Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od kruťák » 03.1.2012 23:46

Které z těchto už vyjely s lidmi? 9240, 9242, 9244 a 9245? A jak je na tom, (nejspíš) pane Brejšín, ta prokletá 9201?

Uživatelský avatar
Vojta Tramvaj
Uživatel
Příspěvky: 468
Registrován: 25.8.2010 15:16
Bydliště: Bohužel u "255002"
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Vojta Tramvaj » 03.1.2012 23:31

Láďa: ty nový jsou tiššejší

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Láďa » 03.1.2012 23:30

Jo, přesně tak. Sedačky 2+1 jsou z mého pohledu jediná věc, která mi na 15T vadí. Za to mi ale vadí opravdu hodně. Uspořádání 1+1 bych rád viděl ve všech článcích. Pak ještě teda ty hlasité dveře by se mohly ztišit.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 03.1.2012 23:20

Dovolím si připojit poznámku do diskuze, kterou nedávno jsem viděl v diskuzi pod nějakým článkem zejména o nastavování mazání kol 14T před oblouky - někdo tam určitě chválil 15T, ale ohodnotil, že sedadla v dvojtých řadách jsou zbytečná a praktičtější by byly po obou stranách jen v jedné s dodatkem vyjma 1. článku, kde už teď (kvůli plošině) je sedadel méně. Přiznám se, že naprosto souhlasím - zvětšilo by to kapacitu, urychlilo výměnu cestujících v zastávkách a hlavně umožnilo naprosto oficiálně povolit nástup kočárků kterýmikoliv dveřmi (což je zase velké + pro zrychlení nástupu/výstupu)!

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od pawel » 03.1.2012 22:26

15T z hlediska cestujícího: fajn a pěkná tramvaj, ale spíš na krátké popojíždění, protože na sedačkách se blbě sedí (kloužou a studí) a je v ní zima. 14T v těchto ohledech (jakkoli jsou v globálním měřítku možná nepodstatné) vyhrává :)

ještě jedna věc, které si všímám: neměla ta tramvaj náhodou být tichá v zatáčkách? zatím se tak neděje.

jinak je to ale pěkný kousek, tak ať dobře a dlouho slouží.

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Brejšín » 03.1.2012 18:10

Jde o to které "topení" myslíš, jsou dvě:

1) podsedákové s volbou intenzity 10%, 20%, 30%, ............, 100%
2) stropní s volbou a) 50% nebo 100% intenzity větrání
..........................b) 30%, 60% a 100% předehřívání vzduchu

takže optimální je 50% ventilace, 100% předehřívání vzduchu (stropní) a dolaďovat to podsedákovým topením tak aby v tom voze bylo 15-20 stupnu. Nezapomeňte, že nad 20 je na tričko a kraťasy a né na kulicha, péřovku a jégrovky.

A ano, pokud navolíš jakýkoli stupeň předtápění strpního vzduchu automaticky se zapne ventilace na 50%.

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od chemik » 03.1.2012 17:48

Pane Brejšíne, oprav mě, pokud se mýlím, ale když dám topení na 100%, tak jde automaticky ventilace na stropě na 50% a míň nejde, je to tak?

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Brejšín » 03.1.2012 17:43

Prosím při manuálu dávejte vždy (tedy tak do -5) 50% ventilaci a 100% předehřívání vzduchu, případně doplňovat o podsedákové topení tak, aby v salonu bylo do 20 stupnu, potom jsou tramvaje nepříjemně přetopené. Nehledě, že potom při dešti jezdí vozy zapařené a díky kondenzaci vody na chladnějších kovových částech dochází k nadměrné korozi. Pokud vidím takto zapařený vůz zatím řeším věc domluvou, ale ……………………………………………

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od chemik » 03.1.2012 17:22

Rád b\ch připodotknul, proč že je v té tramvaji zima. 15T má, jak už tady Ilonka někde před půl rokem zmínila, automatické topení/chlazení salónu a to věru mnoho netopí. Pokud chci, aby i v salónu bylo příjemně, vypínám automat a topení salónu nastavím na 100%. Pak je v tramvaji příjemně.
Pokud jde o to, co je na stropě - to nemá funkci topení, to je jenom ventilace. Topení je pod sedačkama a v harmonikách. (fyzika nám říká, že teplý vzduch jde nahoru, tudíž kdyby tramvaj topila na stropě, teplý vzduch by se držel u stropu a salón by to nehřálo)

Napísal jsem to srozumitelně? Doufám, že jsem se trefil do toho, nač jste se ptali ;)

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Smurfx » 03.1.2012 17:18

m@rtin píše:Souhlasím. Kdykoliv, když jedu v 15T, je mi tam zima. Ještě jsem nejel ve vyhřáté 15T, a to nejsou žádný mrazy. Buď to topení nezvládá nebo je jeho automatický nastavení naprogramováno na teplotu, ve které se sice dá krátce stát, ale při sezení 30 minut je tam fakt kláda.
Souhlas, v 15T je mi při sezení vždy zima...

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od m@rtin » 03.1.2012 15:10

Souhlasím. Kdykoliv, když jedu v 15T, je mi tam zima. Ještě jsem nejel ve vyhřáté 15T, a to nejsou žádný mrazy. Buď to topení nezvládá nebo je jeho automatický nastavení naprogramováno na teplotu, ve které se sice dá krátce stát, ale při sezení 30 minut je tam fakt kláda.

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Marek B. » 03.1.2012 13:53

Hhoonnzzaa píše:V 15t mi děsně vadí, že mi na hlavu na sedačkách u oken fouká studený vzduch. Je mi jasný, že někde nahoře je teplý, ale po cestě kolem oken výrazně zchladne. (Upřímně nechápu, proč se do něčeho takového jako je stropní topení Škoda pustila, když se to už neosvědčilo v době ČKD)
To jsem zatím taky nepochopil. Zdá se mi, že to stropní topení ani moc nezvládá tu tramvaj vytopit a v 15T je dost zima oproti jiným typům. K tomu ty dřevěné sedačky teď v zimě dost studí a jak na ně nejde žádné teplo, tak se na nich nedá moc sedět.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Absolut » 03.1.2012 12:56

9209 je pokud vím ten kousek, co byl částečně rozebraný na ND. Takže pokud byla na lince, tak je to dobře.

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od petr03 » 02.1.2012 23:48

Copak se stalo 9209 dnes rano. Spatrena kolem 9 pri zatahu na pankrac, zadni prava plenta pryc, a otevrene zadni dvere. Ze by MM mel sluzbu .... :-)

Hhoonnzzaa
Uživatel
Příspěvky: 209
Registrován: 09.5.2009 18:15

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Hhoonnzzaa » 02.1.2012 22:37

Nedá mi to, abych to nenapsal:

V 15t mi děsně vadí, že mi na hlavu na sedačkách u oken fouká studený vzduch. Je mi jasný, že někde nahoře je teplý, ale po cestě kolem oken výrazně zchladne. (Upřímně nechápu, proč se do něčeho takového jako je stropní topení Škoda pustila, když se to už neosvědčilo v době ČKD)

A jsem jediný, kterému tak vadí cvakání přechodů? Nešlo by nahoře nahradit hliníkové lišty plátěným pošitím?(A to nemluvím o chodových vlastnostech, které to cvakání způsobují). :(

Odpovědět