Stránka 619 z 659

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 26.3.2008 17:02
od nitro
Muzete pls nekdo vysvetlit, jaky vyznam melo odstraneni asfaltu v useku Olsanska Nakladove Nadr. Zizkov? Me napadla akorat priprava na planovanou rekonstrukci, ale to mi prijde nejak moc brzo... Dik

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 13.1.2008 15:16
od demon
Martin píše:No vidiš, a já myslel, že ten půlmetr je nějaká chyba, protože ještě v silnici je asi 70 cm vyšrafovaný pruh v délce celé zastávky - od přechodu k přechodu.
K té údržbě - mě to trochu přijde, že si DP zas něco pořídil "aby to vypadalo" a teď netuší, jak se o to starat; nebo se mu jenom obyčejně nechce.
Ten vyšrafovanej pruh tam tušim neni od rekonstrukce, ale objevil se tam až někdy v průběhu loňského roku !
Nemyslim si, že by se zrovna o trať na Černokostelecké nikdo nestaral, v létě se poměrně často kropí a seká (to bych řek až moc, protože pak hodně prosychá).
Ty vyschlý plochy po stranách jsou od soli, pak se tam samozřejmě usadí plevel, s tim se asi těžko dá dělat něco jinýho, než pokládat každej rok novej koberec...

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 13.1.2008 1:45
od Martin
Absolut píše:...To, co popisuješ ovšem není problém trávy, ale údržby. Prašné víc neý zpevněný kryt to snad ale není... Laminátové kryty na trubkovém zábradlí a chybějící bezbariérové přístupy v úseku Vinice - Černokostelecká jsou otázkou doby. Samozřejmě by to šlo změnit. Dnes už by se to nestalo. Přístřešky lze dát jen od nějaké šířky zastávky.

Bezpečností odstup od zábradlí 0,5m vychází hlavně ze sliničních norem, de facto by za obrubou 0,5 m neměla být žádná spojitá překážka a to zejména pro případ potřeby mimořádných událostí. Určitě si někteří z nás pamatují z dětství, že to tak nebylo vždy, ale prostě teď to tak je a na rozdíl od jiných norem se z tohohle vyjímka udělat nedá.
No vidiš, a já myslel, že ten půlmetr je nějaká chyba, protože ještě v silnici je asi 70 cm vyšrafovaný pruh v délce celé zastávky - od přechodu k přechodu.
Že se neudělaly už při generální rekonstrukci bezbariérové přístupy je mi s podivem, není to přece tak dlouho zpátky a nájezdy se už běžně dělaly u přechodů na normálních chodnících (a to jen tak bez větších úprav).
K té údržbě - mě to trochu přijde, že si DP zas něco pořídil "aby to vypadalo" a teď netuší, jak se o to starat; nebo se mu jenom obyčejně nechce.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 11.1.2008 13:57
od Absolut
Správně. Takhle vypadají BKV v Budapešti, tedy tam, kde je ještě nezrušili.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 10.1.2008 20:16
od Oponent
Absolut píše:Mám tady jeden obrázek, schválně kdo uhodne kde to je... pány Mopa a Petra prosím, aby se zdrželi komentáře...
Vidím panely BKV, ale české to nejsou...
Vidím blokové kolejnice, ale profil B1 to není...
Snímek pořídil Absolut v roce 2007, kdepak v tomto roce byl... :D

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 10.1.2008 17:22
od Absolut
Pawel: Jsou chvíle, kdy mě osvětová činnost na fóru baví... poslední týden pracuju 12-16h denně a tak jsem si aspoň v denní době dovolil internet...

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 10.1.2008 16:47
od pawel
abs.: diky za informace (a osvetovou cinnost mezi nasimi dopravci)!

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 10.1.2008 16:42
od bokša
Absolut píše:... taky by se tam našla nějaká idea, jak ty zastávky předělat, ale to by asi muselo vzejít z P10, což se stane až v případě nějaké nehody.
Pokud vím, tak pan místostarosta je v dopravní komisi magistrátu i v představenstvu DP, tak třeba projeví nějakou snahu...

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 10.1.2008 15:19
od Absolut
Zakutleny banan:
Není striktní pravidlo. Často je požadavek na zpevněný kryt TT v místě, kde je pro IAD jen jeden jízdní pruh podél tramvajového tělesa oddělený fyzicky z obou stran. Příklad opět třeba zastávka U Svobodárny, kde z tohoto důvodu jsou zpevněné docela dlouhé úseky před a za zastávkami. Důvodem pro tyto požadavky je snaha zachovat možnost nouzového objíždění. Osobně si myslím, že pro vozidla IZS by stačil třebas zpevněný pruh 4-5m a ne celý pás...

Pawel:
Na ČV jsem nebyl. Říčanova se mi nezdá na 20cm, ale neměl jsem u sebe pásmo.

Prázdné dlážděné plochy viz výše + skutečně na něco ještě nejsme zvyklí a v dlažbě to víc bije do očí, než v živici. Příklad "zbytečných" ploch budiž opět zastávka U Svobodárny, ale buďme za ni vděčni, odzkoušela se tam spousta věcí, které do té doby "nebyly možné" a najednou možné jsou. Ta křižovatka u téhle zastávky je sice nyní docela pitomá, ale já jsem moc rád, že je - příště se třeba podaří na zvýšené křižovatkové ploše udělat další zvýšený ostrůvek. Nebo se podaří víc zeleně....

Chybějící keře - tady se ještě v CZ nepodařilo prolomit ledy. Osobně jsem zkoušel nízké keře do 0,7m v Plzni na Slovanské Aleji, kde je šířka tělesa opravdu obrovská. Neúspěšně. ("To my tady nechceme. Kdo se o to bude starat? Kdo to bude střihat? Znemožní to údržbu trati. Vždyť to bude bránit ve výhledu...").

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 10.1.2008 15:08
od pawel
pár drobností:
-zdá se mi to, nebo má ostrůvek ČV nezvýšenou hranu? soudím jen podle fotografií. na říčanově jsem nevystupoval, ale hrana vypadá zvýšeně. ovšem jde o dost povrchní pozorování, už i proto, že zvýš.hranu považuji za naprostý standard.
-u rekonstruovaných tratí ve vysočanech (ale samozřejmě i dříve hradčanská ap. + na přemnoha místech okolo "starých" tratí) mě překvapují časté prázdné "žluté" (beton.dlažba) nebo občas i "zelené" (trávník) plochy mimo vlastní kolejiště. proč zde nejsou vysázeny keře nebo něco v tom smyslu? třeba v německu je to standard a zdá se mi to esteticky (=zeleň) i funkčně (=zamezení vstupu do kolejiště) přínosné.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 10.1.2008 14:30
od Zakutaleny.banan
Jeste me napadlo, kdyz tu byla zminena ona trava... Je nejake pravidlo nebo plan, ktere trate mohou byt zatravneny (nebo s otevrenym svrskem) a ktere musi mit zpevneny povrch? Myslim predevsim z duvodu umozneni prujezdu zachranky... Jsou napriklad nektere trate pobliz nemocnic nebo v ulicich s vysokou hustotou provozu striktne predurceny ke zpevnenemu povrchu trati? Z:idea: Diky.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 10.1.2008 13:19
od MOp
Myslí půlmetrové až metrové mezery mezi obrubou (chodníku / dlažby) a samotným zatravněným tramvajovým tělesem, bránící vjezdu automobilů na tramvajové těleso..

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 10.1.2008 13:15
od Absolut
Matošo: No, houpe to... Jsme na houpání zvyklí - jo, to prostě k BKV patří. Víš na jaké mlácení a houpání byli cestující zvyklí před BKV? Je to sice konstrukce z vadami, které se rád zbavím, ale v evoluci tramvajových tratí v Praze má své místo. Bohužel, vyměnit 5 panelů není jen tak že přijedou indiáni a vytrhají koleje, stojí to pár razítek... Ostatně v Nuslích pár panelů zůstalo nevyměněno právě kvůli nedostatku získaných razítek. A to nikolin z viny DP.

Půl metru za zastávkou? Nevím asi přesně co myslíš, dej sem foto...

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 10.1.2008 10:46
od Matošo
Absolut píše:Matošo: ... u toho Divadla na Fidlovačce jsem byl (ale nevystupoval) a nic tragického jsem nezaznamenal. To máme opravdu mnohem horší úseky BKV. Namátkou třebas Klamovka - Kavalírka.
Tragédie to není, ale v tom oblouku to houpe - člověk se na to musí soustředit, protože nějak jsme si na houpání už zvykli... Ale na to, že se to dělalo před 5 měsíci, tak těch 5 panelů už vyměnit mohli...
Absolut píše:Pokud by TT od Strašniceké až po Otakarovu byla rekonstruována do klasiky, pak s travnatým krytem nevidím problém, tedy kromě míst u zastávek, kde PČR bude vyžadovat dlažbu nebo dva pruhy (rozum vybírá dlažbu) - jako např. zastávky U Svobodárny nebo Poliklinika Vysočany.
Jo, jo, úplně to vidim.... Právě ty zastávky z červený a žlutý zámkový dlažby mi připadaj fakt povedený... Jinak taky nechápu, proč za zastávkama je tak půlmetrová mezera než začne tráva (myslim ty Strašnice)...

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 10.1.2008 10:29
od Absolut
Lipanská - jasně. Plánuje se tam výměna panelů. Letos. Dále je zpracovaná úprava zastávek. Ta nevím, zda proběhne.