Škoda 14T (Porschetra)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Jinými slovy - princ Radovan patrně nezaznamenal posun termínu dodávky prvního vozu z května na prosinec a tvrdošíjně trvá na zahájení dopravy s cestujícími na konci roku 2005adam_r napsal, že Jenki píše: Pokud se cely schvalovaci proces (od prvniho vyjeti vozu) stihne za 1/2 roku, tak je to obrovsky uspech.
9082 neni novy vuz, ale rekonstrukce => jde pouze o schvaleni zmeny. S tim, ze spousta vyznamnych zmen jiz byla schvalena drive a vozy s touto zmenou jezdi u jinych dopravcu (stredni NP clanek, BUSE, ...).jara píše:myslím že 20 000km než jí schvalí DU. Ale třeba u 9082 to snad bylo jinak nějaká vyjímka či co. TAk nevím.
Bohuzel prispevek od Jenki-ho na k-reportu o schvalovacim procesu jiz neexistuje, takze se to pokusim lehce nastinit (presna cisla bohuzel nevim).Nejspis jsem i zapomnel na nejakou fazi.DavidD píše: No co jsem slyšel tak první je provoz zkušební bez cestujících, pak zkušební s cestujícíma, pak prej nějaká kontrola>schválení DÚ>provoz normální s cestujícíma. Ale nevim to jistě a budu rád když to někdo upřesní.
- testy pevnosti kastle, a dalsi spousty veci (nejspis jiz probehly)
- zkusebni provoz bez cestujicich
- zkusebni provoz s cestujicimi
- 'test spolehlicosti' - po dobu 30 dnu musi vuz v provozu s cestujicimi bez jedinne vazne zavady. Pokud se neco pokazi po 29 dnech, tak se zacina znovu. (Je mozne, ze test spolehlivosti je soucasti zkusebniho provozu s cestujicimi.)
Nekde mezi tim, jeste DU hodnoti, jestli vsechny komponenty splnuji vsechny bezpecnostni normy. Napr. nehorlavost pouzitych materialu, dostatecna izolace.
Na vektre maji akorat odzkousenou a schvalenou vyzbroj a brzdy (a par dalsich 'zbytecnosti' - krytina podlahy, prechodove mechy, ...). Nic jineho se neda pouzit, a vsechny testy musi probehnou znovu.
Po ukonceni kazde faze se posle stoh papiru na drazni urad, ktery ma ze zakona 30 dni na to, aby o zalezitosti rozhodl. V pripade, ze naznaji, ze jde o slozity problem, tak na to maji 60 dni. Po kazde fazi dojde bud k jejimu schvaleni, nebo k doporuceni, co je treba na voze zmenit.
Pokud se cely schvalovaci proces (od prvniho vyjeti vozu) stihne za 1/2 roku, tak je to obrovsky uspech.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Určitě by ty podmínky měli být volnější. O tom se už někde psalo.Honza Šlehofer píše:No jestli to nebylo myšleno (či novináři zkomoleno) v polovině příštího roku ...
Tramvaj by měla odjezdit nějaký počet km bez cestující, potom další počet km s umělou zátěží a teprve pak začne zkušební provoz s cestujícími. Vektra jezdila intenzivně zkušební jízdy bez lidí skutečně půl roku. Jde ale o to, zda díky úspěšným zkouškám Vektry nebudou mít teď nějaké "volnější" podmínky.
Každopádně první jízdy bez lidí se dají očekávat zpočátku pouze v noci.
- Honza Šlehofer
- Uživatel
- Příspěvky: 145
- Registrován: 23.10.2005 12:42
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
No jestli to nebylo myšleno (či novináři zkomoleno) v polovině příštího roku ...
Tramvaj by měla odjezdit nějaký počet km bez cestující, potom další počet km s umělou zátěží a teprve pak začne zkušební provoz s cestujícími. Vektra jezdila intenzivně zkušební jízdy bez lidí skutečně půl roku. Jde ale o to, zda díky úspěšným zkouškám Vektry nebudou mít teď nějaké "volnější" podmínky.
Každopádně první jízdy bez lidí se dají očekávat zpočátku pouze v noci.
Tramvaj by měla odjezdit nějaký počet km bez cestující, potom další počet km s umělou zátěží a teprve pak začne zkušební provoz s cestujícími. Vektra jezdila intenzivně zkušební jízdy bez lidí skutečně půl roku. Jde ale o to, zda díky úspěšným zkouškám Vektry nebudou mít teď nějaké "volnější" podmínky.
Každopádně první jízdy bez lidí se dají očekávat zpočátku pouze v noci.
No co jsem slyšel tak první je provoz zkušební bez cestujících, pak zkušební s cestujícíma, pak prej nějaká kontrola>schválení DÚ>provoz normální s cestujícíma. Ale nevim to jistě a budu rád když to někdo upřesní.Tom píše:Je tam taky nějakej zkušební provoz s cest.?jara píše:myslím že 20 000km než jí schvalí DU. Ale třeba u 9082 to snad bylo jinak nějaká vyjímka či co. TAk nevím.