8050 má statický měnič - nevýhoda je, že když přejede sekci, tak to pak (někdy) tak 2-3 sekundy nejede - holt roubovat na starou tramvaj nové součástky není jen takMarek píše:Motorgenerátor je na všech T3, T3SU i T3M.
T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
No, to asi ne.slimman píše:Ventilátory snižují otáčky, ale úplně se snad nezsataví. Jinak u těch T6A5, nepleteš si to náhodou s motorgenerátorem (u T3), který má ventilátory přidělané na hřídeli ? T6A5 by měla mít ventilátory s asynchronními motorky.Marek píše:Zastavený a vypnutý motor není potřeba chladit. Pokud se nepletu, motory u T6A5 jsou chlazeny ventilátorem na jejich vlastní ose, takže netočí-li se motor, netočí se ventilátor.
Trakční motory na T6A5 mají vlastní ventilaci - pod tím si já osobně představuju nějaký ventilátor přímo na trakčním motoru, protože samostatný, z jiného zdroje poháněný ventilátor by zřejmě byla ventilace cizí.
Hypotézu o asynchroních motorcích pohánějících ventilátory trakčních motorů na T6A5 považuji za dost nepravděpodobnou - pokud je mi známo, v této tramvaji by je nebylo ani kam připojit.
Ventilátory snižují otáčky, ale úplně se snad nezsataví. Jinak u těch T6A5, nepleteš si to náhodou s motorgenerátorem (u T3), který má ventilátory přidělané na hřídeli ? T6A5 by měla mít ventilátory s asynchronními motorky.Marek píše:Zastavený a vypnutý motor není potřeba chladit. Pokud se nepletu, motory u T6A5 jsou chlazeny ventilátorem na jejich vlastní ose, takže netočí-li se motor, netočí se ventilátor.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Tak jenom kvůli číslum zastavovat rekonstrukce... to by byla síla !6432 píše:Zajímalo by mě. co asi tak bude mít přednost. Jestli zastavení rekonstrukcí T3 na T3R.P z důvodu konce ev. č. (8599), a nebo pokračování rekonstrukcí nejspíš od č. 8801.
P.S. : Dyžtak si na to měl DPP pamatovat a ústřeďácký erpéčka měly začínat 8251 !
V Brne ma asi polovina T3M staticky menic - pri stani v zastavce "zdechnou". V Praze maji (myslim) vsechny T3M motorgenerator.Karotka píše:Z pohledu kaštana všechny zrychlovače a některé T3M hučí pořád, v některých T3M hučení při zastavení po chvíli ztichne, tak jsem myslel, že mají statický měnič.
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Z pohledu kaštana všechny zrychlovače a některé T3M hučí pořád, v některých T3M hučení při zastavení po chvíli ztichne, tak jsem myslel, že mají statický měnič.Marek píše:Pokusím se upřesnit Karotku, snad správně: Motorgenerátor je na všech T3, T3SU i T3M. Je to motor na cca 600V ss, dynamo na cca 24V ss a ventilátor na jedné hřídeli.
Zastavený a vypnutý motor není potřeba chladit. Pokud se nepletu, motory u T6A5 jsou chlazeny ventilátorem na jejich vlastní ose, takže netočí-li se motor, netočí se ventilátor.manil píše:Ano, původní motory tam jsou, ale s tím chlazením motoru si nejsem jistý, asi máš pravdu, ale potom proč ty ventilátory vždycky po pár seknudách po zastavení vypnou? To nevím, jestli by to motory utáhly...Marek píše:Ventilátory pulzních měničů? Měl jsem za to, že v T3R.P jsou původní trakční motory, které vyžadují cizí chlazení..? Tedy pokud ovšem ty ventilátory pulzních měničů nechladí kromě měničů i motory.
Ano, původní motory tam jsou, ale s tím chlazením motoru si nejsem jistý, asi máš pravdu, ale potom proč ty ventilátory vždycky po pár seknudách po zastavení vypnou? To nevím, jestli by to motory utáhly...Marek píše:Ventilátory pulzních měničů? Měl jsem za to, že v T3R.P jsou původní trakční motory, které vyžadují cizí chlazení..? Tedy pokud ovšem ty ventilátory pulzních měničů nechladí kromě měničů i motory.
Ventilátory pulzních měničů? Měl jsem za to, že v T3R.P jsou původní trakční motory, které vyžadují cizí chlazení..? Tedy pokud ovšem ty ventilátory pulzních měničů nechladí kromě měničů i motory.
Pokusím se upřesnit Karotku, snad správně: Motorgenerátor je na všech T3, T3SU i T3M. Je to motor na cca 600V ss, dynamo na cca 24V ss a ventilátor na jedné hřídeli.
Pokusím se upřesnit Karotku, snad správně: Motorgenerátor je na všech T3, T3SU i T3M. Je to motor na cca 600V ss, dynamo na cca 24V ss a ventilátor na jedné hřídeli.
To co tak hučí jsou přesněji ventilátory pulsních měničů. V Brně to na některých T3P (konkrétně 1595 a 1564 rekonstruovaných v Ostravě) a K2T způsobuje vibrace celým vozem, někdy až do té míry, že je to dost nepříjemnéGagarin píše:Co to fučí v tramvajích T3P? Po zastavení vlaku se to cca. po 3 sekundách vypne... Mám dojem, že to je i u T3 tramvají, akorát že tam to běží neustále i při stání.
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Je to chlazení, plus ve starých T3 a některých T3M ještě motorgenerátor (tj. mechanický střídač: motor na ss proud a alternátor na jedné hřídeli)Gagarin píše:Co to fučí v tramvajích T3P? Po zastavení vlaku se to cca. po 3 sekundách vypne... Mám dojem, že to je i u T3 tramvají, akorát že tam to běží neustále i při stání.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele: