Škoda 15T ForCity
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Ze to neni hezke vi kazdy, ale ne kazdy vi, ze to je takto funkcni! Prirozene vetrani, neprehrivani, snadno se k vyzbroji da dostat, nepotrebuji dalsi kila plechu navic na oplechovani atd..
Re: Škoda 15T ForCity
Bohuzel, ani po shlednuti tvych fotek jsi mne nepresvedcil, ze je to krasne.jannnn píše:Evidentně je i většina jiných výrobců tak hloupá, že na tuto zcela zásadní věc nemyslí
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
K nezakrytování technologií na střechách TRAM (nejen od ŠT) mám ještě jiný než estetický postřeh (který se ani mne - výtvarně vzdělanému nezamlouvá, protože TRAM ve městě jsou opravdu často viděné z nadhledu):
Už jste s nějakou z takových TRAM jeli v přívalovém dešti (stačí krátkém), kdy (nějaké - jistě nainstalované) odtoky - "okapové svody" nestíhají odvádět vodu?
Ta se tam pak slyšitelně podle pohybu/brždění TRAM přelévá jako v převážené vaně!
Raději se ani neptám kolik set litrů se jí mezi plenty okolo technologií vleze a jestli nosnost konstrukce s její váhou počítá.
Ovšem nadruhou stranu chápu dnešní výrobce, že oplentování střechy, nesoucí nezastřešené technologie, nahrazuje z boku vystupující malé okapyčky bránící přelévání dešťové vody přes okna vozu - takže sám nevím, jestli je praktičtější technologie na střeše zastřešit či nikoliv.
Už jste s nějakou z takových TRAM jeli v přívalovém dešti (stačí krátkém), kdy (nějaké - jistě nainstalované) odtoky - "okapové svody" nestíhají odvádět vodu?
Ta se tam pak slyšitelně podle pohybu/brždění TRAM přelévá jako v převážené vaně!
Raději se ani neptám kolik set litrů se jí mezi plenty okolo technologií vleze a jestli nosnost konstrukce s její váhou počítá.
Ovšem nadruhou stranu chápu dnešní výrobce, že oplentování střechy, nesoucí nezastřešené technologie, nahrazuje z boku vystupující malé okapyčky bránící přelévání dešťové vody přes okna vozu - takže sám nevím, jestli je praktičtější technologie na střeše zastřešit či nikoliv.
Re: Škoda 15T ForCity
Evidentně je i většina jiných výrobců tak hloupá, že na tuto zcela zásadní věc nemyslí
http://farm3.static.flickr.com/2549/411 ... 53ced3.jpg
http://static3.kleinezeitung.at/system/ ... uer726.jpg
http://mw2.google.com/mw-panoramio/phot ... 232963.jpg
http://chrismueller.bplaced.net/oct06/IMG_8429.jpg
http://prazsketramvaje.cz/obrazky/mesta ... 11-027.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2549/411 ... 53ced3.jpg
http://static3.kleinezeitung.at/system/ ... uer726.jpg
http://mw2.google.com/mw-panoramio/phot ... 232963.jpg
http://chrismueller.bplaced.net/oct06/IMG_8429.jpg
http://prazsketramvaje.cz/obrazky/mesta ... 11-027.jpg
Re: Škoda 15T ForCity
Ja tomu dotazu docela rozumim!
Chapu ze pro fungovani veci je to burt! Ale z hlediska estetiky je to fakt hruza. Proc se tak dba o design pri pohledu zdola, ale pri pohledu zhora uz nikoliv?
Zvlast kdyz je vyrobek urceny do mesta, kdy na ten horejsek koukas z mnoha mostu, ba i z okolnich domu, jak projizdis ulicemi. Proto i me prijde zvlastni, ze je nenapadlo to nejak zezhora pohledove zakrytovat.
Ted, kdyz vidim ForCity zeshora, tak vzdycky cekam, kdy tam nahore najdu i nejake nahazene kufry.
Chapu ze pro fungovani veci je to burt! Ale z hlediska estetiky je to fakt hruza. Proc se tak dba o design pri pohledu zdola, ale pri pohledu zhora uz nikoliv?
Zvlast kdyz je vyrobek urceny do mesta, kdy na ten horejsek koukas z mnoha mostu, ba i z okolnich domu, jak projizdis ulicemi. Proto i me prijde zvlastni, ze je nenapadlo to nejak zezhora pohledove zakrytovat.
Ted, kdyz vidim ForCity zeshora, tak vzdycky cekam, kdy tam nahore najdu i nejake nahazene kufry.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Myslím, že co Ti to evokuje je pro funkčnost úplně country. Obrys vozidla je dán a ten to splňovat musí, vodo/prachotěsnost je dána IP krytím a po designové stránce to má "mantinel" takže nějaké krabice je vidno až když jsi nad úrovní střechy. 14T, wany, rozličné trolejbusy a spousty dalších vozidel mají na střeše kdejaké komponenty a co víme, že technické problémy jsou zpravidla úplně jiného původu, než od větru a deště. Výzbroj pod podlahou to často nese hůře, viz pulsní měniče T3M a natahaný rozsolený sníh na podrážkách atd...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Škoda 15T ForCity
A jak bys pak chtěl některé komponenty chladit?chlapecx píše:mě by zajímalo, proč to nemá pořádně zakrytovanou jednolitou střechu... takhle je to různý vejšky podle toho jaký soutam komponenty a i když je to asi taky nějak zadělaný, evokuje mito, že by tam někde "zatýkalo" do elektrivýzbroje
Re: Škoda 15T ForCity
mě by zajímalo, proč to nemá pořádně zakrytovanou jednolitou střechu... takhle je to různý vejšky podle toho jaký soutam komponenty a i když je to asi taky nějak zadělaný, evokuje mito, že by tam někde "zatýkalo" do elektrivýzbroje
Re: Škoda 15T ForCity
jj to by ten váš druhej příspěvek ))MM-Mikulovsky píše:chlapecx: Někdo tomu říká špunty jiný pecky, ale stále se jedná o sluchátka v uších (nejlépe s naplný perdy puštěnou hlasitostí) - jinak já jsem se k tomu již vyjádřil:MM-Mikulovsky píše: ... WJ, 9001: No, dnes jakákoliv hlučnost vozidla v mnoha situacích stejně nepomůže - (jak psal právě 9001) lidi chodí často se "špunty" v uších a sám už ani nespočítám kolikrát jsem měl při "setkání" s takovými lidmi "na mále".
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Škoda 15T ForCity
Ještě bych přidal minimalistické denní svícení těsně nad zemí. Navíc není v rozích, ale je spíše ke středu tramvaje, kde je k ničemu.P_V píše:Podle mě za to může maskovací barevné pojetí čumáku. Tenký červený proužek při zemi a ještě tenčí na sloupkách, nad tím silniční šeď a zrcadlová čerň. Totéž 14T, tam je to ještě horší. Taková T3 ze zpětného zrcátka přímo svítí jasnými kontrastními barvami. Jen tady se někdo zhlédl v buranské morálce, že jediné správné barvy na káře jsou metla nebo černá, a cpe to i na tramvaj.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
No můžeš mít také pravdu a možná i proto se mi líbí firemní lak DP v mém rodném HK, který používá výrazné bílo červeno žluté zbarvení.P_V píše:Podle mě za to může maskovací barevné pojetí čumáku. Tenký červený proužek při zemi a ještě tenčí na sloupkách, nad tím silniční šeď a zrcadlová čerň. Totéž 14T, tam je to ještě horší. Taková T3 ze zpětného zrcátka přímo svítí jasnými kontrastními barvami. Jen tady se někdo zhlédl v buranské morálce, že jediné správné barvy na káře jsou metla nebo černá, a cpe to i na tramvaj.MM-Mikulovsky píše:Asi to tu ještě nikdo neuvedl - mezi některými klegy z PA se šíří přezdívka 15T "tichá smrt"!... Jako potvrzení má sloužit, že když se člověk projde po hale PA, tak neustále naráží na 15T s omlácenými čely.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
chlapecx: Někdo tomu říká špunty jiný pecky, ale stále se jedná o sluchátka v uších (nejlépe s naplný perdy puštěnou hlasitostí) - jinak já jsem se k tomu již vyjádřil:
MM-Mikulovsky píše: ... WJ, 9001: No, dnes jakákoliv hlučnost vozidla v mnoha situacích stejně nepomůže - (jak psal právě 9001) lidi chodí často se "špunty" v uších a sám už ani nespočítám kolikrát jsem měl při "setkání" s takovými lidmi "na mále".
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 28.9.2012 0:41, celkem upraveno 2 x.
Re: Škoda 15T ForCity
nebo pecky s MPtrojkou - či dneska "lepším mobilem" ) na plný koule v ušších9001 píše:MM: Zase bych to nedramatizoval. Jenom bych doplnil Ládu, že u chodců můžeme přídat špunty v uších. Efekt ještě horší než u rádia, které třeba zvonek přehluší. Špunty prakticky ne.
Vzpomínám svoji první návštěvu Vídně, kde mě málem sejmula souprava starých vozů, protože jsem ji neslyšel. A to jsem měl stažené okénko bez rádia... Všechno je o zvyku. Do té doby máte zvonek... Lehce cinknout, připomenout se.
Re: Škoda 15T ForCity
Ono se to stále bere vážně. Hlavně v zónách 30, kde je elektroauto naprosto neslyšné, nějaké to umělé vrrrrrr snižuje četnost nepozorných chodců, co nic neslyšíce nečekaně vlezou do cesty.9001 píše:W: Ty si děláš srandu, ale dokonce jedeš čas u elektroaut se prý i uvažovalo o nějakém repráku jako replice motoru, aby auta byla slyšet. (Samo, že to bylo bráno veřejností jako konina, ale dotyčný to myslel vážně).Takže nápad to rozhodně není nový
(dal bych si tam zvuk výzbroje TV1, co vy? )
Re: Škoda 15T ForCity
Podle mě za to může maskovací barevné pojetí čumáku. Tenký červený proužek při zemi a ještě tenčí na sloupkách, nad tím silniční šeď a zrcadlová čerň. Totéž 14T, tam je to ještě horší. Taková T3 ze zpětného zrcátka přímo svítí jasnými kontrastními barvami. Jen tady se někdo zhlédl v buranské morálce, že jediné správné barvy na káře jsou metla nebo černá, a cpe to i na tramvaj.MM-Mikulovsky píše:Asi to tu ještě nikdo neuvedl - mezi některými klegy z PA se šíří přezdívka 15T "tichá smrt"!... Jako potvrzení má sloužit, že když se člověk projde po hale PA, tak neustále naráží na 15T s omlácenými čely.