Škoda 14T (Porschetra)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
takze novy prirustek? goode / demone proc nehlasite? rejp
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6713
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Nejspíš 9126, byla i u nás v dílnách.Martin píše:Dneska sjem potkal neočíslovanou 14T dopoledne u Slavie, teď po dvanácté na Průběžné. O jaké ev. č. se jedná?
Re: Škoda 14T (Porschetra)
arny píše: K žárovce: K výměně žárovky potřebujeme x. lidí první zjistí, že nesvítí, druhý ji běží koupit, protože doma není, třetí vyleze na stůl a chytne žároku, čtyři chytnou stůl zvednou a točí s ním…
To jsem myslel, že platí akorát na Moravě! A ono i u DPP Bohužel je to dosti vystihující
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Dneska sjem potkal neočíslovanou 14T dopoledne u Slavie, teď po dvanácté na Průběžné. O jaké ev. č. se jedná?
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
tak to to nejak kleslo, bylo jich hlaseno ponekud vice.. (9124, 9126-29).demon píše: tento týden jsou přislíbené 2 kusy 14T...
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6713
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
To jsi skoro přesně popsal průběh outsourcované činnosti.arny píše:K žárovce: K výměně žárovky potřebujeme x. lidí první zjistí, že nesvítí, druhý ji běží koupit, protože doma není, třetí vyleze na stůl a chytne žároku, čtyři chytnou stůl zvednou a točí s ním…
Jen doplním, že ti tam ještě chybí človíček který přebere informaci, že žárovka nesvítí, předá jí dál člověku, který vyšle nějakého svého důvěryhodnější človíčka ověřit, jestli skutečně nesvítí a pak teprve nastupuje ten, co napíše objednávku na žárovku a objednávku na výměnu, pak tuhle dokumentaci přebere člověk, který jí nechá podepsat vedoucímu, ten jí pošle po poslíčkovi k zásobovačům, kteří udělají výběrové řízení a když se podaří vybrat dodavatele, nikdo ho nenapadne, tak konečně nastupuje ten, co běží žárovku koupit...
Určitě by to šlo i snadněji, třeba že ten, co zjistí závadu zavolá Frantovi, aby přišel vyměnit žárovku, ale tohle už holt neni in...
P.S. Abych nebyl úplně OT, tak tento týden jsou přislíbené 2 kusy 14T...
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Re: DP
No, to je bohužel dost přesný ;-(XSC píše:Jedině že by nabrali zaměstnance z UK.
Škoda 14T (Porschetra)
K tématu: včera večer jsem jel 9118 na d-22 a měla strašně obutý 2. a 3. podvozek. Hrůza!
K žárovce: K výměně žárovky potřebujeme x. lidí první zjistí, že nesvítí, druhý ji běží koupit, protože doma není, třetí vyleze na stůl a chytne žároku, čtyři chytnou stůl zvednou a točí s ním…
K žárovce: K výměně žárovky potřebujeme x. lidí první zjistí, že nesvítí, druhý ji běží koupit, protože doma není, třetí vyleze na stůl a chytne žároku, čtyři chytnou stůl zvednou a točí s ním…
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Re: Škoda 14T (Porschetra)
To není dobrej příklad. Rozhodně je výhodnější mít náhradní žárovky doma ve skříni (a případně požádat drahou polovičku, aby přistavila židli) než volat pokaždý elektrikáře.Proxy píše:Copak je úkolem každého podniku vytváření co nějvětšího počtu pracovních míst? Pokud se někomu doma rozbije žárovka - tak by si zřejmě měl nejprve u někoho objednat dodání nové žárovky a pak dalšího člověka na samotnou výměnu... a ještě se pak může před manželkou vytáhnout kolik si vytvořil nových pracovních míst
(A kde je outsourcing - že by ten elektrikář s... to už bych se nebezpečně přiblížil tématu topení koťat)
Co je to cena údržby? Jenom náhradní díly, nebo i práce? Jestli to zahrnuje i práci, tak přece outsourcing s cenou pohne tak jako tak (rozdíl ve vyúčtování - místo položky "výplaty údržbářům uvnitř DP" se navýší "cena za údržbu zaplacená subjektu mimo DP").Cena údržby byla součástí výběrového řízení na dodávku souprav - tady už se může hýbat o inflaci +/- něco
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Pokud se ukáže, že na údržbu není potřeba tak velké množství zaměstnanců - tak to bude snad dobře, nebo ne?MF píše:Jak psal MOp, tak DP jistě převede část zaměstnanců, zbylou část vyhodí v rámci "ozdravení". Tu část, která skončí u Siemensu bude následně propuštěna pro nadbytečnost. DP řekne: to my ne, my nikoho nepropustili, to Siemens...
Copak je úkolem každého podniku vytváření co nějvětšího počtu pracovních míst? Pokud se někomu doma rozbije žárovka - tak by si zřejmě měl nejprve u někoho objednat dodání nové žárovky a pak dalšího člověka na samotnou výměnu... a ještě se pak může před manželkou vytáhnout kolik si vytvořil nových pracovních míst
To máme na mysli každý jiné pojetí slova norma. Nemyslím tím pouze nějaký předpis, ale procentuální vyjádření kvality. Jinak souhlasím, že zájem prodávat 100% kvalitní výrobek nebo službu bohužel v soukromém sektoru klesá.demon píše:Zda práce odpovídá normě je ekonomovi naprosto buřt.
Norma není žádné dogma a co jí dnes neodpovídá, to zítra bude...
Už se to nejednou stalo.
Ano, ale podmínky zadání předchozích outsourcingových studií byly pro potenciálního dodavatele příliš svazující, neboť mu téměř neumožňovalo použít jiné postupy než u DPP.demon píše:Proběhlo a to dokonce v oblastech, ve kterých je poměrně velká konkurence a přesto nebyla žádná z nabídek výhodnější, než když si to zajišťuje DPP sám.
Tím spíš není důvod, aby tomu bylo u údržby vozidel jinak.
Na metru je třebas běžné, že různí technici drží pohotovost tak, že místo na dílně sedí v nějaké hospodě v okolí
Jak už jsem napsal níže, ta údržba bude v dohledné době probíhat pouze ve vozovnách DP. V případě větších oprav se taková přeprava děje i nyní -takže žádná změna.Radek píše:Nejsa ekonom, vidím tu jedno hlavní omezení, a to geografické.
Cena údržba byla součástí výběrového řízení na dodávku souprav - tady už se může hýbat o inflaci +/- něcoKarotka píše: Tím pádem může Siemens zvednout ceny oprav těsně pod úroveň součtu (přeprava + cena konkurence).
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Tím pádem může Siemens zvednout ceny oprav těsně pod úroveň součtu (přeprava + cena konkurence). Uvidíme, bude-li se maggi-ztrát bít v prsa.Radek píše:Nejsa ekonom, vidím tu jedno hlavní omezení, a to geografické. Zatímco u dráhy se celkem může ukázat, že konkurenční ŽOSka o 60 km vedle něco udělá levněji, naložení a vyložení tramvaje stojí majlant, nemluvě o době prostojů s tím spojené. A vydupat v Praze ze země partu elektrikářů, zámečníků atd. atd. nebude legrace.
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Tak koukám, že jsme se dostali od 14T docela k problému, který se týká nás všech. No, bude to pěkné. Jak psal MOp, tak DP jistě převede část zaměstnanců, zbylou část vyhodí v rámci "ozdravení". Tu část, která skončí u Siemensu bude následně propuštěna pro nadbytečnost. DP řekne: to my ne, my nikoho nepropustili, to Siemens...
K těm normám si myslím, že naopak to je jednodušší u rekovozů, protože se nejedná o nový výrobek, tak je možno se držet starých norem. To samé je u T3R.P.
Dále: až se to všechno nevratně rozkouskuje, tak se magisrát bude bít v prsa, jak už DP dává místo 7 miliard jen jednu miliardu a jak dokázali nemožné. Před lidma to bude něco neuvěřitelného, protože lidi metro, tramvaj a bus vidí prostě jako DP.
K těm normám si myslím, že naopak to je jednodušší u rekovozů, protože se nejedná o nový výrobek, tak je možno se držet starých norem. To samé je u T3R.P.
Dále: až se to všechno nevratně rozkouskuje, tak se magisrát bude bít v prsa, jak už DP dává místo 7 miliard jen jednu miliardu a jak dokázali nemožné. Před lidma to bude něco neuvěřitelného, protože lidi metro, tramvaj a bus vidí prostě jako DP.
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1545
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Nejsa ekonom, vidím tu jedno hlavní omezení, a to geografické. Zatímco u dráhy se celkem může ukázat, že konkurenční ŽOSka o 60 km vedle něco udělá levněji, naložení a vyložení tramvaje stojí majlant, nemluvě o době prostojů s tím spojené. A vydupat v Praze ze země partu elektrikářů, zámečníků atd. atd. nebude legrace.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6713
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Zda práce odpovídá normě je ekonomovi naprosto buřt.Proxy píše:...Z pohledu ekonoma je mi celkem jedno jak to ta firma udělá (to je její "know-how"), zajímá mne jen cena a zda práce odpovídá normě
Norma není žádné dogma a co jí dnes neodpovídá, to zítra bude...
Už se to nejednou stalo.
Na starých kastlích možná, ale odrbaných až na dřeň a do velké míry pozměněných a motory jsou zcela nové (až na tubus...).Proxy píše:...jsou nová technologie navařená na starých ruských kastlích a motorech, kdežto M1 jsou celkově-nové soupravy.
Proběhlo a to dokonce v oblastech, ve kterých je poměrně velká konkurence a přesto nebyla žádná z nabídek výhodnější, než když si to zajišťuje DPP sám.Proxy píše:...ostatně několik takových studií již proběhlo, ale protože to na stávajícím stavu nic nezměnilo - tak se o tom nemluví...
Tím spíš není důvod, aby tomu bylo u údržby vozidel jinak.
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Samozřejmě, že údržba vozidel zůstane v prostorách DP, ale to je přeci logické - nebylo by přece efektivní, aby si nějaká soukromá firma postavila vlastní vozovnu nebo depo Ikdyž pokud se bude stavět nová vozovna náhradou za Žižkov a Strašnice, tak by to možné bylo.XSC píše:Jenže to funguje jen tam, kde je těch firem nabízejících služby více a můžu si vybrat. Ale tady opět dojde k odštěpení další části DP, ne k tomu, že by si DP podle ceny najal něco, co je levnější. Nebo snad v současnosti nějaká taková firma existuje? Neexistuje, protože pro tuto činnost nikdo nemá vybavení, dokud nezíská část DP.
Jedná se v podstatě o privatizaci DP po kouscích. Vše, co může být ziskové, se privatizuje, to, co ziskové není, zůstává v DP a dotuje se městem. Ono by to tak nevadilo, kdyby se tímto přes DP nedotovaly soukromé firmy, které by jinak ani nemohly existovat. Vlastník takovéto firmy má totiž zajištěné zakázky a nikdo jiný to dělat nemůže.
Neexistence firmy na údržbu vozidel metra a tramvají je dána především tím, že nikdo dosud tuto službu na trhu v Praze nepoptával. Každému outsourcingu bude předcházet studie o ekonomické výhodnosti. Pokud se ukáže, že levnější firma neexistuje, tak činnost zůstane v DP - ostatně několik takových studií již proběhlo, ale protože to na stávajícím stavu nic nezměnilo - tak se o tom nemluví.
Ano, obyvatelé Prahy si zvolili pravicovou vládu, tak to je důsledek...MOp píše:Zapomíná se na jednu základní věc - je to cesta jak se rychle a "velice levně" zbavit xx tisíc zaměstnanců. A o to jde přeci především!