Stránka 608 z 634

Napsal: 09.3.2007 8:57
od Karotka
Jednak je to bariéra, která rozdělí zástavbu, jednak nevím, co chtěl básník říci tím "samočištěním". Pokud to nebude někdo mejt a hlídat, tak to zanedlouho bude zaprášený a zasprejovaný -> neprůhledný, nepřehledný. Uvnitř se budou schovávat bezdíci. Ty stromy zvenčí spolu se spodním zakončením konstrukce se zase stanou "přírodním WC".
A co třeba nějaká závada na trati nebo tramvaji? Jak se do toho budou dostávat???

Napsal: 09.3.2007 8:43
od Paulie
DJ LA DÉFENSE píše:Hodně hezké :D Mě se to moc líbí
Hezké to je, ale dobré tak někam na sídliště. Nikoli do zástavby. Totální pohřbení pěší zóny a oddělení obou stran pro chodce.. Kdyby tam radši dali pořádný svršek místo ekotunelu :?

Napsal: 09.3.2007 7:33
od pan Vedoucí
protihlukove opatreni palmovka
No to je zase kokotina na entou. To snad nemysli vazne tam postavit takovouto obludu..

Napsal: 09.3.2007 1:01
od DJ LA DÉFENSE
Hodně hezké :D Mě se to moc líbí

TT Na Žertvách

Napsal: 09.3.2007 0:29
od Proxy
Náhodou jsem na netu našel plány dostavby objektu nad AO Palmovka a byla tam i zmínka o protihlukových opatřeních, kde se prý uvažuje, že kolem stávající TT v ulici Na Žertvách by v blízkosti nové budovy byla vystavěna protihluková stěna. V této souvislosti mne napadá, jaké požadavky na odhlučnění se objeví u případné výstavby další nových tramvajových tratí...

Přepis z projektu:
Řešení tramvajové trati v ulici Na Žertvách - návrh protihlukových opatření uvažuje s vytvořením uzavřené protihlukové stěny – tunelu v délce cca 150m (navazující úseky TT budou řešeny úpravou kolejového svršku apod.)
Protihluková tunelová stěna bude rozdělena na 2 části – průjezdnou s profilem u paty cca 10m a výšce cca 7m, a na část se zastávkou TT uvažovanou pro 2 tramvajové soupravy s profilem u paty cca 15m a výšce cca 7m. V místě zastávky bude proveden vstup. Dimenzování profilu tunelu je dáno bezpečnostními a požárními požadavky v provozu TT.
Předpokládaná konstrukce zmíněného tunelu je dle informací architekta (ing. arch. Ivan Stuchlý – D.E.S. Praha) navržena v následující skladbě (model umístění - D.E.S. Praha):
půlkruhovový ocel. rám se ztužujícími příčníky s deskami plexiskla o šířce cca 2m, tl.cca 20mm max.
sokl beton pohledový, možno kanelury, výška cca 80-100cm
v místě zastávky otvory z boku do tunelu

Navržený ekotunel, který je celoprosklený nevyžaduje vlastní osvětlení ani nezastíní okolí, vzhledem k délce 147 m a přerušení tramvajovou zastávkou nevyžaduje umělé větrání. Obloukový tvar umožňuje samočištění. Částečný porost popínavou zelení, designérské tvarování a architektonický detail umožní potlačit jeho rozměry a neobvyklost jeho umístění v městské zástavbě.

Přehledná situace navrženého podmiňujícího řešení je patrná z následujících obrázků:

Napsal: 24.2.2007 11:28
od radek31
1) říká se tomu rozjezdová splítka
2) podle toho nákresu je zcela jasné, že bude na Palačáku pouze jedna a to ve směru od Výtoně (rozjezd doleva/rovně)

výhoda je kromě rychlejšího stanicování a rychlejšího průjezdu křižovatkou taky v tom, že program SSZ ví s dostatečným předstihem kam ta tramvaj pojede a může lépe preferovat

Napsal: 24.2.2007 11:20
od aspirine
admirak píše:Nemyslím si že by së tam uvažovalo o roztrojení, nicméně je to možné, ale přijde mi to nějaké divné :shock:
a hlavně zbytečné,i když tam by se to využilo...

Napsal: 24.2.2007 11:17
od admirak
aspirine píše:vykoumal jsem že to rozdvojení bude jenom ze směru od Výtoně,sice možná by to mohlo být i od Moráně ale to ještě nevim.Jo a jak se bude dát jet na všechny strany,tak by mohlo jít i o roztrojení ale to je blbost
Nemyslím si že by së tam uvažovalo o roztrojení, nicméně je to možné, ale přijde mi to nějaké divné :shock:

Napsal: 24.2.2007 11:06
od aspirine
vykoumal jsem že to rozdvojení bude jenom ze směru od Výtoně,sice možná by to mohlo být i od Moráně ale to ještě nevim.Jo a jak se bude dát jet na všechny strany,tak by mohlo jít i o roztrojení ale to je blbost

Napsal: 24.2.2007 0:17
od admirak
Smurfx píše:Asi myslel takové to rozdělení kolejí před křižovatkou, které inteligentně zavádějí v Brně a v poslední době na to přišli i v Praze. Dopravu to urychlí a cestující nenaštve - ti totiž nechápou, proč ta tramvaj stojí v polovině zastávky a pomalu se posunuje. Pokud by tam byly rozdělené koleje, řidič by najel na tu správnou už před zastávkou a žádné zdržení by se pak nekonalo. Prosté a na západě nebo třeba i v Brně to tak funguje
Jo on myslel to rozdvojení(myslím že se tomu říká rozjezdové výhybky)...už jsme se na tom dohodli pře SZ

Napsal: 24.2.2007 0:13
od Smurfx
admirak píše:Nechápu kam a proč by se instalovala??
Asi myslel takové to rozdělení kolejí před křižovatkou, které inteligentně zavádějí v Brně a v poslední době na to přišli i v Praze. Dopravu to urychlí a cestující nenaštve - ti totiž nechápou, proč ta tramvaj stojí v polovině zastávky a pomalu se posunuje. Pokud by tam byly rozdělené koleje, řidič by najel na tu správnou už před zastávkou a žádné zdržení by se pak nekonalo. Prosté a na západě nebo třeba i v Brně to tak funguje

Napsal: 23.2.2007 22:27
od admirak
aspirine píše:při rekonstrukci křižovatky Palackého,jsem slyšel že tam bude kolejová splítka,se to nějak osvědčilo.Jefakt že další tram nemusí čekat než odjede ta před ní a pak zas čekat na čočky.to bude zajímaví
Nechápu kam a proč by se instalovala??

Napsal: 23.2.2007 22:21
od aspirine
při rekonstrukci křižovatky Palackého,jsem slyšel že tam bude kolejová splítka(myslim tu vyhybku),se to nějak osvědčilo.Jefakt že další tram nemusí čekat než odjede ta před ní a pak zas čekat na čočky.to bude zajímaví

Napsal: 04.2.2007 11:07
od Petr
syverin píše:Nene, tady se myslí oblouk v klasice těsně po rekonstrukci, kdy tedy skřípal úděsně. Teď je to co se týče hluku v pořádku (ale to bylo na Perštýně po reko taky), co se týče ojíždění kolejnic už méně. Mazníky opravdu nefungují...
Protože kolejnice oblouku byly plné nečistoty a navíc "neojeté"

Napsal: 04.2.2007 11:04
od pan Vedoucí
škoda 14T si maže sama.