Kerberos píše:Co som pozeral meracie protokoly zo srovnavacich merani co si organizoval na takmer vsetkych typoch elektriciek prazsky dopravny podnik je 14T prokazatelne tichsia
Je otázka kde a jak se to měří. Nejde o trvalý hluk odvalujících se kol. Na úseku národní divadlo - újezd, kde je výborná trať jede 14T opravdu krásně a je rozhodně tišší než T3. Jedná se však právě o hluk, který vydává navíc při nekvalitní trati, zatáčkách, výhybkách apod - čehož je v Praze většina.
Je sice pěkné, že na rovné kvalitní trati je tichá, ale když o pár metrů dál se při překonání spoje podvozky rozvibrují a zarezonují, je to o něčem jiném. T3 vydávají konstantí hluk, který slyším v noci z mého obydlí minimálně, kdežto 14T k němu ještě přidává řahtání a rezonanci, která se stále mění jak svou intenzitou, tak charakterem. Tvrzení, že je 14T tišší je opravdu podezřelé a měření mohlo být prováděno na zrovna kvalitním úseku například v neseném článku.