Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
To jistě, ale nezapomeňte, že první reko T3 se dělalo v době kdy tomu tak ještě nebylo. Vzpomeňte si na potíže se střídáním a oprávněním na vozy 14T.
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
predpokladam ze se jedna o typ T3.RP Tak tomuto argumentu se musim smat ,vzdyt s takovou bychom nemeli nikdy nic noveho,tomu se rika pokrok....tento argument jde pouzit na vse co nekdo nechcegabuliatko píše: Argumentovalo se že na ruku nemaj lidi řidičák a že by to byl další extra typ pro řízení (alespoň co si pamatuju).
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3141
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
Dobrý argumet, když už více jak rok musí mít všichni na vše (při přezkoušení)...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
Argumentovalo se že na ruku nemaj lidi řidičák a že by to byl další extra typ pro řízení (alespoň co si pamatuju).Bobik píše:Jo, když se dělaly reko T3, argumentovalo se, že ruka ne, bo je to drahý, musí se dávat nový řadič. Přitom to nakonec nijak dražší není, nový řadič se musí dávat tak jako tak. Jenže zaklínadlo "musí se šetřit", případně "nejsou peníze" je jaksi dost mocné. Proto to vidím bledě.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3859
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
K těm řadičům Jasně, že by to asi byla libovka, ale co se pasivní bezpečnosti týče, vidím rezervy i v současných instalacích, konkrétně 2 případy. Prvním je hříbek u vozů T6, který je hezky krytý madlem, tudíž do něj podle mě nejde pěkně shora rychle praštit. Lépe dosažitelný by asi byl na horní hraně panelu. A druhá věc je záchranná brzda na některých SUčkách, jež nemají hříbek vůbec, ale jen klasické tlačítko s límečkem, a do toho už praštit nejde vůbec, Nevim, třeba kecám z cesty, a doufám, že ani jedno nebudu potřebovat, ale ten pocit, že "kdyby něco" ten čudl nemám po ruce není úplně příjemný. Vždy se mi klidněji jede, když vidím že je tam hříbek pěkně po ruce.
Jinak otočný řadič mají patrně i linecké Bombardiery, právě jsem nechápal, jak s tím kvrdlají, když je mají nakřivo
Jinak otočný řadič mají patrně i linecké Bombardiery, právě jsem nechápal, jak s tím kvrdlají, když je mají nakřivo
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
Jo, když se dělaly reko T3, argumentovalo se, že ruka ne, bo je to drahý, musí se dávat nový řadič. Přitom to nakonec nijak dražší není, nový řadič se musí dávat tak jako tak. Jenže zaklínadlo "musí se šetřit", případně "nejsou peníze" je jaksi dost mocné. Proto to vidím bledě.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
Nemyslím si:Bobik píše:Jenže to po čase zase hezky utichne, nebo vznikne "pasvil". Osobně tipuju že to spíš vyšumí.
Jak už bylo řečeno, je to jak s ručním řadičem u R.P. Kdyby se chtělo, bylo by.
1.) DI šetří a může dát provozovatelům TRAM minimálně doporučení.
2.) Informace od MFD převzala minimálně ještě TV Prima (žel jsem akorát pustil na závěr příslušné reportáže (cca 10 minut po začátku Zpráv od 18:55).
3.) Udělá-li tedy DI doporučení jistě jej někdo uveřejní a bude tím tlačit na jeho uvedení do provozu.
4.) Srovnávat bezpečnostní důvody k zavedení MM do TRAM s dosavadním nezavedením ručního řízení bez MM a ponechání v reko pražských T3 pedálů je nesmysl.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
Jenže to po čase zase hezky utichne, nebo vznikne "pasvil". Osobně tipuju že to spíš vyšumí.
Jak už bylo řečeno, je to jak s ručním řadičem u R.P. Kdyby se chtělo, bylo by.
Jak už bylo řečeno, je to jak s ručním řadičem u R.P. Kdyby se chtělo, bylo by.
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
No řešit se to určitě bude - MF Dnes už začala. Viz Zprávy z tisku (nikoliv diskuse).
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
Ale Alfa Union uz takove radice dela a dodava je nekoli let tusim ze do Plzne nebo Liberce. Maji i moznost uzamceni FAB a soucasti celeho radice je i reverz paka a hlavne otocnou paku s mrtvolou. Viz http://www.alfaunion.cz A to zda a proc to Praha nechce,nechapu,vzdyt uz jenom kolik bylo humbuku nad myslenkou rucni radice v T3RP,nepomohlo ani tvrzeni ze je rychlejsi reakcni doba.......to same mozna bude i s mrtvolou,pokud se vubec o tom zacne ve vedeni mluvit......coz nevim7080 píše:Nápad není špatný, ale myslíš, že je Alfa Union toto schopný nabídnout. Případně, že to bude Praha chtít?
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
To je otazka. Myslim ze se to resit bude muset. A hlavne hledat jednoduche, efektivni a hlavne levne ( i kdyz u toho posledniho dost pochybuji ) reseni. Hlidat to pc je sice hezke, ale mechanika je mechanika. A do te doby, kdy bude ridit clovek, je to nutne a jednoduche.
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
Nápad není špatný, ale myslíš, že je Alfa Union toto schopný nabídnout. Případně, že to bude Praha chtít?petr03 píše:Kontrolu bdelosti ridice bych resil dle new yorskeho metra a jeho noveho typu. Jejich paka radice je otocna o 90 st. V klidovem rezimu nebo v pripade nouze se madlo do teto polohy otoci a vlak zastavi. Ridic pro jizdu musi madlo otocit a drzet v poloze takove, jaka je ted. Docela jednoduche, efektni, s malou pravdepodobnosti toho, ze se ridic na ni zkaci, vzdy to reaguje dle ruky. Vetsina prazskych tram toto rizeni ma, starsi se vyrazuji. Nic se nemusi mackat, v zastavce takto bude tram zajistena, v pripade MU reagulujici. Co vy na to?
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
Kontrolu bdelosti ridice bych resil dle new yorskeho metra a jeho noveho typu. Jejich paka radice je otocna o 90 st. V klidovem rezimu nebo v pripade nouze se madlo do teto polohy otoci a vlak zastavi. Ridic pro jizdu musi madlo otocit a drzet v poloze takove, jaka je ted. Docela jednoduche, efektni, s malou pravdepodobnosti toho, ze se ridic na ni zkaci, vzdy to reaguje dle ruky. Vetsina prazskych tram toto rizeni ma, starsi se vyrazuji. Nic se nemusi mackat, v zastavce takto bude tram zajistena, v pripade MU reagulujici. Co vy na to?
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
do konce roku by mělo začít testování v reálném provozu.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
Můžeš zveřejnit v jakém je stavu? Mluvilo se o ní už při zavádění vozů 14T.Brejšín píše:Jistou naději asi přinese elektronická mapa sítě pro omezování rychlostí jízdy obloukem, kde by se našlo užití pro řadu podružných funkcí.