Myslím, že ten zmenšený náhled před rozkliknutím dost přesně ukazuje, kolik z toho pochytí běžný cestující, který si nedá tu práci (s dovolením - můžu jen projít - já se, pardon, protlačím přes váš kufr ještě o sedačku dál) dostat přímo před ten panel v kolmém pohledu. Že se dnes vyrábějí displeje s vysokým rozlišením, to ještě neznamená že se stejně i lidem zlepšila ostrost zraku. (A ano, stávající teploměry, ať už tištěné nebo s "kalkulačkovými" displeji také nejsou v tomto směru optimální.)thriller2 píše:Podle mě by mohl vnitřní panel vypadat nějak takhle .....
Škoda 15T ForCity
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Škoda 15T ForCity
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
moc neprehledne resp. preplacane. chtelo by to neco mezi...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
thriller2: Graficky určitě ,
ale obsahově moc přeplácané =
ale obsahově moc přeplácané =
Navíc už i tady na TF se "někdo" poučil -pawel píše:souhlas. méně bývá občas více. nicméně mapy okolí stanic bych u DPP velmi uvítal (stanice metra, tram i busů).Absolut píše:Ten vnitřní transparent považuji za dostatečný. Víc informací může znamenat i víc zmatku.
9001 píše:...Nepíše se tu náhodou pravidelně, že lidi nečtou a nevím co ještě?...
Re: Škoda 15T ForCity
Podle mě by mohl vnitřní panel vypadat nějak takhle. V horní čtvrtině by byly nejdůležitější základní informace, dostatečně viditelné a čitelní i pro slabozraké, turisty a babky. V dolních 3/4 by se střídavě (na cca 10-15 vteřin) zobrazoval celý teploměr a (na cca 10-30 vteřin-podle důležitosti) podrobné informace pro cestující, jako je přestupy a plánky týkající se příští zastávky, info o výlukách (nejen) v okolí atd.
(jen na okraj, ten jezevčík by byl v reálu dizajnově líp zpracovanej, přeci jenom v paurpojntu se to blbě kreslí)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
S dovolením, ale tady si trochu odporuješ:
MM-Mikulovsky píše:Číslo linky člověk uvnitř vozu znát většinou nepotřebuje - logicky se měl podívat venku "do čeho leze"
Neměl se ten člověk podívat do čeho leze i kam to jede?MM-Mikulovsky píše:Uvedení cílové zastávky je také důležité pro ověření, že člověk nepopletl směr
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Dovoluji si doplnit (jako reakci na další dva příspěvky) můj návrh obsahu vnitřního informačního panelu 15T:
De facto bílí text na modrém pozadí:
1.) = nový grafický styl DPP do metra (a jak někde bylo psáno) i do BUS a TRAM.
2.) přeci jen asi výrazné i pro slabozraké
Číslo linky je nesmyslně veliké, jenž (jak bylo již uvedeno) člověk uvnitř vozu znát většinou nepotřebuje - logicky se měl podívat venku "do čeho leze", ale samozřejmně pro vyjímečné případy by v menší podobě mělo být zachováno!
Datum není důležité (ani ta teplota venku - do čeho by se cestující asi tak přioblékli v případě zimy).
Naopak předpokládaný dojezdový čas do zobrazených následujících zastávek by se velmi hodil, tak jako přestupy (výpis ostatních linek) v příští zastávce, jejíž název by naopak měl být mnohem výraznější - větší (což je správně na displeji v Sorkách)! Tento název by měl zůstávat zobrazený ještě cca 30 sekund po odhlášení (s nímž by "jen" zmizel text "PŘÍŠTÍ ZASTÁVKA") = při stanicování TRAM.
Uvedení cílové zastávky je také důležité - pro ověření, že člověk nepopletl směr.
- a před ním i vzdálenější významné orientační přestupní body - které u BUS rolují na orientacích venku i uvnitř.
Mnozí tu mají snahu furt porovnávat s jinými městy, ale že na TRAM i poslední uvedený návrh obsahuje méně důležitých informací než BUSy stejného dopravce nikoho nenapadá???!!!
De facto bílí text na modrém pozadí:
1.) = nový grafický styl DPP do metra (a jak někde bylo psáno) i do BUS a TRAM.
2.) přeci jen asi výrazné i pro slabozraké
Číslo linky je nesmyslně veliké, jenž (jak bylo již uvedeno) člověk uvnitř vozu znát většinou nepotřebuje - logicky se měl podívat venku "do čeho leze", ale samozřejmně pro vyjímečné případy by v menší podobě mělo být zachováno!
Datum není důležité (ani ta teplota venku - do čeho by se cestující asi tak přioblékli v případě zimy).
Naopak předpokládaný dojezdový čas do zobrazených následujících zastávek by se velmi hodil, tak jako přestupy (výpis ostatních linek) v příští zastávce, jejíž název by naopak měl být mnohem výraznější - větší (což je správně na displeji v Sorkách)! Tento název by měl zůstávat zobrazený ještě cca 30 sekund po odhlášení (s nímž by "jen" zmizel text "PŘÍŠTÍ ZASTÁVKA") = při stanicování TRAM.
Uvedení cílové zastávky je také důležité - pro ověření, že člověk nepopletl směr.
- a před ním i vzdálenější významné orientační přestupní body - které u BUS rolují na orientacích venku i uvnitř.
Mnozí tu mají snahu furt porovnávat s jinými městy, ale že na TRAM i poslední uvedený návrh obsahuje méně důležitých informací než BUSy stejného dopravce nikoho nenapadá???!!!
Re: Škoda 15T ForCity
No já teda souhlasím spíš s názorem Mopa. Podle mě lze zkombinovat přehlednost spolu s dostatkem informací, jen by se muselo chtít. Minimálně zásadně chybí u následující zastávky zobrazení, na co se tam bude dát přestoupit (o nezobrazení, o jakou linku metra se jedná nemluvě). Letos jsem byl v Ženevě a velmi mi to v tamních tramvajích pomáhalo s orientací. Tedy příkladů na Západě máme dost, teď jen tam vyrazit inspirovat se. Ale ne, aby to tu bylo jako na západ od nás. Byl bych rád, aby byl v Praze informační systém jeden z nejlepších na světě a k tomu máme dost daleko (viz Pavlův dotaz na mapky okolí stanic), jakkoliv je nový teploměr velmi výrazné zlepšení.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Když šlo madla a sedáky (zrušení 1,5) ve 14T vyměnit i zpětně, tak proč by to nešlo v 15T?hyaho píše:misto tam krapet je,ovsem pokud se nepletu tak tam neni zadny bocni profil (snadnejsi montaz svisle tyce) ke kteremu by se dala vyztuha a pak pres laminat madlo,ale mozna se pletu. Vse je k diskuzi,ale jekekoliv zasahy do vyroby jdou az s hodne velkym zpozdenim a vetsinou tezko zpetne.MM-Mikulovsky píše:.......Ovšem je otázka jestli pod tím kricím plastem není z boku pár cenťáků místa - dal by se vyrobit jeho nový výlisek v cca dolním metru (pod úrovní současného madla), ale z boku (od dveřního otvoru) s prolisem, do nějž by se vešly prysty ruky objímající přidané madlo těsně vedle současné plochy toho krycího plastu......
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 03.10.2011 11:12, celkem upraveno 1 x.
Re: Škoda 15T ForCity
Číslo linky potřebuje, třeba ho zapomněl, nebo se ani nepodíval - když nastoupí např. na Slánské, tak ho čtvrt hodiny znát nemusí, až před Andělem chce třeba zjistit, jak dál. Jen by mohlo být menší.
Teploměr prodloužit - hlavně chlívek příští zastávky zabírá teploměru moc místa, posunout ho výš, nebo posadit šikmo přímo na teploměr. Zhruba od poloviny délky teploměru trasu zahustit, vypisovat jen významnější zastávky. Na té fotce je kupř. hezké, že se vypíše každá zastávka na Plzeňské, ale už se nedozvíme, kudy že to z toho Smíchova dojede až na ten Jarov.
A co to ukazuje v okamžiku stanicování? To je často ta nejdůležitější informace, KDE ŽE JSME TO PRÁVĚ ZASTAVILI Protože rozhlas cosi zahuhlá a na staniční sloupek vidět není. Doufám že příští zastávka naskočí až po rozjezdu, a pro pořádek by se ve stanici měl změnit nadpis Příští na Tato zastávka.
Teploměr prodloužit - hlavně chlívek příští zastávky zabírá teploměru moc místa, posunout ho výš, nebo posadit šikmo přímo na teploměr. Zhruba od poloviny délky teploměru trasu zahustit, vypisovat jen významnější zastávky. Na té fotce je kupř. hezké, že se vypíše každá zastávka na Plzeňské, ale už se nedozvíme, kudy že to z toho Smíchova dojede až na ten Jarov.
A co to ukazuje v okamžiku stanicování? To je často ta nejdůležitější informace, KDE ŽE JSME TO PRÁVĚ ZASTAVILI Protože rozhlas cosi zahuhlá a na staniční sloupek vidět není. Doufám že příští zastávka naskočí až po rozjezdu, a pro pořádek by se ve stanici měl změnit nadpis Příští na Tato zastávka.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
De facto bílí text na modrém pozadí:
1.) = nový grafický styl DPP do metra (a jak někde bylo psáno) i do BUS a TRAM.
2.) přeci jen asi výrazné i pro slabozraké
Nesmyslně veliké číslo linky, jenž (jak bylo již uvedeno) člověk uvnitř vozu znát nepotřebuje - logicky se měl podívat venku "do čeho leze"!
Datum není důležité (ani ta teplota venku - do čeho by se cestující asi tak přioblékli v případě zimy).
Naopak předpokládaný dojezdový čas do zobrazených následujících zastávek by se velmi hodil, tak jako přestupy (výpis ostatních linek) v příští zastávce, jejíž název by naopak měl být mnohem výraznější - větší (což je správně na displeji v Sorkách)!
Uvedení cílové zastávky je také důležité - pro ověření, že člověk nepopletl směr.
1.) = nový grafický styl DPP do metra (a jak někde bylo psáno) i do BUS a TRAM.
2.) přeci jen asi výrazné i pro slabozraké
Nesmyslně veliké číslo linky, jenž (jak bylo již uvedeno) člověk uvnitř vozu znát nepotřebuje - logicky se měl podívat venku "do čeho leze"!
Datum není důležité (ani ta teplota venku - do čeho by se cestující asi tak přioblékli v případě zimy).
Naopak předpokládaný dojezdový čas do zobrazených následujících zastávek by se velmi hodil, tak jako přestupy (výpis ostatních linek) v příští zastávce, jejíž název by naopak měl být mnohem výraznější - větší (což je správně na displeji v Sorkách)!
Uvedení cílové zastávky je také důležité - pro ověření, že člověk nepopletl směr.
Re: Škoda 15T ForCity
souhlas. méně bývá občas více. nicméně mapy okolí stanic bych u DPP velmi uvítal (stanice metra, tram i busů).Absolut píše:Ten vnitřní transparent považuji za dostatečný. Víc informací může znamenat i víc zmatku.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 122
- Registrován: 03.7.2007 19:32
- Bydliště: Praha 12 Modřany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Účelem informační tabule je jak už název napovídá zobrazit informace. Jakékoliv ozdobné grafické prvky, barvy apd. tam nesmí být bezúčelně. Člověk by měl velmi rychle informace na panelu vstřebat a pokud možno si je pamatovat ještě nějakou dobu. V minulosti jsem několikrát pracoval na systémech pro call centra, dohledová centra či operační centra, tam jsou v digitální podobě podobné panely také. Nejvíce se ovědčilo zobrazit výrazně (velké symboly) to nejdůležitější, v tomto případě bych to viděl na název pár následujících zastávek. Zbytečně velký prostor je podle mě věnován čísle linky (ta je předpokládám pro již vezoucího se cestujícího jen doplňkovou informací), naopak název příští zastávky a i těch dalších je na svoji důležitost směšně malý. Nechápu důležitost cílové zastávky pro cestujícího, snad kdyby měla trasa větvení, ale jinak, koho ta informace zajímá? Z obrázku nevidím, zda se obraz mění, ale myslím si, že právě zde je klíč pro lepší využití té plochy. Vždy zobrazit to důležité a ostatní věci v nějaké sekvenci obměňovat. Konečně se dostáváme k datumu a času. Čas řekněme jo, datum ... další informace, co mě tam spíše ruší a zabírá místo. Nechal bych zase na tu rotaci, třeba s venkovní teplotou, která by už cestující mohla zaujmout více. Za další doplňkou chytrou informací bych pokládal očekávaný čas, v jakém vůz dorazí do zmíněných zastávek (opět rotace někde na konci názvu zastávky). Závěrem, raději bych černý text na bílém pozadí, ale netuším zda to není omezení současné technologie displejů do vozů MHD, možná se preferuje většina plochy "vypnutá".
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Škoda 15T ForCity
Ten vnitřní transparent považuji za dostatečný. Víc informací může znamenat i víc zmatku.
Re: Škoda 15T ForCity
Zajímavé názory - vždy je třeba najít kompromis mezi "high-tech" a "user-friendly". Pro běžného cestujícího často stačí vnitřní "BUSE teploměr" vzor T3R.P. Jinak tady by se dle mého názoru mohl udělat ještě jeden drobný krok a sice místo univerzálního symbolu "přestup na Metro" tento vybarvit barvou příslušné trasy a vedle dopsat její písmeno.
Re: Škoda 15T ForCity
Souhlasím spíše s tímto. Nějaké minimum informace o přestupech by se snad ještě vešlo, ale velký, kontrastní a dobře čitelný text je podle mého prioritou. V plném voze je to třeba číst ve vzdálenosti, úhlu i světelných podmínkách zdaleka ne optimálních, takže to co by si člověk navymýšlel u stolu, může být v reálu pak skoro k ničemu, když se to krom pár optimálních případů třeba nedá snadno a rychle přečíst. Také zejména u starších občanů nastupuje zděšená reakce typu "tam je toho nějak moc, tomu já nerozumím", děje se myslím u překvapivě velkého množství lidí.Martin píše:Pane MOpe, řekl bych, že se jedná o vstřícnost k nevidomým a slabozrakým, kteří si přečtou lépe míň textu větším písmem na kontrastním panelu. Aspoň soudím podle Dp-kontaktu 12/2010. Že tam bude malinkým písmem hromada informací, to nikomu nepomůže - většina lidí nečte (jak poznamenal 9001) a špatně vidící uvidí jen barevný flek. Mě se to takhle líbí - méně je někdy více.