Škoda 15T ForCity
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Karotka: (Vemu to od konce)
Nápad se změnou polohy a počtu sedadel mezi dveřmi článku (dle mne všech) - se mi 100% zamlouvá.
Ovšem důlek v sedáku by vytvořil značný problém uchycení té židle v TRAM, protože ta je "položena" právě spodní stranou plochy sedáku na konzole či "bedně" podvozku (u KTN sypače) = výška sedáku nad podlahou by rozhodně narostla a to už teď sedačky na těch "podvozkových bednách" jsou pro malé lidi až moc vysoko a oni z nich nedosáhnou celými chodidly na podlahu = nemohou se o ní zapřít = narůstá riziko jejich zkluzu! To je důvod proč jsem navrhl jiné řešení zabránění zkluzu takřka bez nárůstu výšky sedáku od podlahy.
PS: Nejsem si navíc vůbec jist jestli by důlek v sedáku zabránil skluzu způsobeného setrvačností = TRAM včetně sedáků prudce zastavuje, ale osazenstvo TRAM je "tlačeno" stále vpřed! Něco co dostačuje na židly určené pro sezení ve statické místnosti nemusí vůbec být dostačující pro sedák v dopravním prostředku.
Nápad se změnou polohy a počtu sedadel mezi dveřmi článku (dle mne všech) - se mi 100% zamlouvá.
Ovšem důlek v sedáku by vytvořil značný problém uchycení té židle v TRAM, protože ta je "položena" právě spodní stranou plochy sedáku na konzole či "bedně" podvozku (u KTN sypače) = výška sedáku nad podlahou by rozhodně narostla a to už teď sedačky na těch "podvozkových bednách" jsou pro malé lidi až moc vysoko a oni z nich nedosáhnou celými chodidly na podlahu = nemohou se o ní zapřít = narůstá riziko jejich zkluzu! To je důvod proč jsem navrhl jiné řešení zabránění zkluzu takřka bez nárůstu výšky sedáku od podlahy.
PS: Nejsem si navíc vůbec jist jestli by důlek v sedáku zabránil skluzu způsobeného setrvačností = TRAM včetně sedáků prudce zastavuje, ale osazenstvo TRAM je "tlačeno" stále vpřed! Něco co dostačuje na židly určené pro sezení ve statické místnosti nemusí vůbec být dostačující pro sedák v dopravním prostředku.
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 07.11.2012 13:15, celkem upraveno 1 x.
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Re: Škoda 15T ForCity
Proč vymýšlet Ameriku. Problém s klouzáním by vyřešil mělký ďůlek, který najdeme i u nejprimitivnějších školních židlí.
A ke změnám uspořádání jeden poznatek: na sedačky na pravoboku mezi dveřmi si lidi často sedají bokem. Co takhle tam místo dvou sedaček proti sobě dát tři bokem? Tím pádem by se zase někde daly tři dvousedáky vyměnit za jednoduché (třeba v zadním článku) při stejné sumě míst xezení.
A ke změnám uspořádání jeden poznatek: na sedačky na pravoboku mezi dveřmi si lidi často sedají bokem. Co takhle tam místo dvou sedaček proti sobě dát tři bokem? Tím pádem by se zase někde daly tři dvousedáky vyměnit za jednoduché (třeba v zadním článku) při stejné sumě míst xezení.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Takže navrhuješ řešit podružný problém - občasné (jen maximální špičky = převážně cca 1,5h ráno a 3h odpol. PD + vyjímečně chvíli kolem nějakých akcí o víkendu či svátcích) nepohodlí stojících cestujících (ať již tísnění jejich velkého počtu na zbylém "place" či nutnost čekání některých na další spoj) a to i přesto, že do 15T se vejde více, a hlavně lépe, lidí než do 14T.Láďa píše:Spíše než materiál sedaček bych řešil jejich rozmístění. 2+1 je prostě ve špičkách problém.
A na značně velké A HLAVNĚ NEUSTÁLÉ (i přivezení jediného cestujícího během výjezdu/zátahu) riziko úrazů sedících cestujících (při jen trochu prudčím) brždění chceš naprosto "kašlat"?!
Re: Škoda 15T ForCity
Spíše než materiál sedaček bych řešil jejich rozmístění. 2+1 je prostě ve špičkách problém.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Petr: Sice zjednodušené, ale značně výstižné zdůvodnění proč ne polstr.
XSC a gabuliatko: Uvádíte výhody verzus "neduhy" ostatních možných materiálů - s nimiž 100% souhlasím a přesně ty mne dlouho vedou k přesvědčení, že "dřevo" respektive překližka je méně tvarovatelná než plast = pravděpodobnějším výsledkem sedadel je, že tzv. dřevo "nesedí" mnoha lidem (připadají si otlačení apod.) + se hlavně na něm nedokáží udržet v případě prudčího brždění!
Ovšem si myslím, že i malým doplněním by šlo uvedené problémy současných "dřevěných" sedadel s plastovým madlem na vrchu opěradla v TRAM DP hl. n. Praha (15T a některých KTN) vyřešit (+ ještě by to trochu oživilo jejich až moc přejednoduchý "chladný" design):
XSC a gabuliatko: Uvádíte výhody verzus "neduhy" ostatních možných materiálů - s nimiž 100% souhlasím a přesně ty mne dlouho vedou k přesvědčení, že "dřevo" respektive překližka je méně tvarovatelná než plast = pravděpodobnějším výsledkem sedadel je, že tzv. dřevo "nesedí" mnoha lidem (připadají si otlačení apod.) + se hlavně na něm nedokáží udržet v případě prudčího brždění!
Ovšem si myslím, že i malým doplněním by šlo uvedené problémy současných "dřevěných" sedadel s plastovým madlem na vrchu opěradla v TRAM DP hl. n. Praha (15T a některých KTN) vyřešit (+ ještě by to trochu oživilo jejich až moc přejednoduchý "chladný" design):
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Škoda 15T ForCity
On i depák v *** montérkách se občas posadí. Já bych to neomezil pouze na cestující. S dřevem mam problém, že mi na něm klouže .Petr píše:Jak se cestující veřejnost k sedadlům chová, bohužel, tak dopravce reaguje. Pokud dnešním cestujícím není mimo mísu natahovat si na polstrované protisedáky špinavé boty, lepit na ně žvýkačky, sedat si do nich v totálně zaprasených monterkách (nebo i tělu, viz. bezdomovci, které město vůbec neřeší, nechává do na dopravci a ten to háže na řidiče), pak to takhle dopadlo. Obecně "můžeme si za to sami"... Vždycky ti, co se neumí chovat, to podělají ostatním. Tak to, bohužel, chodí....
Re: Škoda 15T ForCity
To je příliš zjednodušené. Tímto lze vyloučit polstr, ale z hlediska odolnosti vůči bordelu vychází dřevo i umělá hmota stejně a ani koženka na tom není tak zle.Petr píše:Jak se cestující veřejnost k sedadlům chová, bohužel, tak dopravce reaguje. Pokud dnešním cestujícím není mimo mísu natahovat si na polstrované protisedáky špinavé boty, lepit na ně žvýkačky, sedat si do nich v totálně zaprasených monterkách (nebo i tělu, viz. bezdomovci, které město vůbec neřeší, nechává do na dopravci a ten to háže na řidiče), pak to takhle dopadlo. Obecně "můžeme si za to sami"... Vždycky ti, co se neumí chovat, to podělají ostatním. Tak to, bohužel, chodí....
Já vidím hlavní nectnost dřeva nikoliv v materiálu, ale jeho současném provedení. Zatímco v T3 člověk sedí pořád ve stejné poloze, ze dřeva stále klouže dolů. Přitom obojí jsou hladké povrchy, jen tu sedačku v T3 navrhoval někdo, kdo přemýšlel.
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Jak se cestující veřejnost k sedadlům chová, bohužel, tak dopravce reaguje. Pokud dnešním cestujícím není mimo mísu natahovat si na polstrované protisedáky špinavé boty, lepit na ně žvýkačky, sedat si do nich v totálně zaprasených monterkách (nebo i tělu, viz. bezdomovci, které město vůbec neřeší, nechává do na dopravci a ten to háže na řidiče), pak to takhle dopadlo. Obecně "můžeme si za to sami"... Vždycky ti, co se neumí chovat, to podělají ostatním. Tak to, bohužel, chodí....fricoolinek2 píše:Tooho dřeva se už asi nezbavíme, co?
Alespoň ten plast + třeba koženkový podsedák...
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Tooho dřeva se už asi nezbavíme, co?
Alespoň ten plast + třeba koženkový podsedák...
Alespoň ten plast + třeba koženkový podsedák...
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Ne nesmí, trať je jen nedoporučená. A mimochodem 9226 tam na lince 20 jela už 5. února 2012.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 107
- Registrován: 04.3.2012 21:48
Re: Škoda 15T ForCity
Někde jsem totiž slyšel, že trať na Evropský je pro ForCity kvůli stavu už nevhodná a jezdit to tam ani nesmí, ale už nevim kdeFilip8399 píše:Teď jezdí na lince 20: http://fille.rajce.idnes.cz/tramvaje#IMG_0255.jpg a také na lince 12 (na té dokonce dvě pořadí zasebou) : 9237: http://fille.rajce.idnes.cz/tramvaje#IMG_0233.jpg 9208: http://fille.rajce.idnes.cz/tramvaje#IMG_0213.jpg Všechny fotky jsou ze včerejška!!!Petrpes píše:I na Čárku jela, dokonce na lince 20, projděte si archiv na znamení
-
- Uživatel
- Příspěvky: 102
- Registrován: 23.2.2012 21:33
- Bydliště: V noci s dalekohledem je to jediná zastávka, kde je vidět na tubus metra, ale jede se tam 20minut
Re: Škoda 15T ForCity
Teď jezdí na lince 20: http://fille.rajce.idnes.cz/tramvaje#IMG_0255.jpg a také na lince 12 (na té dokonce dvě pořadí zasebou) : 9237: http://fille.rajce.idnes.cz/tramvaje#IMG_0233.jpg 9208: http://fille.rajce.idnes.cz/tramvaje#IMG_0213.jpg Všechny fotky jsou ze včerejška!!!Petrpes píše:I na Čárku jela, dokonce na lince 20, projděte si archiv na znamení
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
I na Čárku jela, dokonce na lince 20, projděte si archiv na znamení
-
- Uživatel
- Příspěvky: 107
- Registrován: 04.3.2012 21:48
Re: Škoda 15T ForCity
Aha, pardon, uniklo mi:)Filip8399 píše:...
Ano, nalince 20 - na Podbabu když byl kaliforňan na bořislavce a na šárku jezdí teď )
-
- Uživatel
- Příspěvky: 102
- Registrován: 23.2.2012 21:33
- Bydliště: V noci s dalekohledem je to jediná zastávka, kde je vidět na tubus metra, ale jede se tam 20minut
Re: Škoda 15T ForCity
Ano, nalince 20 - na Podbabu když byl kaliforňan na bořislavce a na šárku jezdí teďBlaueminence píše:A od Dejvický na Podbabu a Divokou Šárku už někdy jela?kruťák píše:23.7.2011 bylo 5ks 15T na 22, viz má fotodokumentace
Hládkov přiznávám, ten jsem na své nepřehledné mapě přehlédnul, resp. zapomněl, že tam vůbec je Takže zbývají 3 úseky.
Naposledy upravil(a) Filip8399 dne 06.11.2012 19:04, celkem upraveno 1 x.