3.2010 8:40
od Absolut
Za daných okolností není masivnost na škodu.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 23.3.2010 1:50
od Bobik
P_V píše:Nedám to do zpráv z tisku ale sem. Co se prý bude v příštích letech opravovat (no skoro všechno...)
Nevím, ale asi jsi to měl spíš dát do vlákna SCI-FI. Aneb takových slibů jsem už slyšel.... :cry:

ADD Přechodový kus - no, taky jsem zvědav, taky se mi to zdá jako až příliš masivní kus železa.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 23.3.2010 1:47
od Bobik
P_V píše:Nedám to do zpráv z tisku ale sem. Co se prý bude v příštích letech opravovat (no skoro všechno...)
Nevím, ale asi jsi to měl spíš dát do vlákna SCI-FI. Aneb takových slibů jsem už slyšel.... :cry:

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 22.3.2010 14:49
od Absolut
Také jsem moc zvědavý, jak to bude v provozu vypadat.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 22.3.2010 14:46
od DPmPET
Ohledně přechodových kusů B1/S49 : DP Bratislava používá přechodové kusy se svařených kolejnic ,takže je i vidět i neduhy které se vyskytují i u přechodových kusů NT1/B1 v DP Praha(lom kolejnice ve sváru těsně za panelem).Na Poděbradské jsou použity přechodové kusy vyrobené z jednoho kusu(kompletně vyfrézované a bez svařování),takže se uvidí po zahájení provozu jak se to zachová.
P.Absolut pěkné fotečky.
DPmPET 8-)

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 22.3.2010 14:16
od P_V
Nedám to do zpráv z tisku ale sem. Co se prý bude v příštích letech opravovat (no skoro všechno...) http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/p ... ek-vy.html

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 22.3.2010 10:15
od Absolut
Malý pozdrav z Bratislavy - přechodový kus S49 - B1. Porovnejte s kusem instalovaným u zast. Kbelská.
cesta-na-senec-trat-prechod-b1-s49-20100317-04.JPG
cesta-na-senec-trat-prechod-b1-s49-20100317-06.JPG

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 22.3.2010 0:36
od MM-Mikulovsky
gabuliatko píše:
MM-Mikulovsky píše:
A) Takže při výluce Spálené budou odklony následovné?:
9 Lazarská - Anděl přes Jiráskovo náměstí a Zborovskou
18 Albertov - Národní divadlo nábřeží/Karlovy lázně přes Výtoň, Palackého a Jiráskovo nábřeží (+ Nár. divadlo k němu)
22 Malostranská - Karlovo Náměstí přes Staroměstskou, Karlovy lázně, Jiráskovo a Palackého náměstí a Moráň
6 a 21 počítám řetězené v Myslíkově přes Jiráskovo náměstí mezi konečnými Kubánské náměstí a Nádraží Braník (či plně zrušeny - případně s náhradou výlukovou linkou 3X)
Pokud bude termín ve spojení s výlukou Řep tak bych to spíš viděl na spojeni M9+M22 přes Karlák bo Smetanovo nábř. by asi M17,M22 a d18 (která měla být taky M a na Spořilov) neutáhlo.
Tak dle mého by ještě byly odkloněny (co by dle tvého jezdilo na Bílou horu za 22 místo 9 Lazarská - Anděl?) :
14 Anděl - Strosmayerovo nám./Nábřeží Kpt. Jaroše přes Arbesovo nám (za 9), Malostranské nám. (za 22) a Čechův most (za 17)
17 Výtoň (občasná) - Strosmayerovo nám./Nábřeží Kpt. Jaroše přes Botanickou zahradu, Karlák (za 18) a dále po trase Václavák, Masarykovo nádraží, Nám. Republiky (za odkloněnou 14) - sice zůstane Právnická fakulta bez obsluhy TRAM, ale furt tam je BUS a bylo by to léto (bez studentů)

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 21.3.2010 11:18
od gabuliatko
MM-Mikulovsky píše:
gabuliatko píše: Myslíkova se reko bo ing sítě a pak tama bude jezdit to co jezdí teď Spálenou. (M9) po dobu výluky, samozřejmě Krom toho se tama plánuje M3.
A) Takže při výluce Spálené budou odklony následovné?:
Pokud bude termín ve spojení s výlukou Řep tak bych to spíš viděl na spojeni M9+M22 přes Karlák bo Smetanovo nábř. by asi M17,M22 a d18 (která měla být taky M a na Spořilov) neutáhlo.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 21.3.2010 10:47
od 7080
trainzjohny píše:
MM-Mikulovsky píše:Kolik to monstrum, ale váží, že to zvednou na jedné noze a ve čtyřech otočí?
Hydraulika zvedne desítky tun jak prd a otočit s ní není otázka váhy, ale tření a pokud je ta prostřední nožka dobře promazaná, tak s ní nepochybně otočíš jednou rukou sám.
Tření není velké, to je stejné, jako když dva-tři lidi utlačí sólo. Valivé odpory nejsou příliš velké, takže 16 tun vcelku hravě.
Když jsem byl v Ondřejově na hvězdárně, tak nám říkali, že s těžkou několika metrákovou kupolí pohybují motorkem o výkonu motorku ve fénu. Váha někdy není ten největší nepřítel.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 21.3.2010 10:10
od trainzjohny
MM-Mikulovsky píše:Kolik to monstrum, ale váží, že to zvednou na jedné noze a ve čtyřech otočí?
Hydraulika zvedne desítky tun jak prd a otočit s ní není otázka váhy, ale tření a pokud je ta prostřední nožka dobře promazaná, tak s ní nepochybně otočíš jednou rukou sám.