Stránka 13 z 324

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 21.11.2020 7:31
od von Špilberk
trainzjohny píše:
20.11.2020 19:32
To že neumí "službu", takže si musí řidiči musí měnit kódy a hlídat na konečných koleje...
Tak na školeních nám už x-krát říkali, že až skončí DT01, tak to půjde. Teď, z reakcí ne tento příspěvek, to vypadá, že zase nic. #-o
Ještě je otázka, co DT04, který je na velké části vozů 15T.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 21.11.2020 6:41
od demon
trainzjohny píše:
20.11.2020 19:32
Konečně děláš s tím sám, tak víš jak i přes malé pokroky je to stále hloupé zařízení.
Už mě předběhl David, tak jen dovětek - každý takový zařízení je tak chytrý, jak chytrá je jeho obsluha a teď tim výjimečně nemyslim řidiče.
Podívej se jak dlouho trvá banální zapracování dávno dohodnutých změn v přednastavených hlášeních do salonu... #-o
Řešíme od roku 2016 !!!

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 20.11.2020 22:00
od DavidD
trainzjohny píše:
20.11.2020 19:32
Tak možnosti pražského tramvajového palubáku jsou asi nejmizernější v republice, v podstatě i autobus v horní dolní má modernější palubák s více funkcemi. Nebo víš o nějakém systému který by uměl ještě míň než ten z pražských tramvají ?

To že neumí "službu", takže si musí řidiči musí měnit kódy a hlídat na konečných koleje, což třeba autobusy umí nějakých .. 20 let (ano bez volby koleje) ?!
To že údajně nemá dost kapacity na nějaké doplňková hlášení ... tak jak to umí autobusy už od doby co zrušili magnetofon ?
To že to neumí ani naadresovat dost periferií, takže nejdou přidat strojky do vozu, nemluvě o tom, že ani nejdou dočasně vypnout ?
To že se DT06 nepřešlo na nový palubák, ale jen se mírně vylepšil zoufale zastaralý palubák, který byl zastaralý už v době kdy se o DT06 ještě ani nezačalo uvažovat ?
A to nemluvím o tom, jak je údajně šílené postavit pro palubák trasy, hlášení a podobně, to se snad dělá ještě v DOSu, ale o tom nevím, tak se nebudu pouštět do spekulací.

Konečně děláš s tím sám, tak víš jak i přes malé pokroky je to stále hloupé zařízení.
Palubák je ok, dostatečně dimenzovaný a s tím co popisuješ by asi většinu zvládnul, je to klasický Linux..
Problém je dnes spíš s výbavou vozidla neboli s perifériemi. Vše je připojeno přes sběrnici IBIS, která je va dnešní poměry pomalá a značně i hloupá..
Palubní PC udělá vše velice rychle a pak čeká, než se stihne vše přesypat přes IBIS a to trvá někdy i řádově několik desítek sekund!
Pokud bychom chtěli předělat komunikační sběrnici na ethernet, znamená to výměnu všech komponentů ve vozidle(transparenty, označovače, vysílačka atd) a hlavně celé kabeláže - to je asi finančně někde jinde.Jisté pokusy se dělají na nových KT8 a wanách(od 8286), bohužel nemůžeš změnit struktůru programu dokud nebudou předělaný všechny vozy v Praze. Není možné provozovat 20 vozů, kde kóduješ směny a 500 vozidel, kde nastavuješ po linkách..

Již víc než půl roku se v dílnách DP řeší problematika spojení nové wany s OISem na ethernetu s RPčkem s komunikační sběrnicí IBIS..Bohužel pro zajištění funkčnosti se bude muset udělat převodník, který downgraduje v soupravě funkce nové wany s ethernetem na ibisovou, jelikož by v opačném případě nebyla spojitelná s vozy vybavené IBISem. Bohužel není to v tak velkém provozu jako Praha jednoduché, ale třeba v Liberci by se vytvořila jedna ucelená souprava a ta by uměla mnohem více funkcí než ostatní, ale dané vozy by se nikdy nespojily s ničím jiným (např. odkoupené Olomouce). Hezká myšlenka, ale to není v Praze možné..

Pro Prahu je aktuálně jediné možné řešení vyhodit celý informační systém (jak na vozidlech, tak stacionární na dispečinku) a koupit nový. To v počtu vozidel, dimenzace komunikačních linek, napojení na jednotný centrální systém, sjednocení se soukromými dopravci je tak ohromná suma, že asi i před koronou nereálná...

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 20.11.2020 19:32
od trainzjohny
Tak možnosti pražského tramvajového palubáku jsou asi nejmizernější v republice, v podstatě i autobus v horní dolní má modernější palubák s více funkcemi. Nebo víš o nějakém systému který by uměl ještě míň než ten z pražských tramvají ?

To že neumí "službu", takže si musí řidiči musí měnit kódy a hlídat na konečných koleje, což třeba autobusy umí nějakých .. 20 let (ano bez volby koleje) ?!
To že údajně nemá dost kapacity na nějaké doplňková hlášení ... tak jak to umí autobusy už od doby co zrušili magnetofon ?
To že to neumí ani naadresovat dost periferií, takže nejdou přidat strojky do vozu, nemluvě o tom, že ani nejdou dočasně vypnout ?
To že se DT06 nepřešlo na nový palubák, ale jen se mírně vylepšil zoufale zastaralý palubák, který byl zastaralý už v době kdy se o DT06 ještě ani nezačalo uvažovat ?
A to nemluvím o tom, jak je údajně šílené postavit pro palubák trasy, hlášení a podobně, to se snad dělá ještě v DOSu, ale o tom nevím, tak se nebudu pouštět do spekulací.

Konečně děláš s tím sám, tak víš jak i přes malé pokroky je to stále hloupé zařízení.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 20.11.2020 18:31
od demon
trainzjohny píše:
20.11.2020 15:12
Tak ono co si budeme nalhávat, ani výměna displeje APEX moc do 21. století neposunula, takže nahradit při tom i palubák, by bylo jen ku prospěchu věci...
Co konkrétně ti vadí na DT06 ? Na novej palubák si dobrejch 10 let zase počkáme. To neni záležitost na každoroční výměnu...

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 20.11.2020 15:12
od trainzjohny
Tak ono co si budeme nalhávat, ani výměna displeje APEX moc do 21. století neposunula, takže nahradit při tom i palubák, by bylo jen ku prospěchu věci...

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 20.11.2020 5:37
od Karosák
Apex - většina si myslí, že je to ta malá krabička na panelu, ale to je jen ovládací prvek. Mozek APEXu, tedy ICU je obrovský kufr, který máte v tom stolku pod levou rukou. To samozřejmě zástavbu "ruky" také nezjednodušuje Z:idea: Fakt to není "jenom" =P~ Ale nevím, jak velký a co všechno obnáší například ten plzeňský Herman...

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 19.11.2020 21:53
od 9001
Demon: Záleží co bereš jako "nový" panel...

Třeba Plzen má původní rozměry. Jediný rozdíl, že Apex nacpali do hlavní desky. Což by nebyl taková zasah, když vezmu, že stejně se jde při reko na kost...

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 19.11.2020 21:44
od mart337
Podle mne to do starého panelu opravdu nepůjde. Je tam málo místa, řadící páka by byla moc vzadu. A nebo by se musela odstranit - upravit levá část panelu, kde je OIS s tlačítky restartu, atd.- udělat tam kapsu, aby se páka dala řádně vyklopit dopředu.
Co se týče místa pro nohy, ve starých T3 jsem neměl dost místa ani když jsem dal sedačku max dozadu a přitom vysklil zadní plexiokénko. Holt my trochu více narostlí nic moc - a to i v KT8. V RP se báječně odpočívá napříč kabinou. To je tak akorát. :D

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 19.11.2020 21:26
od demon
9001 píše:
19.11.2020 16:01
Plzen, Liberec, Brno nevím jestli Olomouc a Ova měly taky ruku v "klasické" T3 se starým pultem :-)
Skutečně měli někde ruční řadič v kombinaci se starým pultem ? Já teda zažil všude jen předělaný panely...

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 19.11.2020 20:41
od Bobik
honza z Mo píše:
19.11.2020 15:51
Tady někdo z diskutérů jezdí (jezdil) na T3 s nataženejma nohama??? Že mu jako vadí ( vadilo), že je nemá na T6 kam dát??!
Asi těžko, když T3 šlapeš, ne? Jenže T6 nešlapeš, tudíž si ty nohy můžeš v klidu natáhnout. Tedy, mohl bys, kdyby bylo kam.
Už chápeš?
9001 píše:
19.11.2020 16:01
Plzen, Liberec, Brno nevím jestli Olomouc a Ova měly taky ruku v "klasické" T3 se starým pultem :-)
Vím, leč neměl jsem možnost vyzkoušet, takže nedokážu posoudit, nakolik se v tomhle směru úprava ne/povedla.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 19.11.2020 16:01
od 9001
Bobik: Plzen, Liberec, Brno nevím jestli Olomouc a Ova měly taky ruku v "klasické" T3 se starým pultem :-)

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 19.11.2020 15:51
od honza z Mo
No já teda čumim jako puk.Tady někdo z diskutérů jezdí (jezdil) na T3 s nataženejma nohama??? Že mu jako vadí ( vadilo), že je nemá na T6 kam dát??! No já mám( měl) na T3 furt jednu nohu v luftě a to vadilo mnohem víc!! #-o :lol: :lol:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 19.11.2020 15:48
od Petrpes
Teď jedině krátký směny 🤪
A Demona nebrat vážně 😘

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 19.11.2020 15:45
od demon
Bobik píše:
19.11.2020 13:19
Fakt? Ty už ani nemáš co mít krátký?
Doteď sem myslel, že aspoň ten rozum by moh mít krátkej, ale zjevně ani to. Holt kde nic neni, ani smrt nebere... :D :D :D