KT8D5 a KT8D5.RN2P

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Quakeman

Příspěvek od Quakeman » 26.4.2006 21:39

radek31 píše:zeptám se na k-reportu, tam chodí i lidi ze Škodovky a Inekonu
Teraz tak trochu rýpnem do radka31 a odpoviem zaňho odkazom na http://www.k-report.net/diskuze/message ... 1145475087

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 21.4.2006 19:24

Já si myslím, že to je prostě proto, že T6 s Progresama má topení naprosto nezávislé na čemkoliv, topí to stejně, ať jede do koipce, zkopce, nebo vzhůru nohama.... Kdežto u KT8 je to závislé na teplotě odporníků, ta se sčítá s výkonem topnic a není tam žádné zařízení, které by dokázalo regulovat - v případě překročení teploty začalo pouštět teplo ven. A to bude ten obrovský problém, ono už teď není příjemné, když kachna se zapnutým topením sjede z Bulovky na Palmovku, to je taky dost znát. Nicméně oproti Barrandovu to má tu výhodu, že se nemusí brzdit pořád, aby se udržela 30, nebo kolik to tam je, ale zabrzdí se pak najednou a to je malinko rozdíl.. Navíc jsou všude každou chvíli zastávky, kdežto na Barrandově je to hrozně dlouhý úsek.

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 21.4.2006 19:16

KOukam do papiru a overovaci serie to mela i diky klimatizaci (odsavani) trochu jinak . neni to upresneny, ale pise se neco o bimetalu a pridavnym vetrani.

demon3

Příspěvek od demon3 » 21.4.2006 19:12

PvvS píše:Ano jenze...
Už to píšeš podruhý, já to přece nijak nerozporuju!
PvvS píše:To je rozdil od T6, kde jsou stejny odporniky chlazeny prirozene na streche...
To u KT taky, ta možnost odvádět teplo ven a ne do salonu tu je taky.

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 21.4.2006 14:38

demon píše:Já na to mrknul, dle dok. se při přehřátí odporů automaticky blokuje jízda, spustí se max.otáčky MV, ale asi by bylo dobrý i spustit brzdu a otevřít klapku na odvod vzduchu ven a ne do salonu, to se nejspíš opravdu automaticky neděje (nikde jsem to nenašel). A je fakt, že určitá teplota třeba ještě nevadí odporníkům, ale kaštanům už vadit může.
Ano jenze na Barrandove se jedna o jizdu ze spadu, kde je jizda stejne vypnuta a pouze se Brzdi. V pripade prehrati naskakuje automaticky celistovka. To je rozdil od T6, kde jsou stejny odporniky chlazeny prirozene na streche.Stejna uprava je mozna i na klasickych KT8 (viz brno, ostrava) . Tim se odstrani propekani hlav cestujicich.

Uživatelský avatar
Ondrys
Uživatel
Příspěvky: 118
Registrován: 25.11.2004 18:35
Bydliště: Jablonec N/N

Příspěvek od Ondrys » 21.4.2006 9:37

XSC píše:Jo, KT prostě na další zastávce vyloží pečené kaštany. :D
Pečené kaštany miluju, ta Kačena se mi líbí čím dál tím víc :D

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Příspěvek od XSC » 21.4.2006 9:30

demon píše:A je fakt, že určitá teplota třeba ještě nevadí odporníkům, ale kaštanům už vadit může.
Jo, KT prostě na další zastávce vyloží pečené kaštany. :D

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6710
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 21.4.2006 7:36

I.am.good píše:Sice ti to kontrolka ukáže, že se přehřály odporníky, ale nic s tím neudělá - btw. neblokuje to jízdu, jet můžeš dál. Jízdu blokuje pouze spínač proudění vzduchu.
Ale bez záruky, jestli si vzpomenu, tak se na to zítra mrknu.
Já na to mrknul, dle dok. se při přehřátí odporů automaticky blokuje jízda, spustí se max.otáčky MV, ale asi by bylo dobrý i spustit brzdu a otevřít klapku na odvod vzduchu ven a ne do salonu, to se nejspíš opravdu automaticky neděje (nikde jsem to nenašel). A je fakt, že určitá teplota třeba ještě nevadí odporníkům, ale kaštanům už vadit může.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Příspěvek od XSC » 20.4.2006 20:12

I.am.good píše:Nejsem si 100% jist, ale mám takovej blbej dojem, že ten termostat ve střeše KT8 je jenom kvůli regulaci otáček MV, ale klapky, co to přepínají ven/do vozu jdou natvrdo na čudlík :)) Proto ta teplota :) Sice ti to kontrolka ukáže, že se přehřály odporníky, ale nic s tím neudělá - btw. neblokuje to jízdu, jet můžeš dál. Jízdu blokuje pouze spínač proudění vzduchu.
Ale bez záruky, jestli si vzpomenu, tak se na to zítra mrknu.
Tak to by odpovídalo. Ono asi k přehřátí odporníků nedošlo, ty snesou víc. Jen konstruktér nedořešil to topení. Stačilo by automaticky zavřít klapky a jelo by se dál.

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 20.4.2006 20:04

Nejsem si 100% jist, ale mám takovej blbej dojem, že ten termostat ve střeše KT8 je jenom kvůli regulaci otáček MV, ale klapky, co to přepínají ven/do vozu jdou natvrdo na čudlík :)) Proto ta teplota :) Sice ti to kontrolka ukáže, že se přehřály odporníky, ale nic s tím neudělá - btw. neblokuje to jízdu, jet můžeš dál. Jízdu blokuje pouze spínač proudění vzduchu.
Ale bez záruky, jestli si vzpomenu, tak se na to zítra mrknu.

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 20.4.2006 16:23

Quakeman píše:Chladenie PM je zapojené od výroby bezo zmien.
No prvni a druha serie (rozlamovacky) to maji trochu jinak.
demon píše:V případě přehřátí brzdových odporů jde MV na max. otáčky a měl by se blokovat rozjezd, takže těch >100°C ti asi nevysvětlim... Asi to pro odpory neni až tolik a nebo byl v tahu regulátor a nebo fakt nevim...
no nejde o rozjezd ale o brzdeni. Flambovani cestujicich se provadelo pri jizde ze svahu . Nikoliv do svahu.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6710
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 20.4.2006 14:51

XSC píše:Když to hlídá termostat + servomotor s klapkama, tak proč těch >100°C na Barrandově. To bych čekal, že se klapky zavřou a nějakou dobu to nebude foukat dovnitř. Nebo s tím konstruktéři nepočítali a klapky se naopak zavírají, když je vzduch moc studený?
V případě přehřátí brzdových odporů jde MV na max. otáčky a měl by se blokovat rozjezd, takže těch >100°C ti asi nevysvětlim... Asi to pro odpory neni až tolik a nebo byl v tahu regulátor a nebo fakt nevim...

Quakeman

Příspěvek od Quakeman » 20.4.2006 14:44

XSC píše:A není to o tom, že Bratislavské T6, které jsou starší, mají některé věci zapojené jinak?
Chladenie PM je zapojené od výroby bezo zmien.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Příspěvek od XSC » 20.4.2006 9:42

Quakeman píše:Jedine u T6 s TV3 je problém s chladením pulzného meniča "pokial je" chladený cez menič 600V/3x230V a TV3 nerekuperuje preto je s T6 po výpadku chladenia nutné vozidlo zastavyť.
Kde pšem že T6 nemôže mať chladenie PM na 24V?
A není to o tom, že Bratislavské T6, které jsou starší, mají některé věci zapojené jinak?

Quakeman

Příspěvek od Quakeman » 20.4.2006 9:18

radek31 píše:dokud nedáš nějaký odkaz na text (věrohodný), kde se bude psát opak, tvrdím, že to je blbost - když vůz nemůže rekuperovat do troleje, tak se vše maří v brzdových odporech
přečetl jsem 2 manuály k T3R.P a nepočítaně textů o tramvajích a ještě nikdy nikde nebyla ani zmínka o té tvé rekuperační teorii - imho to není ani technicky možné

btw kde bereš ty teorie? o stránku dříve píšeš, že T6 nemá chlazení na 24V a když se to vyvrátí, tak zase napíšeš, že u vás jen jedna série a teď ta rekuperace ..

zeptám se na k-reportu, tam chodí i lidi ze Škodovky a Inekonu
Jedine u T6 s TV3 je problém s chladením pulzného meniča "pokial je" chladený cez menič 600V/3x230V a TV3 nerekuperuje preto je s T6 po výpadku chladenia nutné vozidlo zastavyť.
Kde pšem že T6 nemôže mať chladenie PM na 24V?

Odpovědět