Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Honza M
Uživatel
Příspěvky: 2
Registrován: 22.5.2011 19:41

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Honza M » 22.5.2011 19:52

15T přece nemá čep ale tzv. "otočové ložisko" spojující kolébku se spodkem (rámem) vozu. Takže ohnutý čep to nebude. Je podvozek skutečně hnutý? Dokáže někdo vyjasnit?
T3 by z Českomoravský asi vyvázla mnohem lépe, ale taky by možná přibyl u silnice další křížek.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 22.5.2011 17:24

Nápad zajímavý, ale obávám, že už by to nebylo na co chytit, takže bohužel bez požadovaného efektu.

Upřímně jsem zvědavý jak rychlá bude výměna a návrat do provozu. Nešušká se v depu aspon orientačně?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 22.5.2011 17:12

9222 je odstrojenější než jsem ji viděl já. Mne by zajímalo, dokázalo by (alespoň částečně - dle mohutnosti nárazu) zabránit posunutí čepu podvozku něco jako to železo (osobně mi připomínající narážedlo vlaků) nad úchytem spřáhla v místě "pod"/za znakem Škody při umístění (na další dvě místa) pod hlavními světly (nad kolejnicemi před kola v "rovině", v úrovni úchytu spřáhla)?

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Fořtík » 22.5.2011 16:35

Tak ať tu není jenom hromada textu - přikládám obrazový materiál dokumentující stav 9216 a 9222.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 22.5.2011 12:47

trainzjohny píše:
PvvS píše:POchybuju . U T3 a klonu je deformacni zon zvana ridic a pak jeste kus ramu .V brne bylo u KT8 par hnutych cepu, ale to uz byly solidni zelezarny.
U T3 je především tuhost rámu a odolnost čumáku úplně někde jinde, T3 by nehodě srovnatelné s nehodou 9222 druhý den po vyměně dolní boční plenty a přemáznutí nárazníku jezdila.
A o to že v Brně byly schopný zničit pár čepů KT8 není překvapující, s tím jak jezdí. Jinak ale se to povedlo i párkrát v Praze, namátkou Palačák a nějaká stará KT8 nyní nízkoplech, T6 (budíž jí šrot lehký) v motole ...
No jasně, ale vždycky to zřídila jiná tramvaj a nebo fakt rychlá jízda dodávky(Motol). Osobák při nehodě typu Ocelářská to ještě nezřídil...

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od trainzjohny » 22.5.2011 12:27

PvvS píše:POchybuju . U T3 a klonu je deformacni zon zvana ridic a pak jeste kus ramu .V brne bylo u KT8 par hnutych cepu, ale to uz byly solidni zelezarny.
U T3 je především tuhost rámu a odolnost čumáku úplně někde jinde, T3 by nehodě srovnatelné s nehodou 9222 druhý den po vyměně dolní boční plenty a přemáznutí nárazníku jezdila.
A o to že v Brně byly schopný zničit pár čepů KT8 není překvapující, s tím jak jezdí. Jinak ale se to povedlo i párkrát v Praze, namátkou Palačák a nějaká stará KT8 nyní nízkoplech, T6 (budíž jí šrot lehký) v motole ...

Uživatelský avatar
BerryML
Uživatel
Příspěvky: 438
Registrován: 27.3.2008 16:25
Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od BerryML » 22.5.2011 11:21

9001 píše:Tak to začíná být zajímavé. Jestli se pří každé větší nehodě se pohne čep...

Stávalo se tohle někdy u T3 a podobně? Jaký je postup při tomto problému?
Výměna čepu...

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od PvvS » 22.5.2011 11:18

POchybuju . U T3 a klonu je deformacni zon zvana ridic a pak jeste kus ramu .V brne bylo u KT8 par hnutych cepu, ale to uz byly solidni zelezarny.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 22.5.2011 11:09

Tak to začíná být zajímavé. Jestli se pří každé větší nehodě se pohne čep...

Stávalo se tohle někdy u T3 a podobně? Jaký je postup při tomto problému?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 22.5.2011 9:55

9222 jsem si v pondělí (jak jsem již psal) prohlížel - rám se mi zdál OK a divil jsem se co je na ní za škodu v řádu přes milión.
V pátek mi bylo vysvětleno, že 9216 (z l. 18 Praž. povst DC) je jen povrchová - takže oprava poměrně rychlá, ale 9222 (l. 3 - Ocelářská) má prý "první podvozek úplně jinde než má být" (chápu to jako pohnutý čep prvního podvozku), kvůli čemuž si notnou dobu nezajezdí.
PS: Malý osobní závěr - škoda na "light" verzi by z Ocelářské nebyla asi o moc nižší (mimo jiné ještě u pravého předního kola snad praksla hadička s brzdnou kapalinou, jež vytekla - to však proti pohnutému čepu musí být "pakatel").

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Fořtík » 22.5.2011 9:28

Obě nabourané 15T stojí na Pankráci vedle sebe. 9222 na 4. a 9216 na 5. koleji úplně vzadu, hubou ke zdi. Zatímco u 9222 se nic neděje, u 9216 můj laický odhad říká, že by mohla co nevidět vyrazit opět do provozu. 8-)

Pruserar
Uživatel
Příspěvky: 15
Registrován: 06.4.2011 11:59

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Pruserar » 18.5.2011 19:57

No ja.
Poslední kyblík z I. série.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

romanek763
problémový jedinec
Příspěvky: 300
Registrován: 28.1.2011 18:42
Bydliště: Praha 10

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od romanek763 » 18.5.2011 16:45

no jen jedna zpráva v mém profilu , jinak dnes 9224 na várnink světla zkušební jízda a za ní vozidlo KGX,dále viděna 9226 na Vinohradské díky

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od kruťák » 18.5.2011 12:50

Pardon, překlep - jel jsem z Kubáně na Otakarovu - tedy 412./24.


romanek763 píše:Kdo mě nazval tím problémovým jedincem? To je síla. Proč?
Možná proto, že nečteš soukromé zprávy. V tvém případě tam bude místo nuly asi dvouciferné číslo :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
Vojta Tramvaj
Uživatel
Příspěvky: 468
Registrován: 25.8.2010 15:16
Bydliště: Bohužel u "255002"
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Vojta Tramvaj » 18.5.2011 11:40

honmerz píše:
krtinek píše:Vozem 9218 jsem dneska jel na 412./18 a zadne extra projevy razu, bouch
ani atd. jsem nepozoroval. Ale mozna se na nem mezitim vyradili opravari...
Vozem 9218 jsem dnes jel na 24 a žádné problémy jsem nepozoroval.
Tam je na 9217

Odpovědět