Přesně tak. To je jen další ze záminek. Tohle spíš byla Šůrovina (a dobrá).Petrpes píše:Kachny a Ďuriš spolu nemusí vůbec souviset
KT8D5 a KT8D5.RN2P
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
Kachny a Ďuriš spolu nemusí vůbec souviset
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
Dohady o tom, kam bude pokračovat číselná řada rekonstrukcí po 9100, už mají odpověď. Nebude pokračovat. Jeden z důvodů pro vyhození Ďuriše byl "nákup ojetých tramvají", jak napsali na idnesu. To by tak hrálo, aby obousměrné tramvaje dodával někdo jiný než škodovka.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
Uvažuje se i v KT8N o postupné výměně dřeva za plast? Osobně mi vždy přišlo, že více poškozené City-W jsem nacházel v KT8N než v 15T...
A pokud je to už plánováno, byly by to Fainsy nebo jsou ve hře i sedačky z 15T4
A pokud je to už plánováno, byly by to Fainsy nebo jsou ve hře i sedačky z 15T4
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
Nejsem odborník přes pantografy, ale tady podle mne nejde ani tak o výdrž co se týká rychlosti, ale o to, aby to vydrželo pevnostně ty kejkle, co s nima provádí podjezdy alá Plzeňka, Fidlovačka a další. Tam ty pantografy dostanou podle mne daleko víc zabrat. Jinak jsem taky viděl video s tímto jednoduchým ptg., kde to sebralo 3/4 km vedení, když odešla lišta a rameno vesele trhalo drátoví.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
Podobné pantografy stačí i na mnohem vyšší rychlosti - viz německý Bastard na fotce.MF píše:MMM: že Ty někde něco napíšeš neznamená, že to každý čte. Jsou články, které se čtou dobře a články, které se čtou špatně. Ty Tvoje s různými závorkami, různě velkými písmeny a podtržením, nebo s vlastními odkazy sám na sebe, kde je stejná úprava opravdu mezi čtivé nepatří i když mohou být myšleny dobře.
Já zmiňoval polopantograf, který má jednu rouru od střechy ke kloubu a druhou rouru od kloubu po hlavici a ono to funguje a nemusí k tomu být hromada dalšího sběru. Pro tramvajovou rychlost to evidentně stačí.
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
MMM: že Ty někde něco napíšeš neznamená, že to každý čte. Jsou články, které se čtou dobře a články, které se čtou špatně. Ty Tvoje s různými závorkami, různě velkými písmeny a podtržením, nebo s vlastními odkazy sám na sebe, kde je stejná úprava opravdu mezi čtivé nepatří i když mohou být myšleny dobře.
Já zmiňoval polopantograf, který má jednu rouru od střechy ke kloubu a druhou rouru od kloubu po hlavici a ono to funguje a nemusí k tomu být hromada dalšího sběru. Pro tramvajovou rychlost to evidentně stačí.
Já zmiňoval polopantograf, který má jednu rouru od střechy ke kloubu a druhou rouru od kloubu po hlavici a ono to funguje a nemusí k tomu být hromada dalšího sběru. Pro tramvajovou rychlost to evidentně stačí.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
Což právě ten Sécheron bude možná stabilnější, ale je to šílenejch trubek ideálních k zašmodrchání. Ten drvoutrubkovej je prostě konstrukčně čistej. Zlomíš ho v kloubu, nebo utrhneš hlavici (to je to co drží lišty, abychom si rozumněli). Čistá práce Pořád mi přijde lepší zajistit spadlé parohy a odjet na druhý ptg, nebou vůz/soupravu odsunout, než poškodit pavučinu a pak jí půl dne dávat do kupy, vypínat úseky atd...
Tady to zrovna klucí zachytili: https://youtu.be/UNSrS3QQJhM?t=80
Tady to zrovna klucí zachytili: https://youtu.be/UNSrS3QQJhM?t=80
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
nejde o rychlost TRAM, ale o pevnost PTG jestli jeho zaseknutí o trolej (nějakou její rozbitou/trčící součástku) znamená jen stržení té troleje nebo I TOTÁLNÍ DEFORMACI (POLO)PTG, PROTOŽE NEMÁ DOSTATEČNOU STABILITU/PEVNOST9001 píše:..... Při rychlostech co tramvaje dosahují je reálně jedno jestli tam bude koš, poloptg a nebo něco jiného.....
Vidím jak dlouho trvá právě zajištění/odmontování vyvrácených/pokroucených současných (dle mne vratkých) (polo)PTG s jednou stojinou a středovým kloubem.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
MM: Už ho zkoušeli i v Plzni.. Jde opravdu o dvě tlusté trubky s kloubem a lištou.Žádné větvení ani za kloubem jako známe z našich.
Jinak tohle se řešilo x krát. Při rychlostech co tramvaje dosahují je reálně jedno jestli tam bude koš, poloptg a nebo něco jiného.Pro pražáky je rozdíl hlavně špagát vs. elektrika, ale i ČKD mělo elektrické stahování "klece na tygra", takže jediný reálný efekt je pro dráteníky... Klec vystřelí, za to poloptg se zklátí k zemi.
Jinak tohle se řešilo x krát. Při rychlostech co tramvaje dosahují je reálně jedno jestli tam bude koš, poloptg a nebo něco jiného.Pro pražáky je rozdíl hlavně špagát vs. elektrika, ale i ČKD mělo elektrické stahování "klece na tygra", takže jediný reálný efekt je pro dráteníky... Klec vystřelí, za to poloptg se zklátí k zemi.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
"ŠTANGLE" = TYČ/trubka ?MF píše:Už i v Bratislavě mají na nějaké T6 pantograf, který má jen dvě štangle až k hlavici. .....
"HLAVICE" = SBĚRNÁ LIŠTA?
Proč meleš o horním rameni (polo)PTG = mezi středovým kloubem a sběrnou lištou, když já psal:
o dolním rameni (mezi střechou a středovým kloubem), které v Praze (i mnohde jinde) je v současnosti (tak jako na prototypu EVO1) složené z jedné trubky/tyče, zatímco na KTN zkoušený nový (polo)PTG má mezi střechou a středovým kloubem vedle sebe 2 trubky = středový kloub proti současným (polo)PTG není jeden, ale dva (vedle sebe)MM-Mikulovsky píše:........... jestli není úvaha, že díky dolní části o dvou "ramenech/stojinách" bude PTG stabilnější = méně často se vyvracet/strhávat
.......
To si tak šokovaný kontrastem oblých tvarů nového (polo)PTG s přímými/hranatými liniemi KTN nebo jeho vizuální mohutností (díky dvojité stojině a středovému kloubu), že si:
1.) ani uvedenou (dle mne) podstatnou konstrukční změnu (polo)PTG nezaregistroval (neuvědomil si ji a hlavně její technický význam)
2.) si nedokážeš představit, že by oblé tvary (polo)PTG ladili více s oblými tvary 14T, 15T i (mnou zde odkazované) EVO1 než jejich dosavadní (polo)PTG s rovnými liniemi
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 10.4.2016 23:10, celkem upraveno 1 x.
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
Už i v Bratislavě mají na nějaké T6 pantograf, který má jen dvě štangle až k hlavici. Asi to odkoukali od francouzů a funguje to. Tohle, co se zde předvádí je zmuchlaný zábradlí se sběrací lištou. To už i ta klec na tygry na T3 je krásnější.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
Tak já ji dnes také potkával a mám dvě úvahy k
2.) "pokroucený" tvar PTG na jakékoliv ostře řezané/hranaté TRAM jako je KTN je jako "pěstí do oka" = ale myslím si, že na oblých TRAM jako 14T, 15T či EVO by mohl být jejich doslova elegantní korunou (vždyť i to již zmíněné paroží je vlastně koruna jelenů)
1.) jestli není úvaha, že díky dolní části o dvou "ramenech/stojinách" bude PTG stabilnější = méně často se vyvracet/strhávatpawel píše:...........pro me osklivy, dolni cast ma dve ramena a je to cele takove divne pokroucene.........
2.) "pokroucený" tvar PTG na jakékoliv ostře řezané/hranaté TRAM jako je KTN je jako "pěstí do oka" = ale myslím si, že na oblých TRAM jako 14T, 15T či EVO by mohl být jejich doslova elegantní korunou (vždyť i to již zmíněné paroží je vlastně koruna jelenů)
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
Tojo, paroží, jak když spadne lešení
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
Jo, je to pěkně hnusný. Člověk nepozná, jestli je třeba lehce poškozený, nebo to je normální stav.Karosák píše:Proběhlo to tu. Vůz 9054, testování ptg Sécheron.