Stránka 592 z 659

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 09.3.2010 21:12
od Marek B.
Dík za vysvětlení. Pak tady mám ještě 1 "zlepšovák". Nedaly by se pro S49 používat douhé kolejnicové pásy, jako na železnici? Takto se musí jednotlivá kolejová pole svařovat. Třeba na rovném Lehovci by se uživily, ne?

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 09.3.2010 16:28
od MF
Absolut píše:Tak. Není důvod. Je to jako brát si na jeden pytel cementu valník místo tranzita.
Ja si na pytle cementu beru trabose s vozejkem. No ale naposledy jsem to drobet neodhadl a vezl 20 pytlu. Kus 25kg :-) ale jelo to.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 09.3.2010 15:13
od Absolut
Tak. Není důvod. Je to jako brát si na jeden pytel cementu valník místo tranzita.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 09.3.2010 14:52
od MOp
Teoreticky ano - liší se však hmotností, !výškou! (uic je o 23mm vyssi), šířkou paty a rmaximální rychlostí, kterou je možné je pojíždět a hlavne cenou. Tvar hlavy mají stejný, tudíž jsou "relativne" zaměnitelné. Ale proc to delat? Tram rychle nejezdi, vazi mene jak zel. vozidlo a S49 je vsude plno..

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 09.3.2010 14:20
od Marek B.
Mám dotaz, mohly by být na pražské tramvajové síti používány i kolejnice UIC 60? Pokud by to tedy bylo k něčemu.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 05.3.2010 15:00
od DPmPET
Dnes lehla k zemi i poslední část přístřešku (kamrlík) ve smyčce Lehovec.
DPmPET 8-)

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 05.3.2010 13:23
od MOp
udrzba - sundan prave proto, aby se mohl neudrzovat (stejny pripad napis kralovka)
bezpecnost - myslis, ze tam nebude zabradli?
ohyzdnost - priznam se, velice subjektivni.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 05.3.2010 13:02
od trainzjohny
MOp píše:duvody jsou prozaictejsi a je jich vice - udrzba, bezpecnost, ohyzdnost.
Úržba - dovolte abych se zasmál, kdy ty přístřešky někdo nějak naposledy udržoval ?!
Bezpečnost - jistě, nyní se dá volně běhat mezi kolejema (ale připouštím, že výhled přes ně byl na pendrek)
Ohyzdnost - směju se podruhé, komu to kdy u DPP vadilo ?!

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 05.3.2010 11:57
od MOp
duvody jsou prozaictejsi a je jich vice - udrzba, bezpecnost, ohyzdnost.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 05.3.2010 11:51
od MF
asi je to kvůli vyrušení spojky, tak protože vyjížďáky trojky pojedou po vedlejší koleji, tak aby to viděli a mohli přecházet.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 05.3.2010 8:36
od MOp
Jeste to zde nebylo - Dopravni podnik Petřiny se nezminil, ze na Lehovci lehnul popelem pristresek na nastupni zastavce vnitrni koleje.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 02.3.2010 0:03
od Marek B.
Z toho, co vzniklo a vzniká na Malovance je mi smutno. Teď nemyslím koleje, ale vše ostatní. Zcela dementní příchody od semaforů na zastávku Malovanka, 4 nové SSZ, které asi již po ukončení IGK objížďky nikdo neodstraní či v neposlední řadě naprosto hrůzné zacházení se stavebním materiálem, kdy z chodníků před rekonstrukcí nebyla sejmuta dlažba, která teď padá do výkopů, či je smíchávána se sutí. Ale co, nová dlažba je drobný náklad, spíš je mi líto toho materiálu.

Myslím si také, že zaasfaltovávání a zabetonovávání TT je špatně, protože již pak nejde nijak upravovat niveletu kolejí. Preferoval bych snadno sejmutelnou dlažbu, krerá se dala zadarmo vyzískat z vedle rekonstruované ulice Pod Královkou. Minimálně na část TT není pravidelně pojížděná auty, takže problém s hlukem by nebyl.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 01.3.2010 13:41
od Bobik
Ta 9082 zkouší nějakou novou, špešl linku? :D

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 01.3.2010 1:29
od MOp
Abych zpříjemnil Pawlovi čekání na FŽ, který se doufám v průběhu úterka upeče, přidám jednu provozní tříkolejku z Malovanky-Dlabačova.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 28.2.2010 11:06
od Bald
MM-Mikulovsky píše:Ale v obloucích to nepoužívají - nemají je tak prudké jako na některých místech TRAM tratě (např. mnou uváděný nadjezd v Brně u Výstaviště). Jinak díky za poučení drážního názvosloví, ale účel - bránění sklouznutí kola z koleje do boku - má stejný jako opornice žlábkové koleje na TT.
V obloucích se přídržnice využívá i na dráze, např. trať 210 jich byla plná, nevím jak je na tom dnes, ale k vidění je i na jiných lokálkách. Nevím jaká byla podmínka instalace, možná oblouk od r150 do r200, možná r250m. S tou opornicí - to je pořád dokola a špatně. Přídržnice na dráze určitě nemá stejný význam jako opornice na TT, protože opornice je opornice a přídržnice je přídržnice, to jsou 2 věci a není to o tom, že se tomu tak někde říká - to je zkrátka termín, tak se to prostě jmenuje u všech tratí. Opornice je nedílná součást hlavy kolejnice, je to boční část o níž se opírá okolek. Proto opornice. Přídržnice přidržuje rovněž okolek, ale z vnitřní strany. Přidržování je třeba jen v případě potřeby, kdy je omezená opora vedení dvojkolí, takže srdcovky, případně ostré oblouky. Bezpečnostní prvky v trati na mostních konstrukcích nejsou ani přídržnice, ani opornice. U našich žlábkových B/NT kolejnic sice používáme termín příruba, ale je to přídržnice. U nenájezdových srdcovek je výhybková přídržnice patrná zesílením příruby v místě srdce. To není prvek bezpodmínečně nutný a není aplikovaný od prvopočátku nenájezdových srdcovek v Praze, příruba v klasickém podání by stačila. Bylo by ale vyšší opotřebení hrotu srdcovky stejně, jako tomu je u všech jiných konstrukcí.