Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod von Špilberk v 14.3.2018 15:10

trainzjohny napsal: Můj názor je konstantní - je špatně, že mnoho vozů stojí. Myslel jsem si že za to můžou dílny, že nestíhají udělat najednou hodně vozů které dojezdí na opravu. To mi Demon vymluvil, že dílny by zvládaly, ale nejsou díly. Když se oháníme tím, že díly by si měl DPP zajistit včas, začne démon mlžit o problémech s dodavateli a pomalu neexistenci dílů. Pak najednou se ze záhadných dílů vyklubou kola.

Já si taky myslel, že díly, díly, díly. Že to bude něco spešl, třeba elektronka É13 z podniku Katoda Olomóc, a ono se čeká "jen" na nové gumy, aby se mohlo přezót. To je mazec. #-o

trainzjohny napsal: Takže na co tedy stojí ty vozy co čekají na opravu ? Na kola to nebude, to by za chvíli stály všechny 15T.

No, proč by ne :?: Nová kola se asi dodávají pomaleji, než se stará ojíždějí. Takže když se něco přezuje, tak se mezitím něco jiného musí odstavit, protože nových kol není dost na přezutí všech 15T, které by to potřebovaly.
von Špilberk
Uživatel
 
Založen: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod Petrpes v 14.3.2018 14:36

Démon je dobrej tlučhuba :zadnice
Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
 
Založen: 28.8.2008 21:03
Bydliště: psí bouda

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod fricoolinek2 v 13.3.2018 23:45

Pár desítek milionůůůů, co na tom, že...


Jestli to znamená třeba 30 000 000, tak je to pořád 50% ceny jednoho vozu. Kdyby za cenu půl vozu šlo % odstavených vozů (á 60 000 000) výrazně snížit, protože opravy by se dělaly ein, zwei, tak by se mi to nezdálo nevýhodné.

to by za chvíli stály všechny 15T.


typ tramvaje odstavený kompletně z provozu? To jsme v Praze ještě nikdy neměli. :P Samozřejmě, že něco jiného je mít odstaveno 4 vozy, něco jiného je mít odstaveno 56-58 vozů a něco jiného je mít odstaveno 230 vozů. Ale hranice mají být překonávány! :D



...i Němci dojeli na východní frontě na nedostatečné zásobování. Dozajista i náhraními díly. (-X

--------------------------------------------------------------------------------------------

No v neposlední řadě - nejsme ani Riga, ani Konyaspor. Výrobce je doslova za humny. Pokud jeho zázemí je výrazně lepší než to, co je v ÚDDP, nebylo by nejlepší ho do toho více zapojit? Zase - než aby nová supermoderní tramvaj stála na dílnách dlouhé měsíce?
Naposledy upravil fricoolinek2 dne 14.3.2018 16:20, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
 
Založen: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod demon v 13.3.2018 18:53

Skoro mi začínáte připomínat jednoho zdejšího paranoika, co taky ví všechno mnohem líp než kdokoliv jinej.
Bohužel pro vás, jsou všechny mé odpovědi na tohle téma dohledatelné, takže nelenit a šup na doučování. :wink:
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod 9001 v 13.3.2018 17:26

Demon: Proč bych se jich ptal. Čekal jsem, když říkáš, že Škoda je zlo, tak vypálíš, že Siemens a nebo Pesa tyhle problémy nemají a díly jsou hned všechny...

Opravdu se v tom už začínáš motat, protože to vypadá na velkou chybu DPP... Nebe tady snad chceš říct, že výrobce současných kol pro NOVÉ 15T nedokáže vyrobit i náhradní kola?
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod trainzjohny v 13.3.2018 16:59

Abych nebyl obviňován z nějaké nekonzistence názorů.
Můj názor je konstantní - je špatně, že mnoho vozů stojí. Myslel jsem si že za to můžou dílny, že nestíhají udělat najednou hodně vozů které dojezdí na opravu. To mi Demon vymluvil, že dílny by zvládaly, ale nejsou díly. Když se oháníme tím, že díly by si měl DPP zajistit včas, začne démon mlžit o problémech s dodavateli a pomalu neexistenci dílů. Pak najednou se ze záhadných dílů vyklubou kola.
No a tak já vznesu další kacířský dotaz, kola se ojíždějí extrémně rychle, to je známý fakt u 15T. Takže se nabízí otázka, za co se mění na vozech které ojedou kola, ale nečekají na větší opravu ?! A co se dělá s vozama v záruce, která ojezdí kola ?! No, mě přijde, že se ty kola vymění za jiná. Takže na co tedy stojí ty vozy co čekají na opravu ? Na kola to nebude, to by za chvíli stály všechny 15T.
Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
 
Založen: 10.9.2006 14:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod Temsor v 13.3.2018 15:05

Karosák napsal:Pro info, že rachtavostí 15T se někdo zaobírá....


V Plzni už přišli i s řešením. Pro 15T to ale znamená nové podvozky (nebo min. motory) odkaz
Temsor
Uživatel
 
Založen: 12.3.2005 11:31
Bydliště: Praha

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod demon v 13.3.2018 12:04

Pánové koukam že v tom máte ještě větší hokej, než jsem si dovedl představit... #-o
thriller2 napsal:Mi neříkej, že třeba čelní sklo nebo světla se změní naráz u všech 250 tramvají....
Vždyť tady vůbec nikdo nemluví o dílech, který jsou běžně skladem. Zásadní důvod odstavení pomalu čtvrtiny 15T jsou už hezkou řádku měsíců kola. K tomu se můžou maximálně přidat některé atypické kousky, které se vyvalí poprvé a nejsou skladem, kvůli čemuž ale stojí maximálně jednotky kusů vozů (napadá mě 9289 dlící v dílnách už pěkně dlouho, ale nepamatuju si kvůli čemu - tušim řetězy, ale bez záruky).
thriller2 napsal:Navíc, kolik takový náhradní díly na 15T můžou stát? Pár milionů max. To se ztratí v ceně všech oprav ;)
Pár desítek milionůůůů, co na tom, že...
Bobik napsal:No a už se nějak podařilo vyřešit to, že co kus, to originál a spousta plent nejde zaměnit ani v rámci jednoho vozu?
Asi šest druhů na voze, ale fakt žádnej problém. Plent je dost.
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod Karosák v 13.3.2018 11:29

Pro info, že rachtavostí 15T se někdo zaobírá, uvádím, že včera v noci proběhla na KK před voz. Pankrác již několikátá měřicí seance hluku za účasti VÚKV, DAKO a TK a vždy několika kusů 15T s různými, nebo žádnými úpravami plent a mechanismů zajišťovacích brzd.
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Zajezdnia Strasznice

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod Bobik v 13.3.2018 11:09

von Špilberk napsal:Je fakt, že na PA se válí spousta různých plent....
No a už se nějak podařilo vyřešit to, že co kus, to originál a spousta plent nejde zaměnit ani v rámci jednoho vozu?
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod von Špilberk v 13.3.2018 10:58

mart337 napsal:No myslím, že tato debata už je nějakou dobu pasé. Nevím jak v MO, ale na PA je podle mne těch náhradních dílů asi celkem dost.

Je fakt, že na PA se válí spousta různých plent, jsou tam i čelní skla a palety s trakčními motory. Hlavní asi bude otázka, o jakých náhradních dílech je vlastně řeč :?: Možná, že ty "běžné" ND jsou a zkrátka chybí něco extra.
von Špilberk
Uživatel
 
Založen: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod mart337 v 13.3.2018 10:23

No myslím, že tato debata už je nějakou dobu pasé. Nevím jak v MO, ale na PA je podle mne těch náhradních dílů asi celkem dost. Nebo aspoň bylo. Pár let zpátky tomu tak nebylo, není o čem se bavit. Je to na debatě, proč tomu tak bylo a dneska není. Jestli se ty díly nedaly sehnat a z jakého důvodu?
Když se podíváte na skladbu vozů, které jsou uváděny jako dlouhodobě mimo provoz, tak je myslím jasno, že z důvodu nedostatku dílů jako takových to nyní nebude. U nových vozů (od 9326) je těch mimo provoz minimum a řekl bych, že to bude o větších nehodách, kdy dojde k většímu poškození vozu - třeba mezi články apod. Nové vozy na ZI ani jeden, v MO a ve VO jen několik.
U staré serie je to o něčem jiném. Tam jich je dle tabulek asi čtvrtina vozového parku. Čili je to o něčem jiném, než o dílech jako takových. Chtělo by to nějakou fundovanou info o důvodech, proč jsou vozy mimo provoz - přímo z vozoven PA a VO.
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
 
Založen: 21.8.2008 21:26

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod Petrpes v 13.3.2018 8:57

Démon je hlavně dokonalej demagog, stínový mluvčí DPP, žádné chyby se nepřipouští a chce se dokázat že 15T je špatná...
Myslím že vám tady velice často pěkně kecá a zároveň ten jeho arogantní styl diskuze, to je taky něco :D
Kdyby se chtělo, těch pár dílů na skladě je. Mimochodem v MO se pár nových čelních skel válí, ale to asi Démon ani netuší :prase
Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
 
Založen: 28.8.2008 21:03
Bydliště: psí bouda

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod thriller2 v 13.3.2018 7:38

Demone, myslím, že teď tady trochu kecáš. Mi neříkej, že třeba čelní sklo nebo světla se změní naráz u všech 250 tramvají. Jestli něco, tak až při PO, která ale na posledních dodaných 15T proběhne až třeba za 10 let.
Nevím, co všechno se zničí při typické nehodě 15T v pražském provozu, ale kdyby dílny měly třeba všechny plasty a skla na opravu čela tramvaje v zásobě třeba dvakrát třikrát, tak to využijou dřív, než bude 9450 přistavena na PÚ, natož PO.
Navíc, kolik takový náhradní díly na 15T můžou stát? Pár milionů max. To se ztratí v ceně všech oprav ;)
thriller2
Uživatel
 
Založen: 19.2.2009 19:29

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod demon v 13.3.2018 6:25

fricoolinek2 napsal:Takže ty díly by došly (v případě uložení za odpovídajících podmínek) za nějakých 5-10 let (v tom krajním případě) ke zkáze? :shock:
Za 5-10 let by byla používána jejich 5. náhrada a byly by nepotřebné.
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

PředchozíDalší

Zpět na Tramvajové vozy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 4 návštevníků

cron