![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Škoda 15T ForCity
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- BerryML
- Uživatel
- Příspěvky: 438
- Registrován: 27.3.2008 16:25
- Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Tolik, kolik může být nejen řidiči, ale i ostatním cestujícím nepříjemné... ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Kolik času zabere než se řidič zvedne z kabiny, sklopí plošinu, se kterou stejně zapasí, protože mu nesepne čidlo kvůli nečistotám + naložení vzičkáře a vrátí se zpět do kabiny? cca 5 minut? U kachen možná i více vzhledem ke vzdálenosti.Brejšín píše:Ano, a doba výsuvu, naložení vozíčkáře a zásunu je rovna dvojnásobku intervalu linky 9. Opravdu ideální řešení.![]()
Honzzzzazazazazz, ty musíš být inteligentní klučina.
Re: Škoda 15T ForCity
aha, nějak jsem si z toho vyvodil, že M1 mají plošiny:)
každopádně H-Züge to umí takhle: bez schodu i bez mezery. což je podle mě celkem velký úspěch, vzhledem k tomu, že stanice často bývají v obloucích.
kvalita mizerná, ale vidět to je - http://img.youtube.com/vi/ByahBPgAT-Y/0.jpg
každopádně H-Züge to umí takhle: bez schodu i bez mezery. což je podle mě celkem velký úspěch, vzhledem k tomu, že stanice často bývají v obloucích.
kvalita mizerná, ale vidět to je - http://img.youtube.com/vi/ByahBPgAT-Y/0.jpg
- Venca
- Uživatel
- Příspěvky: 102
- Registrován: 24.4.2004 23:42
- Bydliště: Poblíže několika tramvajových a jedné lodní zastávy.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Ano, původně to mělo být 17T, bylo to, tuším že, nějaký čas i na jejich stránkách pak to záhadně zmizelo, pak ji vyrobili a řekli, že je to 15T ForCity pro Rigu.fricoolinek2 píše:Jak vlastně vznikla ta dezinformace s tím, že ForCity pro Rigu se bude jmenovat "17T"? To bylo nějaké původně zamýšlené označení ve Škodě Plzeň (a obratem bylo zavrženo) nebo to byl jen čistý šoto-výmysl?
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Jak vlastně vznikla ta dezinformace s tím, že ForCity pro Rigu se bude jmenovat "17T"? To bylo nějaké původně zamýšlené označení ve Škodě Plzeň (a obratem bylo zavrženo) nebo to byl jen čistý šoto-výmysl?
Re: Škoda 15T ForCity
Nejsou náhodou krátké kurzy na U2 značeny U21?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Ano podlaha vozů metra je ve výškovém rozmezí cca +/-8cm od úrovně nástupiště, ale vozíčkáři jeden problém mají - mezeru mezi vozem a hranou nástupiště, díky níž se sami bez pomoci do vozu nedostanou (psalo se o tom před pár měsíci v tisku, že to nikdo neřeší a tehdejší mluvčí DP prohlásil, že to řešitelné není). Zde jsme nedávno diskutovali o této problematice v diskusi o příměstské tramvaji v Paříži. Je tam obdobná výsuvná plošinka jako v Norimberském metru - jeho automatických linkách U2 (U22 - vložené spoje se zkrácenou trasou) a U3 (nejnovější trasa, která v centru využívá tratě U2/U22, od níž se na obou stranách na pár krajních nejnovějších staničních úseků odklání) - viz. moje foto z uplynulé soboty.demon píše:Vagony (a M1 obzvlášť) jsou, pokud vím, plus mínus v úrovni nástupiště a pro vozíky nástup žádnej nepřekonatelnej problém nepředstavuje.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Škoda 15T ForCity
Tak nepochybuj a věř, v Rize mají 60% zastávek na urovni vozovky a to i ve 4 produdých.
Jinak ti prozradím sladké tajemství. Praha (DP) si žádnou 15T zatím nekoupila. Plzeňská Škodovka si v Praze zaplatila homologační zkoušky pro ČR (mohla kdekoliv jinde) a jen schodou okolností a díky dobrým vztahům si DP může během homologačního procesu zkoušet a prosazovat změny tak aby vozy vypadaly ku spokojenosti všeh a na konci homologačního procesu rovnou vyjet aníž by se musely dělat zkoušky specifické pro Prahu (Barrandov) a čekat na případné doladění pro pražský provoz (OIS, provozní ošetření v depech, .... ). A jestli ti 15 000 km přijde jako neuvěřitelně zpátečnické pro homologaci něčeho úplně nového a složitého jako je tzramvaj (s ohledem na absolutní bezpečnost cestujících) tak si přečti kolik km nejezdí auta než jsou puštěna na trh.![Liar :^o](./images/smilies/eusa_liar.gif)
Jinak ti prozradím sladké tajemství. Praha (DP) si žádnou 15T zatím nekoupila. Plzeňská Škodovka si v Praze zaplatila homologační zkoušky pro ČR (mohla kdekoliv jinde) a jen schodou okolností a díky dobrým vztahům si DP může během homologačního procesu zkoušet a prosazovat změny tak aby vozy vypadaly ku spokojenosti všeh a na konci homologačního procesu rovnou vyjet aníž by se musely dělat zkoušky specifické pro Prahu (Barrandov) a čekat na případné doladění pro pražský provoz (OIS, provozní ošetření v depech, .... ). A jestli ti 15 000 km přijde jako neuvěřitelně zpátečnické pro homologaci něčeho úplně nového a složitého jako je tzramvaj (s ohledem na absolutní bezpečnost cestujících) tak si přečti kolik km nejezdí auta než jsou puštěna na trh.
![Liar :^o](./images/smilies/eusa_liar.gif)
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6713
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
No jen v pořizovacích nákladech by bylo tak o 25 vozů míň (odhad ceny klimy je cca 10% ceny vozu 15T) a náklady na energii v létě porostou o 30%....Hhoonnzzaa píše:Cela klimy? V celkové ceně zanedbatelná. Možná by bylo o pár kousků míň, pochybuju víc jak 10.
V naší situaci to fakt za zanedbatelný nepovažuju.
Plošina je podobnej problém. Použiješ to dvakrát za rok, pak to sůl rozežere a dělá to víc problémů než užitku. Plzeňáci to na Astře vyřešili prošroubováním do podlahy, aby nemohlo dojít k náhodnýmu vysunutí a bylo vymalováno. Kein problem...
Oprava nás vyšla na 50 tisíc, výhled dalšího fungování nejistej...
![Pray [-o<](./images/smilies/eusa_pray.gif)
-
- Uživatel
- Příspěvky: 209
- Registrován: 09.5.2009 18:15
Re: Škoda 15T ForCity
Brejšín: Dobu nakládání fakt netuším, ale pochybuji o dvojnásobku intervalu linky 9. Konec konců v Rize je to taky tramvaj ne?
tak dlouhou dobu by si asi těžko mohli dovolit i tam. Takže z pohledu některého DP je bezbariérovost na prvním místě, u jiných se imobilním osobám pořídí kus vyklápěcího kovu, který má takový sklon, že bez pomoci to stejně vozíčkář nezvládne a na Lazarský má smůlu... a nejen tam. (Mojí inteligenci prosím nehodnotit).
m@rtin: hezké shrnutí, nicméně tato fakta znám. Cela klimy? V celkové ceně zanedbatelná. Možná by bylo o pár kousků míň, pochybuju víc jak 10.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
m@rtin: hezké shrnutí, nicméně tato fakta znám. Cela klimy? V celkové ceně zanedbatelná. Možná by bylo o pár kousků míň, pochybuju víc jak 10.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6713
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Evidentně byly myšleny plošiny podél pevného schodiště....
Vagony (a M1 obzvlášť) jsou, pokud vím, plus mínus v úrovni nástupiště a pro vozíky nástup žádnej nepřekonatelnej problém nepředstavuje.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Vagony (a M1 obzvlášť) jsou, pokud vím, plus mínus v úrovni nástupiště a pro vozíky nástup žádnej nepřekonatelnej problém nepředstavuje.
Re: Škoda 15T ForCity
Plošiny, myšleno ty na schodech. NB, SMN, atd... . Jinak pravdou je že u 81-71M je shůdek u perónu vyšší než u 14T.
Re: Škoda 15T ForCity
trochu od tématu, ale... proč v metru musíme mít plošiny? to nikoho nenapadlo "posadit" vůz o něco níž, aby podlaha byla přesně v úrovni nástupiště? zejména u M1 mi to připadá jako dost neskutečná chyba. v berlíně je sice metro v porovnání s prahou starobylý organismus, ale vozy řady H tohle umí. u starších typů pomáhá vozíčkáři cestující/strojvůdce.
Re: Škoda 15T ForCity
Ano, a doba výsuvu, naložení vozíčkáře a zásunu je rovna dvojnásobku intervalu linky 9. Opravdu ideální řešení.
Honzzzzazazazazz, ty musíš být inteligentní klučina.![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
![d'oh! #-o](./images/smilies/eusa_doh.gif)
Honzzzzazazazazz, ty musíš být inteligentní klučina.
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Re: Škoda 15T ForCity
a) žádná tramvaj 17T zatím neexistuje
b) rižská plošina je sice uvnitř tramvaje, ale je to elektronika, která je náchylná na poruchy. Jenom jaký je problém s plošinami v metru - věčně nefungují. Uvidíme jak budou v Rize spokojeni s jejich provozem.
b) rižská plošina je sice uvnitř tramvaje, ale je to elektronika, která je náchylná na poruchy. Jenom jaký je problém s plošinami v metru - věčně nefungují. Uvidíme jak budou v Rize spokojeni s jejich provozem.