T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
P_V
Uživatel
Příspěvky: 3641
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od P_V » 27.3.2020 11:39

Tam není nějaké hlídání dolní koncové polohy?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6097
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 27.3.2020 11:13

Petr píše:
27.3.2020 7:58
Ani netušíte, kolikrát jsem viděl, jak řidič leze do pojistek a košový ptg je vesele na troleji.... Takže prostě jen pro zvýšení bezpečnosti je pro mně elektricky stahovaný ptg v 21. století nutnost. Řidiči dost často ve spěchu a stresu zmatkují a dělají kraviny.... Proč tomu trochu nezabránit.
Tomu ale imho celkem blbuvzdorně brání aretace krytu odpojovače, navíc JISTOTU elektrický pohon pantografu skutečně dát nemůže, i ten se může v nejmíň příznivou chvíli porouchat a nechat tak lištu na troleji...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3804
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od von Špilberk » 27.3.2020 10:57

mart337 píše:
27.3.2020 0:00
Inovace stěračů by měla být samozřejmostí. Mohly by i zůstat dva, ale rozhodně větší - delší, aby stíraly větší plochu. Měly by tedy být masivnější než dosavadní "šmrdlátka".
@3644
Souhlas, taky vidím jako hlavní nedostatek (pro řidiče) stěrače.
Ruční řadič nepotřebuju, na polopantografu netrvám. A spíš než elektricky ovládané zrcátko bych teda ocenil elektricky vyhřívané boční okno. Ono je pěkné mít vyhřívané zrcátko, ale bez vyhřívaného okna to jaksi není ono. 8-)

Bohužel zájem cokoliv vylepšit je zjevně nulový (až záporný) a nehodlám rozvíjet diskuzi, jestli za to může Saša, Pavel či Jindra, jen to konstatuji.

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 1952
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Petr » 27.3.2020 7:58

mart337 píše:
26.3.2020 21:08
Pantograf je mi fuk, to je jen pro parádu změna.
Mně je pantograf taky vcelku fuk... Jen u toho polopantografu máme zatím jistotu, že je elektricky stahovaný. Což u košového nějak nikdo zatím nechce moc dovymyslet.... A za mně elektricky stahovaný pantograf jednoznačné plus. Ta "JISTOTA", že poté, co řidič leze do pojistek a pantograf prostě automaticky sjede na střechu je k nezaplacení. Ani netušíte, kolikrát jsem viděl, jak řidič leze do pojistek a košový ptg je vesele na troleji.... Takže prostě jen pro zvýšení bezpečnosti je pro mně elektricky stahovaný ptg v 21. století nutnost. Řidiči dost často ve spěchu a stresu zmatkují a dělají kraviny.... Proč tomu trochu nezabránit.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6097
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 27.3.2020 6:27

9001 píše:
26.3.2020 23:47
K té zásuvce. Je to opravdu takový problém? Plzenské T3 mají zásuvku tesně pod steračem a ok...
Ruční řadič by měl být u standard... :-(.
Demone, zkus trochu pochopit i druhou stranu.
Ad zásuvka: Není to problém, je to opravdu JEN otázka peněz.
Ad ruční řadič: A s tím souvisí nutná úprava panelu řidiče, protože varianta použitá na cvičkách je prostě neergonomická - řadič je příliš vzadu. Opět, vůbec nejsem proti, je to JEN otázka peněz. Navíc podstatná část řidičů ruční řadič odmítá...
Ad pochopení: Chápu. Je to JEN otázka peněz. Za cenu prodloužení životnosti 65 wan si pořídím cca 6,5 nových vozů a zůstane mi 65 vysokopodlažních RP, kterým budu muset za 130 mega prodloužit životnost zhruba na úroveň wan. V tu chvíli je pro mě varianta wana prostě přijatelnější.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 870
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od mart337 » 27.3.2020 0:00

Inovace stěračů by měla být samozřejmostí. Mohly by i zůstat dva, ale rozhodně větší - delší, aby stíraly větší plochu. Měly by tedy být masivnější než dosavadní "šmrdlátka".
Celovozová klimatizace je blbost a zbytečnost. Na rozdíl od ostatních vozů lze u T3 v pohodě větrat velkými otevřenými okny, na rozdíl od "pařeniště" nejnovějších vozů. Ono by to i u nich bylo příjemnější, kdyby někdo myslel a místo vhánění vzduchu od stropu dolů, ten horký vzduch pod střechou odsával přes léto pryč. Mimochodem metro C je nemlich to samé. Ze stropu u dveří tam foukají malé ventilátorky, ale přehřátý vydýchaný vzduch není nijak vyveden pryč. V tomto případě zlaté staré ruské vagony.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9701
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od 9001 » 26.3.2020 23:47

Demon: Tak poloptg je kravina, která při tramvajových rychlostech nemá smysl... Pokud si budeme hrát na elektriku, tak elektricky jde stahovat i koš... Nebyl náhodou na Ječmínkovi? :-).

K té zásuvce. Je to opravdu takový problém? Plzenské T3 mají zásuvku tesně pod steračem a ok...
http://www.plzensketramvaje.cz/?page=t3rplf.htm#

Ruční řadič by měl být u standard... :-(.

Navíc k nočním linkám. Nevím jestli tu psal Bobík, ale zrovna taková prolézačka na nočky? Si lidi akorát rozbijí ústa :D.

Demone, zkus trochu pochopit i druhou stranu. Současné vedení DP a radnice vlastně schvaluje, že vyrobíme T3 vzor 1960 s nízkou podlahou i v roce 2026 s minimální životnostní do roku 2046... Půlka z nás co sem chodíme s nimi snad pojede i na hřbitov :D.

Jsme si dělali :zadnice ze socíku, že jsme bouchali T3 i v roce 1989, že Boleslav vyráběla Škodu 120 prakticky bez inovací a my ted prakticky děláme to samé....

Řekněme si to narovinu. Prostě tam nesedí nikdo, a to jak na radnici tak v DP, kdo by si dokázal dupnout a něco udělat.... To je to same, když člověk reaguje magistrátu na bydlení :D Oni přece nemůžou dát 1 mld ročně na stavbu MĚSTSKÝCH bytů, ale šikanovat ostatní budou....

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3641
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od P_V » 26.3.2020 23:12

Stěrače jsou ostuda T3 už asi tak půl století. Cca od chvíle, kdy přišla inovace s celistvým čelním sklem, ale soudruzi z ČKD už nepovažovali za nutné inovovat i stěrače. Takže tam dodnes straší šmrdlátka, které každé stírá jen půlku neexistujícího děleného skla. Dokonce ani na novějších tramvajích hranatého designu, kde půlené sklo nikdy nebylo, jim to nepřišlo blbý. Až teprv u T6A5 někdo použil mozek.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2032
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Petrpes » 26.3.2020 22:49

Je úsměvné, jak ten stínový Demon za wany a ÚDDP ve svém volném čase opravdu a doslova dýchá 🤣😎😘

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6097
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 26.3.2020 22:25

Afterman píše:
26.3.2020 20:48
...nikde jsem nepsal, že jsem proti wanám, to teda nevím, kde jsi tohle vzal... Rozporuji to, jak mají vypadat v roce 202x 3x.
Viz odpověď Trainzjohnymu.
Takže opravdu chceš wanu v plný palbě. a o mě, kterej je proti tomu píšeš doslova "Největší obhajovatel retra a šotouš" ?
Význam slova chucpe si určitě vygooglíš sám... :wink:

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6097
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 26.3.2020 22:20

trainzjohny píše:
26.3.2020 20:40
Chci třeba klimatizaci, která je v mnoha městech už léta standart u nových vozů, tohle je víceméně na stejnou dobu (20+ let) a cena není v řádech miliónů, ale set tisíc, takže prodražení o 5% ? Ale už se dělá kulturnější vůz, ne plečka.
No tak si ty čísla rozebereme. Rozpočet přestavby RP na PLF je cca 8,5 mil/ks s tím, že se 2 mil/ks ušetří díky neabsolvování PO, tj. skutečná cena je někde na cca 6,5 mil/ks.
Klimatizace salonu (a budeme předpokládat, že ji na střechu skříně CB3LF lze nainstalovat tak "snadno" jako klasické VarioLF), vyjde cca na 2,5 mil./ks, tj. navýší cenu o 40%, tedy žádných 5%...
Nový řadič je cca 40 tisíc navíc, s tím souvisí nutné úpravy panelu řidiče za cca 20 tisíc, poloptg. cca 250 tisíc, s požadavkem na centrální stěrač souvisí změna umístění a typu zásuvky mnohočlenného řízení a tím i obtížná kompatibilita se zbytkem vozového parku...
Suma sumárum jsme s pár drobnými vylepšeními s přehledem na 50% navýšení ceny za rekonstrukci.
trainzjohny píše:
26.3.2020 20:40
Za 7-9 miliónů dělat z R.P. nízké R.P, kdy většina cestujících sotva pozná rozdíl drahé je.
Za 8-10 miliónů udělat totéž, ale pořáděněji (klima, třeba ty roky slibované nové OIS) trošku tomu dát nějaký design interiéru (sladit celý vnitřek barevně, materiálově ...) už pro cestující rozdíl bude výrazně větší jak v komfortu tak v dojmu.
Reálně jsme tedy z výchozích 6,5 mil. na 9 mil. s tím, že máme stále wanu. Sice vytuněnou, ale pořád wanu.
Fakt nám to stojí za to ?

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 870
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od mart337 » 26.3.2020 21:08

Afterman píše:
26.3.2020 19:17
Používat termín "prodloužení životnosti" je už spíše úsměvný. Neměli se náhodou vyřazovat RP, protože to přece bylo dočasné řešení na dvacet let?Vyřazují se? Ne, dostávají PO, což znamená dalších 20 let a asi se nebude překvapení, když ještě jedno PO dostanou. To samé wany ať už stávající nebo ty nové, to máme 40 let s jistotou. Na to jak tu budou dlouho mohlo dojít alespoň k inovaci, (ruční řadič, sběrač, zásuvky, stěrače, el. nastavitelné zrcátko na hrazdě atd.). Argument, že by to bylo drahé neberu, že to nejde taky ne, že to nikdo nechce taky ne :x , když vidím jak to u KT a v zahraničí jde, jen u nás ne. Zkrátka v DP jsou lidé, kteří nechtějí moderní staronovou tramvaj, nestačí jim nostalgická linka, ale chtějí udržovat alespoň polovinu vozového parku ve vzoru 60. let.
V tomto bodu v zásadě souhlas. Když jsem začínal, tak se ve škole akorát objevila 5516 s ručním řadičem jako alternací. Byla to celkem paráda s tím takto jezdit a dost se mluvilo o případném přechodu na ruku. Fakt je ale ten, že dost řidičů tehdy nedalo na řízení nohama dopustit. Nevím jak dnes. A tehdy se mluvilo o předělání na ruku v ceně cca 70 tisíc. Pantograf je mi fuk, to je jen pro parádu změna.
Ale co se týká zbytku připomínek - zrcátko a hlavně stěrače a klimatizace - se není o čem bavit.
Za deště z té tram není nikam vidět - je to jako v tanku úzký průzor a to ještě když jsou stěrače dobře seřízené. A abych viděl někam jinam než jenom pět metrů před tramvaj - si můžu nechat zdát. No a v létě ty pařáky - hrůza. Bez klimatizace je to za současných stavů letního počasí nevydržitelné!!!

Afterman
Uživatel
Příspěvky: 127
Registrován: 14.9.2012 21:43

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Afterman » 26.3.2020 20:48

demon píše:
26.3.2020 19:44
Takže si trochu protiřečíte, nechcete znízkopodlažněná RP, ale chcete je mít s poloptg. Přínos nula (vyjma toho, že na fotce bude vypadat super), to by vám najednou nevadilo ?
Neprotiřečím, nikde jsem nepsal, že jsem proti wanám, to teda nevím, kde jsi tohle vzal... Rozporuji to, jak mají vypadat v roce 202x 3x.
demon píše:
26.3.2020 19:44
Sorry, ale doprava se zkrátka fakt nedělá pro šotouše. :wink:
To bych i pochopil, ale ono se dlabe i na řidiče :)

Největší obhajovatel retra a šotouš jsi tady ty :lol:

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 2890
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od trainzjohny » 26.3.2020 20:40

demon píše:
26.3.2020 19:44
Používat termín "prodloužení životnosti" je zjevně nutný, protože mnozí si pod akcí představují nákup nových vozidel, což vůbec neodpovídá skutečnosti.
Vyřazovat RP se dle některých variant původních plánů skutečně vyřazovat měly, ale jednak to u velké části vozů není nezbytné a jednak na jejich náhradu prostě nejsou finance. Inovace jistě byly možné, návrhů se sešlo několik stovek, ale s takovou inovací by rekonstrukce přišla klidně na dvojnásobek. Takže si trochu protiřečíte, nechcete znízkopodlažněná RP, ale chcete je mít s poloptg. Přínos nula (vyjma toho, že na fotce bude vypadat super), to by vám najednou nevadilo ?
Sorry, ale doprava se zkrátka fakt nedělá pro šotouše. :wink:
Chci třeba klimatizaci, která je v mnoha městech už léta standart u nových vozů, tohle je víceméně na stejnou dobu (20+ let) a cena není v řádech miliónů, ale set tisíc, takže prodražení o 5% ? Ale už se dělá kulturnější vůz, ne plečka.
Drobnosti jako ruční řadič (stojí údajně stejně jako pedály), pantograf (ten mě tedy vůbec neuráží), nebo typ oken neřeším. Řeším, to že se tu dělá věc, která před deseti lety byla zastaralá a počítá se u ní s životností 20-30 let, to je prostě otřesný a neobstojí to ani v kontextu toho, že se do toho dají "moderní" hnusný nerezový tyče a novější čudlíky ... tyhle vozy prostě patří 10-15 let pět a aktuálně mají být v polovině životnosti, ne výhled na dalších x let dopředu.
demon píše:
26.3.2020 20:35
To je trumfové eso, milý Plho. :devilsmokin
Odpůrci se prostě ve své "argumentaci" sami ztrácí, to je celé.
Aneb nechceme wany, protože je to drahé. Jo takhle kdyby byly dražší, to by byla jiná.
Jakpak se tomu jen říká... :lol:
Za 7-9 miliónů dělat z R.P. nízké R.P, kdy většina cestujících sotva pozná rozdíl drahé je.
Za 8-10 miliónů udělat totéž, ale pořáděněji (klima, třeba ty roky slibované nové OIS) trošku tomu dát nějaký design interiéru (sladit celý vnitřek barevně, materiálově ...) už pro cestující rozdíl bude výrazně větší jak v komfortu tak v dojmu.

Když už tu bídu musíme dělat, proč jí trošku nenavonět ? To není o miliónech, ale o přístupu.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6097
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 26.3.2020 20:35

P_V píše:
26.3.2020 20:29
Jak se říká takovém tomu způsobu argumentace, kdy se z několika nadnesených připomínek vybere ta nejméně důležitá a exemplárně se rozcupuje?
To je trumfové eso, milý Plho. :devilsmokin
Odpůrci se prostě ve své "argumentaci" sami ztrácí, to je celé.
Aneb nechceme wany, protože je to drahé. Jo takhle kdyby byly dražší, to by byla jiná.
Jakpak se tomu jen říká... :lol:

Odpovědět