Karosák píše:Ta Baldova T5ka má obočí jak Brežněv
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Která??
K těm odvozeninám - on je spíš každý typ samostatně vyvinutý na nějakém koncepčně stejném roštu a bočnice složené s předlisovaných dílů, než aby něco sloužilo jako předloha pro něco dalšího. Například zrovna zmíněná T6A2 má nejvíce společného s KT8. Od A sloupku k C sloupku je to naprosto to samé co se rozměrů týče (okno kabiny, trojkřídlé dveře, lomy skříně - poloha i úhel), samotný C sloupek je o 40cm kratší, čímž je i podvozek zahnaný o těch 40cm blíž k centru vozidla (zmenšený rozvor čepů) a dále to pokračuje zase stejně jako u kačeny (rámy oken) až k prostředním dveřím, kde se to zrcadlí. Budníky na střeše taky na stejném místě, jen je to celé užší o 30cm. T6A5 základnu zhruba stejnou jako T5A5(C5) - lomy skříně, velikost dveří, oken kabiny a rámy oken určitě v rovné části vozu. Specifikum je KT4, ta má rámy oken stejné jako T6B5, ale samotná okna jsou zasklená zevnitř - guma se fixuje na boční plech skříně (podobně jako u autobusů). Jako jediná z toho všeho má všechny dveře opravdu v rovině. T6B5 má čelo (úhel zkosení, čelní okno + první boční okna) shodné s T5B6, ta má zase naproti tomu klasické široké rámy oken. T7B5 má široké rámy oken, ale jinak nemá společného nic. Všechny dveře mají nestandardní rozměry, to samé okna kabiny - boční jsou délkou někde mezi T6A5 a KT8. Čelní okno je o něco širší než u KT8, Užší než u T5B6, T6B5.
Kdysi jsem měl ideu postavit si tyhle tramvaje v nějakém větším měřítku, tak jsem se o to zajímal, ale bohužel T5A5, kterou jsem v práci vídal takřka denně, jsem nějak odkládal až jednoho dne nebyla. U T7 to dopadlo bohužel podobně, ale ta se dá ve světě dohledat. Kdyby někdo plánoval nějaký delší šotovýlet směrem k tomuto typu, rád bych se přidal.