Stránka 600 z 659

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 28.8.2009 16:46
od Jakub
Ale to zase bývají takové rozlehlejší vozovny na krajích města, kde se to udělalo už při výstavbě. V Praze je zakrytá harfa nutnost už jen proto, že do vozovny není obvykle jiná cesta než přes harfu (a je potřeba tam něco zavážet auty) a harfa zároveň slouží jako parkoviště pro řidiče, na které se tu nějak nikdy nemyslelo a stavět ho tam dnes už je trochu pozdě. Navíc máme téměř okolo všech vozoven zástavbu a jistě by zase nějakého aktivního občana napadlo stěžovat si na to, že by to dělalo moc velký hluk.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 28.8.2009 16:23
od pawel
v méně IAD-friendly provozech než praze mají dvory vozoven (a tratě, smyčky...) běžně i v OŠ. jistě by to vyšlo nejlevněji.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 28.8.2009 16:01
od 7080
Zdání klame, na druhou stranu, pokud to celé jde z rozpočtu JDCT, tak chápu, že to nemůže být jinak. Když se oklepe magistrátní kasička, tak to na konci roku může třeba vypadat i lépe.
Jinak co se týče provozního hlediska, tak je to určitě krok k lepšímu než původní uspořádání.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 28.8.2009 15:53
od tramvajka
Vypadá to podle mě dobře =D> .

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 28.8.2009 15:05
od Absolut
Já myslim, že dobrý.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 28.8.2009 14:29
od MOp
Téměř dokončená harfa vozovny Kobylisy.
Vím, že šetřit se musí, ale za "makadamový" povrch JDCT pochválit prostě nemohu, je mi z něho k zblití.. :-( Zlatá žulová dlažba...

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 04.8.2009 20:27
od Bobek
A nebude se ono rozšíření hodit mj. už při (někdy snad následující) opravě Hlávkova mostu?
O dobudování Pobřežní jáužnevímkolik (IV+V?) a Vysočanské radiály nemluvě, to je běh na hodně dlouhou trať.

Re: Karlův most

Napsal: 04.8.2009 15:49
od P_V
Po poradě s chytrou knihou: na Karlově mostě je původní pouze úsek nad Kampou a tři oblouky na staroměstské straně. Vše ostatní je replika původní stavby, zbudovaná po nějaké povodni, jichž přišlo hafo. Už první povodeň, která přišla asi 30 let po dokončení mostu, z něj smetla 5 oblouků.
A nad tím, co se vybudovalo po povodni koncem 19. století, by dnešní ortodoxní památkáři asi pukali vzteky - ona rekonstruovaná část má pouze slupku původní stavby, ale vnitřek je (podle výkresu v té knize) moderní vylehčená konstrukce, založená na kesonech. Tehdy se spokojili jen s tím, že zamítli vážně míněný návrh na přestavbu mostu, spočívající ve snížení počtu pilířů a zvětšení rozponu polí, aby velká voda snáze prošla. To dnes se radši staré základy pečlivě konzervují mezi štětovými stěnami, i za cenu toho, že to trhá parníky jež se tam opováží vplout.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 04.8.2009 15:20
od Proxy
Jak je vlastně široký Štefánikův most, který byl rekonstruován nedávno :?:

Mi přijde jeho uspořádání jako ideální pro městský most - dva pruhy tramvají, dva pruhy aut, dva pruhy cyklostezky a dva pruhy chodníků... rozhodně se nedá hovořit o nějaké kapacitní mega komunikaci, nebo se mýlím? :wink:

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 04.8.2009 15:16
od willyjeff
VIKtor píše:Tady už někdo dlouho nebyl na Karlově mostě... :roll:
Nemusí být přímo na něm, stači na něj jen mrknout z dálky a nové kameny svítí snad i v noci jak jsou jiné barvy :D

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 04.8.2009 15:03
od VIKtor
m@rtin píše:...pár kamenů na zábradlí a dlažby stále původní...
Tady už někdo dlouho nebyl na Karlově mostě... :roll:

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 04.8.2009 9:02
od Absolut
To je hodně odvážné tvrzení, že je něco původní, když to bylo znovu postaveno s použitím původních surovin. Ohledně Libeňského mostu si myslím, že je beton jako beton, nicméně nelíbí se mi rozšiřování mostu jen tak protože prostě proto. Zvlášť, když se v Karlíně zřídila za hromadu hnašich peněz kapacitní komunikace spojující Libeň s magistrálou.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 04.8.2009 8:45
od m@rtin
P_V píše:
Marek B. píše:Ten most má v neposlední řadě velkou historickou hodnotu (kubistický sloh, arch Janák) a kopie se prostě originálu nikdy rovnat nemůže. A ještě k tomu je rozšíření zcela zbytečné, jak už napsali jiní.
Čím se liší 70 let starý beton od 0 let starého betonu, když to zvenku vypadá stejně? Janákovo to bude i nadále. Třeba na takovém Karlově mostě jsou původní jen základy několika pilířů, vše ostatní je jen trapná pozdější replika.
Tak to je samozřejmě pěkná pitomost. Karlův most je až na betonovou desku v něm, pár kamenů na zábradlí a dlažby stále původní. I pilíře stržené povodní před více jak 100 lety byly postaveny z kamenů na dně Vltavy.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 04.8.2009 5:13
od P_V
Marek B. píše:Ten most má v neposlední řadě velkou historickou hodnotu (kubistický sloh, arch Janák) a kopie se prostě originálu nikdy rovnat nemůže. A ještě k tomu je rozšíření zcela zbytečné, jak už napsali jiní.
Čím se liší 70 let starý beton od 0 let starého betonu, když to zvenku vypadá stejně? Janákovo to bude i nadále. Třeba na takovém Karlově mostě jsou původní jen základy několika pilířů, vše ostatní je jen trapná pozdější replika.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 04.8.2009 3:46
od Marek B.
Ten most má v neposlední řadě velkou historickou hodnotu (kubistický sloh, arch Janák) a kopie se prostě originálu nikdy rovnat nemůže. A ještě k tomu je rozšíření zcela zbytečné, jak už napsali jiní.