Škoda 15T ForCity
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Jakub
- Uživatel
- Příspěvky: 480
- Registrován: 22.12.2007 23:43
- Bydliště: Jedno z posledních nádraží, kde jsou komplet mechanická návěstidla.
Re: Škoda 15T ForCity
Já bych tomu věřil, už proto, že je teď k vidění prakticky denně.
Re: Škoda 15T ForCity
99%?7105 píše:Jak moc je pravděpodobné, že se to opět odložíBrejšín píše:upřesnění, první start by měl nastat 5.2. ranním výjezdem
Re: Škoda 15T ForCity
Jak moc je pravděpodobné, že se to opět odložíBrejšín píše:upřesnění, první start by měl nastat 5.2. ranním výjezdem
Re: Škoda 15T ForCity
upřesnění, první start by měl nastat 5.2. ranním výjezdem
- majkrosoft918
- Uživatel
- Příspěvky: 235
- Registrován: 21.1.2007 1:06
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Dobrá páteční hláška
- tramvajka
- Uživatel
- Příspěvky: 769
- Registrován: 11.8.2009 16:43
- Bydliště: Bohužel už u "S7"
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
KGX chemik hlásí z kokpitu, že zaslechl, že nějakému 15T v zastávce Palouček vypadly obě křídla dveří, a co je na tom popřípadě pravdy. Že děkuje .
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Škoda 15T ForCity
Bald: Tak to potom jo. Vůbec mě nenapadlo že to může být nákres plošiny v interieru, ale pak je to samozřejmě pravda a v pořádku
Re: Škoda 15T ForCity
Ten obrázek ukazuje chování přechodové plošiny, která se přesně takhle chová. Hádám i podle obrázku, že autor čerpal za jízdy z interiéru vozu a tvar, který viděl se vlnit, zanesl do nákresu.Absolut píše:Druhý obrázek v prvním případě máš ale nakraslený špatně, pokud má ten oválek být podvozek...
Sergejevicz:
Tvoje příloha kloub2 popisuje chování podvozku, příloha kloub chování plošiny
MM-Mikulovsky:
Odvozuješ špatně. Podvozek není totožný. krajní podvozek má ve svém centru odpružení, čep kolíbky je 60cm od centru podvozku směrem k centru vozu. 2. a 3. podvozek má odpružení a čepy v místě nápravy, tzn 1900mm od sebe.
Chování plošiny je dané tím, že ta má čepy blíž u sebe než jsou navzájem hlavní čepy sousedních skříní. Takže jede-li tramvaj vlevo, první článek vjede do oblouku, natočí se na čepu podvozku (nad 3. osou) a čep plošiny v tu chvíli vybočí vpravo od středové linie vozu. To proto, že čep plošiny je na karoserii až za čepem podvozku. Nevypadne mi z hlavy o kolik. Dalo by se to úspěšně přirovnat k čepům spřáhel tramvaje ve dvojici. 1. vůz odbočí vlevo, ale kotvení zadního spřáhla vybočí vpravo a tudíž spojení vozů vede od druhého vozu k prvnímu doprava, stejně jako je tomu na obrázku pana kolegy Sergejevicze.
Trošku je to poznat na fotce, ale je to jen mírný oblouk...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Pokud nákresy chápu správně - tak mi je jasný důvod chování kloubu 15T:
předpokládané = osazení sousedních článků do jednoho čepu na podvozku (jako u KT, K2)
skutečné = každý ze sousedních článků je spojen s podvozkem vlastním čepem
Odvozuji, že díky tomu vnitřní podvozek je totožný s krajním, páč vím, že ten také nemá čep ve svém středu, ale posunutý ke středu vozidla (pozice pro druhý tedy zůstala prázdná či spíš nějak v ní bude uchycen nárazník). Teď mi konečně došlo, jak je možná kratší vzdálenost čepů jednoho článku než u wany či KT - čímž dovnitř oblouku jeho střed vybočuje méně. (Absolut byl rychlejší.)
PS: Počítám, že oválek není podvozek ale plošinka průchodu kloubem.
předpokládané = osazení sousedních článků do jednoho čepu na podvozku (jako u KT, K2)
skutečné = každý ze sousedních článků je spojen s podvozkem vlastním čepem
Odvozuji, že díky tomu vnitřní podvozek je totožný s krajním, páč vím, že ten také nemá čep ve svém středu, ale posunutý ke středu vozidla (pozice pro druhý tedy zůstala prázdná či spíš nějak v ní bude uchycen nárazník). Teď mi konečně došlo, jak je možná kratší vzdálenost čepů jednoho článku než u wany či KT - čímž dovnitř oblouku jeho střed vybočuje méně. (Absolut byl rychlejší.)
PS: Počítám, že oválek není podvozek ale plošinka průchodu kloubem.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Škoda 15T ForCity
No jestli to nebude tím, že je mají podvozky 15T asymetricky umístěné body otáčení skříně
Tak se to prostě nemůže chovat jako KT8 Doporučuju ke studiu typové výkresy KT8 a 15T
a následně fyziku pro střední školu
Druhý obrázek v prvním případě máš ale nakraslený špatně, pokud má ten oválek být podvozek.
K vybočení vně oblouku dochází pouze u skříně, podvozek se na opačnou stranu nenatáčí,
to by asi tramvaj musela být vykolejená, že?
Tak se to prostě nemůže chovat jako KT8 Doporučuju ke studiu typové výkresy KT8 a 15T
a následně fyziku pro střední školu
Druhý obrázek v prvním případě máš ale nakraslený špatně, pokud má ten oválek být podvozek.
K vybočení vně oblouku dochází pouze u skříně, podvozek se na opačnou stranu nenatáčí,
to by asi tramvaj musela být vykolejená, že?
- Sergejevicz
- Uživatel
- Příspěvky: 10
- Registrován: 28.1.2011 10:17
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Všimli jste si někdo při jízdě v 15T toho, že oblasti kloubů se při nájezdu do oblouku chovají tak, jak je to nakresleno na horním obrázku (schématický nákres v půdorysu)?
Já jsem očekával, že se to bude chovat tak, jak je to nakresleno na dolním obrázku (rovněž schématický nákres v půdorysu), ale právě jsem byl velmi překvapen, že chování odpovídalo obrázku hornímu.
Omlouvám se, pokud je v nákresech nesprávně použit termín "začátka" místo termínu "oblouk". Už se mi to nechtělo předělávat, obrázky jsem dělal už před nějakým delším časem.
Já jsem očekával, že se to bude chovat tak, jak je to nakresleno na dolním obrázku (rovněž schématický nákres v půdorysu), ale právě jsem byl velmi překvapen, že chování odpovídalo obrázku hornímu.
Omlouvám se, pokud je v nákresech nesprávně použit termín "začátka" místo termínu "oblouk". Už se mi to nechtělo předělávat, obrázky jsem dělal už před nějakým delším časem.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Škoda 15T ForCity
Kolego, málem jste mě vyfotil na cestě ze "shoppingu", jsem rád že se Vám to nepovedlokasme píše:hmmm tak to jsme se na spojce museli těsně minout
a 9207 jezdí a jezdí... (21.27 pražák dc)
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6707
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Dnes 9212 v dílnách na TBZ. zatímco 9206 nezaznamenána.
Ale věřím, že tu je,,,,
Ale věřím, že tu je,,,,
Re: Škoda 15T ForCity
A hlásí i zastávky?
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
sluvko hledat > kliknout > zadat 9207 + enter > vyhledat patricny prispevek..
viewtopic.php?f=14&t=1231&p=140189&hilit=9207#p140189
viewtopic.php?f=14&t=1231&p=140189&hilit=9207#p140189