Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod fricoolinek2 v 14.3.2018 19:10

Hm. To prostě člověk, co není "od fochu", špatně pochopí, proč není takového dílu, jako je kolo, dostatek.

A tedy ty kola vyrábí pro ŚT nějaká externí, specializovaná firma? =P~
Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
 
Založen: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod demon v 14.3.2018 18:16

fricoolinek2 napsal:A jsou aspoň ve smlouvě mezi ŠT s DPP nějaký sankce za to, že ŠT evidentně není schopna dodat kvalitní výrobek?
Nicméně i tak - ty 15T, co jezdí, budou asi mít takový typ kol, který sice není úplně bezvadný, ale není problém je užívat. Proč tímto typem kol nejsou promptně osazeny všechny 15T, který kvůli kolum nyní stojí v dílnách? Je tam vzájemná nekompatibilita? Tj. kola, co jsou na 15T4 z roku 2017, nejdou jednoduše nazout na 15T z roku 2011?
Nebo tedy nejsou? Výrobce kol není schopen jich dodat v nějakém rozumném čase (60 dní?) třeba 100-200 ks?
Smlouva z roku 2005 kupodivu obsahuje i sankce poplatné době a okolnostem jejího vzniku a každá z asi 6000 reklamací znamená penále...
V současnosti jsou všechny 15T (mimo ZP) vybaveny stejným typem kola a ne, výrobce není schopen dodat v rozumném čase další kola.
Ad rozumný čas - 60 dní ? To by sice byl rozumný čas, ale běžně se bavíme o dodacích lhůtách převyšujících 12 měsíců. :wink:
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod fricoolinek2 v 14.3.2018 17:56

A jsou aspoň ve smlouvě mezi ŠT s DPP nějaký sankce za to, že ŠT evidentně není schopna dodat kvalitní výrobek?

Nemluvě o tom, že 15T poprvé vyjela téměř před 10 lety. Není to tedy rozhodně žádná žhavá novinka.

-----------------------------------------------------------------------------

Nicméně i tak - ty 15T, co jezdí, budou asi mít takový typ kol, který sice není úplně bezvadný, ale není problém je užívat. Proč tímto typem kol nejsou promptně osazeny všechny 15T, který kvůli kolum nyní stojí v dílnách? Je tam vzájemná nekompatibilita? Tj. kola, co jsou na 15T4 z roku 2017, nejdou jednoduše nazout na 15T z roku 2011?

Nebo tedy nejsou? Výrobce kol není schopen jich dodat v nějakém rozumném čase (60 dní?) třeba 100-200 ks?
Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
 
Založen: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod von Špilberk v 14.3.2018 17:53

demon napsal: Tak informace o problémech s protáčením kol tu padla několikrát i vloni a počet odstavených 15T je víceméně konstantní už skoro rok.

To jo, ale nikdy se to nespojilo dohromady. Problém s koly se diskutoval zvlášť a informace, že vozy stojí kvůli nedostatku náhradních dílů, se diskutovala taky zvlášť. Takže jsem si nějak nespojil, že nedostatkové náhradní díly = kola a zdá se, že si to nespojilo víc lidí (viz. trainzjohny). Toť vše. :wink:

+ Pražský dopravní podnik v loňském roce hospodařil se ziskem přes 1,9 miliardy korun
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/prazsky-dopravni-podnik-v-lonskem-roce-hospodaril-se-ziskem/r~ad39561827a311e88b47ac1f6b220ee8/
Jo, prachy nejsou... :D
Naposledy upravil von Špilberk dne 14.3.2018 17:59, celkově upraveno 1
von Špilberk
Uživatel
 
Založen: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod demon v 14.3.2018 17:40

von Špilberk napsal:Já si taky myslel, že díly, díly, díly. Že to bude něco spešl, třeba elektronka É13 z podniku Katoda Olomóc, a ono se čeká "jen" na nové gumy, aby se mohlo přezót.
Tak informace o problémech s protáčením kol tu padla několikrát i vloni a počet odstavených 15T je víceméně konstantní už skoro rok.
von Špilberk napsal:Nová kola se asi dodávají pomaleji, než se stará ojíždějí. Takže když se něco přezuje, tak se mezitím něco jiného musí odstavit, protože nových kol není dost na přezutí všech 15T, které by to potřebovaly.
Problém kol není tak velký jen kvůli ojíždění (to se dá podchytit a naplánovat), ale kvůli protáčení (některé exempláře vydržely v provozu jen několik kilometrů), takže veškeré výrobní kapacity výrobce (které nevyužije ŠT na nové vozy a reklamační řízení) padnou na udržení provozuschopnosti jezdících vozů, ale už prostě nezbývají v potřebném počtu na provádění prohlídek.
A to byly ve zkušebním provozu i kola od jiných dodavatelů, bohužel zatím neúspěšně.
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod demon v 14.3.2018 17:23

fricoolinek2 napsal:Kdyby za cenu půl vozu šlo % odstavených vozů (á 60 000 000) výrazně snížit, protože opravy by se dělaly ein, zwei, tak by se mi to nezdálo nevýhodné.
Kdyby. Ale na kdyby se většinou nehraje, pokud není kde brát.
fricoolinek2 napsal:Výrobce je doslova za humny. Pokud jeho zázemí je výrazně lepší než to, co je v ÚDDP, nebylo by nejlepší ho do toho více zapojit? Zase - než aby nová supermoderní tramvaj stála na dílnách dlouhé měsíce?
Zázemí možná lepší má, ale prostory nemá nazbyt (taky to byl jeden z důvodů snahy o získání dílen) a pořád zůstává stále stejný problém s koly.
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod fricoolinek2 v 14.3.2018 17:20

Obrázek
Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
 
Založen: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod von Špilberk v 14.3.2018 15:10

trainzjohny napsal: Můj názor je konstantní - je špatně, že mnoho vozů stojí. Myslel jsem si že za to můžou dílny, že nestíhají udělat najednou hodně vozů které dojezdí na opravu. To mi Demon vymluvil, že dílny by zvládaly, ale nejsou díly. Když se oháníme tím, že díly by si měl DPP zajistit včas, začne démon mlžit o problémech s dodavateli a pomalu neexistenci dílů. Pak najednou se ze záhadných dílů vyklubou kola.

Já si taky myslel, že díly, díly, díly. Že to bude něco spešl, třeba elektronka É13 z podniku Katoda Olomóc, a ono se čeká "jen" na nové gumy, aby se mohlo přezót. To je mazec. #-o

trainzjohny napsal: Takže na co tedy stojí ty vozy co čekají na opravu ? Na kola to nebude, to by za chvíli stály všechny 15T.

No, proč by ne :?: Nová kola se asi dodávají pomaleji, než se stará ojíždějí. Takže když se něco přezuje, tak se mezitím něco jiného musí odstavit, protože nových kol není dost na přezutí všech 15T, které by to potřebovaly.
von Špilberk
Uživatel
 
Založen: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod Petrpes v 14.3.2018 14:36

Démon je dobrej tlučhuba :zadnice
Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
 
Založen: 28.8.2008 21:03
Bydliště: psí bouda

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod fricoolinek2 v 13.3.2018 23:45

Pár desítek milionůůůů, co na tom, že...


Jestli to znamená třeba 30 000 000, tak je to pořád 50% ceny jednoho vozu. Kdyby za cenu půl vozu šlo % odstavených vozů (á 60 000 000) výrazně snížit, protože opravy by se dělaly ein, zwei, tak by se mi to nezdálo nevýhodné.

to by za chvíli stály všechny 15T.


typ tramvaje odstavený kompletně z provozu? To jsme v Praze ještě nikdy neměli. :P Samozřejmě, že něco jiného je mít odstaveno 4 vozy, něco jiného je mít odstaveno 56-58 vozů a něco jiného je mít odstaveno 230 vozů. Ale hranice mají být překonávány! :D



...i Němci dojeli na východní frontě na nedostatečné zásobování. Dozajista i náhraními díly. (-X

--------------------------------------------------------------------------------------------

No v neposlední řadě - nejsme ani Riga, ani Konyaspor. Výrobce je doslova za humny. Pokud jeho zázemí je výrazně lepší než to, co je v ÚDDP, nebylo by nejlepší ho do toho více zapojit? Zase - než aby nová supermoderní tramvaj stála na dílnách dlouhé měsíce?
Naposledy upravil fricoolinek2 dne 14.3.2018 16:20, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
 
Založen: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod demon v 13.3.2018 18:53

Skoro mi začínáte připomínat jednoho zdejšího paranoika, co taky ví všechno mnohem líp než kdokoliv jinej.
Bohužel pro vás, jsou všechny mé odpovědi na tohle téma dohledatelné, takže nelenit a šup na doučování. :wink:
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod 9001 v 13.3.2018 17:26

Demon: Proč bych se jich ptal. Čekal jsem, když říkáš, že Škoda je zlo, tak vypálíš, že Siemens a nebo Pesa tyhle problémy nemají a díly jsou hned všechny...

Opravdu se v tom už začínáš motat, protože to vypadá na velkou chybu DPP... Nebe tady snad chceš říct, že výrobce současných kol pro NOVÉ 15T nedokáže vyrobit i náhradní kola?
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod trainzjohny v 13.3.2018 16:59

Abych nebyl obviňován z nějaké nekonzistence názorů.
Můj názor je konstantní - je špatně, že mnoho vozů stojí. Myslel jsem si že za to můžou dílny, že nestíhají udělat najednou hodně vozů které dojezdí na opravu. To mi Demon vymluvil, že dílny by zvládaly, ale nejsou díly. Když se oháníme tím, že díly by si měl DPP zajistit včas, začne démon mlžit o problémech s dodavateli a pomalu neexistenci dílů. Pak najednou se ze záhadných dílů vyklubou kola.
No a tak já vznesu další kacířský dotaz, kola se ojíždějí extrémně rychle, to je známý fakt u 15T. Takže se nabízí otázka, za co se mění na vozech které ojedou kola, ale nečekají na větší opravu ?! A co se dělá s vozama v záruce, která ojezdí kola ?! No, mě přijde, že se ty kola vymění za jiná. Takže na co tedy stojí ty vozy co čekají na opravu ? Na kola to nebude, to by za chvíli stály všechny 15T.
Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
 
Založen: 10.9.2006 14:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod Temsor v 13.3.2018 15:05

Karosák napsal:Pro info, že rachtavostí 15T se někdo zaobírá....


V Plzni už přišli i s řešením. Pro 15T to ale znamená nové podvozky (nebo min. motory) odkaz
Temsor
Uživatel
 
Založen: 12.3.2005 11:31
Bydliště: Praha

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod demon v 13.3.2018 12:04

Pánové koukam že v tom máte ještě větší hokej, než jsem si dovedl představit... #-o
thriller2 napsal:Mi neříkej, že třeba čelní sklo nebo světla se změní naráz u všech 250 tramvají....
Vždyť tady vůbec nikdo nemluví o dílech, který jsou běžně skladem. Zásadní důvod odstavení pomalu čtvrtiny 15T jsou už hezkou řádku měsíců kola. K tomu se můžou maximálně přidat některé atypické kousky, které se vyvalí poprvé a nejsou skladem, kvůli čemuž ale stojí maximálně jednotky kusů vozů (napadá mě 9289 dlící v dílnách už pěkně dlouho, ale nepamatuju si kvůli čemu - tušim řetězy, ale bez záruky).
thriller2 napsal:Navíc, kolik takový náhradní díly na 15T můžou stát? Pár milionů max. To se ztratí v ceně všech oprav ;)
Pár desítek milionůůůů, co na tom, že...
Bobik napsal:No a už se nějak podařilo vyřešit to, že co kus, to originál a spousta plent nejde zaměnit ani v rámci jednoho vozu?
Asi šest druhů na voze, ale fakt žádnej problém. Plent je dost.
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

PředchozíDalší

Zpět na Tramvajové vozy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron