Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
hyaho
Uživatel
Příspěvky: 187
Registrován: 08.8.2009 21:25
Bydliště: PRAHA

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od hyaho » 02.10.2011 11:01

MM-Mikulovsky píše:Takze chceš mi nepřímo potvrdit, že nespolehlivost současných dveří 15T může být způsobeno tím, co jsem tu nedávno napsal?:
MM-Mikulovsky píše:...Jinak jaká je nyní poruchovost dveří 15T? Jeden kolega má postřeh, že za ní asi může nevhodné umístění madel, které dveře následně nahrazují zejména starým malým lidem (někdy i při těle) při nástupu v zastávkách bez (či s málo) zvýšenou nástupní hranou!
Osobne si nemyslim ze by poruchovost stoupla diky tomu ze se cest.chytaji za kridla. Spis potiz je v tom (ciste osobni pocit - radeji nezalozeny na nicem :) ) ze je mala tuhost kridel, mechanizmus dveri je prilis humpolacky a hlucny,koordinace pohonu pri zavirani taky nic moc a celkove dvere si neudrzi nastavni......ale musim smeknout nad novym pohonem a kridlech dveri IGE ktere jsou na 9210 masivnejsi kridla (kde ja je uz videl) a ohodne tissi chod,povedene,skoda ze s takovym produktem neprisli hned :)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 02.10.2011 10:22

hyaho píše:... Meli by byt spolehlivejsi,ale to ukaze provoz. Jinak jsou pevnejsi,maji uplne jinou koncepci pohonu,nejdriv se vysune cely portal i s pohonem ven a pak se otevrou samotne kridla. ...
Takze chceš mi nepřímo potvrdit, že nespolehlivost současných dveří 15T může být způsobeno tím, co jsem tu nedávno napsal?:
MM-Mikulovsky píše:...Jinak jaká je nyní poruchovost dveří 15T? Jeden kolega má postřeh, že za ní asi může nevhodné umístění madel, které dveře následně nahrazují zejména starým malým lidem (někdy i při těle) při nástupu v zastávkách bez (či s málo) zvýšenou nástupní hranou!

Uživatelský avatar
hyaho
Uživatel
Příspěvky: 187
Registrován: 08.8.2009 21:25
Bydliště: PRAHA

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od hyaho » 02.10.2011 10:08

7105 píše: Čím se tyto dveře liší? Jenom zemí původu (a možná kvalitou), nebo i vzhledově či akusticky (nedělají takovou ránu)?
Meli by byt spolehlivejsi,ale to ukaze provoz. Jinak jsou pevnejsi,maji uplne jinou koncepci pohonu,nejdriv se vysune cely portal i s pohonem ven a pak se otevrou samotne kridla. Rozhodne jsou tissi,jedine co jde slyset je bzucak. Tyto dvere jsou na 9207 (zde jsou jen jina kridla,maji uzsi stredni sloupky) a 9239. Jinak na voze 9210 jsou ve zkusebnim provozu nove kridla a pohon fy IGE tusim ze prvni a druhe dvere pozna se to podle nerez krytek na venkovnim uzamceni kridel,maji vetsi tuhost a tissi chod. Zrejme pokus o udrzeni se ve hre. :)

Uživatelský avatar
hyaho
Uživatel
Příspěvky: 187
Registrován: 08.8.2009 21:25
Bydliště: PRAHA

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od hyaho » 02.10.2011 9:46

MM-Mikulovsky píše:Dnes (vlastně již včera) po 16. hodině 9233 vyjela po l.4 z od Čechova náměstí a za Otakarkou DC odbočila po l.6. Na vnějších transparentech bylo č.2 (ostatní jsem žel nepřečetl) a navíc vzadu měla sejmutou plentu uchycení sřáhla a něco tam bylo uchyceno a zakrývalo zasahovalo to až pod číslo (zakrývalo to stříbrný střed masky).
Neví někdo něco o účelu této jízdy, při níž určitě byli v salónu nějací lidé?
Byla to propagacni jizda Skodovky pro Nemeckeho zakaznika, v transparentech byly nahrane Nemecke data,proto linka c.2 :)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 02.10.2011 3:29

Dnes (vlastně již včera) po 16. hodině 9233 vyjela po l.4 z od Čechova náměstí a za Otakarkou DC odbočila po l.6. Na vnějších transparentech bylo č.2 (ostatní jsem žel nepřečetl) a navíc vzadu měla sejmutou plentu uchycení sřáhla a něco tam bylo uchyceno a zakrývalo zasahovalo to až pod číslo (zakrývalo to stříbrný střed masky).
Neví někdo něco o účelu této jízdy, při níž určitě byli v salónu nějací lidé?

Uživatelský avatar
7105
Uživatel
Příspěvky: 282
Registrován: 30.4.2008 21:48
Bydliště: Wokowice

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 7105 » 01.10.2011 21:18

pepa z depa píše:9239 první seriovka s dveřmi ULTIMATE (ultišmejt) výrobek Korea nebo Čína.
Uvidíme jak se osvědčí v provozu. :o
Čím se tyto dveře liší? Jenom zemí původu (a možná kvalitou), nebo i vzhledově či akusticky (nedělají takovou ránu)?

Hhoonnzzaa
Uživatel
Příspěvky: 209
Registrován: 09.5.2009 18:15

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Hhoonnzzaa » 01.10.2011 17:47

Já zahlédl dnes jednu z nich (bohužel jsem nepřečetl číslo) nabořenou zezadu - naštěstí jen lamináty - přijíždět od náměstí Míru a odbočovat směr Bruselská.

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od chemik » 01.10.2011 11:43

A neví někdo, jak jsme na tom aktuálně s počtem provozuschopných 15T???

pepa z depa
Uživatel
Příspěvky: 3
Registrován: 13.9.2011 10:40
Bydliště: Žižkov

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od pepa z depa » 01.10.2011 11:33

9239 první seriovka s dveřmi ULTIMATE (ultišmejt) výrobek Korea nebo Čína.
Uvidíme jak se osvědčí v provozu. :o

Uživatelský avatar
valduch
Uživatel
Příspěvky: 40
Registrován: 23.10.2008 19:59
Bydliště: Praha 4-nejblíž ke konečné 11 :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od valduch » 01.10.2011 8:35

Na Pankráci na 12. koleji - 9239 ;-)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 29.9.2011 14:31

dejmal píše:Počet motorů je opravdu 16 a zkouší se nová kola...
O vyměněných kolech na 9207 jsem byl přesvědčen, jen jsem chtěl potvrdit mojí domněnku, že jí dali rovnou i ty motory a na střechu "technologii k nim".
Takže díky a SLÁVA, SLÁVA, SLÁVA - už nemáme v Praze 15T v (špatně brzdící) "light verzi"! =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

dejmal
Uživatel
Příspěvky: 74
Registrován: 02.1.2006 10:56
Bydliště: ještě PRAHA

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od dejmal » 29.9.2011 14:23

MM-Mikulovsky píše:Potkal jsem včera večer 3 15T na zkušební jízdě - jedna byla určitě 9207, jak je na tom nyní s počtem motorů? Už jich má plný počet = 16?

Jinak jaká je nyní poruchovost dveří 15T? Jeden kolega má postřeh, že za ní asi může nevhodné umístění madel, které dveře následně nahrazují zejména starým malým lidem (někdy i při těle) při nástupu v zastávkách bez (či s málo) zvýšenou nástupní hranou!
Počet motorů je opravdu 16 a zkouší se nová kola...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 29.9.2011 12:20

Potkal jsem včera večer 3 15T na zkušební jízdě - jedna byla určitě 9207, jak je na tom nyní s počtem motorů? Už jich má plný počet = 16?

Jinak jaká je nyní poruchovost dveří 15T? Jeden kolega má postřeh, že za ní asi může nevhodné umístění madel, které dveře následně nahrazují zejména starým malým lidem (někdy i při těle) při nástupu v zastávkách bez (či s málo) zvýšenou nástupní hranou!
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Fořtík » 29.9.2011 10:03

Potkal jsem dvě 15T na cvičné jízdě - 9221 a 9226. 8-)

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 7080 » 25.9.2011 0:43

P_V píše:Také jsem si všiml při výjezdu z podjezdu do zastávky. Spíše to asi bude softwarový nedostatek, určitá posloupnost zakřivení koleje tramvaj asi zmate, že softwarový diferenciál nefunguje, že se špatně odhadne poloměr oblouku.
Bylo by zajímavé, kdyby někdo podrobněji popsal, jak to funguje. V obloucích o velkém poloměru se kola musí točit stejně, aby zafungoval kuželový profil kol, v obloucích o malém poloměru kuželovost profilu nestačí, takže se musí vnitřní kolo zpomalit, a když se špatně odhadne poloměr, tak to asi proklouzne.
To je otázka, jestli to někdo popíše, přijde mi, že je to firemní tajemství firmy Škoda. Ale teoretizovat by jsme o tom mohli.

Odpovědět