Stránka 607 z 659

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 29.5.2009 20:56
od DPmPET
Tak ta tratˇ vydrží třeba 30.let ale problém jsou oblouky,které vydrží 6-8.let.Postup na demontáž : Odbourá se litý asfalt se živicí na základní nosnou desku nebo vyfrézuje se do výšky plastových kritek ,kde pod nima jsou zaklopeny upevnˇovadla,které se povolí či po výměně železa utáhnou.A pak po doladění rozchodu se to zalije betonovou směsí či živicí a zhotoví se povrch z litého asfaltu.

Info pro Zakutaleny.banan:Nejdřív se sešijou kolejnice ve stycích ,namontují se rozpory a doladí se vymezovacími podložkami do rozchodu ,navlečou se podkladnice z podkladovou gumou a dotáhnou se .Srovaná se to na metrovku a pak se to přidělá na pražce(podle druhu upevnění budˇpřivrtá a utáhne se podkladnice vruty na dřevěné pražce nebo dotáhne se šroubem /vrutem/pružná svěrka vossloh na betonový pražec).Srovná se to výškově a budˇ se to podbije nebo se zalije betonovou směsí.

DPmPET 8-)

Re: Reko Ujezd

Napsal: 28.5.2009 23:19
od DavidD
Proxy píše:
Zakutaleny.banan píše:Prohledl jsem si fotky z rekonstrukce na Ujezde, a prijde mi dost zvlastni pouzita technologie - nejdriv presne umistit kolejnice a pak pod ne nalit beton... (teda tak nejak jsem pochopil, ze to ma probihat). Uprimne mi to pripada jako kdyz v Kocourkove staveli skolu a zacali strechou... 8-) Pouzila se tahle metoda uz nekde? (Nesleduju rekonstrukce tak detailne, abych si to pamatoval). Proc se to neposadi normalne na prazce? Diky za odpovedi.
Tato metoda se poslední dobou používá skoro všude, protože je to rychlejší a levnější ;-)
Rozdíl je v tom, že kvůli pražcům by se muselo vytěžit celé podloží pod BKV, pak použít různé izolace, různé druhy štěrků, pak to celé podbít a nakonec vytvořit nějaký líbivý kryt... bohužel na takový postup v současnosti nemáme peníze, takže lépe použít pevnou jízdní dráhu.
Docela mě napadá otázka, jak to bude vypadat po 15 letech provozu..jestli se ty úchyty v betenu nevymlátí a jak se případná oprava trati bude provádět, jestlu to bude nutné celé rozbít zbíječkou, nebo bude stačit vyměnit koleje..

Re: Reko Ujezd

Napsal: 28.5.2009 20:42
od Proxy
Zakutaleny.banan píše:Prohledl jsem si fotky z rekonstrukce na Ujezde, a prijde mi dost zvlastni pouzita technologie - nejdriv presne umistit kolejnice a pak pod ne nalit beton... (teda tak nejak jsem pochopil, ze to ma probihat). Uprimne mi to pripada jako kdyz v Kocourkove staveli skolu a zacali strechou... 8-) Pouzila se tahle metoda uz nekde? (Nesleduju rekonstrukce tak detailne, abych si to pamatoval). Proc se to neposadi normalne na prazce? Diky za odpovedi.
Tato metoda se poslední dobou používá skoro všude, protože je to rychlejší a levnější ;-)
Rozdíl je v tom, že kvůli pražcům by se muselo vytěžit celé podloží pod BKV, pak použít různé izolace, různé druhy štěrků, pak to celé podbít a nakonec vytvořit nějaký líbivý kryt... bohužel na takový postup v současnosti nemáme peníze, takže lépe použít pevnou jízdní dráhu.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 28.5.2009 20:41
od MOp
Ano pouzilo, ve Vysehradskem tunelu. FZ z Ujezda pripravim az budu ve stavu moci psat popisky.

Reko Ujezd

Napsal: 28.5.2009 20:27
od Zakutaleny.banan
Prohledl jsem si fotky z rekonstrukce na Ujezde, a prijde mi dost zvlastni pouzita technologie - nejdriv presne umistit kolejnice a pak pod ne nalit beton... (teda tak nejak jsem pochopil, ze to ma probihat). Uprimne mi to pripada jako kdyz v Kocourkove staveli skolu a zacali strechou... 8-) Pouzila se tahle metoda uz nekde? (Nesleduju rekonstrukce tak detailne, abych si to pamatoval). Proc se to neposadi normalne na prazce? Diky za odpovedi.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 22.5.2009 9:04
od MOp
Zřejmě měla tram sjetá kola, či je třeba přebrousit vlnky. Samotné podbití nestačí..

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 22.5.2009 9:03
od Absolut
Podbíjením nelze odstranit vlnky (no spíš vlny) na trati.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 22.5.2009 8:46
od VIKtor
Radek píše:Tak v týdnu 20.-24.4. má proběhnout noční podbíjení modřanské tratě. Že by to tu někdo četl?:-)
Výluka tu proběhla, i když podbíječku jsem nezahlédl. Jelikož jsem nějaký čas nejezdil do práce tramkou, tak přihazuju poznatek až teď. Včera v pozdnějších hodinách jsem měl tu čest jet po úpravách poprvé a zase takový záztak to nebyl. Kdybych se u Černého Koníka pevně nedržel, tak bych se mlátil tu o pravé, tu o levé okno - prostě, pokud se podbíjelo, tak to za moc nestálo... Pro upřesnění - svezl jsem se T3R.P

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 01.4.2009 20:51
od DPmPET
Kdysi sem něco natáčel a fotil v Dráždˇanech u vozovny Reick rozvětvení na Alt Reick -Prohlis-Dobritz ,tak tam mají taky nainstalované přimazávání ve žlábku i v koruně v kolejovém trojuhelníku,ale maže to jenom v obloucích .Jestli to eliminuje tření nákolků v obloucích tak bych to chápal ale někde na rovném úseku trati jsou to vyhozené investice.
DPmPET 8-)

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 01.4.2009 18:34
od Bobik
No že se mažou okolky aby nepískaly třením v obloucích to vím (mmch na Nám. Republiky ta vanička na mazání ve žlábku je, zkus proštudovat v terénu), ale že by se mazaly i nákolky? :shock: Když to vezmu "selským rozumem" tak to logicky musí klouzat. Jak to je ve skutečnosti netuším, ale soudě podle fotek to nějak fungovat bude.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 01.4.2009 14:04
od Dana
demon píše:
PvvS píše:demon : diky mene pevnymu ulozeni ty podvozky kmitaji a dost solidne prispivaji k vlnkovitosti.
Ale právě těm kmitům mělo druhé vypružení zabránit, nebo ne ?
Další tlumiče a "megi" jsou tam kvůli lepšímu útlumu kmitů - viz Pimex: "Přínosy svislého vypružení o primární stupeň
zmenšuje neodpružené hmoty a tím i dynamické přitížení svislých sil
omezuje opotřebení kol a kolejového svršku
snižuje interní a externí hlučnost tramvaje
zlepšuje jakostní číslo chodu Wz a to v horizontálním a vertikálním směru, čímž zvyšuje komfort cestování, snižuje únavu řidiče"
Pro snížení kmitání, pro tišší chod a hlavně pro pdstatné snížení opotřebení jsem nalezla informace o mázání hlav kolejnic. Například zde
Obrázek
obrázek získán z http://www.kspaul.com/cms/IMG/pdf_Railway_Traffic.pdf
a třeba
Obrázek
Obrázek získán http://www.rtands.com/B/feature2.html

Schopnost zabrzdit ze dána adhezí mezi kolem a kolejí. ... Jak safra brzdí, když je namazáno??? A .. může to skutečně tak ovlivnit hlučnost?

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 31.3.2009 23:50
od MOp
Jedna se o preventivni opatreni v ramci pravidelne udrzby. Navic se bude operativne premistovat na OC Hvezda dle postupu praci, tak aby se vyuzila 100%. Preci jen je to trosku draha sranda..

Kdyby to tu nekdo cetl, tak bude na Barrandove a to nehrozi :-((

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 31.3.2009 22:20
od Radek
Tak v týdnu 20.-24.4. má proběhnout noční podbíjení modřanské tratě. Že by to tu někdo četl?:-)

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 31.3.2009 17:14
od demon
PvvS píše:demon : diky mene pevnymu ulozeni ty podvozky kmitaji a dost solidne prispivaji k vlnkovitosti.
Ale právě těm kmitům mělo druhé vypružení zabránit, nebo ne ?
Další tlumiče a "megi" jsou tam kvůli lepšímu útlumu kmitů - viz Pimex: "Přínosy svislého vypružení o primární stupeň
zmenšuje neodpružené hmoty a tím i dynamické přitížení svislých sil
omezuje opotřebení kol a kolejového svršku
snižuje interní a externí hlučnost tramvaje
zlepšuje jakostní číslo chodu Wz a to v horizontálním a vertikálním směru, čímž zvyšuje komfort cestování, snižuje únavu řidiče"

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 31.3.2009 10:13
od PvvS
demon : diky mene pevnymu ulozeni ty podvozky kmitaji a dost solidne prispivaji k vlnkovitosti.