Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod fricoolinek2 v 28.8.2018 22:06

A monoblok by teoreticky bylo možné užívat? Nebo jen za cenu nízkého komfortu?
Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
 
Založen: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod DavidD v 28.8.2018 16:08

ČB na 15T nastupuje na rovině v 0,5km/h. Samozřejmě v kopci to bude ve větší rychlosti třeba až k 4km/h. Ale realně vliv na protočení tam bude minimální.

9200 měla stejné kola, jako jsou dnes na všech vozech 15T. Série dostala kola z DE, které se ukázali ještě více náchylnější na protočení a byly udělany z měkčího materiálu, takže jejich nájezd byl menší než na současných a proto se od nich odstoupilo.
Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
 
Založen: 10.5.2006 16:36

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod Karosák v 28.8.2018 15:23

Gab: Psal to tu i DavidD - u tramvaje stačí víceméně vyjmout podvozek, povolit matku a sejmout kolo. U 15T musíš odstrojit úplně všechno - motory, brzdové střadače, možná i ty chladicí rozvody.... nevím co ještě, také mi to bylo jen řečeno na podvozkárně a zkrátka jsem zřel, že kolo je to poslední, co se z toho dá sundat, takže to fakt nejde udělat ani na vozovně se zvedáky, ale musí to na podvozkárnu, která je rovněž zahlcena, jako celý ÚD.

Co se úprav týče o DE kolech nic nevím, ČB snad takovou paseku nezpůsobí, neb účinkuje na vnější obruči a nemá co utrhnout, max, vytvoří plochy, ale úprava regulace ČB již proběhla a dochází k poměrně měkkému přistání. Problémem je kroutící moment při rozjezdu a zastavování, kdy ta pružná vložka nezvládá takový krouťák přenášet z náboje na obruč a obráceně a utrhne - protočí se to. To snad měl trochu eliminovat nový SW na faceliftech, který v kritickém okamžiku krouťák omezuje. Také by mohlo pomoci při dobržďování si pomoci ČB, jako u tyri. Ale to je divoká karta, bo větší riziko ploch, hrozba opětovného zastavování "do zdi" nárůst spotřeby brzdových destiček, jejichž (ne) životnost je také želízkem v ohni.

Podotýkám, že nejsem od fochu, takže u mě si nestěžujte.
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Zajezdnia Strasznice

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod 9001 v 28.8.2018 15:01

G: Toho se asi nedočkáme ne? 100 kusů už bude ve full provozu asi dost velký průser...
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod kruťák v 28.8.2018 14:49

gabuliatko: nebyl bych tak hrr, za posledních pár dnů se v provozu ukázalo pár ležáků. Uvidíme, jak dlouho vydržej :twisted:
Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
 
Založen: 23.2.2010 0:24
Bydliště: tram.mobilnitabla.cz

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod gabuliatko v 28.8.2018 13:31

Demon napsal:Aktuálně asi teprve třetí, jen se vyzkoušelo mnoho typů pružných vložek, protože právě v těch je problém. A konečné vyřešení je stále bohužel v nedohlednu.

Zkouší se omezovat brždění čelistmi nebo tudy cesta nevede? Je správné tvrzení že u prototypu s jakýmisi DE koly k tomuto jevu nedocházelo?
O tom jak se chovají vzorky a jak sériová výroba něco vím u textilu a tady to nebude jiné, jen mi jde o to zda to fungovalo aspon u vzorku nebo zda se řeklo že se to vyřeší ...
fricoolinek2 napsal:Snad vyměnit kolo nebude tak složitý ani u tramvaje, ne?

Estli nebude problém že než se de vyměnovat kolo tak se musí sundat celej podvozek. Jinak sem měl možnost při DODu v ÚDu vidět jak se to dělá a je k "tomu" potřeba "trochu" svaloviny.
Tedy pomineme-li ekonomický efekt této zábavy prostojem vozu počínaje a cenou kola konče.

Btw: tipne si někdo datum kdy počet neprovozních vozů 15T dosáhne 100? Myslím že je dobře našlápnuto.
gabuliatko
Uživatel
 
Založen: 10.10.2007 12:22

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod demon v 28.8.2018 11:10

9001 napsal:Demon: A v čem nemám pravdu?
Brno objednalo druhou várku protože muselo, nikoliv že by chtělo. To pozadí znáš. Politika...
Radek napsal:To, že padají kola, neznamená nutně, že je podstata problému v kolech. Koneckonců, kolikátý model kol se aktuálně používá?
Aktuálně asi teprve třetí, jen se vyzkoušelo mnoho typů pružných vložek, protože právě v těch je problém. A konečné vyřešení je stále bohužel v nedohlednu.
fricoolinek2 napsal:Snad vyměnit kolo nebude tak složitý ani u tramvaje, ne?
No o "trošku" větší než u auta asi bude... :lol:
Čekal bych, že když už se tu takhle erudovaně vyjadřuješ, tak o tom něco málo víš...
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod gabuliatko v 27.8.2018 18:30

Radek napsal:To, že padají kola, neznamená nutně, že je podstata problému v kolech. Koneckonců, kolikátý model kol se aktuálně používá?

pšt (-X
gabuliatko
Uživatel
 
Založen: 10.10.2007 12:22

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod Bobik v 27.8.2018 14:54

fricoolinek2 napsal: O. M. Hrubeš (* 1986, zajímající se o MHD již od dob mateřské školky) kecal...
Teda, věřit rádobynovinářskejm slintům pana OMG, to už chce pořádnej kus odvahy... 8-) :lol:
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod Karosák v 27.8.2018 14:22

U tramvaje to problém není, u 15T už právě docela jo. Tím to neomlouvám a se stavem jsem náležitě nespokojen. Spíš mě překvapuje, když víte jak to tu v Banánistánu všeobecně chodí, že čekáte, že zrovna tohle jako bude šlapat? Jak se ve vaší firmě managuje autopark, nebo tiskové služby? Někdy nestačím žasnout, ale jak je to možné, že se drbe levou rukou za pravým uchem i ve firmách, kde nepracují šotouši? No, dál to asi nemá cenu :P
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Zajezdnia Strasznice

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod Radek v 27.8.2018 13:56

To, že padají kola, neznamená nutně, že je podstata problému v kolech. Koneckonců, kolikátý model kol se aktuálně používá?
Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
 
Založen: 19.7.2004 9:00
Bydliště: Tento vlak tam končí

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod fricoolinek2 v 27.8.2018 13:41

No ale tak snad GO Kachen mají nějaké personální i prostorové požadavky, ne? Pak je logický se ptát, zda zmíněný požadavky nechybí u oprav/PÚ 15Téček.

BTW: No a jak je to s těma kolama? O. M. Hrubeš (* 1986, zajímající se o MHD již od dob mateřské školky) kecal, když psal o těch 20 odstavených kusech kvůli blbejm kolum? Snad vyměnit kolo nebude tak složitý ani u tramvaje, ne?
Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
 
Založen: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod Petrpes v 27.8.2018 12:24

Prostě na to demoničtí soudruzi v ÚDDP *****... :D
Na 23 jezdí šroty šotoušům pro radost, eRPesa jsou však ještě větší šroty!
A na nejnovější vozy které mají jezdit se sere a desítky jich stojí ;)
No prostě to chlapci vedou jedna radost, bohužel tenhle DP řídí šotouši...
Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
 
Založen: 28.8.2008 21:03
Bydliště: psí bouda

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod 9001 v 27.8.2018 10:57

Karosák: Faktem je, že vozy stojí a nejezdí... Což je stejný jako ten for s sejícím strojem. Jede to, ale neseje to :D No to je docela problém ne? :D.

Demon: A v čem nemám pravdu? :D Linka 23 je prezentovaná že jezdí skoro zadarmo, právě proto, že na ní podle účetních jezdí vozy s nulovou hodnotou :lol:
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod demon v 27.8.2018 5:28

Karosák: Že jo. Chvilku tu člověk není a tady se najednou vyrojí teorií a mouder... :lol:
Nějak nám mládenci to samostudium odflákli a to včetně propadlíka 9001, ten už by nějaký znalosti mít měl... #-o
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Další

Zpět na Tramvajové vozy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron