Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 07.11.2012 13:11

Karotka: (Vemu to od konce)
Nápad se změnou polohy a počtu sedadel mezi dveřmi článku (dle mne všech) - se mi 100% zamlouvá.

Ovšem důlek v sedáku by vytvořil značný problém uchycení té židle v TRAM, protože ta je "položena" právě spodní stranou plochy sedáku na konzole či "bedně" podvozku (u KTN sypače) = výška sedáku nad podlahou by rozhodně narostla a to už teď sedačky na těch "podvozkových bednách" jsou pro malé lidi až moc vysoko a oni z nich nedosáhnou celými chodidly na podlahu = nemohou se o ní zapřít = narůstá riziko jejich zkluzu! To je důvod proč jsem navrhl jiné řešení zabránění zkluzu takřka bez nárůstu výšky sedáku od podlahy.

PS: Nejsem si navíc vůbec jist jestli by důlek v sedáku zabránil skluzu způsobeného setrvačností = TRAM včetně sedáků prudce zastavuje, ale osazenstvo TRAM je "tlačeno" stále vpřed! Něco co dostačuje na židly určené pro sezení ve statické místnosti nemusí vůbec být dostačující pro sedák v dopravním prostředku.
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 07.11.2012 13:15, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Karotka » 07.11.2012 12:41

Proč vymýšlet Ameriku. Problém s klouzáním :zadnice by vyřešil mělký ďůlek, který najdeme i u nejprimitivnějších školních židlí.
A ke změnám uspořádání jeden poznatek: na sedačky na pravoboku mezi dveřmi si lidi často sedají bokem. Co takhle tam místo dvou sedaček proti sobě dát tři bokem? Tím pádem by se zase někde daly tři dvousedáky vyměnit za jednoduché (třeba v zadním článku) při stejné sumě míst xezení.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 07.11.2012 12:35

Láďa píše:Spíše než materiál sedaček bych řešil jejich rozmístění. 2+1 je prostě ve špičkách problém.
Takže navrhuješ řešit podružný problém - občasné (jen maximální špičky = převážně cca 1,5h ráno a 3h odpol. PD + vyjímečně chvíli kolem nějakých akcí o víkendu či svátcích) nepohodlí stojících cestujících (ať již tísnění jejich velkého počtu na zbylém "place" či nutnost čekání některých na další spoj) a to i přesto, že do 15T se vejde více, a hlavně lépe, lidí než do 14T.
A na značně velké A HLAVNĚ NEUSTÁLÉ (i přivezení jediného cestujícího během výjezdu/zátahu) riziko úrazů sedících cestujících (při jen trochu prudčím) brždění chceš naprosto "kašlat"?! #-o

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Láďa » 07.11.2012 12:17

Spíše než materiál sedaček bych řešil jejich rozmístění. 2+1 je prostě ve špičkách problém.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 07.11.2012 11:49

Petr: Sice zjednodušené, ale značně výstižné zdůvodnění proč ne polstr.

XSC a gabuliatko: Uvádíte výhody verzus "neduhy" ostatních možných materiálů - s nimiž 100% souhlasím a přesně ty mne dlouho vedou k přesvědčení, že "dřevo" respektive překližka je méně tvarovatelná než plast = pravděpodobnějším výsledkem sedadel je, že tzv. dřevo "nesedí" mnoha lidem (připadají si otlačení apod.) + se hlavně na něm nedokáží udržet v případě prudčího brždění!

Ovšem si myslím, že i malým doplněním by šlo uvedené problémy současných "dřevěných" sedadel s plastovým madlem na vrchu opěradla v TRAM DP hl. n. Praha (15T a některých KTN) vyřešit (+ ještě by to trochu oživilo jejich až moc přejednoduchý "chladný" design):
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od gabuliatko » 07.11.2012 10:44

Petr píše:Jak se cestující veřejnost k sedadlům chová, bohužel, tak dopravce reaguje. Pokud dnešním cestujícím není mimo mísu natahovat si na polstrované protisedáky špinavé boty, lepit na ně žvýkačky, sedat si do nich v totálně zaprasených monterkách (nebo i tělu, viz. bezdomovci, které město vůbec neřeší, nechává do na dopravci a ten to háže na řidiče), pak to takhle dopadlo. Obecně "můžeme si za to sami"... Vždycky ti, co se neumí chovat, to podělají ostatním. Tak to, bohužel, chodí....
On i depák v *** montérkách se občas posadí. Já bych to neomezil pouze na cestující. S dřevem mam problém, že mi na něm klouže :zadnice .

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od XSC » 07.11.2012 10:20

Petr píše:Jak se cestující veřejnost k sedadlům chová, bohužel, tak dopravce reaguje. Pokud dnešním cestujícím není mimo mísu natahovat si na polstrované protisedáky špinavé boty, lepit na ně žvýkačky, sedat si do nich v totálně zaprasených monterkách (nebo i tělu, viz. bezdomovci, které město vůbec neřeší, nechává do na dopravci a ten to háže na řidiče), pak to takhle dopadlo. Obecně "můžeme si za to sami"... Vždycky ti, co se neumí chovat, to podělají ostatním. Tak to, bohužel, chodí....
To je příliš zjednodušené. Tímto lze vyloučit polstr, ale z hlediska odolnosti vůči bordelu vychází dřevo i umělá hmota stejně a ani koženka na tom není tak zle.
Já vidím hlavní nectnost dřeva nikoliv v materiálu, ale jeho současném provedení. Zatímco v T3 člověk sedí pořád ve stejné poloze, ze dřeva stále klouže dolů. Přitom obojí jsou hladké povrchy, jen tu sedačku v T3 navrhoval někdo, kdo přemýšlel.

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Petr » 07.11.2012 10:08

fricoolinek2 píše:Tooho dřeva se už asi nezbavíme, co?

Alespoň ten plast + třeba koženkový podsedák...
Jak se cestující veřejnost k sedadlům chová, bohužel, tak dopravce reaguje. Pokud dnešním cestujícím není mimo mísu natahovat si na polstrované protisedáky špinavé boty, lepit na ně žvýkačky, sedat si do nich v totálně zaprasených monterkách (nebo i tělu, viz. bezdomovci, které město vůbec neřeší, nechává do na dopravci a ten to háže na řidiče), pak to takhle dopadlo. Obecně "můžeme si za to sami"... Vždycky ti, co se neumí chovat, to podělají ostatním. Tak to, bohužel, chodí....

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od fricoolinek2 » 07.11.2012 4:54

Tooho dřeva se už asi nezbavíme, co?

Alespoň ten plast + třeba koženkový podsedák...

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od kruťák » 06.11.2012 23:40

Ne nesmí, trať je jen nedoporučená. A mimochodem 9226 tam na lince 20 jela už 5. února 2012.

Blaueminence
Uživatel
Příspěvky: 107
Registrován: 04.3.2012 21:48

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Blaueminence » 06.11.2012 22:35

Filip8399 píše:
Petrpes píše:I na Čárku jela, dokonce na lince 20, projděte si archiv na znamení :)
Teď jezdí na lince 20: http://fille.rajce.idnes.cz/tramvaje#IMG_0255.jpg a také na lince 12 (na té dokonce dvě pořadí zasebou) 8-) : 9237: http://fille.rajce.idnes.cz/tramvaje#IMG_0233.jpg 9208: http://fille.rajce.idnes.cz/tramvaje#IMG_0213.jpg Všechny fotky jsou ze včerejška!!!
Někde jsem totiž slyšel, že trať na Evropský je pro ForCity kvůli stavu už nevhodná a jezdit to tam ani nesmí, ale už nevim kde :)

Filip8399
Uživatel
Příspěvky: 102
Registrován: 23.2.2012 21:33
Bydliště: V noci s dalekohledem je to jediná zastávka, kde je vidět na tubus metra, ale jede se tam 20minut

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Filip8399 » 06.11.2012 21:48

Petrpes píše:I na Čárku jela, dokonce na lince 20, projděte si archiv na znamení :)
Teď jezdí na lince 20: http://fille.rajce.idnes.cz/tramvaje#IMG_0255.jpg a také na lince 12 (na té dokonce dvě pořadí zasebou) 8-) : 9237: http://fille.rajce.idnes.cz/tramvaje#IMG_0233.jpg 9208: http://fille.rajce.idnes.cz/tramvaje#IMG_0213.jpg Všechny fotky jsou ze včerejška!!!

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Petrpes » 06.11.2012 20:39

I na Čárku jela, dokonce na lince 20, projděte si archiv na znamení :)

Blaueminence
Uživatel
Příspěvky: 107
Registrován: 04.3.2012 21:48

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Blaueminence » 06.11.2012 18:51

Filip8399 píše:...
Ano, nalince 20 - na Podbabu když byl kaliforňan na bořislavce a na šárku jezdí teď :o)
Aha, pardon, uniklo mi:)

Filip8399
Uživatel
Příspěvky: 102
Registrován: 23.2.2012 21:33
Bydliště: V noci s dalekohledem je to jediná zastávka, kde je vidět na tubus metra, ale jede se tam 20minut

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Filip8399 » 06.11.2012 18:40

Blaueminence píše:
kruťák píše:23.7.2011 bylo 5ks 15T na 22, viz má fotodokumentace :wink:
Hládkov přiznávám, ten jsem na své nepřehledné mapě přehlédnul, resp. zapomněl, že tam vůbec je :oops: Takže zbývají 3 úseky.
A od Dejvický na Podbabu a Divokou Šárku už někdy jela?
Ano, nalince 20 - na Podbabu když byl kaliforňan na bořislavce a na šárku jezdí teď :)
Naposledy upravil(a) Filip8399 dne 06.11.2012 19:04, celkem upraveno 1 x.

Odpovědět