Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6713
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od demon » 20.12.2010 17:16

Proxy píše:Spíš mne zaujalo, že požadavek DP byl jen 1 cm vody a 5 cm sněhu :shock:
No zaujalo... Nepřekvapilo mě to.
Mě by spíš zajímalo kdo a jestli vůbec někdo z DP požadavky na ten vůz konkretizoval, protože tady se k tomu nadělení nikdo nechce znát.
Nemyslim teď při dolaďování, tady to je celkem jasný, ale v nějaký zadávací dokumentaci.
Nebo jen prostě dorazil referent z Plzně za referentem na Mafiánský náměstí a upekli to u kafe... :lol:
MF píše:cenťák sem, cenťák tam, hlavně, že připlouvají kapříci.
Ale fuj, takhle natvrdo, já tady pět minut plodim nekonfliktní text... 8-)

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MF » 20.12.2010 17:12

Proxy píše:
demon píše:V dnešním Metru na str.7 článek o "brodivosti" 15T. Dle trvzení výrobce, světe div se, zvládne i 3 cm...
odkaz
Spíš mne zaujalo, že požadavek DP byl jen 1 cm vody a 5 cm sněhu :shock:
cenťák sem, cenťák tam, hlavně, že připlouvají kapříci.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2459
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Proxy » 20.12.2010 17:04

demon píše:V dnešním Metru na str.7 článek o "brodivosti" 15T. Dle trvzení výrobce, světe div se, zvládne i 3 cm...
odkaz
Spíš mne zaujalo, že požadavek DP byl jen 1 cm vody a 5 cm sněhu :shock:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 20.12.2010 16:38

Bald píše:.....Pokud to má fungovat, musí ten pluh skoro hoblovat ostrůvky a urvat všechno do výšky 6cm nad temenem kolejnice. A jestliže to nejde, tak budeme měnit kryt podvozku za krytem, dokud nezačneme jezdit bez nich.
Či se nepředělá jejich upevnění tak, aby při zavadění o sněhovou závěj nepadaly (byly by od ní jen odrané) - samozřejmě jejich nasazení/sejmutí následně bude jistě složitější a časově náročnější!

Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Bald » 20.12.2010 16:26

Ta pevná radlice by měla mít minimálně 2,5m šíři, jinými slovy měla by být stejně široká, jako skříň toho pluhu. 15T je sice o něco (4cm?) užší, ale musí tam být rezerva. Pokud se upravovala blíže k profilu 15T, jak je níže psáno, je to k ničemu. Jestli ta tramvaj neprojede o 20cm, nebo o jeden centimetr, to už je úplně jedno. Blíže k profilu nestačí - musí se upravit na profil 15T. Pokud to má fungovat, musí ten pluh skoro hoblovat ostrůvky a urvat všechno do výšky 6cm nad temenem kolejnice. A jestliže to nejde, tak budeme měnit kryt podvozku za krytem, dokud nezačneme jezdit bez nich.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6713
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od demon » 20.12.2010 15:55

Brejšín píše:Osobně jsem předpokládal že ta úprava pluhů bude spočívat i dosazení pevných radliček někam před rámy aby právě ty přímé úseky braly, ale nestalo se tak.
Širší je díky úpravě i samotná radlice, protože přidaný křidýlko se neskládá za ní, nýbrž vedle ní.
Jestli to nestačí, tak holt asi soudruzi z NDR špatně specifikovali požadavky...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 20.12.2010 9:52

9001 píše:Bald: Děkuji za rozumnou reakci a konečně pořádné vysvětlení radlic.
Jenom ona 15T má problémy i v rovině? Já jsem počítál, že hlavní možnost orvání plent, je v obloucích.
No tvar 15T a chování těch podvozků říká, že dole je 15T narozdíl od všech ostatních TRAM nejširší a to ježtě ty plenty jsou nejníž ze všech skříní TRAM. A podvozky 15T včetně plent přece opisují kolejové oblouky nejlépe jak mohou - tam být problém nemůže!

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Brejšín » 20.12.2010 8:19

15T má právě největší problém ne přímých úsecích, jelikož na rozdíl od všech ostatních typů je až dole nejširší. V obloucích to je vždy nějak zkalibrované od představků či středů jiných vozů ale ne přímé trati prostě nic. Nejhorší jsou muldy po stranách průlezů pro chodce na přechodech. Osobně jsem předpokládal že ta úprava pluhů bude spočívat i dosazení pevných radliček někam před rámy aby právě ty přímé úseky braly, ale nestalo se tak. Tak snad někdy příště.

Uživatelský avatar
Venca
Uživatel
Příspěvky: 102
Registrován: 24.4.2004 23:42
Bydliště: Poblíže několika tramvajových a jedné lodní zastávy.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Venca » 19.12.2010 23:23

MF píše:Tak nevím jak jsme to mohly od roku 2004 kdy KTN jezdí bez těch úprav pluhů obejít...
Nebo taky tím, že pořádně nasněžilo až minulou zimu. :)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10212
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 19.12.2010 21:28

Bald: Děkuji za rozumnou reakci a konečně pořádné vysvětlení radlic.

Jenom ona 15T má problémy i v rovině? Já jsem počítál, že hlavní možnost orvání plent, je v obloucích.

Uživatelský avatar
hyaho
Uživatel
Příspěvky: 187
Registrován: 08.8.2009 21:25
Bydliště: PRAHA

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od hyaho » 19.12.2010 15:41

Bald píše: Protože to někdo prezentoval blbě, proto.
Ty boční radlice se vyklápí pouze v oblouku (vždy jen na vnitřní straně) samočinně, každá má dva klouby - jeden na podvozku, druhý na kastli. Podvozek se otočí, radlice se vyklopí. Nic víc, nic míň. Jediný, co to umí navíc, tak ručně přímo na tom vehementu přendat čep a radlice zůstává i v oblouku sklopena podél podvozku. Úkolem těchto přidaných radlic je prohrnutí oblouků, aby se neodíraly boky PLF/N2, případně 14T/15T karoserií v obloucích. Na rovině nemají ŽÁDNOU funkci. Kryty podvozků vozu 15T neřeší, ani řešit nemohou.
Pro ty, co s tím jezdí - nesmí se s nezajištěnými a nesklopenými radlicemi couvat. Kdo to poruší a zničí to, tak to jde za ním. To jen tak na okraj.
Jen doplním že krom křidélek je i upravená samotná radlice, měla by být právě upravena blíže k profilu 15T.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MF » 19.12.2010 15:26

Bald píše:Protože to někdo prezentoval blbě, proto.
Ty boční radlice se vyklápí pouze v oblouku (vždy jen na vnitřní straně) samočinně, každá má dva klouby - jeden na podvozku, druhý na kastli. Podvozek se otočí, radlice se vyklopí. Nic víc, nic míň. Jediný, co to umí navíc, tak ručně přímo na tom vehementu přendat čep a radlice zůstává i v oblouku sklopena podél podvozku. Úkolem těchto přidaných radlic je prohrnutí oblouků, aby se neodíraly boky PLF/N2, případně 14T/15T karoserií v obloucích. Na rovině nemají ŽÁDNOU funkci. Kryty podvozků vozu 15T neřeší, ani řešit nemohou.
Pro ty, co s tím jezdí - nesmí se s nezajištěnými a nesklopenými radlicemi couvat. Kdo to poruší a zničí to, tak to jde za ním. To jen tak na okraj.
Děkuji za upřesnění, viděl jsem právě, že se přídavná radlička hýbe podle natočení podvozku...

Takže vlastně to řeší jen nabíhání jediné části - boku vozu ve vnitřní straně oblouku, neřeší to přesah krajních článků KT (popřípadě přesahů PLF) na vnější stranu oblouku. To je tedy skvělé! Myslím si, že bok vozu se sice odřít (spíše brousit) může, ale to lze klidně po zimě hravě překytovat a stříknout, když už to bude moc okaté, nicméně dost pobouchané hrany krytů spřáhel KTN a plenta pod kabinou (špička) jsou na výměnu, případně na kladivo a to se tedy neřeší. Tak nevím jak jsme to mohly od roku 2004 kdy KTN jezdí bez těch úprav pluhů obejít. Asi protože jsou vlastně tak nějak k ničemu.
Měl jsem totož za to, že právě úkolem těchto upravených pluhů je zejména zajistit průjezdný profil podvozkům 15T, aby nedošlo k poškození motorů a plent. Stávající radlice sice přesahuje až na kraj karoserie, ale stačí to? Mě přijde, že ne.

Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Bald » 19.12.2010 14:57

9001 píše:Brejšín: Můžeš nám tedy vysvětlit proč?

Křidélka byly prezentovány jako úprava profilu pro 15T a jezdí pořád se sklopenými. Další den se vrátí očesaná 15T.
Protože to někdo prezentoval blbě, proto.
Ty boční radlice se vyklápí pouze v oblouku (vždy jen na vnitřní straně) samočinně, každá má dva klouby - jeden na podvozku, druhý na kastli. Podvozek se otočí, radlice se vyklopí. Nic víc, nic míň. Jediný, co to umí navíc, tak ručně přímo na tom vehementu přendat čep a radlice zůstává i v oblouku sklopena podél podvozku. Úkolem těchto přidaných radlic je prohrnutí oblouků, aby se neodíraly boky PLF/N2, případně 14T/15T karoserií v obloucích. Na rovině nemají ŽÁDNOU funkci. Kryty podvozků vozu 15T neřeší, ani řešit nemohou.
Pro ty, co s tím jezdí - nesmí se s nezajištěnými a nesklopenými radlicemi couvat. Kdo to poruší a zničí to, tak to jde za ním. To jen tak na okraj.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10212
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 19.12.2010 11:55

petr: V loni Brejšín psal, že i 14T se vrací odřené a to jich je 60. To samé platí o wanách. Možná se udrží linka na které budou jezdit, ale jakmile sjede, tak to bude v ....

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od petr03 » 19.12.2010 11:04

A pravdepodobne 01 asi stoji na pankraci pred halo,ne?co jsem pred chvili videl,pred halou stoji jedna bez krytu predniho podvozku.ono kdyz nad tim premyslim,tak az budou normalne v provozu,tak si pri snezeni vyjedou svuj potrebny profil sami,a bude po problemu.ale ted,kdyz je kolem ten snih vesmes umrzly,to bude problem.no vidim to tak,ze nase nova chlouba vyjede az roztaje snih,tedy na jare.do te doby budou jen zkusebky,a to jen nekde,ze.

Odpovědět