Pankrác... možná...Mišelin píše:Nevíte někdo kam budou při první návštěve Prahy poslaný (myslim vozovnu)... anebo spíš ve který vozovně budou jako první... DPP mi kdysi psal, že budou posléze ve všech vozovnách, tak jsem chtěl jen vědět, jestli někdo náhodou netuší kde budou nejdřív... díky...
Škoda 15T ForCity
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Re: Škoda 15T ForCity
Nevíte někdo kam budou při první návštěve Prahy poslaný (myslim vozovnu)... anebo spíš ve který vozovně budou jako první... DPP mi kdysi psal, že budou posléze ve všech vozovnách, tak jsem chtěl jen vědět, jestli někdo náhodou netuší kde budou nejdřív... díky...
Re: Škoda 15T ForCity
Ad Designér
Proto píši v extrému, aby bylo jasné že to prostě nemá otočný čep.
Nicméně ještě jsem to nezkoumal ze spoda, jak je řešen přenos váhy castle do podvozku a přes co a jaké je tam vypružení, jak jsou vyřešeny nápravnice a podobně.
Proto píši v extrému, aby bylo jasné že to prostě nemá otočný čep.
Nicméně ještě jsem to nezkoumal ze spoda, jak je řešen přenos váhy castle do podvozku a přes co a jaké je tam vypružení, jak jsou vyřešeny nápravnice a podobně.
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Bohužel čteš správně, okamžite jsem na tuto chybu zástupce výrobce upozornil již při prvním kontaktu s vozidlemS_M_Lomoz píše:Že tak šťourám, ale nečtu na obrázku UZEMĚNÍ?
(Jestli na SBĚRAČ DOLU je kroužek nebo ne, to bohužel není pořádně vidět)
- syverin
- Uživatel
- Příspěvky: 947
- Registrován: 29.11.2004 14:00
- Bydliště: V noci 512
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
V Linci mají taky 900 mm a tamní sedmičlánkové Cityrunnery jsou imho kaštanofriendly i 100% NP zároveňKarotka píše:(...) Ostatně na rozchod 900 mm se snad nedá udělat kaštanofriendly 100% NP vozidlo (ulička by vyšla hodně úzká).
Re: Škoda 15T ForCity
V extrému jistě, ovšem třeba ve srovnání se 14T je nutné si uvědomit, že zde je omezeno otočení pouze příčnými silami z přilehlých článků, vlastní hmotnost článku nad podvozkem zde naprosto odpadá. Navíc čepy jsou od sebe vzdáleny 1900 mm, v 14T dle mého odhadu cca 4000 mm. A v neposlední řadě v 15T nemusí podvozek překonávat protitlak od mezičlánkových tlumičů. Toto není mířeno na Brejšína, jistě toho ví víc než já, spíš jako taková obecná úvaha. Nicméně správné označení pro tyto podvozky také nemohu najít. Otočné? Otočné proti čemu? Proti článkům rozhodně pevné nejsou, nicméně volně otáčet se také nemohou. Částečně otočné spíš sedí na vozidla koncepce Combina v Budapešti apod. Líbí se mi skorootočnéBrejšín píše:S tou otočností vnitřních podvozků bych to taky nepřeháněl, jelikož jsou dva otočné čepy na krajích a tudíž je tu nějaké rameno od středu podvozku na kterém budou vznikat taky nějaké neplechy, v extrému by šel podvozek považovat za střední článek 14T jenž je také připojen přes dva otočné čepy.
Jiná situace nastává u podvozků krajních. Ovšem možná ještě složitější. Stačí lehké decentrování čepu ke ztátě označení otočný?
Jedna věc je jistá, jsem hodně zvědavý, jak se to bude chovat na trati a vývojáři ve škodovce mají můj obdiv k perfektnímu využití těchto fíglů
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T
Snad nemyslíš toho brigádního řidiče, který prý tahá za nitky vedení JPT...demon píše:Mnooo, já vidim v těch čtyřech fotkách jen jednoho společnýho jmenovatele....MOp píše:Myslíte zajisté pana Járu, že? Nebo snad pány Béma a Šteinera?
Ale nic proti.
Re: Škoda 15T ForCity
Že tak šťourám, ale nečtu na obrázku UZEMĚNÍ? ;-)
(Jestli na SBĚRAČ DOLU je kroužek nebo ne, to bohužel není pořádně vidět)
(Jestli na SBĚRAČ DOLU je kroužek nebo ne, to bohužel není pořádně vidět)
Re: Škoda 15T ForCity
Karotka:
Je třeba ale u Lisabonu dodat, že velká část těch tratí v kopcích a v úzkých uličkách byla zrušena právě proto, že moderní tramvaje tudy nemohly projet. Ať je to jak chce, pražská tramvajová síť, svou kombinací kopcovitosti, poloměru oblouků, stavem tratí (BKV) a v neposlední řadě i vytížeností, specifická ve světovém měřítku je. Škoda, že se nezachovala taková trať od Brusnice-U Kasáren-Loretánská-Pohořelec. To by bylo teprve maso. O této zrušené trati byl pěkný článek v DPK.
Škoda, že se tu tak před třemi roky, když se vypisovalo VŘ na 250 tramvají, nevyzkoušely různé typy tramvají v ostrém provozu. Bylo by hodně zajímavý sledovat chodový vlastnosti ULFu, Combina, Citadisu nebo Končaru na takový lince 22. Možná že by i těch kritiků na dnešní 15T bylo méně. Tedy jestli by Combino svym čumákem nezbouralo v Letenský kostel. Combino se mi v Budapešti moc líbilo, ale uvědomil jsem si, že by jeho provoz v Praze byl možný tak maximálně na lince Barrandov-Anděl-Řepy a to ještě po totální rekonstrukci TT na Plzeňský.
Je třeba ale u Lisabonu dodat, že velká část těch tratí v kopcích a v úzkých uličkách byla zrušena právě proto, že moderní tramvaje tudy nemohly projet. Ať je to jak chce, pražská tramvajová síť, svou kombinací kopcovitosti, poloměru oblouků, stavem tratí (BKV) a v neposlední řadě i vytížeností, specifická ve světovém měřítku je. Škoda, že se nezachovala taková trať od Brusnice-U Kasáren-Loretánská-Pohořelec. To by bylo teprve maso. O této zrušené trati byl pěkný článek v DPK.
Škoda, že se tu tak před třemi roky, když se vypisovalo VŘ na 250 tramvají, nevyzkoušely různé typy tramvají v ostrém provozu. Bylo by hodně zajímavý sledovat chodový vlastnosti ULFu, Combina, Citadisu nebo Končaru na takový lince 22. Možná že by i těch kritiků na dnešní 15T bylo méně. Tedy jestli by Combino svym čumákem nezbouralo v Letenský kostel. Combino se mi v Budapešti moc líbilo, ale uvědomil jsem si, že by jeho provoz v Praze byl možný tak maximálně na lince Barrandov-Anděl-Řepy a to ještě po totální rekonstrukci TT na Plzeňský.
Re: Škoda 15T ForCity
Škoda, že už není jak zjistit reakce na první T1.
Pár poznámek k pohonu a ztísněnému prostoru uličky. Nezapomínejte, že nová kola mají průměr 660 mm, tzn. standardní průměr kol jako mívali T3 než se přešlo na 700 mm. Tím si troufám konstatovat: "Jsme jední z nejlepších pro 100% nízkopodlažní vůz". Nicméně pro 660 mm kola potřebujete tak 800 mm zástavbový prostor (měřeno od země), takže musíte vytvořit nějaké budníky 400 mm nad podlahou a to do toho neuvažuji takové srandy jako vypružení a technologické výztuhy, vedení kabeláže jenž se musí umět prodloužit či zkrátit o natočení vůči skříni atd... . S tou otočností vnitřních podvozků bych to taky nepřeháněl, jelikož jsou dva otočné čepy na krajích a tudíž je tu nějaké rameno od středu podvozku na kterém budou vznikat taky nějaké neplechy, v extrému by šel podvozek považovat za střední článek 14T jenž je také připojen přes dva otočné čepy.
Možná že díky nezávislým kolům se zklidní chod na tom našem tankodromu a do jisté míry by to mohlo zmenšit vlnkovatosti kolejnic. Jistou nevýhodou jsou podvozky u měchů, což asi přinese větší hlukovou zátěž pro cestující.
Pár poznámek k pohonu a ztísněnému prostoru uličky. Nezapomínejte, že nová kola mají průměr 660 mm, tzn. standardní průměr kol jako mívali T3 než se přešlo na 700 mm. Tím si troufám konstatovat: "Jsme jední z nejlepších pro 100% nízkopodlažní vůz". Nicméně pro 660 mm kola potřebujete tak 800 mm zástavbový prostor (měřeno od země), takže musíte vytvořit nějaké budníky 400 mm nad podlahou a to do toho neuvažuji takové srandy jako vypružení a technologické výztuhy, vedení kabeláže jenž se musí umět prodloužit či zkrátit o natočení vůči skříni atd... . S tou otočností vnitřních podvozků bych to taky nepřeháněl, jelikož jsou dva otočné čepy na krajích a tudíž je tu nějaké rameno od středu podvozku na kterém budou vznikat taky nějaké neplechy, v extrému by šel podvozek považovat za střední článek 14T jenž je také připojen přes dva otočné čepy.
Možná že díky nezávislým kolům se zklidní chod na tom našem tankodromu a do jisté míry by to mohlo zmenšit vlnkovatosti kolejnic. Jistou nevýhodou jsou podvozky u měchů, což asi přinese větší hlukovou zátěž pro cestující.
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Re: Škoda 15T ForCity
To bylo jen pro ilustraci, že existují i náročnější tratě než v Praze - pravda, na dotyčné tratě mohou jen sólo dvouosáky "stavěné na míru" a jinak nic. Ostatně na rozchod 900 mm se snad nedá udělat kaštanofriendly 100% NP vozidlo (ulička by vyšla hodně úzká).Zdeněk píše:Někdo zmiňoval starý Lisabon....to jsou naprosto jiné vozy a úplně jiný provoz.
Jediné co zatím můžu říct....klobouk dolů.
Pro ilustraci:
http://www.railfaneurope.net/pix/pt/tra ... FL-541.jpg
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T
Mnooo, já vidim v těch čtyřech fotkách jen jednoho společnýho jmenovatele....MOp píše:Myslíte zajisté pana Járu, že? Nebo snad pány Béma a Šteinera?
Ale nic proti.
Re: Škoda 15T ForCity
Pražská síť je specifická tím, že má kombinaci všeho dohromady. Já nepsal, že má jen velké poloměry oblouků.TraI píše:Síť je specifická tak akorát v tvé hlavě. Kdybys viděl oblouky a uličky, kde ve světových metropolích taky jezdí tramvaje, tak to plácat nebudeš. Praha je kopcovatá, ale z toho se taky nikdo nepo... To drážní vozidla prostě (normálně tak do těch 7-8%) zvládají a nebo mají být k tomu přizpůsobena - každá tramvaj je přece unikát, jak sám píšeš. A obsazenost lidmy? Děláš si srandu?? Ta je v Praze velká! Zrovna přesně té naší poptávce interiéry plzeňských tramvají strašně vyhovují, asi nejlíp z celosvětové nabídky modelům@rtin píše:Ano, pražská tramvajová síť je v celosvětovém měřítku specifická - poloměry oblouků, stoupání, obsazenost lidmi ... vzhledem ke známým faktům, je v tuto chvíli 15T tramvaj nejlépe vyhovujícím vozidlem pro pražskou síť.
15T je vozidlem nejlépe vyhovujícím zvláštnímu výrobci, zvláštnímu polokorupčnímu českému prostředí a nekompetentnímu objednateli.
Obsazenost v Praze je velká, také na to jsme reagoval, že 15T má šestero dvoukřídlých dveří.
A zvláštní české polokorupční prostředí? Jistě, proto se Alstom a Siemens dostal v poslední době do zorného pole protikorupčních útvarů po celé EU. Stačí číst běžné noviny. Mazat si med kolem úst, že za našimi hranicemi korupce neexistuje nebo že je menší, je úsměvné. A kdyby celá zakázka byla zkorumpovaná, nikdo se v Plzni nepatlá a nevráží miliardy do vývoje nové tramvaje, ale dodá Praze prostě 310 Poršeter.
Re: Škoda 15T ForCity
Mel bych takovy dotaz ohledne chlazeni prostoru pro cestujici. To ze tam nebudeme mit klimatizaci beru jako fakt, ale nesly by nekam mezi kontejnery s vyzbroji nainstalovat stresni klapky nebo nejake vetraky, ktere by zajistovaly stalou cirkulaci vzduchu?