Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 26.9.2007 10:44

http://zpravy.idnes.cz/prazske-uzavirky ... _praha_itu
Karlovo náměstí
Na tramvajovou křižovatku na Karlově náměstí, přes které vede i velmi rušná silnice spojující dopravní tepny na levém a pravém břehu Vltavy, se měli dělníci "vrhnout" hned po dokončení prací na Palackého náměstí.

V původních plánech je napsáno, že křižovatka zůstane pro tramvaje uzavřena do 21. listopadu, počítalo se i s omezením provozu aut.

"Dopravní omezení by v tomto místě vzbudilo velký odpor Pražanů, takže jsme změnili harmonogram prací," konstatoval ředitel Dvořák.

Podle Jana Šurovského, jenž má plánovaní staveb v Dopravním podniku na starosti, způsobí rekonstrukce jen minimální dopravní omezení. "Potrvají tři víkendy, takže se dotknou automobilové dopravy pouze o sobotách a nedělích a tramvajové dopravy také v pátek," upřesnil Šurovský. V tyto dny zde bude jezdit náhradní autobusová doprava.
Takže kompletní oprava opět v nedohlednu? Zase se bude jenom flikovat???

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Re: Zlom za zastávkou Smíchovské nádraží ve směru Hlubočepy

Příspěvek od radek31 » 19.9.2007 23:47

Neo_Moucha píše:Zdravím všechny - co říkáte tomuto místu (viz. předmět) - přijde mi, že jestli se s tím brzy něco nebude dělat, zlomí se tam brzy nějaké 14Téčko :D
je to tam moc pěkné, já tam se 14T jezdím 6 až 7 km/h

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 19.9.2007 21:32

Neo_Moucha píše:...zlomí se tam brzy nějaké 14Téčko :D
No bóže - zavoláme strýčka Gooda, ten má velké kladivo... :-)

Uživatelský avatar
Neo_Moucha
Uživatel
Příspěvky: 69
Registrován: 28.4.2007 13:29

Zlom za zastávkou Smíchovské nádraží ve směru Hlubočepy

Příspěvek od Neo_Moucha » 19.9.2007 21:20

Zdravím všechny - co říkáte tomuto místu (viz. předmět) - přijde mi, že jestli se s tím brzy něco nebude dělat, zlomí se tam brzy nějaké 14Téčko :D

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4679
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MOp » 18.9.2007 10:49

Pakliže má někdo z návštěvníků stránek dotaz na technické uspořádání křižovatky Palackého náměstí, nechť v následujících dvou dnech pošle svůj dotaz na redakční email s výrazným označením předmětu Palackého náměstí.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1430
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek » 18.9.2007 9:11

MF píše:O dispečink vůbec nejde, tady jde o Policii, magistrát a jiné příživnivcké organizace. DP je až ten poslední kdo do toho má co mluvit. Už jsme to tady ale řešily.
Však tak jsem to taky myslel...

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Příspěvek od MF » 17.9.2007 23:07

Radek píše:Teď jde jen o to, aby to někdo dispečinku povolil používat.
O dispečink vůbec nejde, tady jde o Policii, magistrát a jiné příživnivcké organizace. DP je až ten poslední kdo do toho má co mluvit. Už jsme to tady ale řešily.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 17.9.2007 16:36

Jasně, máš pravdu, je to tak.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Oskar » 17.9.2007 13:12

Absolut píše:Ano, jenže tam je to splítka dvou různých rozchodů. Na LBC tramvajích byl jeden čas vyznačen černožlutými pruhy první schod, protože byly vozy na rozchodu 1000mm příliš daleko od nástupní hrany.
Daleko? Neměli by být spíš blízko? Nemýlím-li se, tak liberecké uspořádání je:

nástupiště - společná kolejnice - rozchod 1000 - rozchod 1435 - osa vozovky

Takže osa koleje o rozchodu 1000 je o 217,5 mm blíž k nástupišti, a za předpokladu, že podvozky nejsou umístěny excentricky, by i vozy rozchodu 1000 měli zastavovat o 217,5 mm blíže k nástupišti.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 17.9.2007 12:55

Ano, jenže tam je to splítka dvou různých rozchodů. Na LBC tramvajích byl jeden čas vyznačen černožlutými pruhy první schod, protože byly vozy na rozchodu 1000mm příliš daleko od nástupní hrany.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3719
Registrován: 23.11.2003 18:49

Příspěvek od P_V » 17.9.2007 12:49

Absolut píše:Splítka v zastávce skutečně není možná, je to předpis, neptejte se proč, sám to přesně nevím, ale selský rozum napovídá, že když je tolerance vzdálenosti nástupní hrany 50mm a osová vzdálenost splítky 129mm, tak asi splítku do zastávky fakt nejde dát.
V Liberci má splítka ještě větší odskok a jde to.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1430
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek » 17.9.2007 12:48

adam_r píše: Ted jde jen o to, aby se to dispecink naucil pouzivat.
Teď jde jen o to, aby to někdo dispečinku povolil používat.

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam_r » 17.9.2007 11:44

Absolut píše:Jenže oblouk navíc je při výlukách velmi cenná věc. Navíc směrové cedení trati s esíčkem z roku 1984 generovalo ještě delší úsek pomalé jízdy. Nelze mít kolejovou síť bez manipulačních tratí, respektive jde to, ale sebemenší výluka vyvolá velké změny. Myslím, že pár výměn a srdcovek na křižovatce není tak vysoká cena za operativnost systému.
Jeste vic se takovato moznost hodi pri "neplanovanych akcich". V pripadech nejakych mimoradnosti umozni operativni obraceni vlaku od Jecne a VN, namisto nejakych silenych odklonovych tras. Ted jde jen o to, aby se to dispecink naucil pouzivat.
Absolut píše: Splítka v zastávce skutečně není možná, je to předpis, neptejte se proč, sám to přesně nevím, ale selský rozum napovídá, že když je tolerance vzdálenosti nástupní hrany 50mm a osová vzdálenost splítky 129mm, tak asi splítku do zastávky fakt nejde dát.
Pokud se od druhe polovinu 90. let nezmenili v tomto smeru normy, tak to lze (Brno, Nove sady). Klidne muze jit "pouze" o interni narizeni DPP stejne tak jako je tomu i u spousty dalsich zalezitosti.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 17.9.2007 10:54

ad V. Ložek:

Zřejmě jste řidič. Chápu, že zpomalení na výměnách a srdcovkách navíc je nepříjemné. Jenže oblouk navíc je při výlukách velmi cenná věc. Navíc směrové cedení trati s esíčkem z roku 1984 generovalo ještě delší úsek pomalé jízdy. Nelze mít kolejovou síť bez manipulačních tratí, respektive jde to, ale sebemenší výluka vyvolá velké změny. Myslím, že pár výměn a srdcovek na křižovatce není tak vysoká cena za operativnost systému.

Splítka v zastávce skutečně není možná, je to předpis, neptejte se proč, sám to přesně nevím, ale selský rozum napovídá, že když je tolerance vzdálenosti nástupní hrany 50mm a osová vzdálenost splítky 129mm, tak asi splítku do zastávky fakt nejde dát.

Křižovatka je vymazlená z technického hlediska, jako šotouš ji asi neocením, protože se těmi oblouky nebude jezdit.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4679
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MOp » 16.9.2007 23:35

Delší úsek pomalé jízdy - Výměna je umístěna v mírném oblouku ihned za zastávkou, následuje levý oblouk a pak teprve výměna směr Výtoň. I kdyby se vynechal oblouk směr Jiráskovo náměstí stále zůstane druhá výměna s pomalou jízdou uprostřed křižovatky. Jelikož je první výhybka pravá, lze do ní jet přímo 15km/h a sousedí se zastávkou. Kdyby tam nebyla, nepojede řidič z 0 o moc více. Rozdíl v minimální..

Nutné odstupy vlaků - trolejové kontakty nejsou, radio bude jistě nastaveno tak, aby mohl druhý vlak také stanicovat.

Kde nebude za čas vyvěšen žlutý obdélník? Dokud se budou používat kola tvrdší než kolejnice, půjde vše do sra*ek..

Jaké uspořádání by dovolilo rozjezdovou splitku? Splítka od Moráně není možná z důvodu jejího výskytu v zastávkovém prostoru, což je v pražských poměrech neprůchodné.

Odpovědět