Bald píše:Protože to někdo prezentoval blbě, proto.
Ty boční radlice se vyklápí pouze v oblouku (vždy jen na vnitřní straně) samočinně, každá má dva klouby - jeden na podvozku, druhý na kastli. Podvozek se otočí, radlice se vyklopí. Nic víc, nic míň. Jediný, co to umí navíc, tak ručně přímo na tom vehementu přendat čep a radlice zůstává i v oblouku sklopena podél podvozku. Úkolem těchto přidaných radlic je prohrnutí oblouků, aby se neodíraly boky PLF/N2, případně 14T/15T karoserií v obloucích. Na rovině nemají ŽÁDNOU funkci. Kryty podvozků vozu 15T neřeší, ani řešit nemohou.
Pro ty, co s tím jezdí - nesmí se s nezajištěnými a nesklopenými radlicemi couvat. Kdo to poruší a zničí to, tak to jde za ním. To jen tak na okraj.
Děkuji za upřesnění, viděl jsem právě, že se přídavná radlička hýbe podle natočení podvozku...
Takže vlastně to řeší jen nabíhání jediné části - boku vozu ve vnitřní straně oblouku, neřeší to přesah krajních článků KT (popřípadě přesahů PLF) na vnější stranu oblouku. To je tedy skvělé! Myslím si, že bok vozu se sice odřít (spíše brousit) může, ale to lze klidně po zimě hravě překytovat a stříknout, když už to bude moc okaté, nicméně dost pobouchané hrany krytů spřáhel KTN a plenta pod kabinou (špička) jsou na výměnu, případně na kladivo a to se tedy neřeší. Tak nevím jak jsme to mohly od roku 2004 kdy KTN jezdí bez těch úprav pluhů obejít. Asi protože jsou vlastně tak nějak k ničemu.
Měl jsem totož za to, že právě úkolem těchto upravených pluhů je zejména zajistit průjezdný profil podvozkům 15T, aby nedošlo k poškození motorů a plent. Stávající radlice sice přesahuje až na kraj karoserie, ale stačí to? Mě přijde, že ne.