T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Ano, souhlasí. Při průjezdu výhybkou, respektive po jejím projetí všemi čtyřmi podvozky 2xT3 se nachází 1. PTG na odblokovacím kontaktu a 2. PTG na přidržovacím kontaktu. Proto EOV neodblokuje. Nicméně v tento moment už jsou všechna kola za EOV. Pak se souprava posune, 1. PTG je kdesi na "širém drátu" a 2. PTG na odblokovacím kontaktu odblokovává. Úplně krásně je to vidět na Moráni, kde druhý vůz 2xT3 odblokovává až při průjezdu obloukem. Kdyby došlo k vlečení 2xT3 bez zadního pantografu, EOV odblokuje již první vůz, stejně tak první vůz odblokuje, půjde li o dvoupantografovou soupravu PX. A jelikož souprava 2xT3 není ani zdaleka nejdelší, tak nemůže nastat situace, že výhybka odblokuje dřív, než ji celý vlak přejede. Kromě nestandartního chování 2. PTG PX soupravy proto nevyplývá pro provoz takové soupravy žádné omezení.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Fořtík: Jsem ze základního kurzu poučen, že obvody EOV mají tyto trolejové kontakty:
- stavěcí kontakt (je označen návěstí a je, díky velikosti, viditelný na první pohled i laikovi, jenž jen neví jeho význam/funkci)
- blokovací kontakt (1. "brnkačka" za stavěcím kontaktem a před vlastní EOV)
- přidržovací kontakt (umístěný na běžný rozestup PTG soupravy před následujícím/posledním - odblokovacím kontaktem, který při současném sepnutí vypíná)
- odblokovací kontakt ("brnkačka" umístěná za EOV)
Ještě mne teď napadlo, že přidržovací kontakty mohou být od úpravy EOV pro provoz 15T zrušeny = větší rozestup PTG při PX soupravě, proti běžné, nebude tedy asi problém. Ovšem toto je má nepodložená úvaha - může ji někdo potvrdit/vyvrátit?
- stavěcí kontakt (je označen návěstí a je, díky velikosti, viditelný na první pohled i laikovi, jenž jen neví jeho význam/funkci)
- blokovací kontakt (1. "brnkačka" za stavěcím kontaktem a před vlastní EOV)
- přidržovací kontakt (umístěný na běžný rozestup PTG soupravy před následujícím/posledním - odblokovacím kontaktem, který při současném sepnutí vypíná)
- odblokovací kontakt ("brnkačka" umístěná za EOV)
Ještě mne teď napadlo, že přidržovací kontakty mohou být od úpravy EOV pro provoz 15T zrušeny = větší rozestup PTG při PX soupravě, proti běžné, nebude tedy asi problém. Ovšem toto je má nepodložená úvaha - může ji někdo potvrdit/vyvrátit?
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Žádná EOV neodblokuje dřív, než projede souprava 2xT3, respektive 2xT6. K této soupravě se tedy bude EOV chovat skoro jako k soupravě 2xT6 s tím rozdílem, že tam kde jsou ještě kontakty dojde ještě zadním pantografem ke znovuzablokování výhybky přes přidržovací kontakt a následně ke znovuodblokování přejezdem zadního pantografu přes odblokovací kontakt. Tedy snad se nepletu...MM-Mikulovsky píše:Není jízda na PX přes EOV riziko - páč tyto výhybky asi odblokují dřívě než přes stavěcí kontakt přejede 2.PTG soupravy (více vzdálený od 1.PTG)?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Asi jsem za blbce, ale jak je pak řešeno sunutí vozu 14T a 15T?MM-Mikulovsky píše:Kudy se nám s těmi PX RPéčky vydali z KO na Anděl? Trojskou a kolem Výstaviště Hol., kde je DC ještě EOV s trolejovým stavěcím kontaktem? Není jízda na PX přes EOV riziko - páč tyto výhybky asi odblokují dřívě než přes stavěcí kontakt přejede 2.PTG soupravy (více vzdálený od 1.PTG)?
-
- problémový jedinec
- Příspěvky: 135
- Registrován: 29.1.2012 19:09
- Bydliště: Doma :D někde blízko Tramvají
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Já potkal 8512+8513 včera u výstaviště
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Kudy se nám s těmi PX RPéčky vydali z KO na Anděl? Trojskou a kolem Výstaviště Hol., kde je DC ještě EOV s trolejovým stavěcím kontaktem?Vulture píše:Malá dokumentačka z mobilu... k tématu.
Není jízda na PX přes EOV riziko - páč tyto výhybky asi odblokují dřívě než přes stavěcí kontakt přejede 2.PTG soupravy (více vzdálený od 1.PTG)?
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Malá dokumentačka z mobilu... k tématu.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Brejšín, Absolut: Dík za rozumnou a srozumitelnou informaci.
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
ještě doplnímAbsolut píše:Ad PX. V Kobylisích navrhli a zkonstruovali řešení, které se vyzkoušelo pod vedením technické kontroly. Není v plánu žádné konkrétní nasazení, ale alternativa pro výluky při nedostatku KT8 to je. Stačí?
Taky zkoušeno pro odvoz z místa MU či převozu do dílen vlastní silou při poškození "správného" čela.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Ad PX. V Kobylisích navrhli a zkonstruovali řešení, které se vyzkoušelo pod vedením technické kontroly. Není v plánu žádné konkrétní nasazení, ale alternativa pro výluky při nedostatku KT8 to je. Stačí?
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Vyplatí. Prakticky všechny KT jsou NP, takže se s nimi už počítá na garance...thriller2 píše:A je toto opravdu levnější řešení, než dočasně do Kobylis posílat dvě tři kačeny? Vždyť na provoz to vyjde stejně, kachna jako dvě 2 r.p px. Px nenabízí dle mého pohledu naprosto nic navíc než jen to, že projede tam, kde kachna ne, ale to na Trojské snad nevadí.
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
A je toto opravdu levnější řešení, než dočasně do Kobylis posílat dvě tři kačeny? Vždyť na provoz to vyjde stejně, kachna jako dvě 2 r.p px. Px nenabízí dle mého pohledu naprosto nic navíc než jen to, že projede tam, kde kachna ne, ale to na Trojské snad nevadí.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Vzhledem k tomu, že jsem měl letos čas na to udělat jen DVĚ fotky provozních tramvají (z nichž ani jednu jsem ještě nepřetáhl do PC) a nejsem ve stavu, kdy bych chtěl čas věnovat tramvajím, je mi fakt jedno, kdy a kde se bude jezdit PX a ani jsem to nezjišťoval. Navíc letos poprvé ani nemám tabulku s plánovanými rekonstrukčními akcemi, takže nejsem schopen odpovědět.
Jak již říká Gabuliatko - indicií je dost - vozovna Kobylisy, T3R.P, jaké se plánují rekonstrukční akce - tak kam jinam než na Trojské by asi mohla tato souprava jezdit?
Jak již říká Gabuliatko - indicií je dost - vozovna Kobylisy, T3R.P, jaké se plánují rekonstrukční akce - tak kam jinam než na Trojské by asi mohla tato souprava jezdit?
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2236
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
To víš, já mám 4 nožičky :]]
Na zelenejch ten stejný uživatel rozjel pátračku ještě intenzivnější. Též tam byla vyřčena ta stejná a nejspíš správná, dejme tomu doměnka, ale asi to nestačí.
A že se to nezkoušelo jen tak, pro srandu králíků je snad jasný.
Na zelenejch ten stejný uživatel rozjel pátračku ještě intenzivnější. Též tam byla vyřčena ta stejná a nejspíš správná, dejme tomu doměnka, ale asi to nestačí.
A že se to nezkoušelo jen tak, pro srandu králíků je snad jasný.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Myslím, že kdo trochu dokáže číst a přemýšlet tak je mu to jasné. Indicií je dost.
Z DPP bych očekával odpověď v duchu, že tramvaj vykonávala služební jízdu. (ne že by to nebylo z obrázku jasné)
(koukám, že mne pes předběhl)
Z DPP bych očekával odpověď v duchu, že tramvaj vykonávala služební jízdu. (ne že by to nebylo z obrázku jasné)
(koukám, že mne pes předběhl)