Re: Rekonstrukce TT
Napsal: 28.3.2010 13:06
Pane Mikulovský, to že jste objevil existenci montované přídržnice ještě neznamená, že tím je vyřešena problematika kolejiva ve městě. Není možné toto aplikovat tam, kde je trať v ulici - ten žlábek je opravdu široký a nedovedu si představit jak by přes to v souběžném směru jezdila jednostopá vozidla.
Váš postřeh ohledně srdcovek - není třeba, aby byl někdo odpovědný potrkán, protože to rovněž není nic nového - víme, že nám náběhové srdcovky dělají problémy jak sobě samým, tak kolům, o jejich pro a proti se ví od prvopočátku. Ale přesně jak píše Petr - je to dané šířkou kola tramvaje, ostřejší úhel zvládnou překlenout. Proto jsou nenáběhové srdcovky jen u výhybek a křižovatkách do určitého úhlu. V současné době zkoušené kolo o šířce 100mm zvládne zase o něco víc, ale i kdyby mělo třeba 130mm, nebo i víc, nezvládne logicky většinu srdcovek. Takže náběhy být jednoduše musí všude tam, kde by jinak kolo skákalo. Pro představu provoz nenáběhové srdcovky zní nějak takhle. A není to jen o kraválu, který je zajímavý pro obyvatele města, ale i o konstrukci sendvičového kola, které takovou zátěž nevydrží. To už si ale někdo, kdo o tom ví již zmíněné velké kulové neuvědomí.
Odpůrci S49 - nevím jestli někdo takový existuje, všichni si přejeme mít oblé hlavy kolejnic a jednobodý styk kolo-kolejnice. Máme ale těch kolejí hodně. Řešení by bylo - mít peníze, zbrousit to, co jde, na něco S49 kompatibilního a rychle rekonstruovat. Pochybuju, že se něčeho takového dožijem.
Váš postřeh ohledně srdcovek - není třeba, aby byl někdo odpovědný potrkán, protože to rovněž není nic nového - víme, že nám náběhové srdcovky dělají problémy jak sobě samým, tak kolům, o jejich pro a proti se ví od prvopočátku. Ale přesně jak píše Petr - je to dané šířkou kola tramvaje, ostřejší úhel zvládnou překlenout. Proto jsou nenáběhové srdcovky jen u výhybek a křižovatkách do určitého úhlu. V současné době zkoušené kolo o šířce 100mm zvládne zase o něco víc, ale i kdyby mělo třeba 130mm, nebo i víc, nezvládne logicky většinu srdcovek. Takže náběhy být jednoduše musí všude tam, kde by jinak kolo skákalo. Pro představu provoz nenáběhové srdcovky zní nějak takhle. A není to jen o kraválu, který je zajímavý pro obyvatele města, ale i o konstrukci sendvičového kola, které takovou zátěž nevydrží. To už si ale někdo, kdo o tom ví již zmíněné velké kulové neuvědomí.
Odpůrci S49 - nevím jestli někdo takový existuje, všichni si přejeme mít oblé hlavy kolejnic a jednobodý styk kolo-kolejnice. Máme ale těch kolejí hodně. Řešení by bylo - mít peníze, zbrousit to, co jde, na něco S49 kompatibilního a rychle rekonstruovat. Pochybuju, že se něčeho takového dožijem.