Stránka 608 z 659

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 30.3.2009 19:19
od Dana
jara píše:Přidávám detailní fotku z jedné olomoucké tratě.
Ano .. moc děkuji za obrázky. Já nalezla tytu schematické obrázky:
Obrázek
Obrázek
Kanálky v prvním obrázku se jistě musí rychle zanést, ucpat a zanýtovat oježděným materiálem.

Druhý obrázek mne navádí na zamyšlení nad umístením nádrže. Je v Praze umístěna v malých zemních skříních podél trati? Nebo je poblíž u některého sloupu nádrž? Jsou tyto nádrže plněny z nějakého tanku? Nebo formou přivážených bombiček plných substance? Maže se stejným olejem, jako výměny?

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 30.3.2009 18:16
od demon
PvvS píše:Nj , likvidatory T6 a klony s komfortama. Dvoji vypruzeni udela s tratou peknej bordel.
Může mi někdo osvětlit, proč se tedy Komforty tak zhusta propagují a mimo Prahu i používají, mají-li na tratě tak fatální vliv jak tu popisujete ?
Vždycky jsem byl toho názoru, že dvojí vypružení je použito právě z důvodu nižšího vertikálního tlaku na kolejnice...

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 30.3.2009 16:43
od jara
Přidávám detailní fotku z jedné olomoucké tratě.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 30.3.2009 16:42
od syverin
PvvS píše:Nj , likvidatory T6 a klony s komforama. Dvoji vypruzeni udela s tratou peknej bordel.
IMHO to není dvojím vypružením, ale tím, že ty podvozky mají zachovaný dělený rám, ač by ho teoreticky mít nemusely - velmi podobně konstruované podvozky z Düsseldorfu ho taky nemají.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 30.3.2009 15:39
od Absolut
Pod hlavou je skutečně dírka a mazivo tou dírkou vystříkne do žlábku. Možná bych nějaký schémátko našel, ale určitě ne hned...

Re:

Napsal: 30.3.2009 14:48
od Dana
trainzjohny píše:Doufám, že na ty oblouky dají přimazávání jako je to v zatáčce na Náměstí Republiky, mám pocit že to opravdu pomáhá.
Zkoumala jsem fotografie. A jejich na webu požehnaně. Nemohu přijít na to, jak ty mazníky fungují. Pravděpodobně je vyvrtán kanálek skrz hlavu kolejnice (event pod hlavou). Pak by se to muselo zanášet prachem, zatuhlým mazivem a roznýtovaním způsobeným opotřebením.

Možná je zespodu žlábku přivedena tryska a nákolek se brodí????
Máte někdo nějaký schematický obrázek?

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 30.3.2009 10:14
od PvvS
Nj , likvidatory T6 a klony s komforama. Dvoji vypruzeni udela s tratou peknej bordel.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 30.3.2009 9:26
od Absolut
Pane DPmPETe, jen odbíhejte od zadaného tématu, Vaše odběhy jsou poučné!

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 29.3.2009 19:11
od DPmPET
Když se dělají táhlé oblouky o mírném poloměru z rovných kolejí ,tak časem to má tehdenci zalamovat a vznikají takzvané vlaštovky.Každá kolej má svojí pamětˇ se vrátit do původního rovného tvaru ve kterém kdysi byla.

Když se objeví na kolejích vlnky je potřeba koleje co nejrychleji přebrousit ,dochází rozechvění pražců a k destabilizaci koleje.

Ke chvění vozidla můžou přispět i zákusy ,takže se musí vyvařit vyhoblovaná koruna i příruba.

Další faktor : kola nejsou v profilu .
Tak to je asi tak vše ale to už odbíhám od zadaného tématu .
DPmPET 8-)

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 29.3.2009 15:49
od Oskar
To je jasné, za to může digitalizace! :lol:
Zadavatel požadoval oblouk, počítač to vykreslil jako polygon a podle toho se to postavilo :wink:

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 29.3.2009 0:47
od Bobik
To zcela určitě. Při bližším pohledu je dobře patrné že to není plynulý oblouk ale spousta úseček cca 1,5m dlouhých poskládaných za sebou do oblouku #-o Čím to že se to děje? Typem (kvalitou) kolejnic, otevřeným svrškem, neschopností stavět kvalitní a trvanlivé tratě nebo všechno dohromady + ještě něco navíc?

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 28.3.2009 22:05
od MOp
Trat na estakáde potrebuje v podbít a přebrousit. Z vlastního pozorovaní nejvetsí bordel delají naopak T6, zatímco T3 v pohode..

Uz aby byla nová kola!

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 28.3.2009 22:02
od MOp
Ještě jsem si vzpomněl na pár věcí k tématu podbíječka:
jára píše:Podbíječka je již na nákladáku (připravena na odvoz??)
V rámci co nejmenších záborů okolních ploch jsou němci zvyklí po sobě uklízet. Podbíječku nakládají na návěs každý den a podle potřeby si ji staví na příslušnou kolej.
trainzjohny píše:může se podbíječka z metra použít na tramvajích ???
Dnes jsem se na to ptal. Bohužel by to nešlo. Problémem je kromě profilu kola také s použitými nástavci, které údajně nejsou kompatibilní s kolejnicemi typu NT1. Možná se využije někdy v budoucnu při kladení polí s S49, ale kdo ví..
Nutno dodat, nejsem si jist, zda máme pro podbíjení tratí kvalifikované jedince.

Zítra se podbíjí kolej do centra, v pondělí podbíječka v dopoledních hodinách odjede zpět do Drážďan. Kdo nemáte vyfoceno, či se chcete jen podívat, máte zítra šanci vidět stroj v akci.

poznámka: Podbíječka přes kaliforňan jet může, využívat jej však nebude. Možná někdy příště.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 28.3.2009 21:59
od XSC
DPmPET píše:Jestli některé vozy se na rovné trati rozkmitávájí tak mají jednoznačně sjetá kola,ale to je věc údržby ve vozovnách aby měli profil kola podle navrhnuté normy.
DPmPET 8-)
Nepopírám vliv údržby, ale jsou případy, kdy vůz kmitá jen na specifickém úseku trati. Nejproblematičtější úseky jsou Braník - Nádraží Modřany a pak také estakáda na Barrandov. Z mého pozorování mi vychází, že soupravy T3 kmitají skoro všechny, T6 minimálně, u KT a 14T k tomu nedochází, hlavně proto že oproti klasické soupravě je pohyb zatlumen. Zajímavé je, že v obou případech jde o trati na estakádě, zvlášť u Barrandova je velmi výrazné, že kmitání odezní, jakmile se z estakády přejde na zatravněnou trať.
Podle mě jde tady o spojení klasického vrtivého pohybu, který je vlastní všem kolejovým vozidlům a u tramvají je umocněn otáčivými podvozky, s odezvou tratě, kdy zřejmě na estakádě je tlumení vibrací nejmenší.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 28.3.2009 21:14
od Markus
Příště si napíšu inventární číslo vozu a dohledám kde že to zanedbávají :) Díky za objasnění.