100% souhlasím s tebou i tím 2. mnou uváděným kolegou (respektive jeho názorem o zkreslení počtu nehod 15T tím, že jejich oprava trvá výrazně déle než T3).9001 píše:MM: Zase bych to nedramatizoval. Jenom bych doplnil Ládu, že u chodců můžeme přídat špunty v uších. Efekt ještě horší než u rádia, které třeba zvonek přehluší. Špunty prakticky ne. .... Všechno je o zvyku. Do té doby máte zvonek... Lehce cinknout, připomenout se.
Ano, v příslušných situacích je lepší raději 1000x zbytečně zazvonit, než 1x někoho - zejména chodce zbytečně "sejmout". Takže řidič TRAM by se (dle mne) neměl bát zvonek použít, jen protože okolí si zvonění vyloží špatně a jeho nazve blbcem, hlupákem, teploušem, kreténem apod. .... (jako např. naposled mne předevčírem na HL l.25 při mém rozjezdu ze zastávky Sídl. Hloubětín ZC, kdy jsem lehce a následně výrazněji zazvonil, byť chodci stáli kupodivu vzorně na ostrůvku mimo můj profil, ale dvě protijedoucí vlevo blikající auta se výrazně řítila do křižovatky a 1. z nich čelem zastavilo až po mém druhém výrazném zvonění mezi kolejnicemi DC - čímž následně určitě donutilo provozně brzdit a pravděpodobně i čekat blížící se TRAM DC).
WJ, 9001: No, dnes jakákoliv hlučnost vozidla v mnoha situacích stejně nepomůže - (jak psal právě 9001) lidi chodí často se "špunty" v uších a sám už ani nespočítám kolikrát jsem měl při "setkání" s takovými lidmi "na mále".