Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jakub
Uživatel
Příspěvky: 480
Registrován: 22.12.2007 23:43
Bydliště: Jedno z posledních nádraží, kde jsou komplet mechanická návěstidla.

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od Jakub » 23.3.2008 1:20

Absolut píše: 2) K těm sedačkám - vyčkejte, až je uvidíte a sednete si. Podle mého názoru jsou ty dřevěné moc dobrý nápad.
A třeba soudruzi ve Francii už je taky zkouší. Jde o to nebýt úzkoprsí a nebát se nových věcí.
Ony by se ty sedačky určitě uchytily, ale dokážu si představit, jak se k nim chvají někteří naši milí "spoluobčané" (v některých případech spíše zvířata), do dřeva se příjemně ryje a oprava/výměna dřeva je určitě nákladnější než u plastových sedadel. Já bych byl pro plast, pořípadě pro koženku (kdyby se nalezla nějaká úsporná metoda, aby koženka "odolala" nájezdům zvenší - ale vidím to stejně jako se dřevem)

Uživatelský avatar
Isidor
Uživatel
Příspěvky: 291
Registrován: 03.11.2004 20:44
Kontaktovat uživatele:

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od Isidor » 23.3.2008 1:04

Absolut píše:3) Ad čumák vozu a povalení - opravdu si myslíte, že je o tolik lepší skončit pod T3?
Nevím, proto se ptám :) Z laického hlediska to tak působí.
Absolut píše:Dostat se pod podvozek je i u T3 většinou konečná...
Jasně, jen u T3 je ten podvozek o pár metrů dále od čela, což při nouzovém brždění může dělat (z hlediska polohy člověka pod vozem) obrovský rozdíl. Ale pokud platí "zranění při povalení je způsobeno nejvíc nárazem a chycením osoby vozidlem" a "se to prověřovalo / dělaly se na to i praktické studie", tak ok.
Na druhou stranu, nahrazením dvojic 15T odpadá problém s přelézáním mezi vozy (taky relativně oblíbená "konečná")

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od P_V » 22.3.2008 22:56

Prozkoumal jsem ony prosáklé obrázky a z těch nezřetelností mi vyšlo, že délka vozidla bude cca 30,2 m. Vzdálenost středů podvozků je 9 - 9,5 - 9 m, což je docela hodně na vybočování. Avšak to vypadá, že skříň na vnitřních podvozcích nebude usazena čepem nad středem podvozku, ale nad sobě bližší nápravou, jako by ten podvozek byl sám o sobě článkem. I u předního podvozku je čep v 1/3 vzdálenosti od druhé nápravy (nerovnoměrné zatížení?) Tím se vzdálenost čepů zkracuje na 7,5 m. Plus mínus autobus, protože v těch mlhavých pixelech se detaily hledají špatně. A dá-li se ten bod závěsu nazývat "čep". Pokud opakuju něco, co tu zaznělo už v minulém století, tak mi odpusťte :)

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od Absolut » 22.3.2008 22:03

Jéje. No tak jste to už aspoň viděli, já jsem na ten odkaz přišel pozdě (už nefunguje), ale vím, co na nich bylo.

Tak malinko k těm poznámkám, co tady byly.

1) Vozidlo nevybočuje více, než KT8D5. Mezi KT8D5 a ČSN je sice ještě rezerva, ale tu nemá nikdo důvod využívat.
2) K těm sedačkám - vyčkejte, až je uvidíte a sednete si. Podle mého názoru jsou ty dřevěné moc dobrý nápad.
A třeba soudruzi ve Francii už je taky zkouší. Jde o to nebýt úzkoprsí a nebát se nových věcí.
3) Ad čumák vozu a povalení - opravdu si myslíte, že je o tolik lepší skončit pod T3? Samozřejmě se to prověřovalo
a došlo se překvapivě k úplně stejnému názoru, jako leckde jinde, kde zavádělí nově NP tramvaje - že je to fuk.
Dělaly se na to i praktické studie - nejblíž k nám ve Vídni. Mimochodem, námitka o blízkosti podvozku je
bezpředmětná, zranění při povalení je způsobeno nejvíc nárazem a chycením osoby vozidlem. Dostat se pod
podvozek je i u T3 většinou konečná...

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od Jabberwocky » 22.3.2008 21:44

Děkuji všem dobrým duším, které mi obrázky poslaly. Díky!
(Další mi už prosím neposílejte, už to u nás vypadá jak ve vozovně :-)

Jinak ta visualisace vypadá skutečně velmi dobře. Až nečekaně dobře. Má to šmrnc. Co se týče interiéru, taky bych byl raději pro měkké sedačky. Dřevo znám z Mnichova (tam je to poměrně pozoruhodně zařízené tak, že se jim čalouněné a dřevěné sedačky střídají ve voze podle článků) a sedí se na tom blbě :-(

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od fricoolinek2 » 22.3.2008 20:20

Isidor píše:Ad přední podvozek - o kolik stoupne počet "smrťáků" při povalení?
No.. :shock: Tak k tomuto snad jen to, že na tohle riziko snad ve Škodě mysleli....
Naposledy upravil(a) fricoolinek2 dne 22.3.2008 21:57, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Isidor
Uživatel
Příspěvky: 291
Registrován: 03.11.2004 20:44
Kontaktovat uživatele:

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od Isidor » 22.3.2008 20:17

Ad přední podvozek - o kolik stoupne počet "smrťáků" při povalení?

Uživatelský avatar
Beatlesák
Uživatel
Příspěvky: 170
Registrován: 07.4.2005 12:16
Bydliště: Neratovice/Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od Beatlesák » 22.3.2008 20:00

Moc pěkné, a řekl bych že více sedí ten interiér s polstrovanými sedačkami. Jinak to přidělání nárazníku na podvozek by nebyl špatný nápad z hlediska svícení do oblouku ale neřekl bych že v Praze je tolik nenasvícených míst. A kdyby tramvaj do něčeho narazila respektive něco do tramvaje, tak by to nemuselo mít dobrý vliv na podvozek.

PS: Děkuji všem za poslání :)

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od trainzjohny » 22.3.2008 19:50

Do diskuze přesunuto několik příspěvků z tématu T3R.P o harmonogramu zprovoznění 15T.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od fricoolinek2 » 22.3.2008 19:15

PvvS píše:No je to lepsi nez sem cekal. Osobne se mi vic libi ten dreveny interier, uz kvuli jeho prakticky neznicitelnosti (precijenom motorova pila neni obvyklym vybavenim vandalu).
To ne, ale nějací ****** do tohou budou rejt kudlou, navíc se třeba odloupne kousek jedné vrstvičky dřeva. Ale i kdyby tomu tak nebylo, tak jsem přesvědčen, že takovéto sedačky můžeš mít tak v nějakém fast-foodu, ale ne v moderní tramvaji.

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: T3R.P

Příspěvek od DavidD » 22.3.2008 19:04

fricoolinek2 píše:
DavidD píše:Dle zástupců společnosti Škoda co byli na veletrhu čvut ikariera, tak první prototyp bude v Praze v prosinci 2009.
To je až za 21 měsíců. Přijde mi, že by se s tím museli v Plzni děsně sr... (však víte, co chci říct :P ), ale je to jen můj laický pohled. Nicméně Škoda 14T se musela začít stavět někdy na počátku roku 2005 (nevím to tedy jistě, větší znalci mne jistě doplní/ opraví :) ) a v prosinci téhož roku už byla papalášská jízda s 9111.
No podle tohodle pán se 15T ještě nestaví.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P

Příspěvek od fricoolinek2 » 22.3.2008 19:04

PvvS píše:Jenze 14T byla jenom vokudlana vectra s nove zbastlenyma clankama.
Máš recht, tohle se holt musí brát v potaz. :o Ale že by 14T byla jen a pouze okudloná Vektra, to se snad říci nedá, viz. toto:
Fricoolinek na K-Reportu - tedy já :) píše:Tramvaje podobné koncepce vyrábí Škoda už od 1997 (1. Astra) a v roce 2003 vyroblo i vozidlo pětičlánkové Vektru, jenž se 14T už velmi podobalo, myslím, že s ní i dokonce Poršetra vychází...
A Absolut poté opáčil:
Absolut na K-Reportu píše:Dovolím si podotknout, že mezi Vektrou a 14T je generační rozdíl a jedná se o úplně jiná vozidla. Shodné je jenom koncepční pojetí slříně a pojezdu vozidla.
Naposledy upravil(a) fricoolinek2 dne 22.3.2008 19:10, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od PvvS » 22.3.2008 18:56

No je to lepsi nez sem cekal. Osobne se mi vic libi ten dreveny interier, uz kvuli jeho prakticky neznicitelnosti (precijenom motorova pila neni obvyklym vybavenim vandalu), ale bral bych i neposltrovany plastovy sedacky.na obklady nerez :). A rohzodne bych polikvidoval tu silenost s vohnutyma tycema na drzeni.

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P

Příspěvek od PvvS » 22.3.2008 18:52

Jenze 14T byla jenom vokudlana vectra s nove zbastlenyma clankama.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od MOp » 22.3.2008 18:48

Nebojte, v úterý bude na článek na páteřních stránkách. O nic nepřijdete, ještě to ty dva dny vydržte.
Odkaz Škodovka jistě pustila omylem. (lituji toho, kdo tak učinil..)
Naposledy upravil(a) MOp dne 22.3.2008 19:27, celkem upraveno 1 x.

Odpovědět