Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od fricoolinek2 » 24.7.2010 12:01

trainzjohny píše:
MM-Mikulovsky píše:Dle informací na 3. letošním školení je skutečně finálním řešením boční orientace 15T toto: 1.) zavřené dveře po obou stranách - číslo a směr v hlavním velkém BUSE panelu 2.) otevřené jedny dveře vedle - číslo v dolním pomocném a směr smrštěn do viditelné poloviny velkého BUSE 3.) otevřené oboje dveře - číslo v dolním pomocném a směr "probíhá/roluje" nad ním v horním panelu - respektive jeho viditelném středu
Dle mne je to asi nejrozumnější řešení - původní návrh bez malého pomocného BUSE na číslo, které by se při otevření obou dveří zobrazovalo uprostřed velkého, neřešil neviditelnost směru v té situaci!
A) Původní řešení bylo mnohem elegantnější a řešilo i stav kdy není na orientaci jen linka + cíl ale i třeba jeden nápis (smluvní jizda nebo tak) a to tak že se celá délka transparentu posouvala ve spirále. Bylo to poměrně rychlé "točení" ale i tak to mohl pomalejší jedinec snadno přečíst v krátké době.
B) 15T má EmTest jako třeba SORy a né BUSE, to si asi všichni už všimli.
Není to spíš to JKZ Olomouc? Teda, minámálně na SORu ev.č. 3000 bylo tušim JKZ a snad je i na sériovkách. Nebo ne?

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od trainzjohny » 24.7.2010 11:53

MM-Mikulovsky píše:Dle informací na 3. letošním školení je skutečně finálním řešením boční orientace 15T toto: 1.) zavřené dveře po obou stranách - číslo a směr v hlavním velkém BUSE panelu 2.) otevřené jedny dveře vedle - číslo v dolním pomocném a směr smrštěn do viditelné poloviny velkého BUSE 3.) otevřené oboje dveře - číslo v dolním pomocném a směr "probíhá/roluje" nad ním v horním panelu - respektive jeho viditelném středu
Dle mne je to asi nejrozumnější řešení - původní návrh bez malého pomocného BUSE na číslo, které by se při otevření obou dveří zobrazovalo uprostřed velkého, neřešil neviditelnost směru v té situaci!
A) Původní řešení bylo mnohem elegantnější a řešilo i stav kdy není na orientaci jen linka + cíl ale i třeba jeden nápis (smluvní jizda nebo tak) a to tak že se celá délka transparentu posouvala ve spirále. Bylo to poměrně rychlé "točení" ale i tak to mohl pomalejší jedinec snadno přečíst v krátké době.
B) 15T má EmTest jako třeba SORy a né BUSE, to si asi všichni už všimli.

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od OMH » 24.7.2010 10:37

Daniel_Brvnišťan píše:Nie tu, v téme Suchdol mi trainzjohny vymazal príspevok o čom mi sám napísal. Písal som o tom adminovi Petrovi, môžem vám to preposlať.
To mě připomíná brečení na písečku "on mi vzal bábovku". Asi k tomu měl nějaký důvod moderátor a vy hned běžíte za "ředitelem".
Jinak si myslím, že informací o 15T je tu až dost. A kdo čte pravidelně TF, myslím že má dobrý přehled.
Ale na otázky typu, v kolik kde bude, kdy pojede s cestujícími vám nikdo neodpoví, protože to nikdo neví.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 24.7.2010 8:03

Dle informací na 3. letošním školení je skutečně finálním řešením boční orientace 15T toto: 1.) zavřené dveře po obou stranách - číslo a směr v hlavním velkém BUSE panelu 2.) otevřené jedny dveře vedle - číslo v dolním pomocném a směr smrštěn do viditelné poloviny velkého BUSE 3.) otevřené oboje dveře - číslo v dolním pomocném a směr "probíhá/roluje" nad ním v horním panelu - respektive jeho viditelném středu
Dle mne je to asi nejrozumnější řešení - původní návrh bez malého pomocného BUSE na číslo, které by se při otevření obou dveří zobrazovalo uprostřed velkého, neřešil neviditelnost směru v té situaci!

Uživatelský avatar
Daniel_Brvnišťan
Uživatel
Příspěvky: 50
Registrován: 29.4.2010 12:45
Kontaktovat uživatele:

Bočné panely

Příspěvek od Daniel_Brvnišťan » 24.7.2010 3:28

Zmenilo sa niečo za posledné mesiace ohľadom bočnej linkovej orientácie? Nedávno som mal to šťastie a 15T predo mnou zastavila v smyčke Florenc, tak som si ju poriadne obzrel. Mala stále tie malé prídavné bočné panely. Znamená to, že to je definitívne riešenie? Nechce sa mi veriť, že to nejde spraviť nejak viac soft, ako s tými senzormi a číslom v strede. Natrafil som na fotku z Rigy, kde má veľký bočný panel číslo linky v strede, ale pri zavrených dverách. A na iných tam má zas číslo a cieľ na celú šírku. Tak neviem, ako to poriešili tam.

Inak práve si čítam o nových električkách pre Edinburgh od španielskej spoločnosti CAF. Jedno 42,8m dlhé obojsmerné vozidlo stojí v prepočte ani nie 45 miliónov korún. Majú prakticky rovnaký výkon na meter dĺžky ako 15T, a sú vraj schopné jazdiť na strmých a ostrých tratiach Edinburghu. BBC dokonca vyhlasuje, že sú najlepšie na svete :) Ako to, že sú teda také lacné / 15T taká drahá? Z cien, ktoré som na nete našiel, je 15T z najdrahších... Ale podľa mňa aj najlepších :)

Btw., od sľubu Kennedyho po pristánie na mesiaci ubehlo asi osem rokov, 15T sa začala vyvíjať asi pred piatimi rokmi a stále nejazdí s cestujúcimi. Nie je tu nejaký nepomer? :) Ešte že loď Apollo nemusel schvaľovať DÚ :)

Uživatelský avatar
Daniel_Brvnišťan
Uživatel
Příspěvky: 50
Registrován: 29.4.2010 12:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Daniel_Brvnišťan » 24.7.2010 1:33

MOp píše:Nikdo zadne prispevky nemaze - alespon moderatorsky log o tomto vypovida..
Nie tu, v téme Suchdol mi trainzjohny vymazal príspevok o čom mi sám napísal. Písal som o tom adminovi Petrovi, môžem vám to preposlať.
MOp píše:Myslim si, ze dulezitejsi je splnit, co bylo v SZ pozadovano (osamostatnit esko z metra d), to se ucinilo, myslim si, ze je to dostatecna odpoved a dale nema cenu se tim zabyvat..
Tou SZ som myslel vyššie spomenutú správu adminovi Petrovi, nie správu vám. Za presunutie debaty o Esku ďakujem. Bola však presunutá len jej druhá polovica, prvá časť, ktorá začala príspevkom z 17.7.2010 12:17 tam ostala a debata je rozdelená na dve časti. Myslel som si, že to presunul Absolut, tak som mu písal. Ak ste to presúvali vy, môžem vás poprosiť či by ste tam presunuli aj tú zvyšnú polovicu, ktorá k tomu patrí? Ďakujem
MOp píše:Opravdu nevim, co by melo v clanku o 15t byt jinak - jedna se o clanek predstavujici dany vuz. Maximalne by se tam mohl dat vysledek ankety, ze bude interier ze dreva. Jinak opravdu z meho pohledu nic. V tuto chvili se mi nezda nutne se timto clankem zabyvat. Pokud chce nekdo fotografie, nalezne je v souvisejicich odkazech - x fotek z Plzenskych jizd, y fotek z predstaveni vozu, kde je navic take dalsi text..
Vi snad pan Brvnistan vice overenych informaci, ktere je vhodne pridat na web nebo touzi po bleskovych informacich typu jedna pani povidala? Ty mu totiz ani ja, ani zadny jiny autor clanku na prazskych tramvajich neposkytne. Nebude-li spokojen, mohu mu pouze doporucit, at si hleda informace jinde a jinak.
Ako som už vyššie napísal:
Daniel_Brvnišťan píše:Za odpoveď som vďačný a beriem ju na vedomie. ... Ešte raz sa ospravedlňujem, že som sa niečo také vôbec pýtal...
Mrzí ma, že som problémový jedinec :(

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MOp » 24.7.2010 1:05

Keďže mi istý admin maže dokonca aj úplne vecné príspevky k téme a na súkromné správy mi nikto ani neodpíše, tak ma nenapadlo, že by sa článkom od "kindermafie" niekto vôbec zaoberal.
Nikdo zadne prispevky nemaze - alespon moderatorsky log o tomto vypovida.. Myslim si, ze dulezitejsi je splnit, co bylo v SZ pozadovano (osamostatnit esko z metra d), to se ucinilo, myslim si, ze je to dostatecna odpoved a dale nema cenu se tim zabyvat..
Opravdu nevim, co by melo v clanku o 15t byt jinak - jedna se o clanek predstavujici dany vuz. Maximalne by se tam mohl dat vysledek ankety, ze bude interier ze dreva. Jinak opravdu z meho pohledu nic. V tuto chvili se mi nezda nutne se timto clankem zabyvat. Pokud chce nekdo fotografie, nalezne je v souvisejicich odkazech - x fotek z Plzenskych jizd, y fotek z predstaveni vozu, kde je navic take dalsi text..
Vi snad pan Brvnistan vice overenych informaci, ktere je vhodne pridat na web nebo touzi po bleskovych informacich typu jedna pani povidala? Ty mu totiz ani ja, ani zadny jiny autor clanku na prazskych tramvajich neposkytne. Nebude-li spokojen, mohu mu pouze doporucit, at si hleda informace jinde a jinak.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od kruťák » 24.7.2010 0:42

Dnes večer se venčila na Andělu, tři fotky zde:
http://krinek.rajce.idnes.cz/23-07_-_15T_Andel/

Přes jejich špatnou kvalitu si jich važte, protože jsou zřejmě ode mě poslední... Fotoaparát trochu nerozdýchal to jemné mrholení :smt022

Uživatelský avatar
Daniel_Brvnišťan
Uživatel
Příspěvky: 50
Registrován: 29.4.2010 12:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Daniel_Brvnišťan » 24.7.2010 0:32

MKzB píše:
Daniel_Brvnišťan píše:Nebolo by vhodné prepísať...?
Pražské tramvaje mají více takových neaktuálností. I přesto si jejich autoři zaslouží velikou úctu, protože veškerou práci na těchto stránkách dělají na úkor svého volného času a také je to stojí nemalé peníze. Nedávno se o tom rozepisoval MOp. A rozhodně si nezaslouží takového "výkřiky kindermafie".
Prácu autorov si samozrejme hlboko vážim a nijako ich nezpochybňujem. To čo som napísal, bola otázka. Bolo mi na ňu MOpom jasne a slušne odpovedané, že aktualizácia článku nie je potrebná. Za odpoveď som vďačný a beriem ju na vedomie. Chápem, že moja otázka vyvolala nevôľu, a mrzí ma to, ale "výkřiky kindermafie" ste si však mohli odpustiť, ja tiež nikoho neurážam, a už vôbec nie kvôli takej veci ako je vek.
MOp píše:Kazdý ma moznost pomoci web vylepsit, staci poslat zneni clanku na email redakce, zamyslime se nad tim, pripadne poupravime a treba i zverejnime.
Keďže mi istý admin maže dokonca aj úplne vecné príspevky k téme a na súkromné správy mi nikto ani neodpíše, tak ma nenapadlo, že by sa článkom od "kindermafie" niekto vôbec zaoberal. Ak si však myslíte, že na stránke o 15T nie je čo meniť, tak ho ani písať nebudem. Ale možno o ničom inom...

Ešte raz sa ospravedlňujem, že som sa niečo také vôbec pýtal...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 23.7.2010 23:42

Havarijní kolej je jen jedna a to 11. - nesmí na ní do haly nic a před ní na harfě se (dle mého občasného sledování) obě 15T střídají - druhá bývá zaparkovaná většinou cca na 3 či 4. koleji uvnitř. Ta 11. kolej je prohnutá od 15T, kvůli tomu se ve 4. lodi - 20. až 23. kolej dávalo vyztužení podpěr. Slyšel jsem však, že to ani nemuselo být - prázdnou 15T prý unese to původní (viz 1. loď).

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od demon » 23.7.2010 23:01

petr03 píše:Dnes kolem 14 h videna 15T na dvoře pankrácké vozovny.Včera jsem ji tam taky videl na stejném místě.To už nesmí dovnitř?
Ne už, ale stále nesmí dovnitř. Díky své váze a havarijnímu stavu kolejiště v hale.
Netýká se 9207 a první lodi, kde stává...

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MOp » 23.7.2010 22:19

Pražské tramvaje mají více takových neaktuálností. I přesto si jejich autoři zaslouží velikou úctu, protože veškerou práci na těchto stránkách dělají na úkor svého volného času a také je to stojí nemalé peníze. Nedávno se o tom rozepisoval MOp. A rozhodně si nezaslouží takového "výkřiky kindermafie".
To bylo na kacku a v jine souvislosti.
Nebolo by vhodné prepísať na páteři stránku o 15T?
Kazdý ma moznost pomoci web vylepsit, staci poslat zneni clanku na email redakce, zamyslime se nad tim, pripadne poupravime a treba i zverejnime. Ze clanek neni aktualni neznamena, ze jeho podoba treba neni nekde pripravena a na necem to nevazne. Staci jen chybejici jedno jedine datum, jedna fotka a cela stranka se proste nezverejni.. Nevim, co by melo byt na strance o voze neaktualni ci se melo jinak prepsat? Jezdi s cestujicimi? Nejezdi. Jsou o voze nejake jine informace nez v clanku? Nejsou. Tak co tam tedy psat? Nebo si snad prejete jen fotostranku bez textu? Neco takoveho je pro mne osobne neprijatelne..

Vylukove leto je v plnem proudu, nektere vylukove stranky jsou napsany, presto zde nejsou. Proc? protoze proste neni cas ci neni ta prava nalada na tvorbu webu. venkovni teploty v poslednich dnech tomu take neprospivaly. Jen tak mimochodem, tento tyden vyslly 3 fotozurnaly - proc? protoze jsem mel cely tyden dovolenou a mohl jim ten cas venovat..

Uživatelský avatar
Zdeněk
Uživatel
Příspěvky: 112
Registrován: 19.12.2005 20:45
Bydliště: Kdysi konečná...mj. šestky

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Zdeněk » 23.7.2010 22:06

Už jsem se kolikrát podivoval, že stránka o 15T na páteřích stránkách je taková jaká je. Myslím, že autoři na stránckách celkově fakt makají a tak mě napadlo, jestli to není záměr. Kdo ví, co s 15T bude a kdy se dostane do ostrého porovozu... V tuto chvíli tam jsou obecně známá fakta a to může stačit. (Samozřejmě i já bych byl ale rád za víc info.) Přesto fakt dobrá práce. Z:idea: Z:idea: Z:idea:

Uživatelský avatar
MKzB
Uživatel
Příspěvky: 318
Registrován: 19.1.2007 16:49
Bydliště: Bezkov (u Vídně)
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MKzB » 23.7.2010 21:45

Daniel_Brvnišťan píše:Nebolo by vhodné prepísať...?
Pražské tramvaje mají více takových neaktuálností. I přesto si jejich autoři zaslouží velikou úctu, protože veškerou práci na těchto stránkách dělají na úkor svého volného času a také je to stojí nemalé peníze. Nedávno se o tom rozepisoval MOp. A rozhodně si nezaslouží takového "výkřiky kindermafie".

Uživatelský avatar
Daniel_Brvnišťan
Uživatel
Příspěvky: 50
Registrován: 29.4.2010 12:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Daniel_Brvnišťan » 23.7.2010 21:24

Nebolo by vhodné prepísať na páteři stránku o 15T? Predsa len už je trochu out of date a nie sú na nej žiadne fotky. Ľuďom čo to tu sledujú to môže byť jedno, najaktuálnejšie informácie sú tu na fóre, ale čo obyčajný "kaštan" čo si vygoogli prazsketramvaje.cz a klikne na článok o 15T?

Odpovědět