Stránka 26 z 518

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 13.3.2018 15:05
od Temsor
Karosák píše:Pro info, že rachtavostí 15T se někdo zaobírá....
V Plzni už přišli i s řešením. Pro 15T to ale znamená nové podvozky (nebo min. motory) odkaz

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 13.3.2018 12:04
od demon
Pánové koukam že v tom máte ještě větší hokej, než jsem si dovedl představit... #-o
thriller2 píše:Mi neříkej, že třeba čelní sklo nebo světla se změní naráz u všech 250 tramvají....
Vždyť tady vůbec nikdo nemluví o dílech, který jsou běžně skladem. Zásadní důvod odstavení pomalu čtvrtiny 15T jsou už hezkou řádku měsíců kola. K tomu se můžou maximálně přidat některé atypické kousky, které se vyvalí poprvé a nejsou skladem, kvůli čemuž ale stojí maximálně jednotky kusů vozů (napadá mě 9289 dlící v dílnách už pěkně dlouho, ale nepamatuju si kvůli čemu - tušim řetězy, ale bez záruky).
thriller2 píše:Navíc, kolik takový náhradní díly na 15T můžou stát? Pár milionů max. To se ztratí v ceně všech oprav ;)
Pár desítek milionůůůů, co na tom, že...
Bobik píše:No a už se nějak podařilo vyřešit to, že co kus, to originál a spousta plent nejde zaměnit ani v rámci jednoho vozu?
Asi šest druhů na voze, ale fakt žádnej problém. Plent je dost.

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 13.3.2018 11:29
od Karosák
Pro info, že rachtavostí 15T se někdo zaobírá, uvádím, že včera v noci proběhla na KK před voz. Pankrác již několikátá měřicí seance hluku za účasti VÚKV, DAKO a TK a vždy několika kusů 15T s různými, nebo žádnými úpravami plent a mechanismů zajišťovacích brzd.

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 13.3.2018 11:09
od Bobik
von Špilberk píše:Je fakt, že na PA se válí spousta různých plent....
No a už se nějak podařilo vyřešit to, že co kus, to originál a spousta plent nejde zaměnit ani v rámci jednoho vozu?

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 13.3.2018 10:58
od von Špilberk
mart337 píše:No myslím, že tato debata už je nějakou dobu pasé. Nevím jak v MO, ale na PA je podle mne těch náhradních dílů asi celkem dost.
Je fakt, že na PA se válí spousta různých plent, jsou tam i čelní skla a palety s trakčními motory. Hlavní asi bude otázka, o jakých náhradních dílech je vlastně řeč :?: Možná, že ty "běžné" ND jsou a zkrátka chybí něco extra.

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 13.3.2018 10:23
od mart337
No myslím, že tato debata už je nějakou dobu pasé. Nevím jak v MO, ale na PA je podle mne těch náhradních dílů asi celkem dost. Nebo aspoň bylo. Pár let zpátky tomu tak nebylo, není o čem se bavit. Je to na debatě, proč tomu tak bylo a dneska není. Jestli se ty díly nedaly sehnat a z jakého důvodu?
Když se podíváte na skladbu vozů, které jsou uváděny jako dlouhodobě mimo provoz, tak je myslím jasno, že z důvodu nedostatku dílů jako takových to nyní nebude. U nových vozů (od 9326) je těch mimo provoz minimum a řekl bych, že to bude o větších nehodách, kdy dojde k většímu poškození vozu - třeba mezi články apod. Nové vozy na ZI ani jeden, v MO a ve VO jen několik.
U staré serie je to o něčem jiném. Tam jich je dle tabulek asi čtvrtina vozového parku. Čili je to o něčem jiném, než o dílech jako takových. Chtělo by to nějakou fundovanou info o důvodech, proč jsou vozy mimo provoz - přímo z vozoven PA a VO.

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 13.3.2018 8:57
od Petrpes
Démon je hlavně dokonalej demagog, stínový mluvčí DPP, žádné chyby se nepřipouští a chce se dokázat že 15T je špatná...
Myslím že vám tady velice často pěkně kecá a zároveň ten jeho arogantní styl diskuze, to je taky něco :D
Kdyby se chtělo, těch pár dílů na skladě je. Mimochodem v MO se pár nových čelních skel válí, ale to asi Démon ani netuší :prase

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 13.3.2018 7:38
od thriller2
Demone, myslím, že teď tady trochu kecáš. Mi neříkej, že třeba čelní sklo nebo světla se změní naráz u všech 250 tramvají. Jestli něco, tak až při PO, která ale na posledních dodaných 15T proběhne až třeba za 10 let.
Nevím, co všechno se zničí při typické nehodě 15T v pražském provozu, ale kdyby dílny měly třeba všechny plasty a skla na opravu čela tramvaje v zásobě třeba dvakrát třikrát, tak to využijou dřív, než bude 9450 přistavena na PÚ, natož PO.
Navíc, kolik takový náhradní díly na 15T můžou stát? Pár milionů max. To se ztratí v ceně všech oprav ;)

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 13.3.2018 6:25
od demon
fricoolinek2 píše:Takže ty díly by došly (v případě uložení za odpovídajících podmínek) za nějakých 5-10 let (v tom krajním případě) ke zkáze? :shock:
Za 5-10 let by byla používána jejich 5. náhrada a byly by nepotřebné.

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 13.3.2018 0:30
od fricoolinek2
demon píše:
fricoolinek2 píše:Takže co? Než zadat objednávku na vyšší počet ND s tím, že některé zřejmě zůstanou na skladě pár let, tak je lepší nemít nic i za cenu toho, že zbrusu nová tramvaj za 60 mil. bude z důvodu nedostupnosti ND stát dlouhé měsíce na dílně?
Tohle sice není ten hlavní důvod, ale OK. Jen to trochu uprav na "Než zadat objednávku na vyšší počet ND s tím, že některé zřejmě zůstanou k nepotřebě a za pár let tlení na skladech se s dalšími náklady zlikvidují, tak je lepší nemít nic i za cenu toho, že zbrusu nová tramvaj za 60 mil. bude z důvodu nedostupnosti ND stát dlouhé měsíce na dílně?" Ještě pořád to vidíš tak černobíle ?
fricoolinek2 píše:Je to úplně fuck, co se jak jmenuje. Podstatné je...
Toliko teorie, teď nezbývá než abys to vysvětlil té správné Škodovce... :devilsmokin
Takže ty díly by došly (v případě uložení za odpovídajících podmínek) za nějakých 5-10 let (v tom krajním případě) ke zkáze? :shock:

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 12.3.2018 22:32
od demon
fricoolinek2 píše:Takže co? Než zadat objednávku na vyšší počet ND s tím, že některé zřejmě zůstanou na skladě pár let, tak je lepší nemít nic i za cenu toho, že zbrusu nová tramvaj za 60 mil. bude z důvodu nedostupnosti ND stát dlouhé měsíce na dílně?
Tohle sice není ten hlavní důvod, ale OK. Jen to trochu uprav na "Než zadat objednávku na vyšší počet ND s tím, že některé zřejmě zůstanou k nepotřebě a za pár let tlení na skladech se s dalšími náklady zlikvidují, tak je lepší nemít nic i za cenu toho, že zbrusu nová tramvaj za 60 mil. bude z důvodu nedostupnosti ND stát dlouhé měsíce na dílně?" Ještě pořád to vidíš tak černobíle ?
fricoolinek2 píše:Je to úplně fuck, co se jak jmenuje. Podstatné je...
Toliko teorie, teď nezbývá než abys to vysvětlil té správné Škodovce... :devilsmokin

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 12.3.2018 22:15
od fricoolinek2
fricoolinek2 píše:MMT: Takže jako Škodovka nevede nějaký katalog originálních ND (u kterých by byla garantem jejich kvality), podle kterého by bylo možné si je objednat? :shock: To jako DPP nemůže si u ŠT zadat objednávku na 10 ks čelních skel a 10 světlometů a ŠT by to do (třeba) 60 dní prostě dodala? Pokud to neni možné objednat přímo u výrobce těcj komponentů.
Viz má předchozí odpověď, aktuálně na druhé stránce...
Tvá představa je mírně řečeno naivní.
Takže co? Než zadat objednávku na vyšší počet ND s tím, že některé zřejmě zůstanou na skladě pár let, tak je lepší nemít nic i za cenu toho, že zbrusu nová tramvaj za 60 mil. bude z důvodu nedostupnosti ND stát dlouhé měsíce na dílně?

A jaké díly se ještě "vychytávají za chodu"? Ok, beru ty kola. Ale co ty další, které obvykle to schytají při těch "standartních" ťukesech s IGK, ty nemají "finální" podobu už od začátku výroby?

9001 píše:Tohle mi připomnělo. Např. Škoda Auto garantuje oficiální náhradní díly po dobu 14 let po ukočení výroby daného modelu... Navíc 15T je pořád ve výrobě...
Škoda Auto a Škoda Transportation jsou jaksi dvě na sobě nezávislé firmy, Škoda v názvu je to jediné, co je spojuje. Tím je myslím řečeno vše podstatné.
Je to úplně fuck, co se jak jmenuje. Podstatné je, že obě firmy jsou výrobci dopravních prostředků u nichž lze v horizontu určitého počtu let předpokládat jistou míru nehodovosti/opotřebovávání a tím i následnou poptávku po ND. Od obou výrobců se tak právem očekává, že budou zajišťovat distribuci ND v dostatečné kvalitě, kvantitě i rychlosti dodání. Protože dopravní prostředek odstavený z důvodu nedostupnosti ND dozajista není to, co by uspokojovalo jeho uživatele, protože mu přináší těžkosti, vč. finančních.

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 12.3.2018 22:05
od demon
9001 píše:Jak to má třeba Siemens, Pesa a další výrobci? Ti negarantují výrobu ND po určitou dobu?
No a ptal ses jich ? :devilsmokin

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 12.3.2018 22:04
od 9001
Demon: Díky za exkurzi, ale tohle vím :lol:

Jak to má třeba Siemens, Pesa a další výrobci? Ti negarantují výrobu ND po určitou dobu?

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 12.3.2018 21:51
od demon
fricoolinek2 píše:MMT: Takže jako Škodovka nevede nějaký katalog originálních ND (u kterých by byla garantem jejich kvality), podle kterého by bylo možné si je objednat? :shock: To jako DPP nemůže si u ŠT zadat objednávku na 10 ks čelních skel a 10 světlometů a ŠT by to do (třeba) 60 dní prostě dodala? Pokud to neni možné objednat přímo u výrobce těcj komponentů.
Viz má předchozí odpověď, aktuálně na druhé stránce...
Tvá představa je mírně řečeno naivní.
9001 píše:Tohle mi připomnělo. Např. Škoda Auto garantuje oficiální náhradní díly po dobu 14 let po ukočení výroby daného modelu... Navíc 15T je pořád ve výrobě...
Škoda Auto a Škoda Transportation jsou jaksi dvě na sobě nezávislé firmy, Škoda v názvu je to jediné, co je spojuje. Tím je myslím řečeno vše podstatné.