Škoda 15T ForCity
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Které z těchto už vyjely s lidmi? 9240, 9242, 9244 a 9245? A jak je na tom, (nejspíš) pane Brejšín, ta prokletá 9201?
- Vojta Tramvaj
- Uživatel
- Příspěvky: 468
- Registrován: 25.8.2010 15:16
- Bydliště: Bohužel u "255002"
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Láďa: ty nový jsou tiššejší
Re: Škoda 15T ForCity
Jo, přesně tak. Sedačky 2+1 jsou z mého pohledu jediná věc, která mi na 15T vadí. Za to mi ale vadí opravdu hodně. Uspořádání 1+1 bych rád viděl ve všech článcích. Pak ještě teda ty hlasité dveře by se mohly ztišit.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Dovolím si připojit poznámku do diskuze, kterou nedávno jsem viděl v diskuzi pod nějakým článkem zejména o nastavování mazání kol 14T před oblouky - někdo tam určitě chválil 15T, ale ohodnotil, že sedadla v dvojtých řadách jsou zbytečná a praktičtější by byly po obou stranách jen v jedné s dodatkem vyjma 1. článku, kde už teď (kvůli plošině) je sedadel méně. Přiznám se, že naprosto souhlasím - zvětšilo by to kapacitu, urychlilo výměnu cestujících v zastávkách a hlavně umožnilo naprosto oficiálně povolit nástup kočárků kterýmikoliv dveřmi (což je zase velké + pro zrychlení nástupu/výstupu)!
Re: Škoda 15T ForCity
15T z hlediska cestujícího: fajn a pěkná tramvaj, ale spíš na krátké popojíždění, protože na sedačkách se blbě sedí (kloužou a studí) a je v ní zima. 14T v těchto ohledech (jakkoli jsou v globálním měřítku možná nepodstatné) vyhrává
ještě jedna věc, které si všímám: neměla ta tramvaj náhodou být tichá v zatáčkách? zatím se tak neděje.
jinak je to ale pěkný kousek, tak ať dobře a dlouho slouží.
ještě jedna věc, které si všímám: neměla ta tramvaj náhodou být tichá v zatáčkách? zatím se tak neděje.
jinak je to ale pěkný kousek, tak ať dobře a dlouho slouží.
Re: Škoda 15T ForCity
Jde o to které "topení" myslíš, jsou dvě:
1) podsedákové s volbou intenzity 10%, 20%, 30%, ............, 100%
2) stropní s volbou a) 50% nebo 100% intenzity větrání
..........................b) 30%, 60% a 100% předehřívání vzduchu
takže optimální je 50% ventilace, 100% předehřívání vzduchu (stropní) a dolaďovat to podsedákovým topením tak aby v tom voze bylo 15-20 stupnu. Nezapomeňte, že nad 20 je na tričko a kraťasy a né na kulicha, péřovku a jégrovky.
A ano, pokud navolíš jakýkoli stupeň předtápění strpního vzduchu automaticky se zapne ventilace na 50%.
1) podsedákové s volbou intenzity 10%, 20%, 30%, ............, 100%
2) stropní s volbou a) 50% nebo 100% intenzity větrání
..........................b) 30%, 60% a 100% předehřívání vzduchu
takže optimální je 50% ventilace, 100% předehřívání vzduchu (stropní) a dolaďovat to podsedákovým topením tak aby v tom voze bylo 15-20 stupnu. Nezapomeňte, že nad 20 je na tričko a kraťasy a né na kulicha, péřovku a jégrovky.
A ano, pokud navolíš jakýkoli stupeň předtápění strpního vzduchu automaticky se zapne ventilace na 50%.
Re: Škoda 15T ForCity
Pane Brejšíne, oprav mě, pokud se mýlím, ale když dám topení na 100%, tak jde automaticky ventilace na stropě na 50% a míň nejde, je to tak?
Re: Škoda 15T ForCity
Prosím při manuálu dávejte vždy (tedy tak do -5) 50% ventilaci a 100% předehřívání vzduchu, případně doplňovat o podsedákové topení tak, aby v salonu bylo do 20 stupnu, potom jsou tramvaje nepříjemně přetopené. Nehledě, že potom při dešti jezdí vozy zapařené a díky kondenzaci vody na chladnějších kovových částech dochází k nadměrné korozi. Pokud vidím takto zapařený vůz zatím řeším věc domluvou, ale ……………………………………………
Re: Škoda 15T ForCity
Rád b\ch připodotknul, proč že je v té tramvaji zima. 15T má, jak už tady Ilonka někde před půl rokem zmínila, automatické topení/chlazení salónu a to věru mnoho netopí. Pokud chci, aby i v salónu bylo příjemně, vypínám automat a topení salónu nastavím na 100%. Pak je v tramvaji příjemně.
Pokud jde o to, co je na stropě - to nemá funkci topení, to je jenom ventilace. Topení je pod sedačkama a v harmonikách. (fyzika nám říká, že teplý vzduch jde nahoru, tudíž kdyby tramvaj topila na stropě, teplý vzduch by se držel u stropu a salón by to nehřálo)
Napísal jsem to srozumitelně? Doufám, že jsem se trefil do toho, nač jste se ptali
Pokud jde o to, co je na stropě - to nemá funkci topení, to je jenom ventilace. Topení je pod sedačkama a v harmonikách. (fyzika nám říká, že teplý vzduch jde nahoru, tudíž kdyby tramvaj topila na stropě, teplý vzduch by se držel u stropu a salón by to nehřálo)
Napísal jsem to srozumitelně? Doufám, že jsem se trefil do toho, nač jste se ptali
- Smurfx
- Uživatel
- Příspěvky: 352
- Registrován: 27.10.2004 17:39
- Bydliště: Praha - Řepy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Souhlas, v 15T je mi při sezení vždy zima...m@rtin píše:Souhlasím. Kdykoliv, když jedu v 15T, je mi tam zima. Ještě jsem nejel ve vyhřáté 15T, a to nejsou žádný mrazy. Buď to topení nezvládá nebo je jeho automatický nastavení naprogramováno na teplotu, ve které se sice dá krátce stát, ale při sezení 30 minut je tam fakt kláda.
Re: Škoda 15T ForCity
Souhlasím. Kdykoliv, když jedu v 15T, je mi tam zima. Ještě jsem nejel ve vyhřáté 15T, a to nejsou žádný mrazy. Buď to topení nezvládá nebo je jeho automatický nastavení naprogramováno na teplotu, ve které se sice dá krátce stát, ale při sezení 30 minut je tam fakt kláda.
Re: Škoda 15T ForCity
To jsem zatím taky nepochopil. Zdá se mi, že to stropní topení ani moc nezvládá tu tramvaj vytopit a v 15T je dost zima oproti jiným typům. K tomu ty dřevěné sedačky teď v zimě dost studí a jak na ně nejde žádné teplo, tak se na nich nedá moc sedět.Hhoonnzzaa píše:V 15t mi děsně vadí, že mi na hlavu na sedačkách u oken fouká studený vzduch. Je mi jasný, že někde nahoře je teplý, ale po cestě kolem oken výrazně zchladne. (Upřímně nechápu, proč se do něčeho takového jako je stropní topení Škoda pustila, když se to už neosvědčilo v době ČKD)
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Škoda 15T ForCity
9209 je pokud vím ten kousek, co byl částečně rozebraný na ND. Takže pokud byla na lince, tak je to dobře.
Re: Škoda 15T ForCity
Copak se stalo 9209 dnes rano. Spatrena kolem 9 pri zatahu na pankrac, zadni prava plenta pryc, a otevrene zadni dvere. Ze by MM mel sluzbu ....
-
- Uživatel
- Příspěvky: 209
- Registrován: 09.5.2009 18:15
Re: Škoda 15T ForCity
Nedá mi to, abych to nenapsal:
V 15t mi děsně vadí, že mi na hlavu na sedačkách u oken fouká studený vzduch. Je mi jasný, že někde nahoře je teplý, ale po cestě kolem oken výrazně zchladne. (Upřímně nechápu, proč se do něčeho takového jako je stropní topení Škoda pustila, když se to už neosvědčilo v době ČKD)
A jsem jediný, kterému tak vadí cvakání přechodů? Nešlo by nahoře nahradit hliníkové lišty plátěným pošitím?(A to nemluvím o chodových vlastnostech, které to cvakání způsobují).
V 15t mi děsně vadí, že mi na hlavu na sedačkách u oken fouká studený vzduch. Je mi jasný, že někde nahoře je teplý, ale po cestě kolem oken výrazně zchladne. (Upřímně nechápu, proč se do něčeho takového jako je stropní topení Škoda pustila, když se to už neosvědčilo v době ČKD)
A jsem jediný, kterému tak vadí cvakání přechodů? Nešlo by nahoře nahradit hliníkové lišty plátěným pošitím?(A to nemluvím o chodových vlastnostech, které to cvakání způsobují).