Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Láďa » 31.12.2011 18:26

Foto rižské 15T s odkrytovanými podvozky.

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Brejšín » 31.12.2011 13:55

topení: je automatické - ovšem drobné niance mohou být. Nicméně realita je taková, že na konečné řidič vyleze z přetopené kabiny (24) do salonu a tam je 14-18 stupnu a zdá se mu tam zima a tak vypne automat a navolí full topení což salón vytápí taktéž na 24, to že cestujícím je to nepříjemné ho nezajímá, ale jemu je teplo i těch 30 vteřin co na konečné kontroluje vůz.
zastavení: nesmí se zaparkovat před zastavením vozu - bohužel to dělá problém přes 60% řidičům. Jinak 15T je na to svině, nejhorší jsem změny geometrie koleje, přechody rovina / kopec apd. tam dokáže pěkně škubnout i když si s tím hraješ a taky to rozhodí přepočty brzdových momentů a tramka si brzdnou dráhu umí protáhnout i o 2-3 metry. Pěkně zákeřná je na to zastávka Karlovy lázně - tam mi to udělala a asi o 1 metr jsem přehučel sloupek, neb jsem nechtěl jít do maximální brzdy, bo je to tam stejně úplně šumák. Nicméně mi ve voze seděl technik jízdy - a hádejte co mám v kartě řidiče.......

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 31.12.2011 0:02

chemik píše:15T má auto topení. A pokud jde o to dobržďování, tak pokud dobržďuju a před zastavením dám páku do polohy zaparkováno, dobrzdí to ošklivě - nepříjemně to škubne. Pokud tramvaj nechám dobrzdit na vyšší brzdovej stupínej a zaparkuju až když tramvaj zastaví, eliminuje se to ošklivý škubnutí.
Řikám to správně, žejo? ;)
Říkáš to určitě v zásadě správně - jen ještě dodám, že 15T (jako jediná TRAM - dle toho co mne naučili a mám odzkoušeno) při zastavování na rovině či do kopce zabrzdí na 2. stupeň ČB i při nulové poloze (ručního) řadiče! Při tomto postupu je dobrždění nejplynulejší, ale také nejpomalejší = osobně brzdím dle momentální situace a chuti preferovat rychlost či naopak pohodlí.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od gabuliatko » 31.12.2011 0:00

Ještě mám dotaz. Tuší někdo proč se na vnitřních transparentech nad klouby objeví název příští zastávky v posledním článku výrazně dřív neý v prvním a druhém?
(ve stanici je název konečné, za jízdy se pak změní na příští zastávku a čas této změny je pro zadní transparent jiný než u prvních 2)
ještě k tomu topení, je možné že by 15T topila vzadu výrazně méně než vpředu a nebo spíš je pravděpodobné že řidič automatku vypl a netopil ?

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Láďa » 30.12.2011 22:39

Mohl by nějaký zdejší pankrácký řidič vyřídit, že je zapotřebí připevnit bílý kryt kolem LCD ve 2. článku u 9218 i levým šroubem? Přeci jen pohled na plast (či co to je), který se v esíčku na náměstí Míru klepe více jak vnitřní obložení v Citybusech na kostkách není přijemný, obzvláště u 15T. Děkuji. :)

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od chemik » 30.12.2011 22:35

15T má auto topení. A pokud jde o to dobržďování, tak pokud dobržďuju a před zastavením dám páku do polohy zaparkováno, dobrzdí to ošklivě - nepříjemně to škubne. Pokud tramvaj nechám dobrzdit na vyšší brzdovej stupínej a zaparkuju až když tramvaj zastaví, eliminuje se to ošklivý škubnutí.
Řikám to správně, žejo? ;)

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od gabuliatko » 30.12.2011 22:11

Pěkně prosím, 15T má automatické topení? Já že sem jel dnes třemi vozy a v každém byla jiná teplota :cry:
Ohledně skřípotu v zatáčkách je problém, že ostatním typům hlučí výzbroj a 15T jak je tichá tak skřípot vynikne. I když je fakt že u Anděla, kde jsem čekal 30 min na dochvilně dorazivší manželku byl jeden stroj na 7 jasmým vítězem.
PS: prosil bych to dobržďování trochu poladit ...

koci
Uživatel
Příspěvky: 82
Registrován: 21.4.2010 22:12
Bydliště: Brno

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od koci » 30.12.2011 16:07

kruťák píše:9207 na lince 7
Koukám, že 9207 zůstal původní sběrač. :)

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3070
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od kruťák » 30.12.2011 11:36

Dnes 15T 9241 na 415. pořadí linky 3.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 30.12.2011 2:52

jaydee2008 píše:Se chci zeptat. V těch novejch dveřích ve výšce asi cca 1,5 m jsou uvnitř takový "díry". Ty jsou na držení cestujích nebo jakej maj účel?
Myslíš to co je zachyceno navrchu 1. přílohy? Viditelně tě asi nenapadlo, že jsou to madla pro snadnější manipulaci s dveřními křídly při jejich nouzovém otevření (viz schéma k ní zachycené v 2. příloze)!

PS: To schéma je naprosto totožné s původními dveřmi - viz příloha 3.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

jaydee2008
Uživatel
Příspěvky: 49
Registrován: 25.6.2010 22:11
Bydliště: 6, 11, 56, 124, 139, 188 a blízko 18 a 53
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od jaydee2008 » 29.12.2011 22:09

Se chci zeptat. V těch novejch dveřích ve výšce asi cca 1,5 m jsou uvnitř takový "díry". Ty jsou na držení cestujích nebo jakej maj účel?

... a tady pár fotek z dnešního focení

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3070
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od kruťák » 27.12.2011 13:37

kruťák píše:9207 na lince 7
Obrázek

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Absolut » 27.12.2011 9:10

To musí být chyba zobrazení pořadí na voze, protože třináctá sedmička je Pankrácká :)

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3070
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od kruťák » 27.12.2011 8:16

9207 dnes na 402. poradi linky 7. Nyni je ve smycce UDPP.
oprava pořadí - 401. není, tam je 301. poršák

Dale na teze lince vuz 9202. Poradi 713. Wtf?


.
Naposledy upravil(a) kruťák dne 27.12.2011 13:40, celkem upraveno 1 x.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 25.12.2011 11:01

kruťák píše:
MM-Mikulovsky píše:oběma křídlům dveří chybí mechanizmus uzamčení kličkou!
Takže při rozbití jedněch dveří je nelze uzamknout a vyřadit?
Takže od včerejšího rána, díky depákům, znám odpověď - mechanizmus uzamčení kličkou slutečně není ani na jednom z křídel nových dveří 15T, protože se nachází vevnitř na vrchu 1 sloupku - nad pákou nozového otevření (cca 190cm nad podlahou = každý/á řidič/ka by tam měl/a dosáhnout, páč určitě neznám menší než cca 160 cm.)

Když jsem pár kolegům za a přede mnou včera na l.11 toto sdělil (a někteří z nich si to mohli ověřit na také nasazené 9241), tak se opakovaně vyskytl názor ve smyslu - pro neznalého dobrý chyták. Dostane příkaz uzamčít dveře kličkou a on odpoví, že bylo zapomenuto jej nainstalovat = měli by všichni řidiči být (např. pomocí fotky ve výpravně) upozornění, že od určitého čísla (9236?) se uzamykací mechanismus nachází jinde.

Jen (jak je dveřní mechanismus za poklopem nad dveřma úplně odlišný) ještě nemám potvrzeno, že zároveň mechanismus na kličku ve sloupku nahrazuje spínač, který staré dveře mají za poklopem tak vysoko, že já se 186cm si při dosažení na něj musím stoupnout na špičky.

Odpovědět