Stránka 593 z 659

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 28.2.2010 0:06
od 7080
maayaa píše:
MM-Mikulovsky píše: Ale v obloucích to nepoužívají - nemají je tak prudké jako na některých místech TRAM tratě (např. mnou uváděný nadjezd v Brně u Výstaviště). Jinak díky za poučení drážního názvosloví, ale účel - bránění sklouznutí kola z koleje do boku - má stejný jako opornice žlábkové koleje na TT.
Občas jsou i na dráze,některé regionální tratě mají v prudkých obloucích přídržnice dělané z kolejnice.
Případně také tam, kde by při eventuálním vykolejení hrozil pád vlaku ze svahu. Taková trať Trutnov - Adršpach např.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 27.2.2010 23:55
od maayaa
MM-Mikulovsky píše: Ale v obloucích to nepoužívají - nemají je tak prudké jako na některých místech TRAM tratě (např. mnou uváděný nadjezd v Brně u Výstaviště). Jinak díky za poučení drážního názvosloví, ale účel - bránění sklouznutí kola z koleje do boku - má stejný jako opornice žlábkové koleje na TT.
Občas jsou i na dráze,některé regionální tratě mají v prudkých obloucích přídržnice dělané z kolejnice.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 27.2.2010 22:04
od MOp
Na ja! Danke..

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 27.2.2010 19:03
od Damir Holas
MOp píše:Jedna narozeninová..
Haben Sie Geburtstag, Herr Mop? Alles Gute! :)

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 27.2.2010 17:53
od MOp
Jedna narozeninová..

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 27.2.2010 11:49
od PvvS
Je to hlavne ve vice klopenych obloucich.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 26.2.2010 11:01
od MM-Mikulovsky
maayaa píše:
MM-Mikulovsky píše:....ve středu spojeny dvěma proti sobě usazenými "L" profily ze silnějšího plechu, ale mnou popisovaná opornice u S49 jsou spíše z litiny - viz. foto v příloze (označeny u výhybky v Ostravě).
Na dráze se tomu řiká přídržnice a je to součást každý výhybky
Ale v obloucích to nepoužívají - nemají je tak prudké jako na některých místech TRAM tratě (např. mnou uváděný nadjezd v Brně u Výstaviště). Jinak díky za poučení drážního názvosloví, ale účel - bránění sklouznutí kola z koleje do boku - má stejný jako opornice žlábkové koleje na TT.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 25.2.2010 15:55
od maayaa
MM-Mikulovsky píše:....ve středu spojeny dvěma proti sobě usazenými "L" profily ze silnějšího plechu, ale mnou popisovaná opornice u S49 jsou spíše z litiny - viz. foto v příloze (označeny u výhybky v Ostravě).
Na dráze se tomu řiká přídržnice a je to součást každý výhybky

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 25.2.2010 13:59
od DPmPET
MM-Mikulovsky píše:
9001 píše:MM: Není to spíš ochrana proti větším následkům vykolejení? To samé je na Barrandovské estakádě.
Na Bar. est. jsou žlábkové kolejnice na dřevěných (asi lépe tlumících rázy z průjezdů TRAM) pražcích jež jsou, nevím proč (asi jištění každého pražce proti pohybu do boku pomocí dvou šroubů ke každému z obou profilů - estakáda je v zatáčce) ve středu spojeny dvěma proti sobě usazenými "L" profily ze silnějšího plechu, ale mnou popisovaná opornice u S49 jsou spíše z litiny - viz. foto v příloze (označeny u výhybky v Ostravě).
To co je zakroužkované slouží k vedení nápravy/kola při průjezdu přes srdce .Materiál asi bych tipoval nějakou konstrukční ocel než litinu.Kolejové konstrukce se většinou montují na dřevěné pražce pro snažší montáž(přivrtávání podkladnic ) i když také se používají betonové pražce a pražce s drážkou nebo i panely z drážkami(Vuis).L profily se používají na mostech či mostních estákádách a zabranˇuje to při vykolejení a následného sjetí drážního vozidla z mostu.
DPmPET 8-)

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 25.2.2010 13:44
od Absolut
MM-Mikulovský:
1) No v Praze se používá jako žlábková kolejnice NT1 z Třince a už se dělaly nějaké pokusy s hlubším žlábkem. Doporučuju článek v jednom z nedávných DP-Kontaktů od Honzy Šurovského o výměně kolejnic na Krejcárku, tam je to pěkně popsané, myslím že to je buď v posledním čísle roku 2009 nebo v prvním roku 2010.
2) Geodet když měří stávající stav nějaké trati, tak ví o tom, kdy se tam něco přestaví skoro nic až úplný *****. Takže je blbost věřit tomu, co říká. Závazně Vám můžu sdělit, že by se zpracování i projednání projektu na Podolské nábřeží na rok 2011 ještě mohlo stihnout, pokud ovšem bude z čeho to financovat, což by se taky ještě dalo stihnout zařídit. Hodně o budoucnu nám napoví úspěchy letošních tří nejdůležitějších akci.

MOp:
Haha :lol: :lol: :lol:

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 25.2.2010 11:34
od MOp
MM-Mikulovsky píše: když vyměřovali Plzeňskou také říkali možná příští rok, nejpozději následující. A jak víme letos je to jistota!
Seš si tím tak jist? Já ještě nikoliv.. Pokud je mi známo, výběrové řízení na zhotovitele teprve probíhá..

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 25.2.2010 11:30
od MM-Mikulovsky
Absolut píše:Silniční přejezd na S49 se samozřejmě udělat dá a bude řešit vytvořením "žlábku" přídavným profilem a zřízením standardního krytu nebo zakoupením speciálních přejezdových prefabrikátů (třeba Strail), obdobně jako kdekoli jinde ve světě, nejblíže a nejlépe třeba v Ostravě. V obloucích o malých poloměrech je rozumnější použít žlábkové kolejnice. Ale na přejezdech v přímé nebo ve velkých poloměrech k tomu fakt není důvod.

Podolská vodárna - Přístaviště možná 2011 :)
1.) Dobře je jednodušší v oblouku použít žlábkovou, ale táži se jakou? Pochopil-li jsem správně v Praze je užívána specifického profilu, takže věřím, že tu (s nad se širším žlábkem) s níž např. Ostrava kombinuje S49.
2.) Podolské nábřeží - příští rok, to jsem tak odhadoval (viz. TT Jeremenkovou). Věřím, že tomu tak bude - loni když vyměřovali Plzeňskou také říkali možná příští rok, nejpozději následující. A jak víme letos je to jistota!

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 25.2.2010 11:22
od MM-Mikulovsky
9001 píše:MM: Není to spíš ochrana proti větším následkům vykolejení? To samé je na Barrandovské estakádě.
Na Bar. est. jsou žlábkové kolejnice na dřevěných (asi lépe tlumících rázy z průjezdů TRAM) pražcích jež jsou, nevím proč (asi jištění každého pražce proti pohybu do boku pomocí dvou šroubů ke každému z obou profilů - estakáda je v zatáčce) ve středu spojeny dvěma proti sobě usazenými "L" profily ze silnějšího plechu, ale mnou popisovaná opornice u S49 jsou spíše z litiny - viz. foto v příloze (označeny u výhybky v Ostravě).

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 25.2.2010 8:54
od Absolut
Silniční přejezd na S49 se samozřejmě udělat dá a bude řešit vytvořením "žlábku" přídavným profilem a zřízením standardního krytu nebo zakoupením speciálních přejezdových prefabrikátů (třeba Strail), obdobně jako kdekoli jinde ve světě, nejblíže a nejlépe třeba v Ostravě. V obloucích o malých poloměrech je rozumnější použít žlábkové kolejnice. Ale na přejezdech v přímé nebo ve velkých poloměrech k tomu fakt není důvod.

Podolská vodárna - Přístaviště možná 2011 :)

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 25.2.2010 6:59
od BerryML
Možna že tam zrovna ano, ale v tom samém šalingradu na Líšeňské trati jsou opravdu v obloucích s menšími poloměry užity coby opornice nabok položené S49. Opornici v tomto případě tvoří hlava kolejnice.... 8-) (a abych nezapoměl, jsou pouze u vnitřní kolejnice oblouku)