Orientační a informační systémy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MF » 10.11.2013 21:47

MM-Mikulovsky píše: že někteří "inteligentní" kolegové jsou schopní stát i desítky minut v obratišti .. bez rozsvícených brzdových světel, byť se ještě nechystají vyjet.
pokud není tma, tak je to tím, že u toho myslí a nepálí kryty a žárovky samotné. Nebo mají zkrátka vypnuté řízení (jak to má být). Na druhou stranu jsou tací, co svítí potkávačkama půlhodiny do nikam a pálí a pálí.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 10.11.2013 21:23

9001 píše:G: To doufám nemyslíš vážně? V zadních světlech jsou dvouvláknové žárovky. Nebo mi snad chceš tvrdit, že nemám na svém autě taky brzdová světla pokud mám tyhle společné?
zde musím plně souhlasit - všechny provozní TRAM DPP (mimo necelé stovky typu 15T - vybaveného světly diodovými) jsou samozřejmě vybaveny uvedeným typem brzdových světel (jediné TRAM nemající brzdová světla jsou historické dvounápravové vozy - motorové i vlečné), bez brzdových světel by dávno nemohly být schvalovány do provozu, kde se jezdí tzv. na rozhled, protože by z toho byla jedna MU za druhou!

Ovšem je tu zase problém, že někteří "inteligentní" kolegové jsou schopní stát i desítky minut v obratišti (natož do jedné minuty v zastávce) s tzv. nezaparkovaným (respektive naprosto vůbec sešlápnutým) pedálem = bez rozsvícených brzdových světel, byť se ještě nechystají vyjet.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10212
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 10.11.2013 20:48

G: To doufám nemyslíš vážně? V zadních světlech jsou dvouvláknové žárovky. Nebo mi snad chceš tvrdit, že nemám na svém autě taky brzdová světla pokud mám tyhle společné?

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od gabuliatko » 10.11.2013 20:06

9001 píše:Druhé bohužel ukazuje "zvyšující" inteligenci řidičů... Jezdím na rozhled a pokud mi svítí brzdová světla do obličeje, tak se asi nerozjedu...
Ona většina tramvají tak nějak brzdová světla (krom bačkor) nemá. :D

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Martin Šubrt » 10.11.2013 19:43

9001, MMM: Tak alespoň vidíte, jak každá věc hned má spoustu "souvislostí". Které mnohým přijdou jako z jiné planety.... Já už se dozvěděl, že to řidiči pak budou chtít všude, ale přitom nepochopí, že to funguje jen u pevných cyklů a tak se kvůli tomu budou rušit preference, nebo naopak hrozit stávkou. Taky že ta relativně neoblíbená odpočítávadla u projektantů a dodavatelů dostanou podporu touto relativně užitečnou aplikací a pak se budou instalovat kdekoli to trochu půjde...

Takže se tím asi přestanu zabývat... Začíná to vypadat, že i třetí světová válka by z toho mohl vypuknout ;-).

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10212
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 10.11.2013 19:29

MM: První bych až jako takový problém neviděl. Myslím, že dost řidičů je ležerních a že zvonit nebudou. Resp by zvonily až po druhém cyklu.

Druhé bohužel ukazuje "zvyšující" inteligenci řidičů... Jezdím na rozhled a pokud mi svítí brzdová světla do obličeje, tak se asi nerozjedu...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 10.11.2013 18:43

K zavěšení "vytaženého" odpočítávadla v zorném poli řidiče 2. stanicujícího vlaku na IPP DC mám novou připomínku - objevila se mezi kolegy obava, že někteří kolegové jej nebudou brát jako pouze orientační/pomocné zařízení a bude to mít za následek:
1.) vyzvánění na předchozí stanicující TRAM, kde např. probíhá střídání řidičů, či manipulace s plošinou pro vozíčkáře
2.) železniční MU - kdy se řidič/ka s 2. TRAM rozjede dle dat na onom zařízení, aniž by se pohnula tramvaj předchozí (kdo tvrdí, že mezi kolegy/němi není nikdo toho schopný, tak tomu nevěřím - viz opakovaně, nejen mnou viděná, schopnost některých najet s TRAM na Palačáku od Moráně za SSZ k 2. ROV a tu teprve ručně přestavovat do potřebného směru = následně projíždět křižovatkou mimo volno z onoho směru!)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 09.11.2013 21:36

MM-Mikulovsky píše:
Martin Šubrt píše:... Ale nejásejte, budou problémy s tím tam dotáhnout kabel, uchytit něco na soukromý barák apod. Zkusím se ale poptat.
A nešlo by k zavěšení "vytaženého" odpočítávadla v zorném poli řidiče 2. stanicujícího vlaku i propojovacího kabelu využít příčné dráty či v případě potřeby (vzdálenosti od označníku) nově uchyceného pomocného drátu mezi dva příčné dráty - jichž tam je víc než dost (nejen k TV, ale i VO)?
Dnes jsem končil na IPP a napadlo se mne podívat kdy by asi bylo vhodné místo pro to "vytažené" odpočítávadlo v zorném poli řidiče 2. stanicujícího vlaku směrem k Štěpánské - vyšlo mi, že mezi (viz žlutý bod v přílohách) 2 příčnými dráty nad sebou, jenž drží "sekci" (úsekový dělič) či pod tím spodním z nich:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 08.11.2013 17:50

Karosák píše:Základní rozsah symbolů mám, ale to Xko mi chybělo, děkuji ;-)
dnes odpol. na olšanech vlak měl na zadních orientacích "/" a na čelech a bocích "zvláštní jízda"

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3859
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Karosák » 08.11.2013 10:22

Základní rozsah symbolů mám, ale to Xko mi chybělo, děkuji ;-)

Afterman
Uživatel
Příspěvky: 149
Registrován: 14.9.2012 21:43

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Afterman » 08.11.2013 10:20

Karosák píše:Hoši, věděl by někdo kód pro X do orientace?

Pro X je to 2000, X-A 9011. Je toho celkem dost, mohu ti to poslat v PDF.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3859
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Karosák » 08.11.2013 10:09

Hoši, věděl by někdo kód pro X do orientace?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 07.11.2013 19:17

Martin Šubrt píše:... Ale nejásejte, budou problémy s tím tam dotáhnout kabel, uchytit něco na soukromý barák apod. Zkusím se ale poptat.
A nešlo by k zavěšení "vytaženého" odpočítávadla v zorném poli řidiče 2. stanicujícího vlaku i propojovacího kabelu využít příčné dráty či v případě potřeby (vzdálenosti od označníku) nově uchyceného pomocného drátu mezi dva příčné dráty - jichž tam je víc než dost (nejen k TV, ale i VO)?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od von Špilberk » 07.11.2013 18:49

Já jsem taky pro, i když PA toho z Pavláku na Karlák jezdí málo. Ale zkusit se to může, co to udělá.
MM-Mikulovsky píše: páč i přes odpočítávadlo na přechodu přes Legerovu viditelné z "první pozice" se najde nejeden kolega, který zavře dveře v předstihu a popojede o vůz k SSZ či se také musí počítat, že teoreticky 1. stanicujícím vlakem bude sólo.
Ano, včera jsem měl l.4, a dělám to taky. Ono jde o to, že čekání do poslední chvíle se nemusí vyplatit, protože když ti skočí Jouda do zavírajících se dveří nebo si je v poslední chvíli roztrhne, aby se dostal dovnitř, tak už neodjedeš. Takže, když je 20 vteřin, zvoním, zavírám a popojíždím dolů, abych měl jistotu, že opravdu odjedu. (Samozřejmě v případě, že už o mou tramvaj nejeví zájem větší počet lidí. Pokud mám u tramvaje dav, tak čekám a jsem smířen s tím, že pojedu až na další čočky. Ale jak je dav uvnitř, zavírám a popojíždím, abych určitě ty druhé čočky stihl.)

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Martin Šubrt » 07.11.2013 17:58

P_V: Právě že tam, jak MMM píše, pevný cyklus je, protože i přes obnovu SSZ s dynamickými možnostmi se řídí oblast plošným řízením s koordinací a převážně je tam cyklus 100 s. Kdyby tam pevný cyklus nebyl, nefungovalo by ani odpočítávání pro chodce, protože to je založeno na tom, že ta počítačka funguje na principu, že musí 3 cykly být stejné, aby se vůbec zapla. Propojená s řadičem není.

MMM: Umístění by samozřejmě bylo v místě, kam by viděl už řidič druhého vlaku stojícího za soupravou u světel a současně řidič stojící druhý za soupravou v zastávce. Ale nejásejte, budou problémy s tím tam dotáhnout kabel, uchytit něco na soukromý barák apod. Zkusím se ale poptat.

Odpovědět