Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MF » 05.2.2011 18:48

gabuliatko píše:9207 už má motory i vpředu, nebo je to stále light verze ?

Stále light.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od gabuliatko » 05.2.2011 18:43

9207 už má motory i vpředu, nebo je to stále light verze ?

oTTo
Uživatel
Příspěvky: 19
Registrován: 27.8.2007 10:57
Bydliště: práhááá
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od oTTo » 05.2.2011 11:20

pro ty co to zajima: v jizdnich radech jsou pro ně rezervovaná tato poradi: PO-PA 1,2,8 SO 3,8,9 NE 2,4,8 zatim pouze na lince 18

jinak dnes pouze 18/3, na ostatnich vyjely RP

Uživatelský avatar
TramM
ovocnář
Příspěvky: 98
Registrován: 02.10.2010 19:52
Bydliště: Okolí zastávky linek 3 a 10

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od TramM » 05.2.2011 10:48

romanek763 píše:Tak kolik jich je aktualně v hale vozovny?, Má někdo nějaky aktualni fotky??
Mám ten dojem,že 7 a to: 9201,9202,9203,9206,9209,9207,9212 :)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
8251
Uživatel
Příspěvky: 242
Registrován: 15.7.2007 20:58
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 8251 » 05.2.2011 9:37

Proxy píše:
MM-Mikulovsky píše: TO "patnácté éčko"
:smt043
Já myslím, že tohle zlidoví jako nová přezdívka :smt033

Já mu teda říkám "Mazlík" :-D

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2412
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 7, 21, 904
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Proxy » 05.2.2011 7:50

MM-Mikulovsky píše: TO "patnácté éčko"
:smt043
Já myslím, že tohle zlidoví jako nová přezdívka :smt033

vs-metrak
Uživatel
Příspěvky: 156
Registrován: 02.5.2010 8:25

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od vs-metrak » 05.2.2011 6:17

Na lince 18 je to dnes v 15T komplet, víc toho nebude.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3084
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od kruťák » 05.2.2011 5:51

A co dalsi poradi s 9212? :)

vs-metrak
Uživatel
Příspěvky: 156
Registrován: 02.5.2010 8:25

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od vs-metrak » 05.2.2011 5:46

Tak podle DORISu vůz 9203 na 18/3 opustil vrata a jede po lince... =D>

romanek763
problémový jedinec
Příspěvky: 300
Registrován: 28.1.2011 18:42
Bydliště: Praha 10

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od romanek763 » 04.2.2011 20:14

Tak kolik jich je aktualně v hale vozovny?, Má někdo nějaky aktualni fotky??

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 04.2.2011 19:03

peterkostelecky píše:A jinak ... napsali to dobře .. ;-) Je to TA tramvaj tu díž TA "té patnáctka". Tramvaj je ženský rod tak proč na ní mluvit TO "Patnáct té" ..."
Snad je to TA "tramvaj 15T Forcity" - zkráceně TA "patnáct té" či TA "patnáctka"!
Něco trochu jinak by asi bylo zdrobněle TO "patnáct téčko", protože by to však vyznělo skoro jako TO "patnácté éčko" je to naprostá blbost!

Uživatelský avatar
peterkostelecky
ovocnář
Příspěvky: 211
Registrován: 26.4.2010 12:47
Bydliště: 4, 7, 12, 14, 20, 54, 104, 120, 121, 123, 130, 137, 167, 191, 217, 231, 501, 770, S65, =B=

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od peterkostelecky » 04.2.2011 17:42

Jeníček píše:"T15 je vybavena šesti dvoukřídlými dveřmi pro cestující; první dveře jsou určeny jen pro řidiče a jsou graficky i polohou zřetelně odlišeny od dveří cestujících"


T15? To je tiskovka zkopčená z dpp.cz, že? Je vidět, že to psal někdo, kdo tomu rozumí. :-) To by totiž rovnou mohli napsat že je to tramvaj Tatra T15 ze smíchovskích závodů :-D
Já jsem z toho pochopil, že má 6+1 jedny dveře ... Já myslím, že je to zcela pochopitelný ..
No, musel to psát někdo kdo tomu rozumí, páč jinak by to nedopadlo takhle dobře #-o
A jinak ... napsali to dobře .. ;-) Je to TA tramvaj tu díž TA "té patnáctka". Tramvaj je ženský rod tak proč na ní mluvit TO "Patnáct té" ..."

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3026
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od trainzjohny » 04.2.2011 15:42

Jeníček píše:"T15 je vybavena šesti dvoukřídlými dveřmi pro cestující; první dveře jsou určeny jen pro řidiče a jsou graficky i polohou zřetelně odlišeny od dveří cestujících"


T15? To je tiskovka zkopčená z dpp.cz, že? Je vidět, že to psal někdo, kdo tomu rozumí. :-) To by totiž rovnou mohli napsat že je to tramvaj Tatra T15 ze smíchovskích závodů :-D
Spíš mě tam zaráží zkedukování počtu dveří, buď má tramvaj jak tvrdí šestery dvoukřídlé dveře a řidič do kabiny skáče bočním okýnkem nebo leze oklikou vnitřkem, nebo a to spíš má sedm dveří, z nich je šest dvoukřídlých a první, jednokřídlé jsou pro řidiče, ale rozhondě né kombinace obojího... [-o<

Uživatelský avatar
Jeníček
Uživatel
Příspěvky: 29
Registrován: 31.7.2010 0:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Jeníček » 04.2.2011 15:17

"T15 je vybavena šesti dvoukřídlými dveřmi pro cestující; první dveře jsou určeny jen pro řidiče a jsou graficky i polohou zřetelně odlišeny od dveří cestujících"


T15? To je tiskovka zkopčená z dpp.cz, že? Je vidět, že to psal někdo, kdo tomu rozumí. :-) To by totiž rovnou mohli napsat že je to tramvaj Tatra T15 ze smíchovskích závodů :-D

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4699
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MOp » 04.2.2011 14:00

Tisková zpráva DPP: První tramvaje Škoda ForCity se zařadí do běžného provozu MHD

V Praze, 4. února 2011 – Dnešním dnem Dopravní podnik hl. m. Prahy ukončil zkušební provoz tramvají Škoda ForCity (Škoda 15T). Cestující se s novými zcela nízkopodlažními tramvajemi mohou svézt od zítřejšího dne na lince č. 18. Další tramvajové soupravy Škoda 15T budou do provozu pražské MHD zařazovány průběžně do konce března 2011 a dodávka dalších tramvají typu 15T bude již průběžně pokračovat až do celkového objednaného množství 250ks. Ukončení dodávky předpokládáme dle nastaveného harmonogramu v roce 2017.

Nasazení nových tramvají do ostrého provozu v konečné fázi umožnilo udělení homologace Drážním úřadem a následné provedení ověřovací stokilometrové jízdy a technicko-bezpečnostní zkoušky pracovníky Dopravního podniku. DPP následně od Drážního úřadu obdržel na tramvaj Škoda 15T tzv. průkaz způsobilosti, čímž bylo vozidlo oficiálně přivítáno v provozu pražské MHD.

„Uvedení nové tramvaje do běžného provozu vyžadovalo sérii nezbytných opatření, které stanovuje Drážní úřad a další příslušné instituce. Jsem velmi rád, že je tento proces u konce a cestující tak mohou poznat nesporné výhody nízkopodlažních tramvají, které jsou považovány za jedny z nejmodernějších v Evropě,“ uvedl generální ředitel Martin Dvořák.

Tramvaj 15T ForCity poprvé vyjede v rámci běžného provozu s cestujícími v sobotu 5. února 2011. Své jízdy po Praze odstartuje na lince č. 18.

Tramvaj Škoda ForCity zahájila jízdním zkoušky v Praze v září 2009. Zpočátku jezdily nové tramvaje po pražských kolejích ve zkušebním provozu bez cestujících, od loňského října probíhaly zkušební jízdy s cestujícími. „V rámci zkušebního provozu musely nové tramvaje najet minimálně 5 000 km bez cestujících a dalších 15 000 km s cestujícími, to vše bez závad, které by mohly ohrozit bezpečnost provozu nebo cestujících. Obě tyto podmínky jsme bezvýhradně splnili,“ doplnil generální ředitel Dopravního podniku Martin Dvořák.

Prototypy vozů se podrobovaly pravidelným kontrolám, podle jejichž výsledku obdržel výrobce všechna potřebná osvědčení státních institucí pověřených dozorem a kontrolou vyráběných vozidel před jejich uvedením do provozu.

Do roku 2017 by měla Škoda Transportation dodat DPP celkem 250 těchto tříčlánkových stoprocentně nízkopodlažních tramvají, které výrazně omladí vozový park společnosti a převezmou dominantní postavení tramvají typu T3 v pražské dopravě.

* * *


O tramvaji Škoda ForCity

Stoprocentně nízkopodlažní vůz ŠKODA typu 15T
Nízkopodlažní tramvaj typu 15T ForCity je dalším typem moderního městského kolejového vozidla z plzeňské firmy ŠKODA TRANSPORTATION a.s. Tramvaj s obchodním názvem ForCity představuje vůz nové generace, jehož koncepce, design a technické parametry reflektují na požadavky a přepravy cestujících ve velkých městech na počátku 21. století. Pro Dopravní podnik hlavního města Prahy vznikl moderní vůz s řadou nekonvenčních technických řešení. Od předchozích typů vozidel plzeňského výrobce i od všech v současné době v České republice provozovaných vozidel jej odlišuje to, že je plně nízkopodlažní.

Autor designu
Autorem nadčasového designu je Ing. Arch. Patrik Kotas. Design nové pražské tramvaje Škoda 15T představuje zcela nový koncept vnějšího i vnitřního tvarového a prostorového řešení, který je postaven zejména na principu vizuální lehkosti. Tvarově dominantní čelní sférické sklo přechází do okenních a střešních partií tříčlánkové karoserie. Tmavé plochy záměrně kontrastují se stříbrnou metalízou podokenních ploch. Spodní červený pruh sjednocuje obvod celé tramvaje, neboť obemyká obě čela, bočnice i čtveřici podvozků. Jejich umístění pod oběma klouby tramvaje a ve vysunuté poloze pod předním a zadním čelem je nejvýraznější novinkou i charakteristickým znakem této konstrukční a designérské koncepce.

Koncepce vozidla
Tramvaj se skládá ze tří sobě velmi podobných nízkopodlažních článků, které nabízejí kompaktní vnitřní prostor. Koncepce vozu umožňuje využití plné adheze vozidla pro pohon na náročných tratích s velkým stoupáním. Novinkou je takové uložení skříní na podvozcích, které umožňuje nadstandardní šířku průchodu vozidlem. Hnací podvozky mají extrémně malou stavební výšku, která dovoluje celý vnitřní prostor vozidla řešit bez jakýchkoliv schodů. Tramvaj disponuje individuálním pohonem kol střídavými motory. Uspořádání zajišťuje špičkové parametry ve velmi malém opotřebení kol a kolejnic ve srovnání s tradičními vozidly.

Vybavení vozidla
Prostorný interiér počítá s dostatkem místa pro dětské kočárky a osoby se sníženou pohyblivostí. K dispozici bude jedna mechanická nájezdová plošina. K pohodlí cestujících slouží nový systém větrání v prostoru pro cestující. Samozřejmostí je nový přehledný informační systém a systém dorozumívání cestujících s řidičem. Interiér vozidla je vybaven kamerovým systémem, záchytnými tyčemi z nerezové oceli, tónovanými skly pohlcující UV záření a moderními dřevěnými anatomickými sedáky pro cestující. Záchytný systém je dobře vyhovující pro osoby rozličného vzrůstu. Tramvaj má řadu bezpečnostních prvků a funkcí, které zvyšují její bezpečnost a bezpečnost cestujících.

Technické parametry tramvaje ŠKODA ForCity (15T)
o jednosměrné vozidlo
o délka vozidla je 31,4 m, šířka 2,46 m a výška vozidla přes sběrač 3,6 m
o podíl nízké podlahy je 100 %, což umožní snadný nástup a výstup pro všechny cestující i snadný pohyb cestujících v interiéru vozidla
o kapacita vozu je 61 sedících a až 239 stojících osob
o maximální rychlost je řídicím systémem elektronicky omezena na 60 km/h
o T15 je vybavena šesti dvoukřídlými dveřmi pro cestující; první dveře jsou určeny jen pro řidiče a jsou graficky i polohou zřetelně odlišeny od dveří cestujících

Odpovědět