Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MOp » 30.9.2012 17:47

Ze to neni hezke vi kazdy, ale ne kazdy vi, ze to je takto funkcni! Prirozene vetrani, neprehrivani, snadno se k vyzbroji da dostat, nepotrebuji dalsi kila plechu navic na oplechovani atd..

geby
Uživatel
Příspěvky: 8
Registrován: 08.9.2012 20:08

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od geby » 30.9.2012 17:36

jannnn píše:Evidentně je i většina jiných výrobců tak hloupá, že na tuto zcela zásadní věc nemyslí :lol:
Bohuzel, ani po shlednuti tvych fotek jsi mne nepresvedcil, ze je to krasne.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 30.9.2012 12:24

K nezakrytování technologií na střechách TRAM (nejen od ŠT) mám ještě jiný než estetický postřeh (který se ani mne - výtvarně vzdělanému nezamlouvá, protože TRAM ve městě jsou opravdu často viděné z nadhledu):
Už jste s nějakou z takových TRAM jeli v přívalovém dešti (stačí krátkém), kdy (nějaké - jistě nainstalované) odtoky - "okapové svody" nestíhají odvádět vodu?
Ta se tam pak slyšitelně podle pohybu/brždění TRAM přelévá jako v převážené vaně!

Raději se ani neptám kolik set litrů se jí mezi plenty okolo technologií vleze a jestli nosnost konstrukce s její váhou počítá.
Ovšem nadruhou stranu chápu dnešní výrobce, že oplentování střechy, nesoucí nezastřešené technologie, nahrazuje z boku vystupující malé okapyčky bránící přelévání dešťové vody přes okna vozu - takže sám nevím, jestli je praktičtější technologie na střeše zastřešit či nikoliv.

jannnn
Uživatel
Příspěvky: 75
Registrován: 01.3.2010 22:33

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od jannnn » 30.9.2012 9:50

Evidentně je i většina jiných výrobců tak hloupá, že na tuto zcela zásadní věc nemyslí :lol:

http://farm3.static.flickr.com/2549/411 ... 53ced3.jpg
http://static3.kleinezeitung.at/system/ ... uer726.jpg
http://mw2.google.com/mw-panoramio/phot ... 232963.jpg
http://chrismueller.bplaced.net/oct06/IMG_8429.jpg
http://prazsketramvaje.cz/obrazky/mesta ... 11-027.jpg

geby
Uživatel
Příspěvky: 8
Registrován: 08.9.2012 20:08

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od geby » 30.9.2012 9:06

Ja tomu dotazu docela rozumim!

Chapu ze pro fungovani veci je to burt! Ale z hlediska estetiky je to fakt hruza. Proc se tak dba o design pri pohledu zdola, ale pri pohledu zhora uz nikoliv?

Zvlast kdyz je vyrobek urceny do mesta, kdy na ten horejsek koukas z mnoha mostu, ba i z okolnich domu, jak projizdis ulicemi. Proto i me prijde zvlastni, ze je nenapadlo to nejak zezhora pohledove zakrytovat.

Ted, kdyz vidim ForCity zeshora, tak vzdycky cekam, kdy tam nahore najdu i nejake nahazene kufry. :D

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Karosák » 29.9.2012 21:40

Myslím, že co Ti to evokuje je pro funkčnost úplně country. Obrys vozidla je dán a ten to splňovat musí, vodo/prachotěsnost je dána IP krytím a po designové stránce to má "mantinel" takže nějaké krabice je vidno až když jsi nad úrovní střechy. 14T, wany, rozličné trolejbusy a spousty dalších vozidel mají na střeše kdejaké komponenty a co víme, že technické problémy jsou zpravidla úplně jiného původu, než od větru a deště. Výzbroj pod podlahou to často nese hůře, viz pulsní měniče T3M a natahaný rozsolený sníh na podrážkách atd... Z:idea:

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od gabuliatko » 29.9.2012 18:35

chlapecx píše:mě by zajímalo, proč to nemá pořádně zakrytovanou jednolitou střechu... takhle je to různý vejšky podle toho jaký soutam komponenty a i když je to asi taky nějak zadělaný, evokuje mito, že by tam někde "zatýkalo" do elektrivýzbroje :-D
A jak bys pak chtěl některé komponenty chladit?

Uživatelský avatar
chlapecx
problémový jedinec
Příspěvky: 113
Registrován: 16.8.2012 22:14

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od chlapecx » 28.9.2012 21:55

mě by zajímalo, proč to nemá pořádně zakrytovanou jednolitou střechu... takhle je to různý vejšky podle toho jaký soutam komponenty a i když je to asi taky nějak zadělaný, evokuje mito, že by tam někde "zatýkalo" do elektrivýzbroje :-D

Uživatelský avatar
chlapecx
problémový jedinec
Příspěvky: 113
Registrován: 16.8.2012 22:14

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od chlapecx » 28.9.2012 15:06

MM-Mikulovsky píše:chlapecx: Někdo tomu říká špunty jiný pecky, ale stále se jedná o sluchátka v uších (nejlépe s naplný perdy puštěnou hlasitostí) - jinak já jsem se k tomu již vyjádřil:
MM-Mikulovsky píše: ... WJ, 9001: No, dnes jakákoliv hlučnost vozidla v mnoha situacích stejně nepomůže - (jak psal právě 9001) lidi chodí často se "špunty" v uších a sám už ani nespočítám kolikrát jsem měl při "setkání" s takovými lidmi "na mále".
jj to by ten váš druhej příspěvek :-)))

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od von Špilberk » 28.9.2012 8:06

P_V píše:Podle mě za to může maskovací barevné pojetí čumáku. Tenký červený proužek při zemi a ještě tenčí na sloupkách, nad tím silniční šeď a zrcadlová čerň. Totéž 14T, tam je to ještě horší. Taková T3 ze zpětného zrcátka přímo svítí jasnými kontrastními barvami. Jen tady se někdo zhlédl v buranské morálce, že jediné správné barvy na káře jsou metla nebo černá, a cpe to i na tramvaj.
Ještě bych přidal minimalistické denní svícení těsně nad zemí. Navíc není v rozích, ale je spíše ke středu tramvaje, kde je k ničemu.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 28.9.2012 0:40

P_V píše:
MM-Mikulovsky píše:Asi to tu ještě nikdo neuvedl - mezi některými klegy z PA se šíří přezdívka 15T "tichá smrt"!... Jako potvrzení má sloužit, že když se člověk projde po hale PA, tak neustále naráží na 15T s omlácenými čely.
Podle mě za to může maskovací barevné pojetí čumáku. Tenký červený proužek při zemi a ještě tenčí na sloupkách, nad tím silniční šeď a zrcadlová čerň. Totéž 14T, tam je to ještě horší. Taková T3 ze zpětného zrcátka přímo svítí jasnými kontrastními barvami. Jen tady se někdo zhlédl v buranské morálce, že jediné správné barvy na káře jsou metla nebo černá, a cpe to i na tramvaj.
No můžeš mít také pravdu a možná i proto se mi líbí firemní lak DP v mém rodném HK, který používá výrazné bílo červeno žluté zbarvení.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 28.9.2012 0:35

chlapecx: Někdo tomu říká špunty jiný pecky, ale stále se jedná o sluchátka v uších (nejlépe s naplný perdy puštěnou hlasitostí) - jinak já jsem se k tomu již vyjádřil:
MM-Mikulovsky píše: ... WJ, 9001: No, dnes jakákoliv hlučnost vozidla v mnoha situacích stejně nepomůže - (jak psal právě 9001) lidi chodí často se "špunty" v uších a sám už ani nespočítám kolikrát jsem měl při "setkání" s takovými lidmi "na mále".
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 28.9.2012 0:41, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
chlapecx
problémový jedinec
Příspěvky: 113
Registrován: 16.8.2012 22:14

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od chlapecx » 28.9.2012 0:19

9001 píše:MM: Zase bych to nedramatizoval. Jenom bych doplnil Ládu, že u chodců můžeme přídat špunty v uších. Efekt ještě horší než u rádia, které třeba zvonek přehluší. Špunty prakticky ne.

Vzpomínám svoji první návštěvu Vídně, kde mě málem sejmula souprava starých vozů, protože jsem ji neslyšel. A to jsem měl stažené okénko bez rádia... Všechno je o zvyku. Do té doby máte zvonek... Lehce cinknout, připomenout se.
nebo pecky s MPtrojkou - či dneska "lepším mobilem" :-)) na plný koule v ušších :-)

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od P_V » 28.9.2012 0:06

9001 píše:W: Ty si děláš srandu, ale dokonce jedeš čas u elektroaut se prý i uvažovalo o nějakém repráku jako replice motoru, aby auta byla slyšet. (Samo, že to bylo bráno veřejností jako konina, ale dotyčný to myslel vážně).Takže nápad to rozhodně není nový :lol:
Ono se to stále bere vážně. Hlavně v zónách 30, kde je elektroauto naprosto neslyšné, nějaké to umělé vrrrrrr snižuje četnost nepozorných chodců, co nic neslyšíce nečekaně vlezou do cesty.
(dal bych si tam zvuk výzbroje TV1, co vy? :D )

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od P_V » 27.9.2012 23:38

MM-Mikulovsky píše:Asi to tu ještě nikdo neuvedl - mezi některými klegy z PA se šíří přezdívka 15T "tichá smrt"!... Jako potvrzení má sloužit, že když se člověk projde po hale PA, tak neustále naráží na 15T s omlácenými čely.
Podle mě za to může maskovací barevné pojetí čumáku. Tenký červený proužek při zemi a ještě tenčí na sloupkách, nad tím silniční šeď a zrcadlová čerň. Totéž 14T, tam je to ještě horší. Taková T3 ze zpětného zrcátka přímo svítí jasnými kontrastními barvami. Jen tady se někdo zhlédl v buranské morálce, že jediné správné barvy na káře jsou metla nebo černá, a cpe to i na tramvaj.

Odpovědět