Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
slonik
Uživatel
Příspěvky: 407
Registrován: 02.12.2008 16:15
Bydliště: 1, 6, 14, 25, 54

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od slonik » 25.9.2009 16:26

trainzjohny píše:Ano pokud je z něčeho pevného. Už jsem ale by svědkem jak si kolega v autobuse do té měkké a voňavé sedačky sedl ... a hned vyletěl, bohužel s mokrým pozadím, protože celá sedačka byla mokrá. Něco mi říká, že na laminátové by se mu to nestalo :roll:
Mě zase něco říká, že poznat mokrou sedačku není takový problém...

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od demon » 25.9.2009 16:04

hyaho píše:TEXTIL se špatně čistí, nehledě na grafity které se neodstraní,
DŘEVO je přírodní, působí uklidnujícím dojmem a když se znečistí jednoduše se setře a grafity - pokud se na povrchové úpravě vůbec chytnou tak se jednoduše přebrousí, nalakují a jede se dál.
Textilní sedačka se snadno čistí, v případě většího zašpinění se snadno vymění potah, grafity se na něj neaplikují, protože na něm jednoduše nevyniknou.
Oproti tomu dřevěná sedačka se špatně čistí, krásně se do něj rýpá a ještě lépe čmárá, protože k tomu díky svému odstínu přímu vybízí. Vybrousit se dají leda grafity, kvůli silnějším vrypům už se bude muset měnit a to naprosto celá sedačka, nikoliv jen sedák nebo opěradlo jako u postru. :wink:
MOp píše:kolikrat se meni potah a kolikrat cela sedacka? podle me je vzajemny pomer velice blizky 1:1
:shock: Ale no táááák.
Ten poměr jsi zrovna netrefil, celý sedačky se mění naprosto vyjímečně, kdežto polstry při každý revizi, takže já tipuju tak 50:1 !

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od trainzjohny » 25.9.2009 15:41

slonik píše:Ona pokud je ta sedačka špinává, tak tak většinou vypadá nebo zapáchá. A pokud si na ní někdo sedá tak si toho většinou všimne...
Ano pokud je z něčeho pevného. Už jsem ale by svědkem jak si kolega v autobuse do té měkké a voňavé sedačky sedl ... a hned vyletěl, bohužel s mokrým pozadím, protože celá sedačka byla mokrá. Něco mi říká, že na laminátové by se mu to nestalo :roll:

Uživatelský avatar
slonik
Uživatel
Příspěvky: 407
Registrován: 02.12.2008 16:15
Bydliště: 1, 6, 14, 25, 54

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od slonik » 25.9.2009 15:30

Ona pokud je ta sedačka špinává, tak tak většinou vypadá nebo zapáchá. A pokud si na ní někdo sedá tak si toho většinou všimne...

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od PvvS » 25.9.2009 15:01

Hmm, a tegari si misto foxek zacnou nosit kladivo a dlato, ti bohatsi motorovku. Osobne proti laminau nic nemam a z vlastni zkusenosti vim ze SOLIDNE navrzena a natvarovana tvrda zidle je na delsi sezeni podstatne lepsi jak nejaky mekya neurcity polstrovany cosi . Kdyz uz musim nekde sedet 8-12 hodin temer v kuse, tak apson pohodlne. Proti tomu je nejakych 20 minut v MHD prkotina. A ze stavajici polstry nejsou zadna slava to vime vsichni, Jenom u nekterych asi vyvolava ten nevydenzifikovatelnej kus molitanu a hadru nejakej pocit komfortu.

Uživatelský avatar
zastavaman
Uživatel
Příspěvky: 243
Registrován: 07.2.2007 20:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od zastavaman » 25.9.2009 13:01

no já mych byl pro laminát ala T3, ten je věčnej a bezďákama neprochcatelnej

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MOp » 25.9.2009 11:47

kolikrat se meni potah a kolikrat cela sedacka? podle me je vzajemny pomer velice blizky 1:1

mirek
Uživatel
Příspěvky: 76
Registrován: 19.8.2009 13:27

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od mirek » 25.9.2009 11:46

Hhoonnzzaa píše:Myslím, že si slušní lidé zaslouží polstr a než omezovat slušné lidi by se měli začít omezovat bezďáci a dát víc peněz za čištění. Mimochodem co je ekonomičtější: vyměnit potah nebo vyměnit rovnou celou dřevěnou sedačku?
=D>

hyaho: Díky moc za vysvětlení!
Naposledy upravil(a) mirek dne 25.9.2009 11:47, celkem upraveno 1 x.

Hhoonnzzaa
Uživatel
Příspěvky: 209
Registrován: 09.5.2009 18:15

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Hhoonnzzaa » 25.9.2009 11:41

Pouze zopakuju názor jednoho zdejšího diskutujícího: Každý rozumný člověk ví, že po špatných zkušenostech s dřevěnými sedačkami se vrátíme k polstru. Už dnes jsou dřevěné sedačky znehodnocené (poškrábané - očividně nechtěně patentkou například od klahot nebo klíči v kapse nebo čímkoli jiným) To se u polstru nestane. A to ještě s lidmi neudělala ani kilometr!!! Myslím, že si slušní lidé zaslouží polstr a než omezovat slušné lidi by se měli začít omezovat bezďáci a dát víc peněz za čištění. Mimochodem co je ekonomičtější: vyměnit potah nebo vyměnit rovnou celou dřevěnou sedačku?

Uživatelský avatar
hyaho
Uživatel
Příspěvky: 187
Registrován: 08.8.2009 21:25
Bydliště: PRAHA

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od hyaho » 25.9.2009 11:24

Co se týče sedaček osobně bych byl za dřevo,
PLAST/GUMA časem může zavadnout, zašpinit se či zřernat či popraskat,
TEXTIL se špatně čistí, nehledě na grafity které se neodstraní,
DŘEVO je přírodní, působí uklidnujícím dojmem a když se znečistí jednoduše se setře a grafity - pokud se na povrchové úpravě vůbec chytnou tak se jednoduše přebrousí, nalakují a jede se dál.
Pohodlí mě přijde srovnatelné, sice je dřevo tvrdší ale jak dlouho člověk bude sedět, když nepřijde starší občan? max průměrně 20minut, seděl jsem tam hodinu a vpohodě :)

Uživatelský avatar
hyaho
Uživatel
Příspěvky: 187
Registrován: 08.8.2009 21:25
Bydliště: PRAHA

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od hyaho » 25.9.2009 11:18

mirek píše: V čem 9200 nesplňuje podmínky pro provoz v naší kolejové síti?
A znamená to, že sériové provedení bude výrazně odlišné (z technického hlediska) než tento prototyp? (A že bude lehčí, na to se přišlo až teď, že Praha nepotřebuje další drtiče kolejnic ala 14T? 8-) )
Hlavním probémem jsou nápravové tlaky vozu 15T, panely BKV mají nějakou hranici únosnosti pro nápravové tlaky a tu 15T překračuje o pár ........ehm :) proto byl povolen zkušební provoz s tím že se ověří vozidlo a výzbroj jako takové a začali se podnikat ve Škodovce patřičné kroky pro zmenu vozidla tak aby byly dodrženy zadávací podmínky pro DPP, proto se muselo změnit nejen uspořádání výzbroje na článcích, ale i celkově odlehčit vůz (lehčí podvozky, karosérie). S tím přišla i zněna dveřního systému, pískovačů, změna HW řízení a CAN komunikace a dalších věcí.
Na vše se přišlo již na začátku kdy se dělala zkouška prototypu (nápravové tlaky, deformační zkoušky a další typové zkoušky potřebné pro získání povolení od DÚ k provozu/zkušebnímu provozu). Polemiku vozů 14T a drcení kolejnic raději vynechám, neradno píchat do vosího hnízda :) (-X

mirek
Uživatel
Příspěvky: 76
Registrován: 19.8.2009 13:27

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od mirek » 25.9.2009 10:57

hyaho píše:aby splnila podmínky pro provoz v naší kolejové síti
V čem 9200 nesplňuje podmínky pro provoz v naší kolejové síti?
A znamená to, že sériové provedení bude výrazně odlišné (z technického hlediska) než tento prototyp? (A že bude lehčí, na to se přišlo až teď, že Praha nepotřebuje další drtiče kolejnic ala 14T? 8-) )

mirek
Uživatel
Příspěvky: 76
Registrován: 19.8.2009 13:27

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od mirek » 25.9.2009 10:53

demon píše:Tušim že už to tady proběhlo. Anketu se podařilo zdárně sfalšovat, takže "vůle lidu" jest dřevo... :roll:
Ale pan primátor zdatně lobboval za textilní potahy, pokud si pamatuju :wink:

Ty textilní-chlupatý co jsou v 9200 jsou krásný a pohodlný, ale dost špatně by se to udržovalo, takže bych volil spíš hladký textilní potah jako je v M1. Dřevo nevypadá špatně, ale sedět na něm delší dobu mě při kvalitě našich tratí dost děsí :evil:

Uživatelský avatar
hyaho
Uživatel
Příspěvky: 187
Registrován: 08.8.2009 21:25
Bydliště: PRAHA

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od hyaho » 24.9.2009 22:21

9200 opravdu nebude v Praza, neb na to aby se upravila dle seriové výroby a splnila podmínky pro provoz v naší kolejové síti tak by se musela kompletně přepracovat karosérie (odlehčená verze), kabeláž (změna rozmístění výzbroje) nové podvozky (změna materiálu), dveře, drobné úpravy v SW a HW - snad jediné co by zůstalo jsou ty sedačky, čelo :P No a do toho nikdo nebude investovat peníze, natož aby to pak prodal DPP za sníženou cenu (ani za plnou cenu seriového vozu by se to nevyplatilo) jediné co 9200 zachrání je že si ji někdo koupí, nebo zaplatí úpravy...........ale známe to z Vektry.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od fricoolinek2 » 24.9.2009 21:44

demon píše:No tak to tě musim zklamat - už to nestihne...

Víte, je mi z toho nějak smutno. Moderní tramvaje (byť prototypy) jako RT6 ev. č. 9051, Astra č. 300 nebo Vektra byly zlikvidovány, zatímco zhovadilosti jako K3R-NT nebo T3R.PLF jsou u nás chrleny po desítkách.

Odpovědět