Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Brejšín » 10.10.2010 10:09

No, nevěřím že to někdo hledá po slepu, i na 14T se vždy přesvědším zda stisknu ten správný, už několikrát jsem musel s tágem.

Jinak ty knoflíky maj vystouplé okraje, takže když no nahmatáš tak už z něj nesjedeš. Ale už bych to nijak neřešil zvhledem k tomu že určitě do 5 let bude tlačítko "výhybka 1" muzejní záležitostí.

Dalším rozdílem proti 14T je tlačítko uvolnění na madle, které se musí držet zmáčknuté 1 vteřinu (zase údajná ochrana proti nechtěnému stisku, ale s tím nesouhlasím). Tato úprava zase prodlužuje dobu pro otevření dveří a řidiči naučení na 14T s tím budou mít taky velké potíže.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 10.10.2010 9:43

Brejšín píše:
Oskar píše:Měl bych tu ještě otázky na Brejšína: Za jak dlouho to hlásí po stisku tlačítka? Připadá ti membránový ovládací panel lepší, horší, nebo stejný jako ten s kolébkovými spínači a proč?
Hlášení je okamžité, ovšem další je možné až po 2-3 vteřinách jako obrana proti nechtěným dvojklikům.
Membrány jsou v pohodě, nějaký rozdíl proti kolíbkám tu není jelikož kolíbky jsou jen pro doplňkové funkce (vyjma výhybky 0 či 1). I když věřím že hodně řidičů s tím bude mít problém neb budou mačkat ty baravné kontrolkové body místo těch černých.
1.) Super!!! To se pomalu nedá srovnat s provozovanými vozy - neustále se mi občas stává, že odhlásím dvě zastávky naráz. Buď tím dvojklikem či, že po prvním zmáčknutí se dlouho nic neozývá a říkám si, že jsem jej tedy nedomáčknul a stisknu po druhé a naráz zase dvě hlášení.
2.) Právě ta tlačítka výhybka 0 / 1 najdeš je vždy správně po hmatu (případně periferním pohledem), aniž by jsi byť jen na sekundu přestal sledovat provoz před sebou? Toho že ne se velmi bál (již jsem cca rok s ním o tom nemluvil) náš PA technik jízdy.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od fricoolinek2 » 10.10.2010 1:53

Ty jo :shock:, to jo super fotka. =D>

Stringfellow
Uživatel
Příspěvky: 32
Registrován: 06.12.2007 21:38
Kontaktovat uživatele:

Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Stringfellow » 09.10.2010 22:58

Přináším nějaké obrazové téma dnešní 18 / 71 http://www.flickr.com/photos/49416841@N03/5065860012/#/

Uživatelský avatar
honza121ludvik
Uživatel
Příspěvky: 84
Registrován: 19.5.2010 19:54
Bydliště: Praha - u zastávky 117
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od honza121ludvik » 09.10.2010 22:16


Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Brejšín » 09.10.2010 20:25

Oskar píše:Měl bych tu ještě otázky na Brejšína: Za jak dlouho to hlásí po stisku tlačítka? Připadá ti membránový ovládací panel lepší, horší, nebo stejný jako ten s kolébkovými spínači a proč?
Hlášení je okamžité, ovšem další je možné až po 2-3 vteřinách jako obrana proti nechtěným dvojklikům.

Membrány jsou v pohodě, nějaký rozdíl proti kolíbkám tu není jelikož kolíbky jsou jen pro doplňkové funkce (vyjma výhybky 0 či 1). I když věřím že hodně řidičů s tím bude mít problém neb budou mačkat ty baravné kontrolkové body místo těch černých.

Uživatelský avatar
hyaho
Uživatel
Příspěvky: 187
Registrován: 08.8.2009 21:25
Bydliště: PRAHA

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od hyaho » 09.10.2010 20:13

Jeníček píše:Děkuji. A ještě by mě zajímalo, jak to teď vypadá s pražskou "druhou" T15 ev. č. 9207, ta bez toho předního hnaného podvozku, ona taky najíždí kilometry aby mohla vozit cestující?
V DPP nidky 9207 jezdit nebude, po ukončení zkoušek bude vrácena výrobci, najíždění km v rámci homologace může jen 9201, pokud bude mít třeba nehodu, nemůže za ni zaskočit jiné vozidlo a bude se pokračovat v najíždění až po opravě.

Uživatelský avatar
hyaho
Uživatel
Příspěvky: 187
Registrován: 08.8.2009 21:25
Bydliště: PRAHA

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od hyaho » 09.10.2010 20:09

MM-Mikulovsky píše:Mě teď napadla otázka - kdo jezdí s 9207, myšleno neprobíhají na ní (alespoň občas) další školení řidičů? Po schválení a příchodu i jen deseti ks 15T by jich asi nebyl hned dostatek, když by se neškolilo či jo?
9207 je vozidlo mimo schvalovací proces probíhající na 9201 a je v trvalém majetku Škoda (dle info za DPP nikdy jezdit nebude), navíc tam probíhají jen zkoušky pro výrobce, řidiči jen z TK.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od kruťák » 09.10.2010 18:51

9207 dnes v Hostivaři, foto dodám

Fota zde:
http://krinek.rajce.idnes.cz/9-10-10_-_T6_a_15T/

mimo jiné obsahuje i 9201 na l.18 a pár nejstarších T6 na lince 22
Naposledy upravil(a) kruťák dne 09.10.2010 23:37, celkem upraveno 1 x.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 09.10.2010 17:11

Mě teď napadla otázka - kdo jezdí s 9207, myšleno neprobíhají na ní (alespoň občas) další školení řidičů? Po schválení a příchodu i jen deseti ks 15T by jich asi nebyl hned dostatek, když by se neškolilo či jo?

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od fricoolinek2 » 09.10.2010 16:35

Jeníček píše:Dobrý den, zajímalo by mne, co se nakonec stalo s vozem Škoda 15T ev. 9200 ? nikde jsem se nedočet, zda-li byl rozebrán, někam odprodán, přečíslován na jinou tramvaj? Děkuji všem za odpoveď.
Snad z toho chtěj udělat dvou-článek a prezentovat (oprodat?) to někam do Reichu.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MOp » 09.10.2010 15:35

banan- preskakovat se nic nebude. dodaji se motory a vuz se preda.

jaydee2008
Uživatel
Příspěvky: 49
Registrován: 25.6.2010 22:11
Bydliště: 6, 11, 56, 124, 139, 188 a blízko 18 a 53
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od jaydee2008 » 09.10.2010 14:53

Parádní svezení. Sice při rozjezdu pár sekund píská zadní část a dveře bouchaji tak ten klid uvnitř je bomba. A když jsme jeli z Malostranský do Chotkovejch tak jsme před "levotočivym" obloukem potkali v protisměru 9207 která na křižovatce odbočovala vlevo.

Zakutaleny.banan
Uživatel
Příspěvky: 93
Registrován: 14.2.2007 11:14

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Zakutaleny.banan » 09.10.2010 14:50

Az se jednoho krasneho dne zacnou dodavat do Prahy seriove 15T, bude cislo 9207 preskoceno, nebo tu uz v tu dobu ta soucasna 9207 nebude a cislo se pouzije znovu? Diky.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MOp » 09.10.2010 13:31

Jedná se o interní test výrobce na pražské kolejové síti. Je třeba se ptát tam.

Odpovědět