Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Zdeněk
Uživatel
Příspěvky: 112
Registrován: 19.12.2005 20:45
Bydliště: Kdysi konečná...mj. šestky

Re: Porsche je vějička

Příspěvek od Zdeněk » 05.1.2006 16:30

TraI píše:Svět je dávno někde dál než je 14T z Plzně. Než o 15% levnější "Porschem" přemaskovanou Anitru, která bude z 50% nízkopodlažní a jakkoli v interiéru trochu světovější, stejně pořád vrzající, pískající a hlučnější, to raději za normální cenu 100% nízkopodlažní a komplet bezchybný výrobek Němců nebo Francouzů! Jestli si myslíme, že by žádná "jejich" tramvaj v Praze poměry nevyjezdila, dodali by briskně stejně perfektní, která by vyjezdila...
Zrovna jsem chtěl napsat několik věcí... svět versus ŠKODA
-jak je možné, že třeba Citadisy nebo podobná vozítka, "nevyhánějí" cestující do nosných článků (navíc vozidla jsou obousměrá, takže v nesených článcích je daleko více místa + uspořádání sedadel 1+1.
-jaktože mohou být 100% nízkopodlažní=podélně umístěné motory
-proč musí mít 14T na střeše nevzhledné bedny, když např. Citadisy mají střechu nádherně rovnou.....
-Alstom také umí tramvaje s otočnýmy podvozky (a kvůli tomu mají jenom JEDEN NÍZKÝ schod a žádné další obludnosti.
....a chrlí jednu tramvaj za druhou.
Jezdí ve 14 městech a dalších 5 už má podepsanou smlouvu....To asi bude něco znamenat.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
Příspěvky: 2152
Registrován: 30.11.2003 9:45
Bydliště: 6004

Příspěvek od Pepa » 05.1.2006 16:26

Asi příští týden se 9112 vrátí do Strašnic a bude z SA vypravována na zkušebky. Pár depáku již bylo dnes na školení. Plány na novou lávku jsou hotové a lávka bude na 1. a částečně 2.koleji.

Uživatelský avatar
Paulie
Uživatel
Příspěvky: 153
Registrován: 20.6.2005 13:34

Re: Porsche je vějička

Příspěvek od Paulie » 05.1.2006 16:25

TraI píše:Svět je dávno někde dál než je 14T z Plzně. Než o 15% levnější "Porschem" přemaskovanou Anitru, která bude z 50% nízkopodlažní a jakkoli v interiéru trochu světovější, stejně pořád vrzající, pískající a hlučnější, to raději za normální cenu 100% nízkopodlažní a komplet bezchybný výrobek Němců nebo Francouzů! Jestli si myslíme, že by žádná "jejich" tramvaj v Praze poměry nevyjezdila, dodali by briskně stejně perfektní, která by vyjezdila...
Jo technika je dál a cena.. radši nemluvit,ale teď už je to jedno.Vyšší moc podepsala,ať už v tom bylo nebo nebylo cokoli a tím to prozatím hasne..

Martin

Příspěvek od Martin » 05.1.2006 15:46

Schválně jsem se chvíli do vozáků mrknul a jako nejdelší mi vyšly pankrácké tůrové trojky: 356 kilometrů za celý výkon dohromady....
Radek píše:
Jenki píše:Ten článek na dp-areně je opravdu zajímavý... překvapila mě tam následující věc : Tramvaj denně najede cca 100 - 150 km - to ji jako budou tahat koně, nebo je v Praze takto zoufalá oběžná rychlost? Pokud vezmu vypravení na ranní+odpolední v Ostravě tak tam to je kolem 150km za směnu, takže 300 denně (rekord linka 5 kurs 101 a 201 - to je 2x200km). Pokud by to chtěli honit ve zkušebním provozu bez cestujících tak při ježdění se zastávkami sem-tam jsme s Triem běžně dosahovali 550km/24h, s důsledným zastavováním na zastávkách kolem 450km/den...
Pár čísel z vozáků, které mám zrovna po ruce: 24, poř. 7 6.00-1.16 = 259 km
3, poř. 8 5.58-21.02 = 268 km (střídané přestávky + dost segregovaných úseků)
Rychlost obecně není slavná, důvody jsou jasné: spousta světelných křižovatek, preference jen sem tam, málo segregovaných tratí a auta, auta, auta.

Uživatelský avatar
Mapl
Uživatel
Příspěvky: 622
Registrován: 11.5.2005 20:42
Bydliště: Praha 2 - Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mapl » 05.1.2006 15:39

Anonymous píše:Nevíte kdy má jezdit zkusebni provoz s cestujícíma?
No, dřív jak v druhé polovině ledna prý ne. :|

TraI

Porsche je vějička

Příspěvek od TraI » 05.1.2006 15:36

Svět je dávno někde dál než je 14T z Plzně. Než o 15% levnější "Porschem" přemaskovanou Anitru, která bude z 50% nízkopodlažní a jakkoli v interiéru trochu světovější, stejně pořád vrzající, pískající a hlučnější, to raději za normální cenu 100% nízkopodlažní a komplet bezchybný výrobek Němců nebo Francouzů! Jestli si myslíme, že by žádná "jejich" tramvaj v Praze poměry nevyjezdila, dodali by briskně stejně perfektní, která by vyjezdila...

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 05.1.2006 14:59

Paulie píše:
Šmaky píše:A co třeba Jídelní článek a Wc na konci vozu, velkoplošný obrazovky atd. ...
No to je samozřejmost.. Nakonec se tam nechaj široký sedačky jen 1+1,daj se tam stolečky a udělá se z toho další primátorská tramvaj :roll:
A co třeba rezervace přes internet a místenky? Jak by se Vám líbilo pražské poršelíno, které by projíždělo bezvýznamné zastávky za malý příplatek? Když se může jezdit nočními linkami za 2 dvacetikorunové jízdenky, tak na poršelíno by stačily 2 předplatní kupóny na poršejenku.

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 05.1.2006 14:56

Nevíte kdy má jezdit zkusebni provoz s cestujícíma?

Uživatelský avatar
Té šestka
Uživatel
Příspěvky: 26
Registrován: 05.1.2006 11:08
Bydliště: na trati l. 9-10-58-59 a 180
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Té šestka » 05.1.2006 11:48

Buďme rádi za takovou pěknou tramvajku,když si nastavíš sedadlo dostatečně vysoko,tak uvidíš před sebe i bez sonarů. :D

Uživatelský avatar
Paulie
Uživatel
Příspěvky: 153
Registrován: 20.6.2005 13:34

Příspěvek od Paulie » 05.1.2006 11:45

Šmaky píše:A co třeba Jídelní článek a Wc na konci vozu, velkoplošný obrazovky atd. ...
No to je samozřejmost.. Nakonec se tam nechaj široký sedačky jen 1+1,daj se tam stolečky a udělá se z toho další primátorská tramvaj :roll:

Uživatelský avatar
Šmaky
Uživatel
Příspěvky: 113
Registrován: 12.12.2005 19:12
Bydliště: Prague

Příspěvek od Šmaky » 05.1.2006 11:06

Zdeněk píše:
Paulie píše: To už by rovnou mohla jezdit sama bez řidiče :P Nebo na dálkový ovládání z dispečinku.Poršátko na dálku má každej malej kluk :D
Tak a teď by ho měli i velcí kluci. Štajner a Bém. :lol:
A co třeba Jídelní článek a Wc na konci vozu, velkoplošný obrazovky atd. ...

Uživatelský avatar
Zdeněk
Uživatel
Příspěvky: 112
Registrován: 19.12.2005 20:45
Bydliště: Kdysi konečná...mj. šestky

Příspěvek od Zdeněk » 05.1.2006 10:55

Paulie píše:
Zdeněk píše: Třeba místo světla. Jsou tam přeci tři díry, na každě straně... :D
Nebo to vyřešit sonarem. To by byl teprve světový trhák. Tramvaj od porše a se sonarem....Hmmmm :idea:
To už by rovnou mohla jezdit sama bez řidiče :P Nebo na dálkový ovládání z dispečinku.Poršátko na dálku má každej malej kluk :D
Tak a teď by ho měli i velcí kluci. Štajner a Bém. :lol:

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1545
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek » 05.1.2006 8:53

Jenki píše:Ten článek na dp-areně je opravdu zajímavý... překvapila mě tam následující věc : Tramvaj denně najede cca 100 - 150 km - to ji jako budou tahat koně, nebo je v Praze takto zoufalá oběžná rychlost? Pokud vezmu vypravení na ranní+odpolední v Ostravě tak tam to je kolem 150km za směnu, takže 300 denně (rekord linka 5 kurs 101 a 201 - to je 2x200km). Pokud by to chtěli honit ve zkušebním provozu bez cestujících tak při ježdění se zastávkami sem-tam jsme s Triem běžně dosahovali 550km/24h, s důsledným zastavováním na zastávkách kolem 450km/den...
Pár čísel z vozáků, které mám zrovna po ruce: 24, poř. 7 6.00-1.16 = 259 km
3, poř. 8 5.58-21.02 = 268 km (střídané přestávky + dost segregovaných úseků)
Rychlost obecně není slavná, důvody jsou jasné: spousta světelných křižovatek, preference jen sem tam, málo segregovaných tratí a auta, auta, auta.

Návštěvník

Re: Potkávání Anitry 14T

Příspěvek od Návštěvník » 05.1.2006 0:16

8750 píše:Cituji článek z dp-areny:

Vůz vykazuje lepší průjezdní profil v obloucích než KT8, pochopitelně i na TT v Praze budou místa se zákazy potkávání.

To by ale znamenalo, že by se musely určovat potkávačky speciálně pro Anitru 14T a že by se musela potkávací místa pro tento typ zohlednit i na návěsti.
14T má podle poloměru oblouku stejné nebo lepší průjezdní vlastnosti než T6A5. Čím užší oblouk, tím je profil lepší než T6A5. Proti dvojici T6A5 může 14T bez problému na navazující protisměrné oblouky bez vložené přímé koleje. Jen mimochodem - 14T není Anitra a ani Anitra Plus. Její název nebyl ještě stanoven.

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 04.1.2006 23:50

jara píše:
MOp píše: zasuvka v kabine ridice je kvuli strojni udrzbe samozrejme pritomna, avsak zadeklovana. po odstraneni krytu je tram neschopna pohybu.
Já mám pocit že je na klíč aspon u toho alstomu. pokud se to neodemkne tak tam neteče štáva. Ale co se tíče 14+ slyšel jsem že by se tam měla začít montovat snad i menší lednička. A proč ne dříve měli T3ky také kamínka na ohřev jídla.
Zásuvka 240V 50Hz 2kW je na klíč, dá se použít i za jízdy. Je napájená ze střídače pomocných pohonů přes zvláštní jištění.

Odpovědět