pokud není tma, tak je to tím, že u toho myslí a nepálí kryty a žárovky samotné. Nebo mají zkrátka vypnuté řízení (jak to má být). Na druhou stranu jsou tací, co svítí potkávačkama půlhodiny do nikam a pálí a pálí.MM-Mikulovsky píše: že někteří "inteligentní" kolegové jsou schopní stát i desítky minut v obratišti .. bez rozsvícených brzdových světel, byť se ještě nechystají vyjet.
Orientační a informační systémy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Orientační a informační systémy
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
zde musím plně souhlasit - všechny provozní TRAM DPP (mimo necelé stovky typu 15T - vybaveného světly diodovými) jsou samozřejmě vybaveny uvedeným typem brzdových světel (jediné TRAM nemající brzdová světla jsou historické dvounápravové vozy - motorové i vlečné), bez brzdových světel by dávno nemohly být schvalovány do provozu, kde se jezdí tzv. na rozhled, protože by z toho byla jedna MU za druhou!9001 píše:G: To doufám nemyslíš vážně? V zadních světlech jsou dvouvláknové žárovky. Nebo mi snad chceš tvrdit, že nemám na svém autě taky brzdová světla pokud mám tyhle společné?
Ovšem je tu zase problém, že někteří "inteligentní" kolegové jsou schopní stát i desítky minut v obratišti (natož do jedné minuty v zastávce) s tzv. nezaparkovaným (respektive naprosto vůbec sešlápnutým) pedálem = bez rozsvícených brzdových světel, byť se ještě nechystají vyjet.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
G: To doufám nemyslíš vážně? V zadních světlech jsou dvouvláknové žárovky. Nebo mi snad chceš tvrdit, že nemám na svém autě taky brzdová světla pokud mám tyhle společné?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Orientační a informační systémy
Ona většina tramvají tak nějak brzdová světla (krom bačkor) nemá.9001 píše:Druhé bohužel ukazuje "zvyšující" inteligenci řidičů... Jezdím na rozhled a pokud mi svítí brzdová světla do obličeje, tak se asi nerozjedu...
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
9001, MMM: Tak alespoň vidíte, jak každá věc hned má spoustu "souvislostí". Které mnohým přijdou jako z jiné planety.... Já už se dozvěděl, že to řidiči pak budou chtít všude, ale přitom nepochopí, že to funguje jen u pevných cyklů a tak se kvůli tomu budou rušit preference, nebo naopak hrozit stávkou. Taky že ta relativně neoblíbená odpočítávadla u projektantů a dodavatelů dostanou podporu touto relativně užitečnou aplikací a pak se budou instalovat kdekoli to trochu půjde...
Takže se tím asi přestanu zabývat... Začíná to vypadat, že i třetí světová válka by z toho mohl vypuknout
.
Takže se tím asi přestanu zabývat... Začíná to vypadat, že i třetí světová válka by z toho mohl vypuknout
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
MM: První bych až jako takový problém neviděl. Myslím, že dost řidičů je ležerních a že zvonit nebudou. Resp by zvonily až po druhém cyklu.
Druhé bohužel ukazuje "zvyšující" inteligenci řidičů... Jezdím na rozhled a pokud mi svítí brzdová světla do obličeje, tak se asi nerozjedu...
Druhé bohužel ukazuje "zvyšující" inteligenci řidičů... Jezdím na rozhled a pokud mi svítí brzdová světla do obličeje, tak se asi nerozjedu...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
K zavěšení "vytaženého" odpočítávadla v zorném poli řidiče 2. stanicujícího vlaku na IPP DC mám novou připomínku - objevila se mezi kolegy obava, že někteří kolegové jej nebudou brát jako pouze orientační/pomocné zařízení a bude to mít za následek:
1.) vyzvánění na předchozí stanicující TRAM, kde např. probíhá střídání řidičů, či manipulace s plošinou pro vozíčkáře
2.) železniční MU - kdy se řidič/ka s 2. TRAM rozjede dle dat na onom zařízení, aniž by se pohnula tramvaj předchozí (kdo tvrdí, že mezi kolegy/němi není nikdo toho schopný, tak tomu nevěřím - viz opakovaně, nejen mnou viděná, schopnost některých najet s TRAM na Palačáku od Moráně za SSZ k 2. ROV a tu teprve ručně přestavovat do potřebného směru = následně projíždět křižovatkou mimo volno z onoho směru!)
1.) vyzvánění na předchozí stanicující TRAM, kde např. probíhá střídání řidičů, či manipulace s plošinou pro vozíčkáře
2.) železniční MU - kdy se řidič/ka s 2. TRAM rozjede dle dat na onom zařízení, aniž by se pohnula tramvaj předchozí (kdo tvrdí, že mezi kolegy/němi není nikdo toho schopný, tak tomu nevěřím - viz opakovaně, nejen mnou viděná, schopnost některých najet s TRAM na Palačáku od Moráně za SSZ k 2. ROV a tu teprve ručně přestavovat do potřebného směru = následně projíždět křižovatkou mimo volno z onoho směru!)
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Dnes jsem končil na IPP a napadlo se mne podívat kdy by asi bylo vhodné místo pro to "vytažené" odpočítávadlo v zorném poli řidiče 2. stanicujícího vlaku směrem k Štěpánské - vyšlo mi, že mezi (viz žlutý bod v přílohách) 2 příčnými dráty nad sebou, jenž drží "sekci" (úsekový dělič) či pod tím spodním z nich:MM-Mikulovsky píše:A nešlo by k zavěšení "vytaženého" odpočítávadla v zorném poli řidiče 2. stanicujícího vlaku i propojovacího kabelu využít příčné dráty či v případě potřeby (vzdálenosti od označníku) nově uchyceného pomocného drátu mezi dva příčné dráty - jichž tam je víc než dost (nejen k TV, ale i VO)?Martin Šubrt píše:... Ale nejásejte, budou problémy s tím tam dotáhnout kabel, uchytit něco na soukromý barák apod. Zkusím se ale poptat.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
dnes odpol. na olšanech vlak měl na zadních orientacích "/" a na čelech a bocích "zvláštní jízda"Karosák píše:Základní rozsah symbolů mám, ale to Xko mi chybělo, děkuji
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3859
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Základní rozsah symbolů mám, ale to Xko mi chybělo, děkuji ![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: Orientační a informační systémy
Karosák píše:Hoši, věděl by někdo kód pro X do orientace?
Pro X je to 2000, X-A 9011. Je toho celkem dost, mohu ti to poslat v PDF.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3859
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Hoši, věděl by někdo kód pro X do orientace?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
A nešlo by k zavěšení "vytaženého" odpočítávadla v zorném poli řidiče 2. stanicujícího vlaku i propojovacího kabelu využít příčné dráty či v případě potřeby (vzdálenosti od označníku) nově uchyceného pomocného drátu mezi dva příčné dráty - jichž tam je víc než dost (nejen k TV, ale i VO)?Martin Šubrt píše:... Ale nejásejte, budou problémy s tím tam dotáhnout kabel, uchytit něco na soukromý barák apod. Zkusím se ale poptat.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Orientační a informační systémy
Já jsem taky pro, i když PA toho z Pavláku na Karlák jezdí málo. Ale zkusit se to může, co to udělá.
Ano, včera jsem měl l.4, a dělám to taky. Ono jde o to, že čekání do poslední chvíle se nemusí vyplatit, protože když ti skočí Jouda do zavírajících se dveří nebo si je v poslední chvíli roztrhne, aby se dostal dovnitř, tak už neodjedeš. Takže, když je 20 vteřin, zvoním, zavírám a popojíždím dolů, abych měl jistotu, že opravdu odjedu. (Samozřejmě v případě, že už o mou tramvaj nejeví zájem větší počet lidí. Pokud mám u tramvaje dav, tak čekám a jsem smířen s tím, že pojedu až na další čočky. Ale jak je dav uvnitř, zavírám a popojíždím, abych určitě ty druhé čočky stihl.)MM-Mikulovsky píše: páč i přes odpočítávadlo na přechodu přes Legerovu viditelné z "první pozice" se najde nejeden kolega, který zavře dveře v předstihu a popojede o vůz k SSZ či se také musí počítat, že teoreticky 1. stanicujícím vlakem bude sólo.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
P_V: Právě že tam, jak MMM píše, pevný cyklus je, protože i přes obnovu SSZ s dynamickými možnostmi se řídí oblast plošným řízením s koordinací a převážně je tam cyklus 100 s. Kdyby tam pevný cyklus nebyl, nefungovalo by ani odpočítávání pro chodce, protože to je založeno na tom, že ta počítačka funguje na principu, že musí 3 cykly být stejné, aby se vůbec zapla. Propojená s řadičem není.
MMM: Umístění by samozřejmě bylo v místě, kam by viděl už řidič druhého vlaku stojícího za soupravou u světel a současně řidič stojící druhý za soupravou v zastávce. Ale nejásejte, budou problémy s tím tam dotáhnout kabel, uchytit něco na soukromý barák apod. Zkusím se ale poptat.
MMM: Umístění by samozřejmě bylo v místě, kam by viděl už řidič druhého vlaku stojícího za soupravou u světel a současně řidič stojící druhý za soupravou v zastávce. Ale nejásejte, budou problémy s tím tam dotáhnout kabel, uchytit něco na soukromý barák apod. Zkusím se ale poptat.