Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10212
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 30.3.2013 12:20

Ono je otázka času, kdy řidič vezme trochu ostřeji zatáčku a někdo z té sedačky sletí a bude nějaký úraz...

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od fricoolinek2 » 30.3.2013 7:58

O klouzání jsem ani nezmiňoval, jelikož se tu něco psalo o nějakym zdrsnění nebo co. Ovšem problém té absolutní nepohodlnosti by se nevyřešil.

Do kachen se třeba mohli dát Fainsy bez čalounění. Měly je Zeusy....
http://galerie-autobusu.cz/Fotka~BredaM ... 00_E~2~12/
http://galerie-autobusu.cz/Fotka~BredaM ... 200_E~4~9/

Sice stejně tvrdý, ale tvarování je optimální.

Zkrátka chci to trochu stoči od dogmatu, že dřevo / plast je nepohodlné protože tvrdé. Tyto dřevěné sedačky jsou nepohodlné z důvodu tvaru. A je zkrátka neuvěřitelně smutné, že desingnér / výrobce nebyl poslán kamsi...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Bobik » 30.3.2013 6:12

Jo, tak na to jsem už nadával když ten "zázrak" začli cpát do kachen. Ale byl jsem lepší, vydržel jsem sedět z Podolí až na Staroměstskou (dál to fakt nešlo a bolel mě pak celej člověk zbytek dne). :D
Navíc po tom fantasticky kloužou děti. Takovej trpajzlíček se prostě ve stoje neudrží, ani kdyby řidič jel jak pánbůh. No tady se neudrží ani vsedě. A prakticky se ani nemá kde chytit, jen akorát tak těch sedáků zboku. Což prostě nedá.
(osobně to řešim tak, že si stoupnu před židli a držím ho tělem. Držení za bundu při stání zboku se neosvědčilo, mít přiškrcený dítě při každy zabrždění/rozjezdu mi nepřišlo to pravý :lol: )

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od fricoolinek2 » 30.3.2013 1:13

Tak jsem se opět svezl tím proměstkým zázrakem. Normálně si při jízdě MHD nesedám, ale vzhledem k denní době už jsem byl poněkud uchozen, tak jsem si říkal že si tedy sednu. Vydržel jsem to asi 2x 15 sekund.

Když akceptuji fakt, že...

- textil je nehygienický
- konženka vadí požárním směrnicím (= nesmysl když a) je v BUSu, kde je třeba 200 litrů hořící kapaliny b) textil hoří rovněž c) špatně hořlavá / nehořlavá koženka by snad mohla existovat)
- plast je příliš pravicový

... a tedy je nutné mít sedadla z tvrdých materiálů bez čalounění, tak zkrátka nechápu, že bylo v DPP (nebo kde) tolik volů, že si neuvědomí naprosto idiotský tvarování sedačky. Podívejte se na sedák každé obyčejné dřevěné židle ve škole. Všechy maj miskovitý tvar a opěradlo je rovněž tvarováno tak, že je vypoulené na straně, kde se člověk neopírá. A proč tomu tak je? Protože pak dojde k rovnoměrnému rozložení tlaku zadních partií člověka. A ty sedačky v 15T mají vypoulení přesně opačné, díky čemuž se na nich nedá sedět. Fajn, designér byl nějaký mimoň, co viděl jenom to, že díky tomu prohnutí je to krásně elegantní bla bla..., ale že si toho nebyl schopen všimnount někdo jiný, to je prostě smutné...

Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
Příspěvky: 2152
Registrován: 30.11.2003 9:45
Bydliště: 6004

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Pepa » 21.3.2013 20:07

Co jsem byl na podzim v Plzni, tak jsem si tam nikde články z 9200 neviděl i když jsme toho prolezli dost, možná jsou uklizeny někde stranou.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Absolut » 20.3.2013 23:21

Pokud vím, tak se něco zrecyklovalo na 9201, něco na nějakou Rigu a články stále jsou ve Škodovce. Ale už jsem tam dlouho nebyl. Nicméně třeba loni se na 9232 pokusně dávala kola z 9200, která asi jaksi bylo potřeba odněkud vzít. Mimochodem na 9200 se vystřídaly dvoje dveře a v době vyfocení těch v kontejneru vůz ještě byl provozuschopný.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10212
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 20.3.2013 20:16

Absolut píše:Aha. Takže když jsem při rekonstrukci bytu v roce 2007 vyhodil staré dveře, tak jsem měl taky zbourat barák?
Odpověď hodná TF =D>

A co se tedy stalo s 9200?

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Absolut » 20.3.2013 20:00

Aha. Takže když jsem při rekonstrukci bytu v roce 2007 vyhodil staré dveře, tak jsem měl taky zbourat barák?

Marek Kubík
Uživatel
Příspěvky: 132
Registrován: 05.12.2008 18:36
Bydliště: Stochov okr.Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Marek Kubík » 20.3.2013 19:12

Ohledně 9200, před nějakou dobou byly v jednom kovošrotu vyfoceny dveře z 15T. Údajně byly její, takže nejspíš neexistuje a nebo je polorozebraná.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 16.3.2013 13:00

Hhoonnzzaa píše: ... Ano, je focen z dálky. Vybral jsem ho proto, aby bylo patrné, jak by asi dopadlo cpát ten transparent za okno a co by se stalo při otevření dveří. Je vidět, že nemáte zkušenosti z provozu s takto řešenými transparenty. Problémy, které popisujete, nezaznamenávám. Více viz trainzjohny.

Mimochodem například KT8D5.RN2P mají taky transparenty výše ("nad dveřmi"). Nevím ale jak jsou na tom s výškou dveře KT proti 15T, ale skoro bych řekl, že srovnatelně.
1.) transparent nad dveřmi 15T by byl cca ve shodné výšce s čelním na onom typu = (jako PA řidič jezdící i s 15T) MÁM OPAKOVANÉ ZKUŠENOSTI S VELKÝM ODSTUPOVÁNÍM CESTUJÍCÍCH (zejména žen - čili osob převážně nižších než 1,7 metru = cca o 16 a více centimetrů než jsem vysoký já) NA ZASTÁVKÁCH ZA ÚČELEM PŘEČTENÍ INFORMACÍ UVEDENÝCH V TAKOVÉ OHROMNÉ VÝŠCE!!!
2.) boční transparenty na KT8D5.RN2P (např. zde na 4. fotce odvrchu vlevo) jsou v cca totožné výšce od země jako nynější na 15T - protože dveře KT8 jsou skutečně (proti tvému chybnému předpokladu) viditelně (cca právě o výšku el. info panelů) nižší než na 15T - viz přiložené foto!!!

PS: Z výše uvedeného důvodu by bylo vhodné čelní a zadní el. info panely 15T instalovat mírně nakloněné dolů - ovšem toto řešení na bocích 15T by (při jejich výškové umístění nad dveře) nebylo možné pro málo prostoru díky přesně opačnému sklonu konstrukce TRAM.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Hhoonnzzaa
Uživatel
Příspěvky: 209
Registrován: 09.5.2009 18:15

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Hhoonnzzaa » 16.3.2013 10:27

MM-Mikulovsky píše: #-o #-o #-o uvědomuješ si z jaké vzdálenosti je tento pohled na RT6 focen :?: :?:
Vždyť je to několikanásobek šířky nástupních ostrůvků = z nich se na onen panel díváš z velkého podhledu = spodní text máš pak zakrytý konstrukcí TRAM a horní v případě nevhodných světelných podmínek přes odlesky taky nepřečteš :!: :!:
Ano, je focen z dálky. Vybral jsem ho proto, aby bylo patrné, jak by asi dopadlo cpát ten transparent za okno a co by se stalo při otevření dveří. Je vidět, že nemáte zkušenosti z provozu s takto řešenými transparenty. Problémy, které popisujete, nezaznamenávám. Více viz trainzjohny.

Mimochodem například KT8D5.RN2P mají taky transparenty výše ("nad dveřmi"). Nevím ale jak jsou na tom s výškou dveře KT proti 15T, ale skoro bych řekl, že srovnatelně.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 16.3.2013 2:26

Petrpes píše:Já bych nechal rolovat celým textem na transparentu v plné šíři tak jak je, jakmile se otevřou některé z dveří, čili bez skákání, změn velikostí apod.
100% souhlas

koci
Uživatel
Příspěvky: 82
Registrován: 21.4.2010 22:12
Bydliště: Brno

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od koci » 15.3.2013 23:56

MM-Mikulovsky píše:
Hhoonnzzaa píše: Tak problém je hlavně v přístupnosti. Na rozdíl od současné verze, kdy se k němu dostane člověk zevnitř, ve verzi RT6 musí někdo vylézt do úrovně střechy. Asi hrozí i větší riziko zatečení vody. Ale to není problém pro viditelnost (kterou jsem řešil), která je v tomto případě prostě nejideálnějším řešením. Pro údržbu je to už věc jiná, ale jak často se asi tak leze k transparentu? A pokud často, tak jak kvalitní máme transparenty? ...
#-o #-o #-o uvědomuješ si z jaké vzdálenosti je tento pohled na RT6 focen :?: :?:
Vždyť je to několikanásobek šířky nástupních ostrůvků = z nich se na onen panel díváš z velkého podhledu = spodní text máš pak zakrytý konstrukcí TRAM a horní v případě nevhodných světelných podmínek přes odlesky taky nepřečteš :!: :!:
Mám vyzkoušeno, že tabla ve střeše jdou v pohodě přečíst i z metrové vzdálenosti od vozu. Navíc při plném nástupišti jsou výš umístěné panely líp čitelné, protože je nestíní lidi.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od gabuliatko » 15.3.2013 20:31

Petrpes píše:Já bych nechal rolovat celým textem na transparentu v plné šíři tak jak je, jakmile se otevřou některé z dveří, čili bez skákání, změn velikostí apod.
Já bych dal BUSE nebo přešel na jiné fonty. Přední transparent s trojpixlovým textem je dost obtížně čitelný. Můj ideál jsou (často dvojřádkové) orientace na vozech T6 nebo městských abutobusech B9xx.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Petrpes » 15.3.2013 14:44

Já bych nechal rolovat celým textem na transparentu v plné šíři tak jak je, jakmile se otevřou některé z dveří, čili bez skákání, změn velikostí apod.

Odpovědět