Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
P_V
Uživatel
Příspěvky: 3691
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od P_V » 08.5.2011 15:13

Brejšín píše:Problém je že tajné zásuvky mají jen "liché" vozy vzadu a "sudé" naopak vpředu Z:idea:
A pro případ nutnosti operativního spojení mimo pořadí, budou pohotovostní auta vozit 60m dlouhou prodlužovačku. :lol:

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Brejšín » 08.5.2011 14:43

dejmal píše: Dle tajných informací to nebylo vlečení, ale zkouška mnohočlenného řízení pro nově budovanou trať na Kladno. :absolut :absolut
on to uživatel Hyaho nějak úplně spletl, výrobce neuvažuje o provozu 3 x 15T nicméně 2 x 15T v klídku. Problém je že tajné zásuvky mají jen "liché" vozy vzadu a "sudé" naopak vpředu Z:idea:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Jamie
Uživatel
Příspěvky: 123
Registrován: 05.12.2009 20:38

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Jamie » 07.5.2011 23:54

:lol: Seděl jsem docela normálně a sjel jsem odstředivou silou ze sedačky na straně u dveří. Vám tu stabilitu přeju, ale trochu mi kalí radost fakt, že to "jak sedím a kde se opírám nohama" je u jiných vozů/sedáků docela jedno (pominu-li různé vylomeniny) a u téhle elektriky bych si to přál také. Sedák, který bezpečně funguje jen při striktním udržování JAKÉSI polohy u mě není vhodná věc pro MHD.

Jake
Uživatel
Příspěvky: 142
Registrován: 27.4.2009 20:14

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Jake » 07.5.2011 23:42

Mě osobně na tom vadí jen to, že když na tom sedím 40 minut, tak potom pět minut necejtim *****, ale to se dá přežít. Nějaký klouzání do stran jsem nepostřehl a dopředu jsem uklouzl snad jen když to řidič "zapíchnul". Nepoznal jsem rozdíl ani mezi tím, jestli jsem měl na sobě džiny nebo kraťasy. Mám typickou postavu ~178cm, ~75kg.
Fakt je to hodně o tom, jak člověk sedí a jak a kde se opírá nohama.

Uživatelský avatar
Jamie
Uživatel
Příspěvky: 123
Registrován: 05.12.2009 20:38

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Jamie » 07.5.2011 22:49

Ale on i dřevěný (nebo plastový,...) sedák může být lépe tvarovaný, dřevěné sedáky používané DPP jsou hladké a nemají prakticky žádné boční vedení, v kachnách jsem si ten sedák doposud příliš neozkoušel, v 15T ano a není to dobré - před časem jsem během jediné cesty z KN na PP dvakrát "sklouznul", vždy v obloucích (a to nejsem žádný drobek). Nevím, zdali to přičíst na vrub právě sedákům, nebo vpravdě "sportovnímu" založení některých řidičů (ano, 15T má svůdně svižný odpich, ale "kaštani" vlajou a vlajou...), každopádně "to nefunguje". Doporučoval bych změnu sedáků, vždyť i "klasická" Fainsa se nechá pořídit v nepolstrované verzi, drží tělo a cestuje se v ní příjemně (vyzkoušeno v busu).

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od jara » 07.5.2011 20:55

MM-Mikulovsky píše:1.) Asi jsem přišel na příčinu proč některé lidi ze sezení v 15T na dřevěných sedačkách bolí záda a kloužou. Oni totiž kvůli vlastní výšce a výšce sedáku nad podlahou nedokáží být (narozdíl ode mne cca 185 cm vysokého) nohama zapření a udržet celá záda opřená o opěradlo.
No včera mě bylo při focení někým odsud z fora vysvětlováno, že se mu na dřevěných sedačkách sedí špatně a tak je to možná jeden z důvodů, proč tento pocit nemám. Sice nejsem řidič tram ale i tak jsem měl párkrát tu čest vyhazovat na konečných stanicích nějaké ty společensky unavené lidi. A ono když to člověk vidí tak si pak jen tak nesedne do té krásně příjemné polstrované sedačky. To si radči na těch 30 minut sednu do dřevěné. Ale to jest můj názor a nikomu nebudu říkat že je to dobrý názor ale za mě jsem jednoznačně pro dřevo.

Uživatelský avatar
hyaho
Uživatel
Příspěvky: 187
Registrován: 08.8.2009 21:25
Bydliště: PRAHA

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od hyaho » 07.5.2011 20:50

dejmal píše: Dle tajných informací to nebylo vlečení, ale zkouška mnohočlenného řízení pro nově budovanou trať na Kladno). :absolut :absolut
Tak to mate spatne zdroje informaci. Kdyby byl april tak budiz ;) 15T nic takoveho neumi a umet nebude,v pripade potreby se jednoduse vlozi dalsi clanky tak je forcity koncipovana. :)

S_M_Lomoz
Uživatel
Příspěvky: 217
Registrován: 06.3.2005 22:30
Bydliště: Praha

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od S_M_Lomoz » 07.5.2011 19:41

Ani v češtině se to leckdy jednoznačně nedá určit. Finsko porazilo Švédsko ;-)

Jake
Uživatel
Příspěvky: 142
Registrován: 27.4.2009 20:14

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Jake » 07.5.2011 19:38

dejmal píše:Ba naopak-9225 dovlekla 9204 z Dlabačova.
Nebo tak. Z dálky člověk u 15T nepozná, které tramvaj je zdechlá. :)

dejmal
Uživatel
Příspěvky: 74
Registrován: 02.1.2006 10:56
Bydliště: ještě PRAHA

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od dejmal » 07.5.2011 19:35

Jake píše:Před chvíli dosunula 9204 na Pankrác 92xx.
Ba naopak-9225 dovlekla 9204 z Dlabačova.Možná bude i exclusiv nějaké foto. Co vy na to pane Brejšín? ( Dle tajných informací to nebylo vlečení, ale zkouška mnohočlenného řízení pro nově budovanou trať na Kladno). :absolut :absolut
Naposledy upravil(a) dejmal dne 07.5.2011 19:53, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od willyjeff » 07.5.2011 19:06

P_V píše: Není nad T3 bruselskou sesli, architekty oceněnou, designově barevnou, anatomicky vytvarovanou a s neklouzavým povrchem...
...končící (mě osobně) v půli zad a tvarovanou na sezení přímo k jízdě, takže pohodlí sezení je minimální. Zlaté dřevěné kachničky a 15T :P

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3691
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od P_V » 07.5.2011 19:02

MM-Mikulovsky píše:1.) Asi jsem přišel na příčinu proč některé lidi ze sezení v 15T na dřevěných sedačkách bolí záda a kloužou. Oni totiž kvůli vlastní výšce a výšce sedáku nad podlahou nedokáží být (narozdíl ode mne cca 185 cm vysokého) nohama zapření a udržet celá záda opřená o opěradlo.
Není nad T3 bruselskou sesli, architekty oceněnou, designově barevnou, anatomicky vytvarovanou a s neklouzavým povrchem...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8467
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 07.5.2011 17:03

Dnes jsem se alespoň jako kaštan po (2 tý)dnech pořádně svezl TRAM - zejména na l. 18, při shánění něčeho, neplánovaně 2x 15T - 9210 a 9209. Mezi NT - Hradčanskou jsem stál a Hradčanskou - PA jsem seděl úplně vzadu vpravo.
1.) Asi jsem přišel na příčinu proč některé lidi ze sezení v 15T na dřevěných sedačkách bolí záda a kloužou. Oni totiž kvůli vlastní výšce a výšce sedáku nad podlahou nedokáží být (narozdíl ode mne cca 185 cm vysokého) nohama zapření a udržet celá záda opřená o opěradlo.
2.) Interiér se mi stále poměrně líbí, ale zase se ukazuje, že krása nerovná se praktičnost - úklidoví pracovníci (v současnosti externí firmy) by se měli naučit jeho záludnosti uklízet, jinak brzo cestující budou po cestě 15T vypadat jak šmudlové/kominíci/horníci či nevím co, až jim na hlavy začnou ze stropu padat hromady prachu - viz. příloha!

PS: Už se těším do práce vůbec, ale na mojí PO premiéru v běžném provozu s 15T dvojnásob.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Jake
Uživatel
Příspěvky: 142
Registrován: 27.4.2009 20:14

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Jake » 07.5.2011 10:05

Před chvíli dosunula 9204 na Pankrác 92xx.

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Fořtík » 06.5.2011 9:57

9224 i 9225 jsou již na Pankráci. Čistí se ánteriér. 8-)

Odpovědět