Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 30.10.2006 11:05

demon píše:2) Není lepší, když někdo něco doopravdy umí, než když někdo teoreticky umí všechno, ale ve skutečnosti má o všem znalosti povrchní? Pokud nebude "specializace" a všichni budou muset umět všechno, bude potřeba najmout další lidi - vyšší náklady.
Ne budete muset umět všichni všechno pořádně, pokud ne vyházet a najít takové co to zvládnou.

A nebo, což by bylo lepší mít třeba člověka který umí T3, T6 a 14T, dalšího na T3M a T3R.P a mít takovéto kombinace v podobě minima, lidí si myslím.

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1081
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Příspěvek od 7080 » 30.10.2006 10:55

K-M píše:Tohle pěkný učebnicový výčet důvodů "když se nechce".
1)Příliš rozhodují odbory o ekonomice podniku.
2)Specializace vozoven je taky chyba.
3) Místo výkonu práce řidiče je Praha. Takže může rozhodovat maximálně o té Praze, ale ne o Vokovicích, Hloubětíně a pod.
4) Cestování do práce? Ať vám to vysvětlí R31 jak asi cestuje jeho strejda do práce a z práce a co dělá když má nástup na vlak v Pečkách a konec v Přelouči. A přesto (nebo právě proto) ČD jezdí. A on by DP jezdil taky.
Odbory nekomentuji, přinesly i lecos dobrého.

Specializace vozoven chybou možná je, ale proč by se měli vokovičtí učit opravovat T6 nebo 14T, když se u nás prakticky neobjevují. Do budoucna možná.

Střídané přestávky, půjdou pokud bude přijato více lidí. V současné době, kdy je nedostatek řidičů a kvalitních řidičů ještě víc, jede maximálně to jde teď. Na víc opravdu podnik nemá.
Naposledy upravil(a) 7080 dne 30.10.2006 11:07, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6197
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 30.10.2006 10:54

K-M píše:Tohle pěkný učebnicový výčet důvodů "když se nechce".
2)Specializace vozoven je taky chyba.
3) Místo výkonu práce řidiče je Praha. Takže může rozhodovat maximálně o té Praze, ale ne o Vokovicích, Hloubětíně a pod.
2) Není lepší, když někdo něco doopravdy umí, než když někdo teoreticky umí všechno, ale ve skutečnosti má o všem znalosti povrchní? Pokud nebude "specializace" a všichni budou muset umět všechno, bude potřeba najmout další lidi - vyšší náklady.
3) Střídané přestávky - potřeba víc řidičů - vyšší náklady. A záleží na tom co mají ve smlouvě, já mam třeba Hostivař...
Naposledy upravil(a) demon dne 30.10.2006 10:55, celkem upraveno 1 x.

K-M

Příspěvek od K-M » 30.10.2006 10:42

7080 píše:Tak to by jsi zkusil navrhnout jen jednou. Vzbouříš odbory téměř ke stávce. A kdo by se o ty vozy staral? Myslíš, že se vokovický budou starat motolským o T6? Vždyť o tom vůbec nic nevědí. Možná tak o RP a to ještě s největším odporem. Každá vozovna se bohužel stará jen o ty svoje, navzdory probíhající transformaci.

Ono je taky vcelku rozdíl cestovat přes den a na výjezd ve čtyři ráno, noční dopravou. Já třeba jezdím z Černýho mostu do Vokovic, je to skoro hodina cesty, ale do Hloubětína bych třeba jezdit nastálo nešel. To už radši do Kobylis.
Tohle pěkný učebnicový výčet důvodů "když se nechce".
1)Příliš rozhodují odbory o ekonomice podniku.
2)Specializace vozoven je taky chyba.
3) Místo výkonu práce řidiče je Praha. Takže může rozhodovat maximálně o té Praze, ale ne o Vokovicích, Hloubětíně a pod.
4) Cestování do práce? Ať vám to vysvětlí R31 jak asi cestuje jeho strejda do práce a z práce a co dělá když má nástup na vlak v Pečkách a konec v Přelouči. A přesto (nebo právě proto) ČD jezdí. A on by DP jezdil taky.

K-M

Příspěvek od K-M » 30.10.2006 10:37

7080 píše:Kde jsi k tomu přišel, naši depáciVO spojují občas noční, když s nima jedou do myčáku a nechtějí jet nadvakrát, ale jinak je maximálně převlíknou na výjezd a občas i umejou.
No a je to tady.

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 30.10.2006 10:37

7080 píše:K tomu je potřeba taky ještě jeden základní detail. Všichni řidiči musí mít papíry na všechno, to je otázka nejméně dvou let. Potom je tvůj plán realizovatelný. Pak půjdou i střídané přestávky bez omezení typů vozů.
Jasně, to máš pravdu, ale podívej se už se na tom začíná pracovat pomalu. Tohle by nebylo špatné řešení, pro těch pár pozdněvečerních vlaků.

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1081
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Příspěvek od 7080 » 30.10.2006 10:35

DJ LA DÉFENSE píše:Asi nechápeš, tak naposledy. Ráno přijedeš do vozovny autem, v tvém případě do Vokovic, vezemeš si vlak, linku 20. Toto pořadí je turnusově zatahováno v 0:10 do Motola. Ty vystřídáš kolem 13:30 na Andělu, vystřídá tě motolský řidič, a v klidu si můžeš zajet pro auto a domu. Co je na tom jiného než teďka??? Je to přece totéž, jen s tím rozdílem, že v součastnosti Tě vystříd někde po trase tvůj kolega z depa a on s tím pojede do vašeho depa... Je to přece totéž!!!
K tomu je potřeba taky ještě jeden základní detail. Všichni řidiči musí mít papíry na všechno, to je otázka nejméně dvou let. Potom je tvůj plán realizovatelný. Pak půjdou i střídané přestávky bez omezení typů vozů.

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 30.10.2006 10:27

7080 píše:Aha takže jinými slovy organizovaný chaos.

Mě tahle práce baví, a dojíždění nějak přežiju. Ono je skoro jedno, jestli jedeš do Vokovic z Čerňáku nebo ze Zličína.
To neni chaos, jen naprosto jednoduchá úspora, kilometrů... A časem to tak bude. Zvěstuju to jako Libuše! :wink: Je to otázka maximálně dvou let. Kdy některé vlaky na noc zatáhnou jinam.

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 30.10.2006 10:25

7080 píše:Nemá to tak být, ale představ si situaci, že odpoledne přijedš autem do své vozovny, tam ho necháš, protože venku ani v jiné vozovně nezaparkuješ. Budeš jezdit pěknou polonoc do 1:20 a zatáhneš na druhém konci Prahy. To si pak pojedeš nejméně hodinu do mateřské vozovny pro auto? Nebo když ho nemáš a jsi odkázán na služební autobus, jak se k němu budeš přepravovat přes celé město?
Asi nechápeš, tak naposledy. Ráno přijedeš do vozovny autem, v tvém případě do Vokovic, vezemeš si vlak, linku 20. Toto pořadí je turnusově zatahováno v 0:10 do Motola. Ty vystřídáš kolem 13:30 na Andělu, vystřídá tě motolský řidič, a v klidu si můžeš zajet pro auto a domu. Co je na tom jiného než teďka??? Je to přece totéž, jen s tím rozdílem, že v součastnosti Tě vystříd někde po trase tvůj kolega z depa a on s tím pojede do vašeho depa... Je to přece totéž!!!

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1081
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Příspěvek od 7080 » 30.10.2006 10:22

DJ LA DÉFENSE píše:Nikdo Tě nenutí tu práci dělat. A pak, když se ti nelíbí Hloubětín, tak mlč a jezdi do Vokovic i za tuhle cenu. Můj nápad spočívá v tom, že ráno vyjede z domovského depa domovský řidič (Hloubětín třeba) vlak večer zatahuje na Pankrác, tak si ho někde na odpolední směnu převezme pankrácký šofér, a naopak ráno s ním zase vyjede a odpoledne ho předají hloubětínskému a ten s ním zatáhne domů.
Aha takže jinými slovy organizovaný chaos.

Mě tahle práce baví, a dojíždění nějak přežiju. Ono je skoro jedno, jestli jedeš do Vokovic z Čerňáku nebo ze Zličína.

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1081
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Příspěvek od 7080 » 30.10.2006 10:19

DJ LA DÉFENSE píše:Ale, to tahle bejt nemá, každá vozovna se musí umět postarat o každý vůz, v tu chvíli si jinak ty lidi co to dělaj nezaslouží peníze. Prostě vyškolit personál a denně na jedno přespání?? To by ani nestálo za něco většího, jednu noc přespat jinde a druhý den zpátky domu. Jako to bylo u 17 a 24, už to takhle fungovalo. A navíc šlo by dejme tomu jen o pár vlaků, co by v noci nemusely najíždět zbytečné kilometry. Nebo naopak ráno. A odboráři, o tom si myslím svoje a nebudu to tady komentovat. Komu se to nelíbí ať to nedělá, stejně většina těch lidí by nesehnala lepší a lépe zaplacené zaměstnání. A když jsem viděl stávku v roce 03, nebo kdy to bylo, tak mi odbory byly spíš k smíchu, když vyhlásily stávku a pak jich u každého depa tajdrlíkovalo 15. Navíc neni na tom nic špatného zatáhnout na jednu noc jinam.
Nemá to tak být, ale představ si situaci, že odpoledne přijedš autem do své vozovny, tam ho necháš, protože venku ani v jiné vozovně nezaparkuješ. Budeš jezdit pěknou polonoc do 1:20 a zatáhneš na druhém konci Prahy. To si pak pojedeš nejméně hodinu do mateřské vozovny pro auto? Nebo když ho nemáš a jsi odkázán na služební autobus, jak se k němu budeš přepravovat přes celé město?

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 30.10.2006 10:18

7080 píše: Ono je taky vcelku rozdíl cestovat přes den a na výjezd ve čtyři ráno, noční dopravou. Já třeba jezdím z Černýho mostu do Vokovic, je to skoro hodina cesty, ale do Hloubětína bych třeba jezdit nastálo nešel. To už radši do Kobylis.
Nikdo Tě nenutí tu práci dělat. A pak, když se ti nelíbí Hloubětín, tak mlč a jezdi do Vokovic i za tuhle cenu. Můj nápad spočívá v tom, že ráno vyjede z domovského depa domovský řidič (Hloubětín třeba) vlak večer zatahuje na Pankrác, tak si ho někde na odpolední směnu převezme pankrácký šofér, a naopak ráno s ním zase vyjede a odpoledne ho předají hloubětínskému a ten s ním zatáhne domů.

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 30.10.2006 10:14

7080 píše:Tak to by jsi zkusil navrhnout jen jednou. Vzbouříš odbory téměř ke stávce. A kdo by se o ty vozy staral? Myslíš, že se vokovický budou starat motolským o T6? Vždyť o tom vůbec nic nevědí. Možná tak o RP a to ještě s největším odporem. Každá vozovna se bohužel stará jen o ty svoje, navzdory probíhající transformaci.
Ale, to tahle bejt nemá, každá vozovna se musí umět postarat o každý vůz, v tu chvíli si jinak ty lidi co to dělaj nezaslouží peníze. Prostě vyškolit personál a denně na jedno přespání?? To by ani nestálo za něco většího, jednu noc přespat jinde a druhý den zpátky domu. Jako to bylo u 17 a 24, už to takhle fungovalo. A navíc šlo by dejme tomu jen o pár vlaků, co by v noci nemusely najíždět zbytečné kilometry. Nebo naopak ráno. A odboráři, o tom si myslím svoje a nebudu to tady komentovat. Komu se to nelíbí ať to nedělá, stejně většina těch lidí by nesehnala lepší a lépe zaplacené zaměstnání. A když jsem viděl stávku v roce 03, nebo kdy to bylo, tak mi odbory byly spíš k smíchu, když vyhlásily stávku a pak jich u každého depa tajdrlíkovalo 15. Navíc neni na tom nic špatného zatáhnout na jednu noc jinam.

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1081
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Příspěvek od 7080 » 30.10.2006 10:08

Radek píše:V jiných vozovnách se to dost často dělá, protože by jinak nebylo s čím jezdit. Petr by myslím mohl vyprávět.
Tak zřejmě máme ještě dost vozů na stálé noční a zápůjčky zároveň.

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1081
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Příspěvek od 7080 » 30.10.2006 10:07

DJ LA DÉFENSE píše:A tady Radku mám další nápad, proč by to nešlo řešit tak, že by byl turnus s tím, že vyjede z domovského depa a zatáhne někam pryč? Přklad ráno pojede 20 z Motola, povezeš ji tyjelikož si Motolský řidič, večer bude zatahovat do Vokovic, tak Tě kolem 2. hodiny vystřídá na Hradčanské jejich řidič, tedy z Vokovic a tan už zatáhne tam. A ráno opačně... Takhle by se to muselo řešit.

P.S. A i kdyby to bylo tak, že ráno budeš ty vyjíždět z Vokovic, je to jen a jen tvůj problém, nikde jinde jsem si nevšiml, že by šel někdo takhle zaměstanci na ruku. Teta dělala na VN v bance, no stalo se jednoho dne, že je přestěhovali do nějakého jejich nové centra kamsi na Pankrác. Cesta do práce se ji protáhla o 30 minut, myslíš, že se jich někdo na něco ptal??? Tady by to šlo řešit tím střídáním řidičů, podle toho kam zatáhnout a odkud vyjedou.
Tak to by jsi zkusil navrhnout jen jednou. Vzbouříš odbory téměř ke stávce. A kdo by se o ty vozy staral? Myslíš, že se vokovický budou starat motolským o T6? Vždyť o tom vůbec nic nevědí. Možná tak o RP a to ještě s největším odporem. Každá vozovna se bohužel stará jen o ty svoje, navzdory probíhající transformaci.

Ono je taky vcelku rozdíl cestovat přes den a na výjezd ve čtyři ráno, noční dopravou. Já třeba jezdím z Černýho mostu do Vokovic, je to skoro hodina cesty, ale do Hloubětína bych třeba jezdit nastálo nešel. To už radši do Kobylis.
Naposledy upravil(a) 7080 dne 30.10.2006 10:11, celkem upraveno 1 x.

Odpovědět