To tady asi nezjistíme. Ale i kdyby vybavení jedné zastávky stálo jen 50000 a už nic víc a vydrželo 10 let, tak to mám 50000/10/52 ~ 100Kč/týden. Což pochybuju, že by současná obsluha stála tolik.9001 píše:XSC: A kolik stojí rozvoz JŘ skoro co týden?
Orientační a informační systémy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Orientační a informační systémy
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
XSC: A kolik stojí rozvoz JŘ skoro co týden?
Re: Orientační a informační systémy
Právě že to nejsou jen počáteční náklady. Údržba bude taky něco stát a i kdyby to bylo superkvalitní, víc než 10 let to nevydrží, spíš míň. Takže tyhle "počáteční náklady" se budou stále opakovat, jen budou rozložené průběžně. EU bych do toho netahal, navíc jsou to stejně jen přerozdělené naše peníze.kruťák píše:Ale pořád to nic nemění na tom, že všechno toto jsou jen počáteční náklady, do kterých by se samozřejmě nemělo jít bez výrazného přispění z EU.
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
"Kolem toho" jsem před pár lety dělal pár věcí, takže jsem si samozřejmě všech těchto věcí vědom. Pro příklad - cena "outdoor LCD" je minimálně 50 000 Kč. Tou dobou jsem tu na základě takových poznatků i tak trochu obhajoval příšerně vysokou cenu mastodontů.
Ale pořád to nic nemění na tom, že všechno toto jsou jen počáteční náklady, do kterých by se samozřejmě nemělo jít bez výrazného přispění z EU.
Nicméně si ale stojim za tím, že naprogramovat to je otázka hodiny práce průměrného středoškoláka. Vždyť je to celé založeno na již existujícím systému, resp. tomto.
Ale pořád to nic nemění na tom, že všechno toto jsou jen počáteční náklady, do kterých by se samozřejmě nemělo jít bez výrazného přispění z EU.
Nicméně si ale stojim za tím, že naprogramovat to je otázka hodiny práce průměrného středoškoláka. Vždyť je to celé založeno na již existujícím systému, resp. tomto.
Re: Orientační a informační systémy
Jakýkoliv IT systém u nás vychází zdaleka nejdražší. Má totiž tu "výhodu", že mu vlastně nikdo nerozumí, tak se v něm dá ulít nejvíc peněz. I kdyby tomu tak nebylo, tak si spočítejte, kolikrát by se musel jízdní řád vyměnit, aby zaplatil jen levný LCD monitor. On přitom nemůže být nejlevnější, protože by měl fungovat v -20° i v +30°. K tomu přidejte nějaké podobně odolné miniPC a náklady na připojení. Plus tu "drobnost", že ne všude máte k dispozici 220V.kruťák píše:Nejsem ekonom a nemám to spočítané, abych si dovolil tvrdit, že to, či ono je lepší. A pak je tu ještě ten smutný fakt, že když to uděláme jen u tramvají, tak stejně musíme stávající systém udržet pro autobusy. Otázkou pak je, zda provoz dvou systémů nebude ve výsledku dražší
Re: Orientační a informační systémy
Kdyby u nás bylo ustálené linkové vedení a stabilní jízdní řády, dal by se trvalý stav naplotrovat včetně informací o tarifu tak, jako to mají třeba Norové. Jenže to s hyperaktivitou našich plánovačů jen tak nehrozí. Nicméně je vidět, že existují i země, kde se jízdní řády dělají přehledně pro lidi a nejsou jen jakýmsi vedlejším produktem s hromadou poznámek, adres a čar...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Ale pořád barevný papír je levnější než toner do barevné tiskárnywillyjeff píše:A ty zelené prázdninové jř a žluté výlukové jř snad barevné nejsou?
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
A ty zelené prázdninové jř a žluté výlukové jř snad barevné nejsou? ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
To je tak dobrá myšlenka, že nemůže projít
Když si vezmu, kolik stojí tisk řádů, jejich rozvoz, vyvěšení (a to je ne vždy dokonalé!!) a udržování, tak se mi vkrádá myšlenka, zda by nebylo lepší tam mít jednu 19'' obrazovku s timhle. To lze za 5 minut naprogramovat, připojit k internetu/intranetu a zůstane to tam na věky věkův...
Tedy dokud někdo nerozbije tu obrazovku nebo nevypadne proud
Ovšem je taky pravda, že (při napájení sloupku z troleje) by při výpadku proudu v troleji byly stejně informace zbytečné, protože tram by nejezdily...
To si holt musí DP (potažmo město) dát na váhu: kvalitu a aktuálnost informací a provozní náklady vs. počáteční náklady (ovšem zase s přispěním Eurodotace...), plat zainteresovaných zaměstnanců, náklady na papír a tonery...
Nejsem ekonom a nemám to spočítané, abych si dovolil tvrdit, že to, či ono je lepší. A pak je tu ještě ten smutný fakt, že když to uděláme jen u tramvají, tak stejně musíme stávající systém udržet pro autobusy. Otázkou pak je, zda provoz dvou systémů nebude ve výsledku dražší![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tedy dokud někdo nerozbije tu obrazovku nebo nevypadne proud
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
To si holt musí DP (potažmo město) dát na váhu: kvalitu a aktuálnost informací a provozní náklady vs. počáteční náklady (ovšem zase s přispěním Eurodotace...), plat zainteresovaných zaměstnanců, náklady na papír a tonery...
Nejsem ekonom a nemám to spočítané, abych si dovolil tvrdit, že to, či ono je lepší. A pak je tu ještě ten smutný fakt, že když to uděláme jen u tramvají, tak stejně musíme stávající systém udržet pro autobusy. Otázkou pak je, zda provoz dvou systémů nebude ve výsledku dražší
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1545
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
P.S. pak je tu další úvaha, zda místo barevného tisku už radši necílit na nějaké pořádné digitální zobrazovače. Třeba s podojením eurofondů. ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1545
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Hezký pokus. Jen bych dal pryč ty ikony a ostatní obecné informace (infolinka, tarif) - ty jen jednou na zvláštním listu. Pak bych ještě zarovnal číslo hodiny a minutu. Jinak jak říkají ostatní hodně záleží na barvě tisku a čitelnosti. Jinak se mi to ale líbí, ještě vymyslet výlukové a prázdninové verze. ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Ale vypadne. Pár "if-then" a pár "color/background-color", to neni nic složitého. Dneska takovýhle vychytávky umí ze vstupních dat vyplivnout už i kdejaká knihovna do PHP, natož program, který na to má Chaps*.ElWapp píše:tohle už jen tak z programu nevypadne
*Za předpokladu, že neni dělaný na koleně (jako většina jejich věcí)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Re: Orientační a informační systémy
Ikony vlevo jsou dekorační, umístěné podle DPP/PID vizuálu. Ve vitrinách tam stejně často kus papíru zakrývají panty nebo jiné kovové součástky, tak by se aspoň neztrácely užitečné informace. Barvy by to chtělo poladit, tím, jak jsem kopíroval různé části z různých informačních materiálů, se mi nepodařilo třeba "tramvajovou" hnědou trefit pokaždé stejně. Taky bych upravil písmo a rozmyslel bych, kde by byl text bíle a kde černě, ale tomu už se mi ve svém volném čase věnovat nechce.
Teď jsem si také všiml, že výstražná oranžová pro zátahy do vozovny vypadá moc podobně jako ta hnědá. Písmenka pro zátahy klidně změnit, tady by to nebyl problém.
A pak mám takové nápady, které by se mi líbily, ale už jdou proti požadavkům různých sdružení nebo předpisům a zákonům. Místo plné adresy dopravce bych dal jenom zkratku (v tomto případě DPP), bez loga - cestující správně fungující PID by neměl dopravce vůbec zajímat. Symbol plus pro úsek Smíchov - Barrandov bych zrušil, zastávky bych neodsazoval a nechal bych jenom barevné rozlišení. Snadno by tak šlo toto schéma aplikovat na situaci, kde je část spojů zkrácena (zde je část prodloužena), šlo by pro takové spoje používat třeba modrou - bylo by na první pohled vidět kolik spojů jede kam.
V případě výluky do horního políčka místo cíle napsat třeba "POZOR VÝLUKA Malostranská - Újezd", ve sloupci zastávek označit ty, které jsou mimo pravidelnou trasu. Trochu změnit barevné schéma, aby bylo patrné, že došlo ke změně. Stejně by šlo napsat třeba "Prázdniny". Prostě mimo standardní stav používat jako oznamovací oblast.
Mimo tento konkrétní návrh bych nechával časy spojů tlustě i u linek, kde jezdí všechny spoje nízkopodlažní (třeba 296) - bylo by to konzistentní a ničemu to nevadí. Symbol vozíku ale neuvádět, ten se tam plete.
Zastávky na znamení o víkendu a 20-04 značit obrysem zvonku, kategorii 20-04 zrušit.
Ale je to takové snění, co by, kdyby...
EDIT: K nákladům - barevný tisk něco stojí, ale být to v první vlně třeba jen JŘ tramvají, tak ty se nemění tak často a pro výluky by šla jistě vymyslet nějaká osekaná verze (většina černobíle, tisk na bílý nebo barevný papír, zvýraznit jen to důležité). Na zastávky se už teď toho plotruje celkem dost. Spíš by to znamenalo práci pro grafika, protože tohle už jen tak z programu nevypadne, tím by se musel někdo delší dobu zabývat. Ale jak píšu, je to zatím z říše snů, třeba k tomu jednou dospějeme...
Teď jsem si také všiml, že výstražná oranžová pro zátahy do vozovny vypadá moc podobně jako ta hnědá. Písmenka pro zátahy klidně změnit, tady by to nebyl problém.
A pak mám takové nápady, které by se mi líbily, ale už jdou proti požadavkům různých sdružení nebo předpisům a zákonům. Místo plné adresy dopravce bych dal jenom zkratku (v tomto případě DPP), bez loga - cestující správně fungující PID by neměl dopravce vůbec zajímat. Symbol plus pro úsek Smíchov - Barrandov bych zrušil, zastávky bych neodsazoval a nechal bych jenom barevné rozlišení. Snadno by tak šlo toto schéma aplikovat na situaci, kde je část spojů zkrácena (zde je část prodloužena), šlo by pro takové spoje používat třeba modrou - bylo by na první pohled vidět kolik spojů jede kam.
V případě výluky do horního políčka místo cíle napsat třeba "POZOR VÝLUKA Malostranská - Újezd", ve sloupci zastávek označit ty, které jsou mimo pravidelnou trasu. Trochu změnit barevné schéma, aby bylo patrné, že došlo ke změně. Stejně by šlo napsat třeba "Prázdniny". Prostě mimo standardní stav používat jako oznamovací oblast.
Mimo tento konkrétní návrh bych nechával časy spojů tlustě i u linek, kde jezdí všechny spoje nízkopodlažní (třeba 296) - bylo by to konzistentní a ničemu to nevadí. Symbol vozíku ale neuvádět, ten se tam plete.
Zastávky na znamení o víkendu a 20-04 značit obrysem zvonku, kategorii 20-04 zrušit.
Ale je to takové snění, co by, kdyby...
EDIT: K nákladům - barevný tisk něco stojí, ale být to v první vlně třeba jen JŘ tramvají, tak ty se nemění tak často a pro výluky by šla jistě vymyslet nějaká osekaná verze (většina černobíle, tisk na bílý nebo barevný papír, zvýraznit jen to důležité). Na zastávky se už teď toho plotruje celkem dost. Spíš by to znamenalo práci pro grafika, protože tohle už jen tak z programu nevypadne, tím by se musel někdo delší dobu zabývat. Ale jak píšu, je to zatím z říše snů, třeba k tomu jednou dospějeme...
- ZXS91
- Uživatel
- Příspěvky: 1023
- Registrován: 23.3.2010 19:11
- Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Nějak zvýraznit nízkopodlažní spoje a pak už to jen procpat na zastávky ![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Orientační a informační systémy
Ikony na levé straně pryč, ale jinak se mi to líbí. ![Applause =D>](./images/smilies/eusa_clap.gif)
![Applause =D>](./images/smilies/eusa_clap.gif)